Így készíts sikeres landing page-eket hirdetéseidhez

EN
77 Elektronika Kft

Mi a sikeres landing page titka? Segítünk!

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Tegyük fel, hogy van egy remek hirdetésed. Nagyszerű szöveget írtál hozzá, megnyerő a felhívásod, odafigyeltél a célzásra és az ajánlattétel is optimális – de egyszerűen nem teljesít az elvártak szerint, és a kattintások is túl sokba kerülnek. Ismerős?

Így készíts sikeres landing page-eket hirdetéseidhez

A helyzet az, hogy habár a felsorolt tényezők mind fontosak, valójában nem csak ezeken múlnak kampányaid sikerei. A reklámokhoz csatolt landing page (céloldal) szintén befolyásolja a hirdetések minőségi mutatóját, teljesítményét és árát is.

Szóval mit takar ez a minőségi mutató, és hogyan készíthetsz sikeres landing page-eket hirdetéseidhez?

 

Mi az a minőségi mutató?

A Google Ads felületének „Kulcsszavak” részlegében lehetőséged van hozzáadni a „minőségi mutatót” a statisztikai táblázatodhoz. A Google szerint a minőségi mutató egy „diagnosztikai” eszköz, aminek segítségével összehasonlíthatod saját hirdetéseid minőségét más hirdetők reklámjainak minőségével.
A minőségi mutatóra két okból kell odafigyelned:

  • A Google többek között a minőségi mutató alapján számítja ki a CPC-t, vagyis, hogy mekkora összeget kell fizetned egy-egy kattintásért.
  • A hirdetés rangsorolása (hogy melyik pozícióban jelenik meg a hirdetés a találatok között) szintén a minőségi mutatóhoz kapcsolódik.

Egy erős minőségi mutató tehát jobb teljesítményt és alacsonyabb árakat biztosít hirdetéseid számára. Ez különösen fontos egy olyan versenytől izzó hirdetési rendszerben, mint a Google Ads, ahol mindenki igénybe veheti a platform korszerű intelligens ajánlattételi és optimalizálási funkcióit.

 

A minőségi mutató és a landing page-ek kapcsolata

A Google algoritmusok segítségével számolja ki a minőségi mutatót. A Kulcsszavak szakaszban megjelenő összesített pontszám meghatározásakor több magasszintű változót is figyelembe vesz.
Az egyik legfontosabb – és legritkábban emlegetett – ilyen változó tényező a landing page, vagyis a céloldal. Ha javítani szeretnéd minőségi mutatódat, akkor három fő szempontot kell figyelembe venned (és optimalizálnod):

 

A landing page relevanciája

A Google olyan hirdetéseket szeretne megjeleníteni a felhasználóknak, amelyek passzolnak a keresőszándékukhoz. Ha landing page-ed nem felel meg az adott keresőszándéknak – például mert túl közönséges – akkor a látogatók nem fogják megtalálni rajtuk, amit keresnek, és valószínűleg hamar visszafordulnak majd. A Google ilyenkor tudja, hogy hirdetésed nem jó találat a kereső felhasználók számára, ami egy alacsonyabb minőségi mutatót és így magasabb CPC-t eredményez.
Gyakori hiba relevancia szempontjából, hogy egy cég a webhelye főoldalát vagy más általános oldalt állít be landing page-ként. Például a hirdetés fogkő-eltávolítást reklámoz, de rákattintva a felhasználók egy olyan oldalra kerülnek, ami a fogak általános karbantartásáról szól, nem pedig a fogkő eltávolításáról.

 

A landing page nyújtotta felhasználói élmény

A látogatók nem csak releváns tartalmakra számítanak, miután egy hirdetésre kattintanak, hanem kiváló felhasználói élményre is. Ha tehát az oldal nem tölt be elég gyorsan, vagy éppen túl sokat ugrál az elrendezése, míg meg nem jelenik az összes elem, akkor hamar visszafordulnak majd a találatok közé.
A magas visszafordulási arányból a Google azt szűrheti le, hogy a hirdetés és a mögötte álló landing page nem ideális találatok az adott kulcsszóra – ettől tovább csökken majd a minőségi mutató.

Szóval mitől lesz pozitív egy landing page felhasználói élménye?

  • Beváltja a hirdetéseben tett ígéreteket
  • Motiválja a felhasználót és tudomást vesz az akadályokról
  • Megválaszolja a legfontosabb kérdéseket
  • Egyenes és egyszerű utat kínál a konverzióig
  • Minden eszközön gyorsan betölt és vizuális hibák nélkül jelenik meg

 

A landing page sebessége

A landing page-ek sebessége különösen fontos tényező, hiszen közvetlenül befolyásolja a felhasználói élményt, és ezzel a minőségi mutatót, illetve az oldal keresőoptimalizálását is.

A Google PageSpeed Insights eszköze sok hasznos információt kínál az oldalaid sebességéről, ráadásul néhány hasznos tanácsot is ad a teljesítmény javításához. Érdemes odafigyelned ezekre, illetve további taktikákat is alkalmazni landing page-eid felgyorsítása érdekében:

  • Optimalizáld képeidet
  • Ne saját magad tárold videóidat, hanem töltsd fel azokat valahová (lehetőleg a YouTube-ra) és ágyazd be őket
  • Egyszerűsítsd a webhely forráskódjait (HTML, CSS, JavaScript)

 

További tippek a landing page-ekhez

Egy jó landing page lerövidíti a felhasználó érkezése és konverziója közötti útvonalat, és mint fentebb olvashattad, beváltja a hirdetésben tett ígéreteket.

Fontos itt a felhasználó útvonalának fogalma. Minden fent említett mutató (a landing page nyújtotta élmény, az átkattintási arány stb.) arról árulkodik, hogy ez az útvonal mennyire akadálymentes.

Szerencsére ezek a tényezők mind tesztelhetők és optimalizálhatók is a legjobb eredmények érdekében. A Google javaslata szerint többek között a felhívásokat, a címsorokat, illetve a landing oldalak elemeit is megéri A/B tesztek alá vetni.
 

Gyakori kérdések

Küllem vagy tartalom? Melyik a fontosabb?

A landing oldalak esetén természetesen mind a kettő számít, hiszen a felhasználót elsősorban a weboldal designja fogja meg, majd a tartalom tartja meg. A tartalom esetén a bevezető lesz a legfontosabb, hiszen a felhasználó ezzel találkozik először, tehát, ha nem írunk ütős bevezetőt, valószínűtlen, hogy tovább fog olvasni.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!