12 hatékony módszer a visszafordulások és konverziók arányának javítására

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

12 verhetetlen módszer a visszafordulások és konverziók arányának javítására

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az online marketing lényege a konverzió, a vásárló, a páciens. Egészségügyi marketingben végzett tanácsadói munkánk során a cikkben leírtak kellenek ezek növeléséhez. 
 

12 hatékony módszer a visszafordulások és konverziók arányának javítására

Weboldalad keresési teljesítményének javítása során fontos feladat a visszafordulási arány csökkentése. Ez az arány azon látogatók százaléka, akik miután weboldaladra érkeznek, minden további cselekvés (kattintás, rendelés, stb.) nélkül el is hagyják azt. A magas visszafordulási arány tehát arra utal, hogy valami nem működik megfelelően marketing stratégiádban – vagy nem a megfelelő látogatókat vonzod be, vagy weboldalad nem szolgáltat minőségi felhasználói élményt még a megfelelő látogatóknak sem.

 

 

Szívesen segítünk marketing kommunikációd felpörgetésében, de elég sok dolgunk van... Így arra kérlek, mielőtt ajánlatot kérsz tőlünk, olvasd el, miben tudunk segíteni, IDE kattintva! 
 



 

Ha a visszafordulási arány folyamatosan nőni látszik weboldaladon, akkor ez figyelmeztető jel arra, hogy komoly designbeli változtatásokra van szükség. Íme 12 bizonyított módszer a visszafordulási arány csökkentésére, és a konverziók gyarapítására.

 

1. Szolgáltass jobb tartalmakat

A látogatók szimplán a friss tartalmak hiánya miatt is hamar távozhatnak weboldaladról. Az egyedi és hasznos tartalom a megfelelő felhasználói élmény egyik alapvető kritériuma. Például a nagy mennyiségű ömlesztett szöveg képes elijeszteni a látogatókat – ezért tartózkodj tőle!

 

Hogyan teheted olvashatóbbá tartalmadat?

  • Használj alcímeket, hogy érthetőbbé tedd az információkat
  • Használj grafikákat, diagramokat és képeket, ahol ezek indokoltak
  • Tegyél fel kérdéseket a tartalmaidban, hogy az olvasók ne csak olvassák azokat, de el is gondolkodjanak rajtuk
  • Zárd le tartalmadat egy cselekményre való felhívással

 

2. Kerüld a felugró hirdetéseket

Már 2013-ban a weboldal-látogatók 70%-a találta bosszantónak a felugró hirdetéseket. Ez a mai napig nem változott. A látogatók még mindig elítélik őket, a marketing szakemberek között pedig nincs egyetértés a használatukat illetően. Valóban hatékony marketing eszköz Facebook oldalad követőszámának növelésére egy nyitó layer, ugyanakkor sokakat idegesít. Ilyenkor mindig a kísérletezés a döntő: mennyivel nő a visszafordulási arányod és mennyivel a követőszám egy nyitólayer alkalmazása esetén. Mi a trendek ellenére sok helyen alkalmazzuk, de szigorúan csak egy layert/weboldal.  

 

3. Használj megnyerő CTA-kat

Egy tanulmány szerint a weboldalak 47%-án van legalább egy cselekvésre buzdító felhívás (Call to Action – CTA), amely legfeljebb 3 másodperc alatt megtalálható. Ez rendkívül fontos – miután sikerült egy beszédes címmel bevonzani, és egy érdekes tartalommal megnyerni a látogatókat, a legrosszabb  egy gyenge CTA miatt elveszíteni őket.

 

Egy másik tanulmány szerint a kisebb vállalkozások weboldalainak 70%-áról hiányoznak a CTA gombok, és ennek köszönhetik a nagy visszafordulási és alacsony konverziós arányukat. Biztosítsd, hogy a CTA-id megnyerőek legyenek. Céljuk, hogy a látogatókat valamilyen általad kívánt akcióra ösztönözzék.

 

A CTA-k optimalizálásakor minden elem fontos. Minden apró részlet nagy hatással lehet a hatékonyságra. Segítségükkel elérheted, hogy a látogatók weboldalad egy másik aloldalára navigáljanak, ezzel javítva (csökkentve) a visszafordulási arányodat.

 

4. Javíts a storytelling technikádon

A storytelling jelentése mesemondás, jelen esetben azonban nem mesékről van szó, hanem az írott szöveg tartalmának minőségéről – a storytelling segíthet megnyerni a weboldaladra látogatókat. Azonban hatékonyan kell alkalmaznod. Fontos szem előtt tartanod, hogy lehetséges pácienseid a pozitív történetekre pozitívan reagálnak majd – ez pszichológiailag bizonyított. Ehhez az emberek olvasási szokásainak megértésére van szükség.

 

A legtöbben gyorsan átfutnak az oldal tartalmán egy különleges alcím, szó, kifejezés vagy kép után kutatva, ami aztán megragadja a figyelmüket. A hatékony strorytelling kulcsa ezen elemek összecsatolása tartalmad többi részével.

 

5. Biztosíts friss tartalmat egy blog segítségével

A friss és releváns blogtartalmak idővel javítják majd a befektetett munka megtérülésének arányát. A blogot üzemeltető, és azt rendszeresen frissítő praxisok több lehetséges ügyfelet vonzanak be mint azok, akik elhanyagolják azt. Fontos azonban, hogy megkülönböztesd egymástól a hatékony és a hasznos tartalmakat. A hatékony tartalmak talán nagyobb érdeklődést váltanak ki az olvasókból, de nem feltétlenül kínálnak megoldást problémáikra.

 

A hasznos tartalmak ezzel szemben nem csupán érdekesek, hanem alkalmazható tanácsokkal látják el az olvasókat. A friss és hasznos tartalmak rendszeres közzétételével biztosíthatod, hogy egyre nagyobb lendületre és olvasói bizalomra teszel majd szert.

 

6. Válassz értékes, releváns kulcsszavakat

A kulcsszavak képesek sikerre vinni vagy tönkre tenni tartalommarketing erőfeszítéseidet. Ha szeretnéd megnövelni oldalad keresőteljesítményét, akkor értékes kulcsszavakat kell megcéloznod, ugyanis ezek vonzzák be az értékes forgalmat is. 

 

Nem minden kulcsszó egyforma. Egyes kulcsszavak értékes forgalmat vonzanak be, míg mások sosem bizonyítják hasznukat. Az egyszerű tartalomírás magában nem csökkenti majd a visszafordulások és nem növeli a konverziók arányát. Ezekhez olyan kulcsszavakat kell megcéloznod, amelyek közvetlenül értékes pácienseket terelnek weboldalad irányába. Ezek a kulcsszavak befolyásosak – nem csak weboldalad forgalmát javítják, hanem a páciensek oldalon végzett cselekedeteinek és a konverziók számát is képesek megdobni, illetve segítenek online hitelességet és pozitív hírnevet kiépíteni.

 

7. Célozd meg a megfelelő látogatókat

A nagyobb visszafordulási arány egyik főbb oka az, hogy sokak már a kezdetektől fogva a rossz látogatókat vonzzák be. Ez rossz megcélzásokra utal. Ha marketing stratégiád nem a megfelelő látogatókat irányítja weboldaladra – ezzel profitkiesést eredményezve – akkor valamin változtatnod kell.

 

Semmi sem bír olyan befolyásoló erővel, mint egy weboldalon közzétett egyéni, az adott szakterületen releváns tartalmak, egy olyan stratégia részeként, amely a vásárlói ciklus minden fázisát figyelembe veszi. A jelentések szerint a tartalommarketinget alkalmazók 90%-a állítja, hogy az egyéni tartalmak megerősítik a kapcsolatot az ügyfelekkel a kiváló felhasználói élmény biztosítása által.

 

8. Írj egyedi meta leírásokat

A legtöbb praxis nem optimalizálja a meta leírásait a kereső felhasználók számára. Ez az átkattintási arány csökkenéséhez vezet. A releváns meta leírások kulcsfontosságúak a weboldalak sikeréhez. Amikor a felhasználók rákeresnek valamire a Google-ben, minden keresett kulcsszó vastag kiemelésre kerül a találatok között, elkülönítve ezzel azt a többi találattól és jelezve a felhasználónak, hogy ezt a bizonyos találatot érdemes megtekinteni.

 

A meta leírások olyan HTML leírások, amelyek elmagyarázzák, hogy miről szól az adott oldal. A keresőmotorok ezeket a meta leírásokat emelik ki a találatok között, hogy a felhasználók eldönthessék, hogy releváns-e számukra az adott találat.

 

A meta leírások ideális terjedelme közel 155 karakter. Az ennél hosszabb leírások extra karakterei nem jelennek meg a keresőtalálatok között.

 

9. Készíts különálló landing oldalakat a releváns kulcsszavakra

Minél több landing oldallal rendelkezel, annál jobb konverziós arányra számíthatsz. A landing oldalak gazdagabb felhasználói élményt biztosítanak a látogatóid számára, és ezzel növelik az átkattintási arányt. A Google Analytics egyik mérőértéke a kilépési oldal. Az Analytics információs felületén láthatod, hogy a legtöbb látogató valószínűleg a kezdőlapodról távozik az oldalról. Ezen kilépések száma kapcsolatban áll a visszafordulási aránnyal. Egyes praxisok 10-ről 15-re emelték a landing oldalaik számát és ezzel 55%-kal több érdeklődő látogatót sikerült bevonzaniuk. Az optimalizált landing oldalak csökkentik a visszafordulási arányt is, ami a konverziók gyarapodásához vezet.

 

10. Javítsd weboldalad betöltésének sebességét

Hogy milyen fontos a weboldalak sebessége a látogatók számára? A legtöbb látogató összesen két másodpercet ad egy oldalnak hogy az megjelenjen. Három másodperc után biztos lehetsz benne, hogy elhagyják az oldalt, és egy versenytárs weboldalán nézelődnek majd tovább.

 

Minél lassabb a weboldalad, annál nagyobb lesz a visszafordulási arányod. A Google ráadásul figyelembe veszi az oldalak sebességét, és a lassabb oldalak alacsonyabb rangsorolást kapnak a keresőtalálatok között. A lényeg tehát, hogy a lassabb oldalak képesek kárt tenni praxisodban azzal, hogy elijesztik maguktól a potenciális ügyfeleket.

 

A Google ingyenes eszközével itt le is tesztelheted weboldaladat! https://testmysite.withgoogle.com/intl/en-gb 

 

11. A külső hivatkozások új ablakban (vagy fülön) nyíljanak meg

A design stratégia egyik legfontosabb része, hogy a potenciális ügyfél igényeit figyelembe kell venni a weboldal kialakítása során. Egy tanulmány szerint ha a külső hivatkozásokat aktív ablakban nyitsz meg, azzal egy felesleges lépést iktatsz be a látogatók számára – a felhasználóknak a „Vissza”  gombra kell kattintaniuk, hogy visszatérhessenek weboldaladra. Esélyes, hogy ez csökkenti majd a megtekintett oldalaid számát.

 

Ha pedig egy látogató négy különböző külső hivatkozásra kattint weboldaladról, akkor négyszer kell majd a „Vissza” gombra kattintania, hogy vissza jusson a kiinduló oldalra. Ez a folyamatos visszalépegetés idővel unalmassá válik, és növelheti a visszafordulási raányt.

12. Legyen mobilbarát weboldalad

Weboldalad rendelkezik a szükséges reszponzív tulajdonságokkal? Amikor a lehetséges páciensek weboldaladra látogatnak okostelefonjaikon és más eszközökön, akkor tökéletesen megjelenik az számukra? A reszponzív oldaldesign a modern kor egyik leggyakoribb elvárása, hiszen az emberek mindenhová magukkal viszik okostelefonjaikat. A lehetséges ügyfeleid közel 95%-a rendelkezik egy kompatibilis eszközzel, ezért nincs olyan kifogás, amivel a reszponzív design elhagyása magyarázható lenne.

 

A Google már a mobil reszponzivitást is rangsoroló szempontnak veszi, tehát ha weboldalad nem mobilbarát, akkor bármilyen hasznos is a rajta tárolt tartalom, nem kap majd előkelő rangsorolást a találatok között. 

 

Online marketing kommunikáció konverzióra optimalizálva

Láttuk, hogy a minőségi tartalom a weboldal sebessége és a reszponzív design – hogy csak néhányat említsünk – mind fontos faktorok a visszafordulási és konverziós arányok javítása szempontjából. Mindezek egységes, hatékony alkalmazásához átfogó marketing stratégiára lesz szükséged.

 

Az látogatók megoldások és eredmények után kutatva érkeznek weboldalakra. Ha ezeket tartalmad nem szolgáltatja számukra, akkor rövidesen otthagyják azt. A weboldal navigációja, kialakítása, tartalma és CTA-i együttesen kell működjenek, hogy mindezt biztosítsák a látogatók számára.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!