Mi az az NFT marketing (és hogyan csináld jól)?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Mi az az NFT marketing (és hogyan csináld jól)?

Máté Balázs, marketing tanácsadó

Miért fontosak az NFT-k a marketingben? Mi az az NFT marketing? Hogyan használják a márkák az NFT-ket a marketingre? Megéri az NFT marketingbe fektetni?

Mi az az NFT marketing (és hogyan csináld jól)?

A digitális korban a nem kézzelfogható termékek és szolgáltatások értékesítése komoly fejtőrést okoz a marketingesek számára, különösen, ha az NFT marketingről van szó.

 

Az NFT -k, azaz nem helyettesíthető tokenek fizikai vagy digitális dolgok (képek, videók, zene, ingatlanok, egyszóval „eszközök”) tokenizált formái. Hasonlóképpen a kriptovalutákhoz (pl. Bitcoin), az NFT-k is egy blokkláncon léteznek, ahol a létrehozásuk, az adásvételük és átruházásuk zajlik. Az NFT-ket kriptovalutákkal szokás megvásárolni. Számos márka tokenizálta már termékeit és szolgáltatásait digitális eszközökként.

 

Az NFT marketing ilyen nem helyettesíthető tokenek népszerűsítésével foglalkozik különböző piacokon, blokklánc-csoportokban és közösségi média platformokon, hogy minél több vevőt szerezzen a különböző NFT eszközök (pl. tokenizált műalkotások) számára.

 

Mivel a gyűjthető NFT-k egyedi digitális eszközök, vásárlók bevonzásához is egyedi marketingmódszerekre van szükség. Egyes előrejelzések szerint az NFT piac 2031-re 60 milliárd dollár értéket képvisel majd, ezért fontos, hogy a marketingesek már ma tisztában legyenek az NFT-k sajátos marketingigényeivel.

 

Mi az az NFT marketing?

Az NFT marketing a nem helyettesíthető tokenek (NFT-k) népszerűsítése és értékesítése egy adott célközönség számára. Az NFT-k olyan egyedi digitális eszközök, amelyek egy blokkláncon léteznek, ahol a fizikai árukhoz hasonlóan megvásárolhatók, eladhatók és cserélhetők. Az NFT marketing olyan módszereket és stratégiákat alkalmaz, amelyek a lehetséges vásárlók figyelmét hivatottak felhívni az NFT-kre.


Az NFT marketinghez erős márkaidentitást kell létrehozni az ilyen nem helyettesíthető tokenek számára, e mellett aktívan kell foglalkozni a lehetséges vásárlókkal a közösségi platformokon és kapcsolatot kell tartani a releváns influencerekkel is, hogy minél többen beszéljenek róluk.

 

Egy népszerű példa az NFT marketing sikereire a Taco Bell húzása volt, ami 2021 márciusában öt digitális képet kínált fel NFT-k formájában egy digitális piacon. A tokenek kevesebb, mint fél óra alatt elkeltek – az egyiket több, mint 200 ezer dollárért vették meg. Ez a marketingakció jelentősen megerősítette a Taco Bell márkáját és fokozott aktivitást eredményezett a cég számára.

 

Miért fontosak az NFT-k a marketingben?

 

1. Egyediség és ritkaság

Mivel az NFT-k egyedi digitális eszközök, nem lehet őket sokszorosítani. Ez értékes digitális árucikkekké teszi őket, legalábbis a gyűjtők és befektetők szemeiben, akik egy új célközönséget jelentenek a marketingesek számára.

 

2. Kreatív önkifejezés

Az NFT-k lehetővé teszik a marketingesek számára, hogy egyedi, kreatív műveket népszerűsítsenek egy nagyobb közönség számára. Továbbá, a művészek egy új, innovatív módon kereshetnek pénzt a munkáikkal.

 

3. Blokklánc-technológia

A gyűjtőket és befektetőket azért vonzzák az NFT-k, mert blokkláncokon léteznek, amelyek biztonságos, átlátszó jellegüknél fogva képesek igazolni az eszközök tulajdonjogát és származását.

 

4. Digitális eszközök tulajdonjoga

Az NFT-k lehetővé teszik az emberek számára, hogy digitális eszközöket birtokolhassanak, hasonlóképpen a fizikai árucikkekhez. Ez kifejezetten az új, digitális korban felnőtt generációk számára vonzó koncepció.

 

5. Potenciális másodlagos piac

Az NFT-ket másodlagos piacokon is meg lehet vásárolni és viszonteladni. Éppen ezért, ha egy NFT értéke idővel megnövekszik, akkor eladásával haszonhoz lehet jutni. Ez azt jelenti, hogy egy NFT-nek nem csak az első vásárlás pillanatáig lehet szüksége marketingre, ami további lehetőségeket jelent az NFT marketingesek számára.

 

Hogyan használják a márkák az NFT-ket a marketingre?

a márkák többféleképpen is alkalmazzák az NFT-ket a lehetséges vásárlók bevonzása érdekében:

 

Korlátozott számban elérhető NFT-k

Számos márka dob a piacra limitált mennyiségben elérhető NFT-ket, gyakran a leghűségesebb ügyfeleik tiszteletére. A márkák gyakran kötik össze ezeket az NFT-ket különleges eseményekkel vagy promóciós kampányokkal, és speciális kedvezményekhez vagy élményekhez biztosítanak hozzáférést rajtuk keresztül ügyfeleiknek.

 

Gyűjthető eszközök

Egyes cégek gyűjthető eszközöket mutatnak be, amelyek termékeikhez vagy szolgáltatásaikhoz kapcsolódnak. Ezeket az eszközöket aztán legelszántabb márkarajongóiknak értékesíthetik, ami plusz bevételt jelent számukra.

 

Közösségi média kampányok

Vannak cégek, amelyek közösségi média kampányaikban használnak NFT-ket a fokozott aktivitás és felhajtás céljából. Egy cég például rendezhet egy nyereményjátékot, ahol a részvételhez az érdeklődőknek egy márkás képet kell posztolniuk, cserébe pedig egy NFT-t nyerhetnek.

 

Jótékonysági árverések

Bizonyos cégek pénzgyűjtés céljából használnak NFT-ket, hogy jótékonysági szervezeteket támogathassanak. Limitált kiadású NFT-ket készítenek, amiket aztán elárvereznek a legtöbbet kínáló vevőknek, a befolyt összegeket pedig egy vagy több szervezetnek ajándékozzák.

 

Hogyan alkalmazhatod az NFT marketinget

Íme néhány hasznos tanács az eredményes NFT marketinghez:

 

1. Ismerkedj meg az NFT-kkel

Mindenekelőtt alapvető ismeretekre lesz szükséged az NFT-k és a blokklánc világáról. Ismerkedj meg a szakkifejezésekkel, az NFT-k működésével és marketinglehetőségeikkel.

 

2. Tűzd ki a céljaidat

Fogalmazd meg, hogy mit szeretnél elérni NFT marketingeddel. Tűzz ki magad elé konkrét célokat (pl. 10%-kal fokozott márkaismertség, 5%-kal több NFT bevétel stb.) hogy ezek a célok diktálhassák NFT marketing stratégiád további részleteit.

3. Azonosítsd célközönségedet

A célok mellett a célközönség lesz a másik meghatározó tényező NFT marketingedben, hiszen ők is jelentősen befolyásolják majd, hogy milyen módszerekkel, milyen csatornákon népszerűsíted majd kínálatodat.

 

4. Hozz létre egy NFT stratégiát

Alakíts ki egy tervet az NFT-k létrehozására. Ügyelj rá, hogy egyediek és vonzók legyenek, illetve passzoljanak márkád értékeihez. A biztonság és átlátszóság érdekében működj együtt egy blokklánc vagy NFT fejlesztő csapattal.

 

5. Népszerűsítsd NFT-idet

Kezdd el népszerűsíteni a létrehozott NFT-ket a jólismert csatornákon (email, közösségi média, digitális hirdetések stb.) Ha sikerül jó partnert találnod, akkor influencereket is bevonhatsz NFT marketing stratégiádba.

 

6. Kövesd figyelemmel kampányodat

Ne felejtsd el szemmel tartani NFT kampányod teljesítményét, hogy elvégezhesd a szükséges módosításokat stratégiádban. Kövesd az olyan mutatókat, mint az aktivitási arányok, az értékesítések és a visszajelzések.

 

Egy gyors ellenőrzőlista az NFT marketinghez

Tartsd szem előtt az alábbiakat NFT-id marketingje során:

  1. Definiáld célközönségedet, ismerd meg demográfiai jellemzőiket, hobbiaikat, viselkedésüket és vásárlási szokásaikat.
  2. Találj ki egy egyedi és érdekes történetet NFT-eid számára, ami szemlélteti, hogy milyen értéket kínálnak ezek célközönségednek.
  3. Válassz ki egy jó NFT piacot vagy platformot tokenjeid és célközönséged számára.
  4. Töltsd ki NFT-id adatlapjait jó minőségű képekkel, részletes leírásokkal és pontos metaadatokkal.
  5. Használj többféle marketingplatformot NFT-id népszerűsítéséhez – a közösségi médiát, email marketinget, influencer marketinget, SEO-t, illetve fizetett hirdetéseket.
  6. Foglalkozz célközönségeddel – válaszolj a kérdéseikre, reagálj a hozzászólásaikra stb.
  7. A megfelelő eszközök segítségével kövesd nyomon NFT marketinged teljesítményét és fedezd fel az esetleges fejlődési lehetőségeket.

 

Megéri az NFT marketingbe fektetni?

Ez számos tényezőtől függ, úgymint céged üzleti céljaitól, célközönséged demográfiai összetételétől, költségkeretedből és így tovább.

 

Vedd figyelembe az alábbiakat, ha azt szeretnéd eldönteni, hogy neked is megéri-e az NFT marketinggel foglalkoznod:

  • Az NFT-k értékesítésen, aukciókon és másodlagos piacokon keresztül is képesek lehetnek bevételt termelni. Ha egy cég úgy véli, hogy célközönsége köreiben határozott kereslet lenne az NFT-ire, akkor az NFT marketing egy jó befektetés lehet.
  • Az NFT marketing a márkaismertség megerősítésének és az aktivitás fellendítésének is hatékony eszköze lehet, ha a cég célközönségét érdeklik a digitális alkotások és a gyűjthető eszközök.
  • Ha egy cég szeretné új módszerekkel népszerűsíteni márkáját és kapcsolatot teremteni célközönségével, akkor az NFT marketing erre is lehetőséget kínálhat.
  • Az NFT marketing nagyobb összegek befektetését követelheti meg, különösen, ha a cég kiváló minőségű digitális termékeket szeretne készíteni vagy népszerűbb influencerekkel, illetve blokklánc-fejlesztőkkel tervez együttműködni. Fontos tehát számolni a lehetséges megtérüléssel.

Gyakori kérdések

Mi az az NFT?

Az NFT (Non-Fungible Token) egy olyan digitális eszköz, amely blokklánc technológián alapul, és egyedi tulajdonjogot biztosít valamilyen digitális tartalom felett, például képek, videók, zenék vagy más virtuális elemek esetében. Az "NFT" elnevezés azt jelenti, hogy az eszköz nem helyettesíthető, tehát minden NFT egyedi és nem cserélhető be egy másikra, például a kriptovaluttal (mint a Bitcoin), ami helyettesíthető egym

Az NFT-k a blokkláncon tárolják a tulajdonjogokat, ami biztosítja, hogy egy adott digitális eszköz eredeti és egyetlen példánya birtokosát képviselje. Ezek népszerű lettek a művészet, játékok, sport és szórakoztatóipar világában, mivel lehetőségek kínálnak a digitális alkotások monetizálására és kereskedelmére.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!