notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Minden, amit az Instagram analitikai eszközéről online marketingesként tudnod kell

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Minden, amit az Instagram analitikai eszközéről tudnod kell

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Minden, amit az Instagram analitikai eszközéről tudnod kell


2018/07/27
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az Instagram egyre népszerűbb az online marketingesek, a hirdetők körében. Bár soha nem volt olyan hatékony, ingyenes platform, mint a Facebook valaha, a hirdetések jól teljesítenek egy bizonyos korosztályban. De ezt csak akkor állíthatod, ha tudod, hogyan elemezd az adatokat. Ebben segítünk!

Minden, amit az Instagram analitikai eszközéről online marketingesként tudnod kell

Az Instagram marketing

Akár tetszik, akár nem, az Instagram napjaink egyik legnépszerűbb és legsikeresebb marketingplatformjává vált, különösen mióta a Facebook 2012-ben egymilliárd dollárért megvásárolta a már akkor is népszerű képmegosztó alkalmazást.

 

Hirdetők ezrei érik el cél közönségüket az Instagramon keresztül, méghozzá igen nagy sikerrel, ami többek között annak köszönhető, hogy a platform rendkívül népszerű a fiatalabb korosztály (és más demográfiai csoportok) köreiben.

 

Ha most készülsz belekezdeni az Instagram marketingbe, vagy szeretnéd jobban megérteni már futó kampányaid teljesítményét, akkor elengedhetetlen, hogy megismerkedj a platform analitikai eszközével, az Insights-szal.

 

Nem kell megijedni, az Insights felülete sokkal egyszerűbb, mint a Facebook statisztikái, és habár nem is olyan részletes, de így is rengeteg fontos információt árul el profilod teljesítményéről. Ezen információk nélkül csak a sötétben tapogatózol majd, ha megpróbálod kideríteni, hogy melyik irányba is kellene terelned Instagram tevékenységeidet.

 

Mielőtt azonban tovább mennénk, fontos megjegyezni, hogy az Insights funkció csak az üzleti (business) fiókoknál érhető el. Mielőtt tehát komolyabb marketingbe kezdenél a platformon, fiókodat üzleti fiókká kell, hogy alakítsd. Ehhez hivatalos segítséget a Facebook súgójában találsz:

 

Ha ez is kész, vagy már rendelkezel üzleti fiókkal, akkor nézzük is, hogy mi mindent kínál az Insights funkció!

 

Hol van az Insights?

Pihengetünk?

Nyisd meg üzleti fiókodat – a fiók nevétől jobbra látni fogsz egy kis fekete grafikon ikont. Koppints ide és megjelenik az Insights, vagyis az elemzési adatok felülete.

 

Üzleti Instagram oldal

 

Mi mindent deríthetsz ki az Instagram Insights adataiból?

 

Mivel az Instagram alkalmazás még mindig nem érhető el magyar nyelven, így az egyszerűség kedvéért mindennek az eredeti, angol nevét használjuk majd a magyarázatok során. Ezek alapján sokkal egyszerűbb lesz megtalálni a különböző dolgokat az Insights felületén, de persze elmagyarázzuk majd, hogy mi mit is jelent!

 

Az Insights („Bepillantás”) felülete három fülre oszlik: Activity (Tevékenységek), Content (Tartalom) és Audience (Közönség). Nézzük sorban őket!

 

Activity (Tevékenységek)

Az Activity (Tevékenységek) fül a fiók teljesítményének általános áttekintésére szolgál. Megnézheted itt, hogy tartalmaid mennyire népszerűek, illetve hogy milyen felhasználói tevékenységeket váltanak ki.

 

 

Instagram felhasználói tevékenység

 

 

Az Interactions (Interakciók) alatti középső szám azt mutatja meg, hogy összesen hány koppintás érkezett a profilodra és bejegyzéseidre a feltüntetett időtartományon (az elmúlt egy hét) belül.

 

Lejjebb görgetve további lebontásban tekintheted meg ezeket az interakciókat:

  • Profile Visits (Profilmegtekintések): Egy egyértelmű mutató – ennyiszer nézték meg profilodat az elmúlt héten.
  • Website Clicks (Webhelyre való kattintások): Ennyiszer kattintottak a profilodon megadott webhelyre a felhasználók az elmúlt héten.
  • Get Directions (Eligazítások kérése): Ennyiszer kérték le az eligazítási adatokat profilodtól az elmúlt héten.
  • Calls (Hívások): Ennyiszer indítottak hívást a profilodon keresztül az elmúlt héten.

 

A mutatók nevei alatt látható mínusz vagy plusz érték megmutatja, hogy az előző időtartományhoz (a legutóbbit megelőző hét) képest mennyit változott profilod teljesítménye. Az itt található grafikon megmutatja továbbá, hogy hány interakció történt az elmúlt hét adott napjain.

 

Lejjebb görgetve található a Discovery (Felfedezés) rész, ami szintén az Activity fülhöz tartozik. Ebből a részből kiderül, hogy hogyan és milyen hatékonyan érték el tartalmaid a felhasználókat el az elmúlt héten.

 

Instagram eredmények mérése

 

 

A legfelső, középen megjelenő szám az összes elért egyéni fiókot mutatja. Tehát ha egy felhasználót több mint egyszer is elértél bejegyzéseiddel az elmúlt héten, az csak eggyel növeli ezt az értéket. Ez a Reach (Elérések) mutatója.

 

A másik érték az Impressions (Megjelenítések), ami azt mutatja meg, hogy bejegyzéseid összesen hányszor jelentek meg a felhasználók számára.

 

Itt is látható egy grafikon, ami ebben a részben az elért fiókokat mutatja, és a mutatók nevei alatt szintén megjelenik az összehasonlítás (plusz vagy mínusz) az előző héthez képest.

 

Content (Tartalom)

Ez a fül a különböző bejegyzések teljesítményét mutatja meg, és segít eldönteni, hogy mely tartalmaid váltják ki a legtöbb aktivitást a felhasználókból és milyen eredményesen.

 

 

Instagram analitika

 

Ha rákoppintasz a Feed Posts (Hírfolyam bejegyzései) mellett a See all (Összes megjelenítése) gombra, akkor alapértelmezettként Impressions (Megjelenítések) alapján rendezi sorba őket a rendszer, és a legtöbbször megtekintettek kerülnek legfelülre.

 

A rendezési szempontokat a következőkre állíthatod be:

  • Calls (Hívások)
  • Comments (Hozzászólások)
  • Emails (Emailek)
  • Engagements (Aktivitás)
  • Follows (Követések)
  • Get Directions (Eligazítások kérése)
  • Impressions (Megjelenítések)
  • Likes (Kedvelések)
  • Profile Visits (Profilmegtekintések)
  • Reach (Elérések)
  • Saved (Mentések)
  • Texts (Szöveges üzenetek)
  • Website clicks (Webhelyre való kattintások)

 

A Filter (Szűrő) gombra koppintva három szűrőoszlop jelenik meg. A bal oldaliban bejegyzéstípusok szerint (képek, videók, stb.) szűrhetsz, a középsőben választhatod ki a fent említett sorrendezési szempontok egyikét, a jobb oldali oszlopban pedig megadhatod, hogy az elmúlt hány hónap (months) vagy év (years) bejegyzéseit szeretnéd látni. A beállítások alkalmazásához koppints az Apply (Alkalmaz) gombra.

 

A megjelenő bejegyzésekre kattintva megjelennek a részletes adatok is.

 

Instagram hirdetés analitika

 

A Discovery résznél lejjebb görgetve tekintheted meg az Instagram Stories (Történetek) tartalmaira vonatkozó adatokat. Ne feledd, hogy a Stories adatokat csak 14 napra visszamenőleg tekintheted meg, ezért érdemes rendszeresen feljegyezni őket valahová!

 

Itt az elmúlt 14 napra, 7 napra, vagy 24 órára vonatkozó adatokat tekintheted a következő értékek kijelzésével:

  • Impressions (Megjelenítések)
  • Reach (Elérések)
  • Forward (Tovább)
  • Back (Vissza)
  • Exited early (A befejezés előtti kilépések)
  • Replies (Válaszok)
  • Next Story (Következő történet)

 

Audience (Közönség)

Az Instagram a Facebookhoz képest csak a felhasználói adatok töredékét mutatja meg, de szerencsére ezek a legfontosabb adatok is egyben, amikre szükséged lehet közönséged elemzéséhez.

 

 

Instagram analitika: a közönség

 

Az Audience fülre koppintva középen felül láthatod az összes követőd (Followers) számát, alatta pedig a nem szerinti megoszlást (Gender).

 

 

Instagram analitika: életkori eloszlás

 

Egy résszel lejjebb található az Age Range (Korosztályok) grafikon, amely az összesített (All) nézeten kívül szűrhető férfiakra (Men) és nőkre (Women) is.

 

Ha még tovább görgetsz, akkor jön a Top Locations (Top helyek) rész, ami városokra (Cities) vagy országokra (Countries) lebontva tekinthető meg.

 

Instagram követők

 

Az utolsó szekció, ami a Followers (Követők) címet kapta órákra (Hours) vagy napokra (Days) lebontva mutatja meg, hogy követőid mikor a legaktívabbak. A különböző napokat a grafikon felett váltogathatod.
 

Instagram SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
521 467
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kiszervezés definíciója

A kiszervezés lényege, hogy egy bizonyos tevékenységet vagy munkafolyamatot nem saját maga...

Automata válaszküldő

Az automata válaszküldők olyan email szoftverek, amelyek automatikusan...

Spamrendőrség

Mi is az a spamrendőrség? A spamrendőrség egy fizetős spamellenes...

Bérleti lista

Mi az a bérleti lista? A bérleti listák, vagy email bérleti...

Engedély alapú marketing

Az Opt-in regisztrációkhoz hasonlóan az engedély alapú marketing...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.