notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Amint a linképítésről egy marketingesnek mindenképpen tudnia kell 2019-ben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Amit a linképítésről egy marketingesnek mindenképpen tudnia kell 2019-ben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Amit a linképítésről egy marketingesnek mindenképpen tudnia kell 2019-ben


2018/12/14
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Három dolog biztos az életben: a halál, az adók és az, hogy a visszahivatkozások még mindig a Google legfontosabb keresőrangsorolási szempontjai közé tartoznak. Egyre nehezebb azonban ilyeneket szerezni. De mégis kell. Mit tehetsz tehát 2019-ben a linkmarketingben? Mutatjuk!

Amint a linképítésről egy marketingesnek mindenképpen tudnia kell 2019-ben

A visszahivatkozások, vagyis a saját webhelyedre mutató, más webhelyeken elhelyezett linkek azt bizonyítják a keresőmotorok szemében, hogy webhelyed megbízható és releváns forrást biztosít az interneten keresőknek – ez pedig előkelőbb keresőpozíciókat eredményez majd.

 

Persze ez már rég óta nem ilyen egyszerű – ahogy minden más SEO szempontot, úgy ezt is hamar elkezdték kihasználni a black hat optimalizálók, így a keresőmotorok kénytelenek voltak szofisztikáltabb módszereket kitalálni a hivatkozások minőségének ellenőrzésére. Ennek köszönhetően a természetes linképítésre helyeződött át a hangsúly, a linkvásárlás és linkhalmozás pedig büntetett eljárásokká váltak.

 

Igen, a linképítés egyre nehezebb, de ez nem jelenti azt, hogy nem végezhető hatékonyan és eredményesen. A következőkben kifejtjük, hogy hogyan is érdemes belevágni a szabályos linkmarketingbe.

 

Hogyan szerezz visszahivatkozásokat 2019-ben?

 

1. Terjeszkedj vendégblogolással

A vendégblogolás lényege egyszerű: készítesz egy cikket, amit elküldesz egy releváns blognak, és ott megjelenteted azt. Ez a taktika mindhárom félnek előnyös: a blog, ahová írsz ingyenes tartalmat kap, a blog olvasói minőségi tartalomhoz jutnak, te pedig ingyenes nyilvánosságra tehetsz szert.

 

De fejtsük csak ki részletesebben ezt az ingyenes nyilvánosságot. Azzal, hogy tartalmad, és neved egy új olvasóközönség előtt jelenik meg, személyes márkádat erősíted, és szakértőként, vagy legalábbis minőségi forrásként tüntetheted fel magad az adott résen belül.

 

Az olvasóközönség megismerkedhet neveddel, hogy mivel foglalkozol, és webhelyeddel/blogoddal is, ahol több tartalmat találhatnak tőled, és amit egy természetesen elhelyezett, minőségi visszahivatkozáson keresztül kényelmesen felkereshetnek.

 

Egyre csábítóbban hangzik, ugye? Bizony, a vendégblogolás nagyszerű módja a linképítésnek, azonban a hivatkozások elhelyezése sosem szabad, hogy vendégcikkeid elsődleges feladata legyen. Az első (akárcsak saját blogodon) mindig a minőség, és csak utána jöhetnek a linkek.

 

Hogyan zajlik a vendégblogolás?

Először is keresned kell néhány olyan blogot, amik számodra releváns témákkal foglalkoznak. Egy autókról szóló blog nem fog lehozni egy paradicsomtermesztésről szóló cikket, és még ha meg is tenné, az olvasók egyáltalán nem érdeklődnének iránta.

 

Keresd meg a blogon azt az aloldalt/menüt, ami a vendégbejegyzésekről szól. Ezt általában egy „Küldje be cikkét”, vagy valamilyen hasonló gombon, hivatkozáson keresztül találod majd meg. A Google-t is használhatod erre – csak írd be a blog nevét, és utána, hogy beküldés, cikkírás, vendégcikkek, stb. Ha sehol nem találsz ilyen tájékoztatót, akkor végső esetben felkeresheted a szerkesztőt a megadott email címén.

 

Ha a blogon/webhelyen van külön oldal a vendégcikkek beküldésére, akkor bizonyára lesz egy szabályzat is, ahol leírnak néhány fontos tudnivalót és instrukciót. Ha cikked mindezeknek megfelel, akkor elküldheted a szerkesztőnek (vagy feltöltheted a megadott űrlapon keresztül – ez blogonként változhat).

 

Külön figyelj oda, hogy mit ír a szabályzat a tartalomban elhelyezhető hivatkozásokról. Nem biztos, hogy a tartalomba engedik őket, de meglehet, hogy a szerző bemutatkozásába (ez általában egy pár mondatos összefoglaló rólad a cikk alján) már igen.

 

Ezek után nagy valószínűséggel visszajelzést kapsz majd cikkedről, amiben vagy visszautasítják, vagy módosításokat kérnek. Ne számíts rá, hogy azonnal el fogják fogadni, de ne csüggedj – ha elvégzed a kért változtatásokat (persze csak ha te is egyetértesz ezekkel), akkor előbb-utóbb elfogadják majd cikkedet, és innentől már csak meg kell várnod, hogy publikálják azt.

 

2. Készíts osztható tartalmakat

Pihengetünk?

Az interneten megosztással terjednek a hírek, ezért érdemes olyan tartalmakat készíteni, amiket az emberek szívesen osztanak majd meg ismerőseikkel (általában a közösségi médián).

 

A kérdés persze az, hogy milyen tartalmakkal is lenne érdemes foglalkozni? Nos, ez első sorban attól függ, hogy milyen résen belül tevékenykedsz, és hogy mikre vevő célközönséged.

 

Igen, tudjuk, hogy ez nem segít sokat, de egy általános kimutatás a tartalomtípusok átlagos megosztásairól már rávilágíthat bizonyos trendekre:

 

LInkek szerzése megosztható tartalommal

 

A statisztikák szerint az inforgrafikák a legnépszerűbbek – legalább is megosztás szempontjából. Minél többen osztják meg inforgrafikáidat, annál több helyen helyezik majd el webhelyedre mutató hivatkozásodat.

 

Megosztható tartalomnak számítanak még a különböző tanulmányok is. Ha elég időt találsz rá, írj egy összefoglaló tartalmat valamilyen számodra releváns témában, és oszd meg azt célközönségeddel – ha elég érdekesnek és hasznosnak találják, akkor biztosan több helyen is hivatkoznak majd rá, amikor éppen ezt a témát boncolgatják cikkeikben.

 

Esettanulmányok, kimutatások, statisztikák, infografikák, összefoglaló útmutatók, stb. – ezek és számos más tartalom lehet következő linkmágnesed.

 

3. Kérd influencerek segítségét

Az influencermarketing lényege, hogy egy olyan befolyásos személyen keresztül népszerűsíted tartalmaidat, kinek követőbázisa érdeklődhet az ilyen jellegű tartalmakért. Bizonyos szempontokból hasonlít ugyan a vendégblogoláshoz, hiszen a cél egy nagyobb közönség elérése, és esetleg néhány hivatkozás elhelyezése. Ehhez el kell érned, hogy cikkeidet megosszák ezek az influencerek.

 

Többféleképpen is növelheted esélyeidet arra, hogy ezek a befolyásos személyek megosszák bejegyzéseidet, vagy cikkeidet. Az egyik legjobb módszer egy cikket, vagy esettanulmányt írni egy olyan témában, ami foglalkoztatja az adott influencert. Vagy az is lehet, hogy összegyűjtöttél néhány olyan érdekes, hasznos statisztikát, amik érdekelhetnék kiszemelt üzleti partneredet.

 

Sok influencer foglalkozik saját termékeik forgalmazásával – ha ezek közül megemlítesz néhányat tartalmaidban, akkor könnyen lehet hogy felfigyelnek majd rá (ha foglalkoznak online hírnevük nyomonkövetésével, ami rögtön pozitívum).

 

Meglehet, hogy írtál egy olyan cikket, amiben más véleményekkel illettél egy olyan témát, mint egy infulencer a saját cikkében. Vagy talán éppen egy olyan cikket írtál, ami néhány gondolattal kiegészíti egy influencer korábbi cikkét.

 

A lényeg tehát: ha fel tudod kelteni a területeddel foglalkozó infulencerek figyelmét, akkor könnyen lehet, hogy felkapják majd egy-egy tartalmadat, hogy megosszák azt követőikkel.

 

4. Publikáltasd újra tartalmaidat

Tartalmaidat újrapublikáltatással (szindikálás) is terjesztheted. A módszer lényege, hogy blogodon megjelentetett cikkedet egy másik webhelyre is elküldöd, hogy ott is megjelenítsék azt (a rel=canonical címke megfelelő használatával a Google nem tekinti majd duplikált tartalomnak a máshol megjelenített bejegyzést).

 

Tartalmaid kikerülhetnek más blogokra, szakfórumokra, és számos egyéb platformra is, ahol érdeklődő olvasókra találhatnának. Valójában ez is hasonló elven működik, mint a vendégblogolás.

 

De mégis mennyit dobhat ez saját tartalmaid népszerűségén?

 

Újrapublikálás

 

 

Egyértelműen látszik, hogy a más platformokon is megjelentetett tartalmak rengeteg forgalmat és újraosztást eredményezhetnek – mindehhez pedig elég, ha csak egy hivatkozást hagysz saját webhelyedre vagy blogodra, ahol a cikk eredetileg megjelent.

 

5. Ajánlások, interjúk, és említések

Ha szeretnéd márkád online jelenlétét megerősíteni, akkor aktívan részt kell venned a körülötte formálódó (vagy legalábbis iránta érdeklődő) közösségi aktivitásban.

 

Ehhez minőségi tartalmakat kell készítened, véleményeket kell írnod releváns termékekről, témákról és trendekről, interjúkat kell adnod, stb. Minél aktívabban teszel azért, hogy az emberek felfigyeljenek rád, annál jobb eséllyel kapsz majd egyre több tartalmaidra mutató hivatkozást.

 

Ha például írsz egy ajánlást valamilyen termékhez, akkor könnyen lehet, hogy ez megjelenik majd a gyártó webhelyén, egy webhelyedre mutató hivatkozás kíséretében.

 

Hol találod a visszahivatkozási lehetőségeket?

 

1. Google

A Google-ben egy egyszerű kereséssel már rengeteg releváns találat kerülhet eléd, de ha igazán célirányosan szeretnél keresni, akkor használhatod a megannyi keresőparaméter egyikét.

 

Ilyen az „inurl:” paraméter is, ami azokat az oldalakat mutatja meg, amikben szerepel a keresőkifejezésed, ÉS az URL-ben az a kifejezés, amit külön megadsz. Ezt így önmagában nehéz elképzelni, de nézzünk meg rá egy példát.

 

keresőoptimalizálás inurl:cikk-bekuldes

 

Ez a keresés azokat az oldalakat adja majd vissza, amiknek valamilyen közük van a keresőoptimalizáláshoz, és az URL-ben megtalálható a cikk-bekuldes kifejezés. Ügyelj rá, hogy az inurl: után ne használj ékezeteket, hiszen az URL-ben sem úgy találod meg a szavakat.

 

2. Figyeld az említéseket

Az internet egy nagy, és zajos hely, ahol lehet, hogy ezrek beszélnek márkádról, de te mégsem „hallod” (vagyis látod) azt a temérdek médiazaj közepette. Az ilyen problémákra jelentenek megoldást a különböző említésfigyelő alkalmazások, amik segítenek megfigyelni tetszőleges kulcsszavakat, termékneveket, márkád nevét, versenytársaid nevét, stb. – és jelentést készíteni róla, hogy kik, hol, és mit mondanak ezekről az interneten.

 

Az ingyenes (ámde meglehetősen limitált funkcionalitást kínáló) opció a Google Értesítő, de ha egy átfogóbb, részletesebb és összességében hatékonyabb megoldásra vágysz, akkor próbáld ki a Mentiont, a Hootsuite-ot, vagy a Buzzsumot.

 

3. Vizsgáld meg versenytársaid visszahivatkozási profilját

Ez a módszer valójában nem csak versenytársaid ellenőrzésére alkalmas, hiszen megnézheted vele, hogy mely blogokra érdemes vendégcikkeket írni, vagy hová lenne jobb újrapublikáltatni tartalmaidat.

 

Azzal, hogy ismered egy domain visszahivatkozási profilját, egy tisztább képet kaphatsz arról, hogy mennyire tekintélyes is az adott webhely, és hogy mennyire lennének értékesek a rajta elhelyezett linkjeid.

 

A versenytársak visszahivatkozási profiljának ellenőrzésével megnézheted, hogy ők milyen jellegű webhelyekről kapják a legtöbb hivatkozást, és hogy milyen formában (egyszerű link, banner, vendégcikk, stb.) vannak ezek elhelyezve.

 

Ha például sokan foglalkoznak vendégblogolással, akkor bizonyára neked is érdemes lenne megpróbálkoznod vele, de ugyanígy azonosíthatod azokat a területeket is, ahol hiány van az ilyen tartalmakból, és kitöltheted ezeket a réseket.

 

Érdemes ezeket a versenytársakra mutató visszahivatkozásokat egy külön táblázatban vezetni és egyenként értékelni, hogy kiderítsd, mely webhelyeket érdemes felkeresni ilyen céllal, és melyeket jobb kerülni.

 

4. Keress név vagy fénykép alapján

Számos releváns blogra bukkanhatsz rá, ha egy közismert blogger vagy influencer nevét is használod a keresésben. Elég csak rákeresni a névre, mellé pedig odaírni hogy szerző, és jó eséllyel rengeteg olyan tartalmat találsz majd, méghozzá különböző webhelyeken, ahol már megjelent az adott személy valamely írása.

 

Így lesz valakiből influencer – minél több helyen ott van, és minél többekhez eljutnak tartalmai. Ha sikerül találnod valakit, aki sok helyen megjelent már, akkor lényegében kapsz egy listát azokról a blogokról, ahol te is bepróbálkozhatsz egy-egy vendégcikkel vagy újrapublikálással.

 

Mivel rengeteg vendégcikkeket elfogadó blog vagy webhely megjeleníti a szerző képét is, így akár ez alapján is rákereshetsz az adott személy többi tartalmára (a legtöbben ugyanis ugyan azt a képet használják mindenhol). A Google képkeresőjében könnyedén kereshetsz kép alapján.

 

5. Logók

A sikeres influencerek előszeretettel tüntetik fel webhelyükön, hogy írásaik milyen neves publikációkban jelentek már meg. Elég csak szétnézned ezek között a logók között, és máris találsz néhány ötletet, hogy hová vendégblogolhatnál.

 

6. Olvass hozzászólásokat

A bloggerek gyakran szólnak hozzá más bloggerek blogbejegyzéseihez és közösségi posztjaihoz, mert jól tudják, hogy egy aktív közösség tagjai kell, hogy legyenek. Olvasd el ezeket a kommenteket, írj te is hozzászólásokat, kedveld a bejegyzéseiket, és így tovább. Tudasd az emberekkel, hogy létezel, és előbb-utóbb biztosan találsz majd olyan népszerű személyeket, akik szívesen működnének együtt veled.

 

7. Keress listákat

Keress olyan webhely- és bloglistákat, amik ideálisak lehetnek számodra vendégcikkek szempontjából. Lehet itt szó az év legjobb blogjairól a területeden, de biztosan találsz majd olyan listákat is, ami kifejezetten olyan blogokat sorol fel, amik elfogadnak vendégcikkeket.

 

Honnan tudhatod, hogy egy blog ideális a visszahivatkozások elhelyezésére?

 

Mielőtt egyáltalán elkezdenéd megfogalmazni üzenetedet, amivel felkínálod tartalmaidat, először érdemes ellenőrizni, hogy az adott blog egyáltalán segítene-e SEO-dban, vagy inkább rontana azon (nem minden visszahivatkozás jó, némely akár káros is lehet).

 

Először is nézd meg, hogy vannak-e hozzászólások a kiszemelt blog bejegyzései alatt, és hogy osztják-e ezeket a bejegyzéseket az emberek rendszeresen. Nem árt meghúzni egy forgalmi vonalat, ami alá nem adsz – pl. csak olyan blogokra írsz, amelyeknek havonta legalább 5 000 látogatója van.

 

Fontos persze, hogy a tartalmak is jók legyenek a blogon, vagy webhelyen. Hasznosak? Igényesen vannak elkészítve? Ha túl sok a promóciós tartalom és a fizetett vélemény, akkor például nem érdemes foglalkozni az adott webhellyel.

 

Nézd meg azt is, hogy milyen gyakran vannak új saját és vendég bejegyzések a blogon.
 

étterem marketing Google Hatékony honlapüzemeltetés hotel marketing linkmarketing Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
509 183
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Marketing

De mi is az a marketing? A marketing alapjai kezdőknek Mostanában nem telik el úgy...

Felfedező hívás

Mi is az a felfedező hívás? A felfedező hívás az első hívás, amit egy kereskedő...

Lehetőség

Mit is jelent a lehetőség? Minden vállalat számára más...

Mézes csupor

Mi is az a mézes csupor?   A mézes csupor olyan csali email...

Honlapkészítés

Honlapkészítés online marketing tanácsadó nélkül = biztos ráfizetés!  A...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.