A nagy plasztikai sebészeti marketing útmutató – IV. rész

Milyen fizetett hirdetéseket érdemes plasztikai sebészként indítani? Összefoglaltuk útmutatónkban részletesen, hogy melyiket, hogyan csináld hatékonyan!

PPC hirdetések plasztikai sebészeteknek - Útmutató 4. rész

Egy teljes körű plasztikai sebészeti marketing stratégiához nem csak az ingyenesen alkalmazható technikákat kell bevetni, hiszen számos fizetett opció is rendelkezésre áll ilyen téren. Ettől persze sokan inkább elfordulnak, pedig néhány jól kitervelt és ésszerűen futtatott fizetett médiakampány számos új ügyfelet vonzhat a rendelőkbe.

 

PPC hirdetések

A fizetett hirdetések sokáig valamilyen fizikai formában léteztek csupán. Ott vannak például a szórólapok, amelyek előállítása pénzt és időt igényel, ráadásul az ilyen papírfecnik nagy része a kukában végzi (ami a környezetnek sem tesz jót), hiszen az emberek többsége egyáltalán nem gondolkodik plasztikai beavatkozásokon. A szórólapozásról hamar kiderült, hogy nem tartozik a hatékonyabb marketingmódszerek közé.

Ezzel szemben a PPC (pay-per-click) hirdetések közvetlenül célközönséged elé juttatják el marketingüzeneteidet, ráadásul ott, ahol a legtöbb idejüket töltik – az interneten. A PPC hirdetések terjesztéséért többnyire a Google felel – amikor az emberek rákeresnek valamire a Google-ban, a keresőmotor igyekszik minél relevánsabb hirdetéseket megjeleníteni a felhasználóknak. A rendszer szépsége, hogy ezek a hirdetések célzottak, tehát csak olyan felhasználóknak jelennek meg, akiket tényleg érdekelhetnek. Fizetni csak akkor kell ezekért a hirdetésekért, ha egy felhasználó rájuk is kattint.

 

Display hirdetések

A Display hirdetések (vagy bannerhirdetések) olyan reklámok, amelyek különböző webhelyeken tűnnek fel képek, mozgóképek, animációk vagy szövegek formájában. A google a PPC hirdetések mellett például Display hirdetésekkel is foglalkozik, amelyek további lehetőségeket kínálnak számodra, hogy marketingüzeneteidet egy ténylegesen érdeklődő közönség elé juttasd el. Vizuális jellegük miatt a plasztikai sebészeti marketing hasznos elemei lehetnek.

 

Közösségi médiás hirdetések

A legtöbb közösségi platform is kínál hirdetési lehetőségeket (facebook, instagram, YouTube, stb.), amelyekkel ott érheted el célközönségedet, ahol a legtöbb online idejüket töltik. Természetesen általában ezek a hirdetéseik is célozhatók, hogy csak az érdeklődő felhasználókhoz jussanak el, csökkentve ezzel a felesleges kattintásokat és költségeket. Mivel többségük vizuális, ezért sokat segíthetnek a plasztikai sebészeti marketingben.

A közösségi médián azonban nem olyan egyszerű vizuális hirdetést indítanunk, hiszen az irányelvek és szabályzatok elég szigorúan érintik az egészségügyi szolgáltatókat. Sokszor pedig érdekes helyzetekkel is szembesülhetünk egy-egy hirdetés elindításánál. Mutatok egy példát: 

 

Ügyfelemnek Instagramra készítettünk egy mellplasztikáról szóló hirdetést. Az első képen az eredeti hirdetés kreatívja látható, amelyet a hirdetéskezelő elutasított, felnőtt tartalomra hivatkozva. A képet lecseréltük a második képre, ami pedig már az irányelveknek megfelelt. Pedig a két kép igen csak hasonló, sőt talán még kihívóbb is, mint az első fotó. Hogy is van ez? 

A nagy plasztikai sebészeti marketing útmutató – IV. rész

Ha minőségi és valóban hatékony hirdetéseket szeretnél Te is plasztikai sebészetednek, keresd meg tapasztalt egészségügyi marketing csapatunkat!

 

Mobilhirdetések

Tekintve hogy az emberek többsége manapság okostelefonjáról éri el az internetet, fontos, hogy az ilyen eszközökön is megjelenj hirdetéseiddel. A mobilhirdetéseknek többféle formája is létezik – vannak display hirdetések, amelyek mobileszközökön is megjelennek, de külön kategóriát képeznek még a kifejezetten mobilalkalmazásokba tervezett reklámok is.

 

Remarketing

A remarketing az online plasztikai sebészeti hirdetések egy különleges kategóriájára utal. Lényege, hogy segítségével külön kezelheted azokat a felhasználókat, akik korábban már ellátogattak plasztikai sebészeted webhelyére, jelét adva ezzel, hogy érdeklik őket szolgáltatásaid. A remarketing hirdetések kifejezetten ezeket a felhasználókat célozzák meg, így nagyobb eséllyel járhatnak sikerrel.

 

Natív hirdetések

Az online hirdetések egy másik formájaként a natív hirdetések természetesen épülnek bele különféle webhelyek tartalmaiba. Leegyszerűsítve úgy működnek, hogy felkéred egy webhely szerkesztőit, hogy említsék meg sebészetedet néhány tartalmukban, hogy minél több ember találkozhasson neveddel. A legjobb, ha egy, a webhelyedre mutató hivatkozást is elhelyeznek a tartalomban, hogy könnyebben mérhesd a hirdetés hatékonyságát (a hivatkozáson keresztül érkező forgalom alapján).

 

Az online hirdetések előnyei a hagyományos alternatívákkal szemben

Az online hirdetések több szempontból is előnyösek a hagyományos módszerekhez mérten. Az eredmények például szinte azonnal észlelhetőkké válnak – egy szórólapos kampányhoz meg kell várni, míg elkészülnek a nyomtatások (és remélni, hogy nem rontottál el semmit a designban), aztán szét kell osztani őket, és az emberek – mivel az utcán találkoznak velük – általában nem járnak utána azonnal a dolognak. Az online hirdetések szinte rögtön kikerülnek az internetre, ahol akár már 24 órán belül új ügyfeleket hozhatnak.

 

Az online hirdetések statisztikái továbbá valós időben nyomon követhetők, így mindig láthatod, hogy valamire érdemes-e még több pénzt költeni, vagy sem. Minden hirdetéseket is kínáló platform rendelkezik valamilyen analitikai felülettel, ami segít elemezni kampányaid hatékonyságát. Az ilyen adatok alapján rögtön láthatod, hogy mi működik jól, és mi igényel némi finomítást.

Apropó finomítás – ez az online hirdetések egy másik nagy előnye. Nem csak bármikor ki- és bekapcsolhatók, hanem bármikor módosítani is lehet őket, például egy új verzió tesztelésére, az adatok frissítésére vagy egy hiba kijavítására.

 

Az online hirdetések összegezve

Az online hirdetések tehát többféle módon segíthetnek abban, hogy új érdeklődőket és lehetőséges ügyfeleket vonzz be plasztikai sebészeti webhelyedre különböző internetes forrásokból. Mindez azonban egy összeszedett stratégia szerint kell, hogy történjen, különben az egésszel csak pénzt és időt pazarolsz majd.

Ahhoz, hogy online hirdetéseid hatékonyak lehessenek, többek között figyelned kell hirdetésed elhelyezésére és designjára illetve persze tartalmára is. Nem mindegy az sem, hogy kiket szeretnél megcélozni velük – ettől függ ugyanis, hogy milyen kulcsszavakat használsz majd. Szintén ide kapcsolódik, hogy oda kell figyelned az ajánlattételekre is, tehát hogy mennyit vagy hajlandó fizetni egy-egy hirdetés kattintásaiért, megjelenítéseiért, stb. E mellett persze kritikus fontosságú egy jó landing oldalt készíteni minden hirdetésedhez, illetve, ha mindez megvan, akkor időt kell fordítanod hirdetéseid nyomon követésére és folyamatos javítgatására a legjobb eredmények érdekében.

 

Például, ha hirdetéseid átkattintási aránya nem olyan előnyös, mint amilyenre számítottál, akkor érdemes elgondolkodnod, hogy megfelelő kulcsszavakat használsz-e a célzásra, vagy hogy elég hívogatók-e hirdetéseid tartalmai. Fontos, hogy egy plasztikai sebészet online hirdetési stratégiája nem egy fix, kőbe vésett dolog, hanem egy olyan rugalmas, dinamikus dokumentum, ami a helyzettől függően folyamatos változtatásokat igényel.

Persze mindez csak a jéghegy abszolút csúcsa, ha online hirdetésekről beszélünk, ráadásul ne feledd, hogy ezek is csupán az online marketing egyetlen ágát jelentik. Ha mindez túl nagy tehernek hangzik (és valljuk be, az is) egy plasztikai sebészeti praxis fenntartása mellett, akkor kérd profik segítségét teljes online marketingstratégiád kialakításához!

 

Ebben egészségügyi online marketing csapatunk segít, kérd ajánlatunkat most!

 

A következő részben az ügyfélvélemények kezelésének fontosságáról írtunk. Olvasd el itt!

Kiemelt területeink