Plasztikai sebészeti marketing útmutató - 3. rész

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A nagy plasztikai sebészeti marketing útmutató – III. rész

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Ebben a részben a plasztikai sebészetek közösségi média marketingjéről fogunk részletesen beszámolni: tippek, trükkök és hatékony ügyfélszerzési módszerek.

Plasztikai sebészeti marketing útmutató - 3. rész
Az előző részekben a plasztikai sebészet weboldalának keresőoptimalizálásáról és a plasztikai sebészetek hatékony landing oldalairól írunk. Ezeket se hagyd ki, ha szeretnél eredményorientált online marketinget rendelőd számára!

 

Közösségi média marketing plasztikai sebészeknek

Nem kell marketing szakértőnek lenned, hogy tudd, ma szinte mindenki része valamelyik közösségi médiás hálózatnak. A különféle közösségi platformok, úgymint a Facebook vagy az Instagram páratlan lehetőséget kínálnak a plasztikai sebészek számára, hogy közvetlenül elérhessék konkrét célközönségüket, és szorosabb kapcsolatokat alakíthassanak ki meglévő és leendő ügyfeleikkel.

A közösségi média egyik sajátos előnye, hogy a különféle szakorvosok könnyedén irányíthatják át az érdeklődő pácienseket egymáshoz, ha úgy érzik, hogy egy adott probléma inkább egy kollégájuk szakterülete. Közösségi jelenléted tehát lehetőséget kínál arra, hogy más orvosok ajánljanak téged azoknak a pácienseknek, akik felkeresik őket.

Na persze szimplán regisztrálni egy közösségi fiókot plasztikai sebészeted számára még messze nem elegendő ahhoz, hogy kihasználd egy platform lehetőségeit. Ehhez egy összetett közösségi média marketing stratégiára lesz szükséged!

 

A közösségi média használata plasztikai sebészeknek

A közösségi média marketing temérdek lehetőséget kínál egy plasztikai sebésznek. Érdemes azonban észben tartani, hogy habár a különféle plasztikai sebészeti média közösségi marketing technikák nem zárják ki egymást, ajánlott csak azokra koncentrálni, amelyek illenek klinikád személyiségéhez.

Szóval mi mindenre használhatod plasztikai sebészként a közösségi médiát? Lássuk:

  • Megválaszolhatod pácienseid gyakori, plasztikai beavatkozásokkal kapcsolatos kérdéseit.
  • Büszkén mutathatod be a beavatkozások előtt és azok után készült képeket.
  • Felméréseket készíthetsz és nyereményjátékokat futtathatsz.
  • Megoszthatod blogod tartalmait.
  •  Hivatkozhatsz a webhelyeden található hasznos, fontos oldalakra.
  • Bejelentheted a különleges ajánlatokat.
  • Beszámolhatsz a klinikádat (és így a pácienseidet) érintő hírekről, változásokról.
  • Célzott hirdetéskampányokat indíthatsz.
  • A Facebookon meghívhatod követőidet különféle eseményekre.
  • A YouTube-on magyarázóvideókat oszthatsz meg, ahol érthetően, hétköznapi nyelven beszélsz a különféle beavatkozásokról.
  • Az Instagram kiválóan alkalmas előtte-utána képek, és egyéb vizuális tartalmak megosztására.

 

Ez a lista persze sokkal hosszabb ennél. Azonban bármit is csinálsz, ne feledd, hogy aktív kell maradj azokon a platformokon, amelyeket szeretnél ténylegesen kihasználni. Ha csak 1-2 havonta posztolsz valamit fő fiókjaidról, akkor hamar eltűnsz majd az emberek emlékeiből. Légy jelen és légy résen. Lássák rajtad az emberek, hogy tényleg foglalkozol a közösséggel, ami szép lassan felépül közösségi jelenléted köré, mert ha elhanyagolod őket, azzal csak rossz benyomást teszel majd!

 

Hogyan használhatja hatékonyan egy plasztikai sebész a közösségi média marketinget?

Először is tudatodba kell vésned a tényt, hogy a közösségi média egy kétirányú marketingcsatorna. Ez azt jelenti, hogy oda-vissza is működnie kell – interaktívnak kell lennie. Követőid csak akkor fognak odafigyelni arra, amit mondasz, ha te is meghallgatod őket.

Ahogy odafigyelsz mondandójukra, kérdéseikre, panaszaikra, egyre inkább körvonalazódik majd benned, hogy milyen számukra az ideális plasztikai sebész. Ezt a tudást aztán felhasználhatod arra, hogy javítsd szolgáltatásid minőségét, és persze hogy jobb tartalmat ossz meg velük webhelyeden, blogodon és persze az adott platformon.

Mindeközben ügyelned kell arra is, hogy ne válj értékesítővé a közösségi médián. Na persze nehéz megtalálni az egyensúlyt. Persze népszerűsítened kell saját praxisodat, de ügyelned kell rá, hogy ezt burkolt módon tedd, hiszen az emberek könnyedén ráunnak majd a sűrű közvetlen önreklámra.

Profizmusodat a stílusod és általános közösségi viselkedésed is kell, hogy tükrözze. Ne feledd, hogy az emberek orvosi szaktudásod miatt fordulnak hozzád, és ennek a szaktudásnak online megnyilvánulásaidban is meg kell jelennie. Ha például valaki feltesz egy kérdést, igyekezz minél előbb szakmailag pontos, de hétköznapi nyelven is érthető választ adni rá.

 

Email marketing plasztikai sebészeknek

Az emberek manapság nehezen hinnék el az email marketingről, hogy egy valóban kifizetődő marketingmódszer. Pedig ha megfelelően használják őket, az emailek a plasztikai sebészeti marketing hatékony eszközei lehetnek.

Az email marketing akkor teljesít a legjobban, ha webhelyeddel és/vagy közösségi média marketingeddel együtt alkalmazod. Használhatod leadgondozásra és lehetséges ügyfelek megcélzására is.

 

Hogyan lehet konvertálni az emailekkel?

A marketingemailek akkor lehetnek csak hatékonyak, ha minden elemüket a címzett konvertálására élezik ki. Már az üzenetek tárgyát is úgy kell megfogalmaznod, hogy megnyitásra ösztönözze az embereket. Legyen ez a tárgy mező figyelemfelkeltő és emlékezetes, de ne szenzációhajhász.

Ne feledd, hogy az emberek csupán 1-2 percet töltenek majd egy-egy email olvasgatásával, és ennyit is csak akkor, ha valami igazán érdekli őket. Csak a lényegre koncentrálj emailjeidben, különben feleslegesen vesződsz velük.

Érdemes például a webhelyedre és/vagy blogodra mutató hivatkozások beszúrni emailed különböző részeibe. Ezekkel pontosan olyan embereket és azokban a pillanatokban ösztönözhetsz kattintásra, akik és amikor a legvalószínűbb, hogy hajlamosak lennének erre.

Érdemes minél több adat alapján szegmentálni (tehát csoportokra osztani) email feliratkozóidat, hogy ezek alapján személyre szabott üzeneteket küldhess nekik. Egy szempont lehet például, hogy csak feiratkoztak-e emailedre, vagy jártak is-e már rendelődben, illetve hogy milyen beavatkozásokat vettek már igénybe nálad, stb. Minél célzottabb üzeneteket tudsz küldeni az ilyen csoportoknak, annál valószínűbb, hogy többen nyitják majd meg emailjeidet.

Rendszeresen adj okot a címzetteknek, hogy továbbolvassák emailedet. Egy cselekvésre irányuló felhívás (CTA) sokakat arra ösztönöz majd, hogy megtegyék a következő lépést.

Ezen kívül ügyelj rá, hogy az email küldője egy valódi személy legyen. Az ilyen üzeneteket többen veszik komolyan és nyitják meg.

Érdemes tömegesen is kiküldeni néha emaileket, például ha egy korlátozott ideig elérhető különleges ajánlatot szeretnél népszerűsíteni azoknak a leendő/volt pácienseknek, akiket az valószínűleg érdekelhet. Hasonlóképpen kedvezményes ajánlatokat is küldhetsz azoknak az ügyfeleknek, akik többszöri visszatérésükkel bizonyították hűségüket.

Mitől lesz hatékony az email marketing?

Mielőtt belekezdenél első emailjeid elkészítésébe, tisztában kell lenned ez email marketing jogi kérdéseivel. Először is konkrét engedélyt kell kérned minden egyes feliratkozótól, mielőtt elkezdhetnél emaileket küldözgetni nekik. Ezt maga a törvény követeli meg.

Közvetlenül ehhez kapcsolódik továbbá, hogy minden feliratkozódnak egyszerű, egyértelmű lehetőséget kell biztosítanod, hogy bármikor azonnali hatállyal leiratkozhasson emailjeidről. Ennek a lehetőségnek minden kiküldött emailben szerepelnie kell (például a lábjegyzetben, megjegyzésként).

Mindezek mellett erősen ajánlott biztosítani, hogy emailjeid DKIM-aláírással (DomainKeys Identified Mail) rendelkezzenek, ami hozzácsatolja a domain nevedet üzeneteidhez, ezzel hitelesebbé téve azokat.

Mivel az emberek többsége okostelefonjáról éri el az internetet, elengedhetetlen, hogy emailjeidet mobileszközökre is optimalizáld. Ügyelned kell rá, hogy üzeneteid a mobileszközök maréknyi képernyőin is jól olvashatók és kivehetők maradjanak.

Fontos észben tartanod, hogy a relevancia és a frissesség nagyon fontos szempontok a címzettek részéről. Nem csak azt kell alaposan átgondolnod, hogy milyen üzeneteket küldesz majd ki, hanem azt is, hogy mikor a legvalószínűbb, hogy címzettjeid megnyitják és elolvassák majd őket.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!