PPC trendek 2023-ban, amire figyelj

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A PPC hirdetések trendjei 2023-ra

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A fizetős média folyamatosan változó világában nehéz lehet nyomon követni minden változást és trendet az összes platformon. Ahogy a piacok és a fogyasztói magatartás változik, nagyon fontos, hogy lépést tarts a fizetett hirdetések főbb változásaival és trendjeivel, hogy valóban a legtöbbet hozd ki kampányaidból.

PPC trendek 2023-ban, amire figyelj

Íme néhány kulcsfontosságú trend, amelyekre különös figyelmet kell fordítani 2023-ban:

Automatizálás

Az automatizálás természetesen nem új trend a fizetett hirdetések világában, de úgy gondolom, hogy 2023-ban is ugyanolyan fontos erre összpontosítani.
A fizetett hirdetésekre vonatkozó automatikus ajánlattételi stratégiák egyre fontosabbá válnak, és a Google kikövezte az utat ehhez. Azáltal, hogy lehetővé tesszük a Google algoritmusa számára az ajánlatok, a célzások és a hirdetéselhelyezések automatizálását, több időnk marad új tartalmak létrehozására a kampányokhoz, az ügyfélkapcsolatok kezelésére és a kampányok stratégiájára való összpontosításra. Bár létfontosságú, hogy szorosan figyelemmel kísérjük ezt, és meghatározott tervvel rendelkezzünk a kiadásokra és a célokra, az automatizálás minden bizonnyal segít a kampányok zökkenőmentes lebonyolításában.
Tagadhatatlan, hogy az AI tartalomgenerálás nagyon hasznos eszköz, amelyet ki lehet használni. Segíthet az időérzékeny kampányok indításában azáltal, hogy hirdetésszöveget és kulcsszavakat generál az ügyfél számára. Bár ez nagyszerű kiindulópont ahhoz, hogy a lehető legtöbbet hozzuk ki a hirdetésszövegből és a kulcsszavakból, a személyes kapcsolat továbbra is nagyon fontos. Hozzátéve, hogy az emberi hozzáértés az olyan információkhoz, mint a vállalati USP-k, a sikeres kampány kulcsa.

Dinamikus keresési hirdetések és hangalapú keresés

Nem titok, hogy a napi Google-keresések 15% -a vadonatúj. Ez nagyjából napi 8,5 milliárd keresést jelent, amelyről a Googlenak nincs előzménye.
Fizetett szempontból hogyan készítheted fel legjobban kampányaid arra, hogy olyasmire jelenjenek meg, ami nem látható a keresőkifejezés-jelentésben, és amely hézagokhoz vezethet a kulcsszólistán belül?
A Google erre a dinamikus keresési hirdetésekkel (DSA) válaszolt. Bár ez nem új eszköz vagy trend, az intelligens hangalapú keresés iránti megnövekedett kereslet miatt ez egy igazán nagyszerű eszköz az elérés és az elkötelezettség növelésére, valamint annak biztosítására, hogy hirdetéseid relevánsak legyenek a lekérdezés szempontjából.
A DSA-k automatikusan jönnek létre, hogy a felhasználó keresési lekérdezését a webhely legjobb céloldalához és termékéhez társítsák. Ez kiküszöböli a találgatásokat, amelyek ahhoz szükségesek, hogy lépést tartsanak a folyamatosan változó világgal és a keresési módokkal. Kitöltheti a keresési kampányok kulcsszó- és hirdetésszöveg-hiányosságait, és valóban hasznos eszköz lehet a nyomon követéshez és a tanuláshoz, majd új kulcsszavak implementálásához a meglévő keresési kampányokban.
Bár ez egy valóban hasznos eszköz a kampányok méretezéséhez és az elérés növeléséhez, gondosan figyelemmel kell kísérni. A megfelelő stratégiával és menedzsmenttel nagyszerű eredményeket érhet el a dinamikus keresési hirdetésekkel.

Videós hirdetések

A TikTok és az Instagram világában az ügyfelek figyelmének megragadása és megtartása kissé kihívássá válik. A figyelem időtartama egyre rövidebb, és ez megváltoztatta a videóhirdetések használatának módját.
A videó igazán vonzó módja a célközönség elérésének. Kiváló lehet a márkaismertség, a megfontolás vagy az értékesítés növelése szempontjából, minden az általtalad használt üzeneten múlik, és mit szeretnél elérni vele.
A termékismertetők online megtekintése és az olyan platformok használata, mint a Youtube, továbbra is nagy trend marad 2023-ban. A videók teljesítménymaximalizáló kampányokban vagy önálló kampányként történő használatával megtalálhatod azokat az ügyfeleket, akik a piacon vannak, vagy szándékot mutatnak termékeid iránt, és hosszabb formátumú hirdetéseket vagy rövid hirdetéseket jeleníthetsz meg nekik az iparág szempontjából releváns videókban.
A hirdetéselhelyezések rugalmassága a videóhirdetések számos előnyének egyike, valamint az érzelmi kapcsolatok kialakításának lehetősége, emellett a vállalkozás és potenciális ügyfeleik közötti bizalom megteremtése.
A vizuális keresés sikerének kulcsa annak biztosítása, hogy tömör, lényegre törő és jó minőségű tartalom legyen. Ne félj videohirdetéseket használni a fizetett média stratégiádban 2023-ban.

Ez csak néhány a 2023-ban fontos trendek közül. Ha naprakész szeretnél maradni az iparági változásokkal és trendekkel kapcsolatban, és ezeket beépítenéd stratégiádba, hogy egy lépéssel a versenytársak előtt járj, és maximalizálhasd a kampányokból származó eredményeket, akkor lépj kapcsolatba szakértő PPC csapatunkkal, és segítünk kampányaid hatékonnyá tételében! 
 

Gyakori kérdések

Milyen felületen hirdessek?

Mindenképp érdemes megvizsgálni, hogy vállalkozásod szempontjából potenciális ügyfeleid milyen platformokat használnak a leginkább. A Google Analytics statisztikáidból is jól átláthatod, mely platformokról érkeznek a legtöbben weboldalara, így máris kiindulópontként szolgálhat, mely csatornákon érdemes erősítened.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!