notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezekkel a közösségi bejegyzésekkel arathatsz sikert karácsonykor

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Milyen bejegyzéseket posztoljak karácsonykor a közösségi médián?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Milyen bejegyzéseket posztoljak karácsonykor a közösségi médián?


2019/11/29
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Nyakunkon a karácsony, és ilyenkor a legtöbb márka és influencer közösségi fiókját is ünnepi bejegyzésekkel töltei tele. Ez nem meglepő, elvégre az emberek az elmúlt évek során egyre többször fordulnak a különböző platformokhoz, hogy karácsonyi ötleteket, ajándékokat, és akciókat vadásszanak maguknak, vagy éppen szeretteik számára.

Ezekkel a közösségi bejegyzésekkel arathatsz sikert karácsonykor

Az ünnepek előtti hetek nagyszerű időszakot kínálnak arra, hogy felkészítsd követőidet a karácsonyi hangulatra, és ezzel fellendítsd forgalmadat (vagy, ha influencer vagy, a rajtad keresztül áramló forgalmat).

 

Íme néhány bejegyzéstípus, amik különösen jól működnek az ünnepek előtt és alatt!

 

1. Karácsonyi hangulatú bejegyzések

Első körben tudjuk is le a magától értetődő opciót. Ha szeretnél termékeket népszerűsíteni bármilyen közösségi platformon az ünnepek alatt, akkor tedd azt karácsonyi hangulatú bejegyzésekkel. Készíts egy listát az ünnep legjellegzetesebb részeiről, és gondolkodj el rajta, hogy hogyan használhatnád fel ezeket kínálatod népszerűsítésére. B2B cégként jó ötlet például egy karácsonyi irodai tippekből álló listát posztolni.

 

2. Útmutatók

Az útmutatók kifejezetten népszerűek a közösségi médián. Az emberek az ünnepi készületek során különféle dekorációkkal csinosítják ki otthonukat, és ilyenkor fokozottan érdeklődnek a hasznos csináld magad ötletek után. Egy látványos képpel kiegészített útmutató garantált sikert arat majd, akár közvetlenül posztolod az adott platformra, akár blogodról linkeled be azt. Bónusz tipp: kérd meg követőidet, hogy fényképezzék le, és küldjék el/töltsék fel a kész dekorációkat egy márkás hashtag kíséretében!

 

3. Lejátszási listák

Az ünnepi időszak egy audiovizuális élmény, így ilyenkor jó ötlet lejátszási listákkal kedveskedni a követőknek. Összeállíthatsz például egy karácsonyi dalokból álló zenés listát, vagy készíthetsz karácsonyi témájú humoros, hasznos, érdekes videókat is, amelyek csak enyhén szólnak az önreklámról, és mindinkább a karácsony szellemét helyezik előtérbe.

 

4. Biztonsági tanácsok

Karácsonykor meglepően sok veszélyforrásra kell odafigyelni. Nem elég, hogy az ünnepekkor óriási forgalom van a jeges, csúszós utakon, de kellő mennyiségi szesz is fogy a karácsonyi ebéd és vacsora mellé, a később előkerülő csillagszórókról nem is beszélve. Emlékeztesd követőidet arról, hogy vigyázzanak magukra és szeretteidre, és ossz meg velük néhány biztonsági tanácsot, amikkel elkerülhetik a bajt az év legmeghittebb napjain.

 

5. Receptek

A karácsony sokaknál a hatalmas evésekről szól, amit mindig buzgó, a konyhában eltöltött órák előznek meg. Ilyenkor óriási az érdeklődés a különleges karácsonyi receptek iránt, ezért az ilyen bejegyzésekkel is óriási sikert arathatsz. Hasonlóképpen a dekorációknál, kérd meg követőidet, hogy osszák meg a kész fogásokat egy márkás hashtaggel együtt.

 

Mindezt egy fotóverseny keretei között is megteheted, arra invitálva követőidet, hogy osszák meg legjobban sikerült karácsonyi képeiket márkás hashtaged társaságában. Ezzel egyrészt a közösség részének érezhetik magukat, másrészt fokozott láthatóságot biztosítanak majd márkád számára.

 

6. Visszaszámlálások

A visszaszámlálások az év bármely időszakában hatásosak a közösségi médián, az ünnepekkor azonban tökéletesen illenek a karácsony előtti izgatott várakozás hangulatához. Ezeket érdemes valamilyen vizuális formában megoldani, például minden nap egy új kép vagy videó feltöltésével. Ezzel egyrészt aktivitást teremtesz fiókod körül, másrészt biztosítod, hogy márkád neve mindig friss maradjon követőid emlékezetében.

 

7. Kvízek

 A kvízekkel szintén nem csak az ünnepekkor érdemes foglalkozni, de ilyenkor különösen nagy aktivitásra ösztönözheted velük követőidet a közösségi médián. Természetesen ajánlott karácsonnyal kapcsolatos kérdéseket feltenni követőidnek, és megjutalmazni azokat, akik a legtöbb kérdésre tudják a válaszokat.

 

8. Fényképészeti tippek

Ahogy telnek az évek, nehéz minden egyes karácsonyra visszaemlékezni, éppen ezért az emberek előszeretettel örökítik meg ezeket a boldog családi pillanatokat fényképek és videók formájában. Kedveskedj azzal követőidnek, hogy különféle tippeket osztasz meg arról, hogyan hozhatják ki a legtöbbet okostelefonjuk kamerájából.

 

9. Mémek

A közösségi média és a mémek kéz a kézben járnak egymással. Naponta több milliónyi kerül fel a különböző platformokra belőlük, és egy-egy frappáns darab hatalmas aktivitást válthat ki a közönségből reakciók, hozzászólások, és megosztások formájában egyaránt. Fontos, hogy a mém aktuális legyen, és hogy ismerd az eredetét is, hogy megfelelően használhasd fel. Semmi sem kínosabb annál, amikor egy márka vagy influencer mellé lő egy egyébként népszerű mémmel.

 

10. Szavazások

Az Instagramra, a Facebookra, és jó néhány más platformra szavazásokat is kiírhatsz, amikben az ünnepekkel kapcsolatos kérdéseket tehetsz fel követőid számára. Szó szerint azt is megkérdezheted tőlük, hogy mit szeretnének látni tőled/márkádtól az ünnepek alatt az adott platformon, ami jelentősen megkönnyíti a tartalomstratégia kialakítását, ráadásul az aktivitás is megnő majd márkád körül.

 

11. Feliratverseny

Ehhez nincs más dolgod, mint keresni egy képet, ami valahogyan kapcsolódik a karácsonyhoz, és megkérni követőidet, hogy írjanak rá valamilyen vicces, találó feliratot. A legjobb ötletekből (amiket persze egy külön hashtag alapján találhatsz meg) állíts össze egy albumot, és kérd meg követőidet, hogy szavazzanak a legjobbakra. A nyerteseket aztán megjutalmazhatod valamilyen ajándékkal.

 

12. Kívánságverseny

Szintén versenyt írhatsz ki arra is, hogy ki áll elő a legjobb karácsonyi kívánságokkal. Ezeket a bejegyzés hozzászólásaiba kell, hogy írják a követők, akik közül egy-két szerencsésnek teljesíted is a kívánságát. A kellemetlenségek elkerülése érdekében érdemes bizonyos korlátokat szabni a bejegyzésben, például hogy válasszanak egy bizonyos terméket kínálatodból, és írják meg, hogy miért pont azt szeretnék.

 

13. Ajándékötletek

Az ünnepek előtti hetekben mindenki azon van, hogy rátaláljon a megfelelő meglepetésekre szerettei számára. Rengetegen nézelődnek a közösségi médián, abban reménykedve, hogy szembe jön velük a tökéletes ajándék, ezért jó ötlet megadni ezeknek a felhasználóknak, amire vágynak! Még ha nem is foglalkozol termékek értékesítésével, egy ilyen hasznos útmutatóért garantáltan hálásak lesznek követőid (ha a felsorolt dolgok relevánsak számukra).

 

14. Karácsonyi történetek

Az ünnepekkor természetesen újra szezonba jönnek a karácsonyi történetek, amiket nem csak blogodon, hanem a közösségi médián is megoszthatsz követőiddel. A legjobb, ha a történet végén megkéred követőidet, hogy osszák meg ők is kedvenc karácsonyi történeteiket a hozzászólások között.

 

15. Influencer bejegyzések

A közösségi média és az influencer marketing elválaszthatatlanok egymástól – az eddig felsorolt tippek közül a legtöbbet mind márkák, mind pedig önálló influencerek alkalmazhatják az ünnepi sikerek biztosítása érdekében.

 

Ez a tipp konkrétan az influencerekkel való együttműködésről szól azoknak a márkáknak, akik szeretnének új közönségeket elérni az ünnepek előtt. Marketingesként keress olyan influencereket, akik számodra releváns célközönséget foglalkoztatnak, és készíts velük közösen karácsonyi tartalmakat ezeknek a felhasználóknak.

Pihengetünk?
influencer marketing SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
521 467
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

CTR

A CTR definíciója A CTR az angol „click-through rate” kifejezés...

SEO

Mi az a SEO, mi az a keresőoptimalizálás és hogyan viszonyul a...

Termékbejelentés

Egy új termék létrehozását követően...

Kanonikus címke

Mit mutatnak a kanonikus címkék?   A kanonikus címkék azt...

Gerillamarketing

Mi az a gerillamarketing? A gerillamarketing egy olyan reklámstratégia, amely...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.