Sikeres remarketing: így célozd újra érdeklődőid a fejlődés érdekében

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A sikeres remarketing négy kulcsa

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Az emberek manapság megszámlálhatatlanul sok reklámmal, üzenettel, macskás videóval és egyéb tartalmakkal találkoznak az interneten. Egy ilyen környezetben nem csak az jelent kihívást a márkák számára, hogy kiemelkedjenek ebből a digitális hangzavarból, hanem az is, hogy az emberek emlékezzenek rájuk, amikor vásárolni készülnek.

sikeres remarketing

Itt lép a színre a remarketing, amivel kifejezetten azokat a felhasználókat célozhasd meg hirdetéseiddel, akik korábban már érdeklődést mutattak márkád iránt. Ez a módszer manapság nélkülözhetetlen, hiszen az emberek többsége nem vásárol azonnal, miután egy korábban ismeretlen cég webhelyére érkezik – többszöri emlékeztetésre lesz szüksége, hogy igazán rögzüljön számára a márka neve és kínálata.


Úgy is mondhatnánk, hogy remarketing nem engedi, hogy az érdeklődők megfeledkezzenek márkádról.

 

Íme néhány meggyőző statisztika a remarketing szerepéről:
•    Minden ötödik marketinges befektet a remarketingbe.
•    A fogyasztók 30%-a pozitívan reagál az újracélzott hirdetésekre, és csupán 11%-uk tekint rájuk negatívan.
•    Egy átlagos display hirdetés átkattintási aránya 0,07%, míg egy átlagos remarketing hirdetésnél ez az arány 0,7%.
 

 

Hogyan hozd ki a legtöbbet a remarketingből

Szegmentáld megfelelően közönségedet

Webáruházad látogatói változatos csoportot alkotnak, ezért nem mutathatod mindenkinek ugyan azokat a remarketing hirdetéseket. A megfelelő szegmentáláshoz muszáj ki kell derítened, hogy látogatóid milyen szándékkal érkeznek webhelyedre, illetve hogyan viselkednek látogatásuk során.
Az érdeklődőszegmenseket ez után marketinges és üzleti céljaid alapján alakítsd ki, és persze vedd figyelembe azt is, hogy ezek a látogatók vásárlói utazásuk mely szakaszában járnak épp.
Íme néhány hasznos tipp ehhez:
•    Szegmentáld webhelyed legmagasabb forgalmú részeit (például azokat, amelyekre legalább 5000 egyéni látogató érkezik) a legjobb megtérülések érdekében.
•    Kerüld az átfedést a listák között, és ügyelj rá, hogy minden látogató csak egy listán szerepeljen.
•    A frissesség nagyon fontos szegmentálási szempont – egy két órával ezelőtt látogató érdeklődő sokkal valószínűbb, hogy hajlandó lesz visszatérni és konvertálni, mint valaki, aki két hete járt utoljára webhelyeden.
•    Ügyelj a tartalomtípusokra is. Ha egy látogató korábban egy hosszabb cikket olvasott el webhelyed blogján, akkor felkínálhatsz neki más tartalmasabb anyagokat is, például kutatási eredményeket vagy e-könyveket.
 

2. Írj megnyerő, kattintható üzeneteket

Függetlenül attól, hogy a Google hálózatán, a Facebookon vagy bárhol máshol tervezel remarketinget folytatni, mindenütt csak szűk hely áll majd rendelkezésedre, így egy rövid üzenettel leszel kénytelen hatni célközönségedre.


A legjobb remarketing kampányok éppen ezért lényegre törők, és egy rövid, de határozott üzenetet ötvöznek valamilyen figyelemfelkeltő vizuális elemmel. Felhívásodnak (CTA) igazán jónak kell lennie, hogy egy ilyen szűk helyen is hatékony lehessen.
Fontos odafigyelni a vizuális elemre is – fontos, hogy üzeneted kiemelkedjen a tömegből és azonnal megragadja célközönséged figyelmét. Az egyszerűség fontos szempont, ezért gondolkodj figyelemfelkeltő színekben, nagy és könnyedén kattintható gombokban, illetve határozott, egyértelmű felhívásokban.


Ne feledd, hogy a pozitív felhasználói élmény érdekében a kreatívoknak mindig kapcsolódniuk kell célközönséged érdeklődéséhez, vagyis ahhoz, amit eredetileg megtekintettek nálad.

 

3. Fokozd a felülértékesítés lehetőségét

A remarketing nem csak arra jó, hogy visszavezesd korábbi érdeklőidet kínálatodhoz. Ezek az esetek nagyszerű alkalmak arra is, hogy keresztértékesítéssel vagy felülértékesítéssel növeld konverzióid értékét. A felülértékesítés akár 3-5%-kal is növelheti a remarketing konverziós arányait.


Remarketing kampányoddal például értékesebb termékeket is felkínálhatsz az újracélzott érdeklődőknek, vagy felajánlhatsz nekik kiegészítő termékeket is, miután lebonyolították vásárlásukat.

 

4. Tesztelj alaposan és tervezetten

A remarketing egyik legnagyobb előnye, hogy könnyedén tesztelheted kampányaidat, és megváltoztathatod azokat az elemeket, amelyeknek leginkább befolyásolják hirdetéseid teljesítményét. Ehhez A/B tesztekre lesz szükséged, amelyeket minden közönségtípusnál érdemes elvégezned.
Mielőtt azonban A/B tesztelésbe kezdenél, ki kell tűznöd egy konkrét célt, különben a végtelenségig tesztelheted kampányaid minden apró részletét. Ez a cél lehet például 10%-kal nagyobb konverziós arány.


Ezek a tesztek nem csak azt segítenek megállapítani, hogy mi működik és mi nem, hanem értékes rálátást is nyújtanak közönséged viselkedésére és preferenciáira. Ezen információkat aztán marketingkampányod többi területén is hasznosíthatod, nem csak a remarketingben.


Lássunk néhány hasznos taktikát a hatékony teszteléshez:
•    Mindenekelőtt azonosítsd céljaid mérhető mutatóit.
•    Ez után döntsd el, hogy hogyan követed majd nyomon ezeket. Milyen eszközt használsz majd a mutatók méréséhez?
•    Válassz ki egyetlen egy elemet valamelyik hirdetésedben – pl. a felhívás megfogalmazását – és módosítsd az egy adott időszakra. Ez után hasonlítsd össze a teljesítményt az eredeti verzióéval.
•    Az efféle tesztelés segít megállapítani, hogy mely csatornákon érdemes remarketinget alkalmaznod. Ne felejtsd el feljegyezni minden kampány CPC-jét és eléréseit, és ez alapján oszd el költségkeretedet a csatornák között.
•    Nem csak a kreatívok tesztelhetők A/B módszerrel. Például más ajánlatot is kínálhatsz, amit célközönséged vonzóbbnak találhat az eredetihez képest.
 

 

Gyakori kérdések

Mi az a remarketing?

A remarketing az a hirdetési típus, amellyel kifejezetten azon felhasználókat célozhatod meg, akik korábban már érdeklődést mutattak márkád iránt.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!