notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Online marketing plasztikai sebészeteknek: Tartalmak - 2. rész

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > A nagy plasztikai sebészeti marketing útmutató – II. rész

A nagy plasztikai sebészeti marketing útmutató – II. rész


2020/03/12
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Online marketing plasztikai sebészeteknek:Milyen tartalmak kerüljenek weboldaladra? Hogyan keresőoptimalizálj? Milyen egy jó plasztikai sebészeti landing? Ebben a részben ezeket foglaljuk össze!

Online marketing plasztikai sebészeteknek: Tartalmak - 2. rész
Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE

Mielőtt a landing oldalakról beszélnénk, mindenképp olvasd el cikkünk első részét, hogy tudd, mi kell egy jó plasztikai sebészeti weboldalhoz!

 

Plasztikai sebészeted landing oldalai

Cikk inline

A landing oldalak célja, hogy webhelyed érdeklődő látogatóidat lehetséges ügyfelekké alakítsák (vagyis konvertálják). Plasztikai sebészeted landing oldalainak kialakításakor ügyelned kell rá, hogy minden oldal egyedi, konkrét célú legyen. Lesznek olyan oldalak, amelyek a látogatók elérhetőségeit kérik be egy-egy űrlap formájában, míg mások hasznos tartalmakat kínálnak majd számukra.

Egy plasztikai sebészet webhelyén számos landing oldal működhet párhuzamban egymással. Nem csak a látogatók adatait kérheted be velük, hanem különféle hasznos forrásokat kínálhatsz nekik, vagy arra ösztönözheted őket, hogy foglaljanak időpontot rendelődben, esetleg regisztráljanak egy hűségprogramba vagy egy közelgő rendezvényre, és így tovább.

A lényeg hogy minden landing oldaladnak egy konkrét reakcióra kell rávezetnie látogatóidat.

 

Rábíznád inkább a landingek elkészítését tapasztalt szakemberekre? Kérj segítséget egészségügyi marketing csapatunktól!

 

Milyen tartalmak kerüljenek egy sebészeti webhely landing oldalaira?

A landing oldalak sikere első sorban tartalmukon múlik. Fontos szem előtt tartanod, hogy az emberek nem szívesen időznek sokáig az ilyen jellegű webhelyeken, ezért jobb, ha nem tartod fel őket sokáig. Minél több adatot kérsz be tőlük, annál kevesebben veszik majd a fáradtságot, hogy kitöltsék űrlapjaid minden mezőjét (ráadásul sokan nem is szívesen adnak meg az interneten túl sok adatot magukról).

Igyekezz tehát csak a legalapvetőbb adatokat rögzíteni, úgymint a nevet és az email címet.

Persze senki sem fog csak úgy regisztrálni, időpontot foglalni, vagy egyéb módon reagálni a landing oldal felhívására, ha nem tudják, hogy milyen előnyük származhat ebből. Éppen ezért el kell helyezned különféle ösztönző elemeket a konverziós gomb, űrlap, stb. körül, amelyek meggyőzően hathatnak a látogatókra – ezek lehetnek korábbi ügyfelek beszámolói, előtte-utána képek, stb.

Készíts szűk célzású tartalmakat

Ahogyan bizonyára neked is van egy-két specialitásod a plasztikai sebészet szakterületén belül, úgy vannak bizonyos beavatkozások, műtétek, amelyekért a társadalom bizonyos részei jobban érdeklődnek, mint másokért. Fontos tehát, hogy olyan tartalmakat készíts, amelyek kifejezetten ezeket a társadalmi köröket, rétegeket (tehát célközönségedet) célozzák meg. Ez segít majd, hogy jobb minőségű leadeket szerezz, akik tényleg az iránt érdeklődnek, amit sebészeted kínál.

 

Beszélj érthetően

Ügyelned kell rá, hogy tartalmaidban semmilyen sebészi szakkifejezés ne forduljon elő, hacsak nincs erre abszolút szükség. Tartsd észben, hogy plasztikai sebészeti webhelyed látogatói nem orvosok, hanem „hétköznapi” emberek, akik olyan tartalmakra vágynak, amelyekkel azonosulni tudnak.

Ebben nem csak az érthető fogalmazás, hanem mondandód vizuális kifejezése is segíthet. A plasztikai sebészeti eljárásokat, azok következményeit, előnyeit hosszú oldalakon keresztül lehetne sorolni, de a legtöbben nem veszik majd a fáradtságot, hogy végigolvassák ezt a rengeteg tartalmat. Az infografikák segítenek a legunalmasabb koncepciókat is érthetőbbé, feldolgozhatóbbá tenni az olvasók számára, biztosítva ezzel, hogy mondandód lényege elérje őket.

Az inforgrafikákat viszonylag ritkán látni egészségügyi témájú webhelyeken, pedig pont, hogy ezeken lenne a legnagyobb szükség rájuk.

 

A landing oldalak kialakítása

Landing oldalaid kialakítása során mindig tartsd szem előtt az adott oldal fő célját. Bármi is legyen ez a cél, a lényeg, hogy az embereket reakcióra ösztönözze, ez pedig csak úgy lehetséges, ha igényesen, professzionálisan kialakított landing oldalakkal várod látogatóidat.

Sokak számára ez lesz a legelső kapcsolatteremtési pont plasztikai sebészeteddel, ezért fontos, hogy pozitív első benyomást tégy landing oldalaiddal. Sok esetben landing oldalaid kialakításán múlik majd, hogy milyen kép alakul ki a látogatókban plasztikai sebészetedről rögtön az első körben.

Az, hogy mennyi figyelmet fordítasz landing oldalaid kialakításra egyenesen arányos lesz az általuk megfogott leadek számával.

 

Ismét ügyfelünk egyik landing oldalát hozzuk példaként, ahol az egyik legfontosabb a küllem, az oldal kialakítsa és persze a mindenhol elhelyezett CTA gomb, amely mindig ott van a felhasználó szeme előtt: 

Plasztikai sebész landing

 

A landing oldalak népszerűsítése

Landing oldalaid kialakítása után nem ülhetsz ölbe tett kézzel arra várva, hogy az emberek maguktól rátaláljanak ezekre. Számos módszerrel javíthatsz landing oldalaid fellelhetőségén, de általánosságban a lényeg az, hogy minél több (nem csak online) médiacsatornán légy aktív, és így minél több helyen népszerűsíthesd landing oldalaidat.

Ez a leggyakrabban az interneten történik. Többek között online hirdetéseket, közösségi bejegyzéseket, blogbejegyzéseket és a webhelyeden elhelyezett hivatkozásokat is használhatsz arra, hogy minél több lehetséges ügyfél elé juttasd el konkrét célú landing oldalaidat, de akár rendelődben is kihelyezhetsz néhány reklámot egy-egy hivatkozással (és QR-kóddal) a releváns landing oldalakra.

 

Plasztikai sebészeted blogja

A blogok rendkívül hatékony marketingeszközök lehetnek egy plasztikai sebészet számára. Az emberek manapság az internethez fordulnak kérdéseikkel, ami persze a különböző plasztikai eljárásokkal kapcsolatos kutatásaikra is igaz. Némi odafigyeléssel és a megfelelő tartalmak feltöltésével elérheted, hogy az ilyen, plasztikai sebészet iránt érdeklődő felhasználók a te blogodon kössenek ki és így megismerkedjenek sebészeteddel is.

Blogod lehetőséget kínál arra, hogy plasztikai sebészeti szakemberként tüntesd fel magad az érdeklődő felhasználók szemében. Ehhez persze hasznos tartalmakat is kell biztosítanod számukra ezen a felületen. Ez nem csupán egy értékes forrássá teszi blogodat az emberek számára, amelyen keresztül többen találhatnak rá sebészetedre, hanem sokkal gördülékenyebb konzultációkat is lehetővé tesz majd, hiszen ügyfeleid úgy érkezhetnek meg rendelődbe, hogy már van némi fogalmuk a kinézett beavatkozásról.

A blogok továbbá erősíthetik plasztikai sebészeted webhelyének SEO-ját, azaz keresőoptimalizálását is. Egy jól optimalizált blog tartalmai magas pozícióban jelennek meg a keresőmotorok (pl. a Google) találatai között, aminek köszönhetően több érdeklődő láthatja majd őket és kattinthat rájuk más találatok helyett.

 

Mi kell egy jó plasztikai sebészeti bloghoz?

A blogok szívét-lelkét a rájuk kerülő tartalom adja. Fontos, hogy tartalmaidat mindig úgy készítsd el, hogy azok valamilyen értéket kínáljanak célközönséged, tehát ideális ügyfeleid számára. Az egyik leggyakoribb módszer az olyan (sebészeti és nem sebészeti) beavatkozások részletes, mégis érthető bemutatása, amelyeket rendelődben igényelhetnek ügyfeleid.

Ezen kívül különféle, a plasztikai sebészettel kapcsolatos hírekről is beszámolhatsz blogodon, így egy még hasznosabb szakmai forrássá téve azt célközönséged számára. Ez csak tovább erősíti bennük a tudatot, hogy egy igazi profival van dolguk, akire bátran rábízhatják külsejüket.

Egy-egy jól megírt blogbejegyzést továbbá szívesen meg is osztanak az emberek, így azok több érdeklődőhöz juthatnak el különféle csatornákon keresztül, ráadásul még visszahivatkozásokat is szerezhetnek, amik rengeteget segíthetnek a fent említett SEO-ban.

 

Szóval mi mindenről lehet írni egy plasztikai sebészet blogján? Íme csupán néhány lehetséges témakör:

  • Kínálj tippeket az egészséges életmódról – lehet szó bőrápolásról, egészséges étkezésről, edzési formákról, stb. Ez segít majd, hogy az emberek rendszeresen visszatérjenek blogodra a legújabb hasznos, egészséges tippekért.
  • Blogod egy remek felület arra, hogy bejelentsd a plasztikai sebészetedet érintő híreket és fejleményeket, illetve hogy részletesen is beszámolj ezekről.
  • Lehetőséged nyílik bemutatni sebészeted legújabb munkatársait, ezzel egy barátságosabb színben feltüntetve azt az érdeklődők előtt. Az emberek sokkal szívesebben bízzák magukat olyasvalakire, aki nem teljesen idegen számukra.
  • Beszámolhatsz ügyfeleid sikertörténeteiről is, személyes beszámolókat idézve tőlük és előtte-utána képeket mellékelve a bejegyzésben. Persze ehhez előbb szigorúan engedélyt kell kérned tőlük.
  • Érdemes blogbejegyzéseidet releváns képekkel, infografikákkal és videókkal kiegészíteni, hogy tartalmaid értékesebbek, változatosabbak legyenek az olvasók számára.

 

Hogyan vezess sikeresen egy plasztikai sebészeti blogot

Ahogyan webhelyed más tartalmait (pl. a landing oldalakat), úgy blogbejegyzéseidet sem ajánlott túl terjengősre megírni. Ne feledd, hogy az emberek ideje drága – ha tiszteletben tartod ezt, azt azzal hálálják majd meg, hogy végig is olvassák, amit írtál nekik.

Fontos továbbá az is, hogy rendszeresen új cikkekkel állj elő plasztikai sebészeted blogjára. Ez egyrészt okot ad az olvasóknak hogy újra és újra visszatérjenek hozzád, másrészt pedig a SEO-ban is segít, ugyanis a keresőmotorok az olyan webhelyeket preferálják, amelyek rendszeresen frissülnek új tartalmakkal.

Ne feledd, hogy míg blogodat érdemes minél több csatornán (közösségi média, email, stb.) népszerűsíteni, bejegyzéseidben ne foglalkozz túl sűrűn saját praxisod reklámozásával. Egy blog első sorban egy hasznos forrás kell legyen az érdeklődők számára, ahol értékes tippeket, fontos híreket és egyéb tartalmakat olvashatnak, és csak elvétve említsd meg saját szolgáltatásaidat azokban a cikkekben, amelyekbe ezek bele is illenek.

 

Bízd másra plasztikai sebészeti blogodat

A fentieket olvasva bizonyára körvonalazódni kezdett benned, hogy egy blog vezetése nem éppen kis feladat, ráadásul rendkívül időigényes is lehet, ha igazán jól szeretné csinálni az ember. Szerencsére nem is muszáj neked elkészítened bejegyzéseidet, vagy blogodat (vagy akár egész webhelyedet), ezeket a feladatokat tapasztalt marketing szakemberekre is rábízhatod. Kérd ajánlatunkat és segítünk tartalmaid megírásában és kezelésében!

Persze fontos, hogy olyasvalakit kérj fel erre, akiben megbízol, és tudod, hogy minőségi munkát végez majd a nevedben. Ezért is érdemes minden bejegyzést átolvasnod, mielőtt felkerülne blogodra, akár te írod azt, akár valaki más, hiszen a helytelen információk – különösen az ilyen egészségügyi területeken – komoly problémákhoz vezethetnek.


Következő részünkben a plasztikai sebészetek közösségi média marketingjéről tudhatsz meg hasznos tippeket, tanácsokat!
 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 008 097
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Mi az az általános egyezés (Broad Match)?

Mi az az általános egyezés (Broad Match)? Ez az alapvető egyezési...

Weibo

Mi is az a Weibo? A Weibo a mikroblogolást jelenti a kínai piacon. A világ...

Fejléc

A HTML fejléc és alcímek kulcsfontosságú szerepet...

Árbővítmény

Mi az az árbővítmény? Az árbővítmények...

Kiváltó szavak

A kiváltó szavakat kétféleképpen...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.