Előzőleg már írtunk a LinkedIn, szakmai közösségi oldalról, és annak alapvető lehetőségeiről. A LinkedIn azonban a Facebook-hoz hasonlóan már reklámozásra is alkalmas. A Facebookon is rengeteg lehetőségünk van célozni hirdetésünket a felhasználók által megadott információk alapján, azonban a LinkedIn esetében még ennél is sokkal pontosabban tudjuk megcélozni közönségünket. Vállalatként nem csak nagyközönséget, de más cégeket is megcélozhatunk kommunikációnkkal, hirdetéseinkkel, vagyis B2B (business to business) kommunikációt is folytathatunk. Mivel a LinkedIn szakmai közössége tökéletesen alkalmas a B2B hirdetésre, nem árt, ha otthonosan mozgunk reklámozási lehetőségei között.
LinkedIn hirdetések: az alapok
LinkedIn hirdetéseink a
Facebook hirdetésekhez hasonló felépítéssel rendelkeznek. Egy 25 karakteres főcím, és egy 75 karakteres leírás mellett egy 50x50 pixel nagyságú képből áll egy reklám. Ezek a jobb oldali hirdetés oszlopban jelennek meg, az "Ads you may be interesed in" felirat alatt. Attól függően, hogy hirdetésünk miként teljesít, csak szöveges formában az oldal tetejére is felkerülhet, így többekhez eljutva. Fizethetünk
CPC (Cost Per Click, vagyis kattintásonként bizonyos összeget), vagy
CPM (Cost Per Mille, vagyis ezer megjelenítés) alapon.
Szeretnél mindent tudni a Facebook oldalak kezeléséről, vagy akár a reklámozásról a LinkedIn-en? Gyere el Közösségi Média Mareting Guru tanfolyamunkra, és lesd el minden titkunkat, hogyan tettünk szert 570.000 rajongóra! Kattints ide a jelentkezéshez!
LinkedIn hirdetés: figyelemfelkeltő szöveg és kép
Hirdetésünk sikerességének alapköve maga a hirdetés, így elkészítésére fordítsunk nagy figyelmet. A 25 karakteres főcím és a 75 karakteres leírás igen kevés, így jól gondoljuk át, mivel töltjük ki azokat.
Lehetőségünk van a hirdetés készítésénél megadni, hogy átkattintás után egy
LinkedIn oldalunkra, vagy más weboldalunkra kerüljünk. Attól függetlenül, hogy látogatóinkat mely oldalra irányítjuk, hirdetésünk mindenképp tartalmazzon valamilyen motivációt. Ilyenek például az "iratkozz fel", "töltsd le", "próbáld ki ingyen", és hasonló felszólítások, amelyek jobban késztetnek az átkattintásra.
Szövegeink írásánál mindig tartsuk észben, hogy azok hasznosak legyenek, valamilyen sürgetést (például egy akció határideje), egyedi ajánlatot tartalmazzanak, és teljesen leíróak legyenek (a célközönség tudja, hogy pontosan mit is várunk el tőlük).
A hirdetéshez tartozó kép kiválasztása esetén vegyük figyelembe, hogy annak kis mérete miatt olyan kép legyen, ami így is jól látható, illik hirdetésünkhöz, és figyelemfelkeltő is. Arra is figyeljünk, hogy képünk kiugorjon a
LinkedIn fehér hátteréből.
LinkedIn hirdetés: a megfelelő közönség megcélzása
Ahogy Facebook-on, itt is megcélozhatjuk hirdetéseink közönségét. Itt olyan lehetőségeink vannak, mint szakterületek (mérnök, építész, könyvelő,
marketing tanácsadó, stb.), iparágak (marketing, banki szféra, IT, stb.) vagy csoportok megcélzása.
A LinkedIn Today részleg megtekintésével láthatjuk a nap legnépszerűbb híreit, mit mennyien osztottak meg, kik beszélnek róla, stb. Ezek alapján olyan hirdetéseket vagy bejegyzéseket hozhatunk létre, amik várhatóan nagy aktivitást generálnak, sok kommentet, megosztást és így átkattintást eredményezhetnek.
Minél specifikusabban célozzuk meg közönségünket a megfelelő reklámokkal, annál jobban fognak hirdetéseink teljesíteni. Az átkattintások arányát a LinkedIn segítségével is megtekinthetjük, de akár a
Google Analytics segítségével is ellenőrizhetjük oldalunk látogatottságának növekedését, hirdetéseink sikerességét.
LinkedIn hirdetés: variációk egy kampányra
Kampányonként különböző büdzsével, targetálási lehetőségekkel és reklámokkal élhetünk. Egy kampányon belül akár 15 különböző reklámot is használhatunk, amit érdemes kihasználni. Ha nem is 15, de legalább három különböző reklámot használjunk egy kampányon belül, így láthatjuk, melyik teljesít jobban vagy rosszabbul, így a kevésbé sikeres reklámot kicserélhetjük egy másikra is.
A legjobb átkattintással rendelkező kampányunk egyre többet fog szerepelni, ezáltal saját maga generálja a kattintásokat. Ha egy hirdetésünk nem hozza a várt eredményeket, úgy azt egy időre szüneteltethetjük is, vagy végleg törölhetjük.
LinkedIn hirdetés: pénzünk beosztása
Napi költségvetésünk beállítása azt jelenti, hogy megszabjuk azt az összeget, amelyet naponta kívánunk hirdetéseinkre fordítani. Pénzünk feléért például hirdetéseink délelőtt fognak megjelenni, a további 25-25% pedig délután és este. Amint kimerül a napi keretünk, úgy hirdetéseink aznap már nem jelennek meg.
Amennyiben nem kapjuk meg a várt eredményt LinkedIn hirdetéseinkkel, úgy lehet, hogy büdzsénk módosítását kell megfontolnunk. Nézzük át az elmúlt hét átlagos napi kiadását, és ezt hasonlítsuk össze napi költségvetésünkkel. Ha a két érték egyenlő, vagy nagyon közel áll egymáshoz, érdemes kicsit többet áldoznunk napi keretünkre, hogy növeljük átkattintásaink számát.
Minden alkalommal, amikor valaki meglátogat egy oldalt, egyfajta aukció megy végbe saját hirdetésünk és más hirdetők között. Aki magasabb "licittel" rendelkezik, az nyer, tehát annak a hirdetése fog megjelenni. A LinkedIn ajánl számunkra egy bizonyos licitet, aminek segítségével fel tudjuk venni a versenyt mások reklámjaival. Ha ennél jóval kevesebbet ajánlunk hirdetésünk megjelenéséért, valószínűleg kevesebbet lesz az látható, ha sokkal többet, akkor biztosan megjelenik, de lehet, hogy túl sokat fizetünk érte. Licitünkkel ezért mozogjunk az ajánlott összeg közelében.
LinkedIn hirdetés: kísérjük figyelemmel hirdetéseink teljesítményét
Mint minden
marketing eszköz esetében, itt is figyelemmel kell kísérnünk LinkedIn hirdetéseink teljesítményét.
Az átkattintások arányát folyamatosan figyeljük. Ha az drasztikusan csökken, változtassunk hirdetésünk szövegén, képén, szűkítsük célközönségünket.
Reklámunk mellett figyelembe kell vennünk annak az oldalnak a tartalmát is, ahova látogatóinkat irányítjuk. Ha hirdetésünk jól teljesít, azonban oldalunkon elmaradnak a látogatások, visszatérő látogatók, letöltések, feliratkozások száma, lehet, hogy oldalunk nem elég meggyőző. Ez esetben gondoljuk újra oldalunk tartalmát, dizájnját, hogy hirdetéseinkkel vonzó felületre küldjük célközönségünket.