Így szerezz több követőt az Instagramon 2019-ben
Így szerezz több követőt az Instagramon 2019-ben
Szeretnél több követőt Instagramon? Mutatjuk az alapvető feltételeket, és az elengedhetetlen alap és az összetettebb technikákat is ahhoz, hogy rengeteg követőd legyen!
Az Instagramon valaha egyszerű volt követőket szeretni – néhány szép kép elegendő volt, hogy az emberek felfigyeljenek profilodra. Azonban ahogy a platform felhasználószáma folyamatosan nő, az algoritmusa egyre ravaszabbá válik, és a márkák is jobbnál jobb taktikákat vetnek be a közönség megnyerésére, soha nem látott verseny tapasztalható az Instagramon.
Annak, aki szeretne kitűnni a zajból, és több követőre vágyik, ma már többre van szüksége néhány szép fényképnél. A következőkben néhány friss és bevált módszert mutatunk, amikkel érdeklődő követőbázist építhetsz magadnak az Instagramon 2019-ben, de először nézzük át az alapokat, ami nélkül semelyik módszer nem vezet eredményre.
A szerző Instagram profilját ITT találod!
Instagram követők szerzése –az alapok, amik nélkül nem fog menni
Először is töltsd ki profilodat megfelelően. Egy Instagram profil nem csak egy névből, és a feltöltött képekből áll. Ha több követőt szeretnél, akkor remek első benyomást kell keltened vele azoknak a felhasználóknak, akik először látogatnak el rá. Profilodat tehát egy számodra ideális követő szemszögéből kell megvizsgálnod – az egészet.
Amikor valaki profilodra érkezik, akkor pillanatok alatt eldől, hogy követni fognak-e, vagy sem. Ilyenkor végigpörgetik a képeidet, elolvassák a bemutatkozásodat, és megnézik az összefoglaló történeteidet. Mint láthatod, nem csak képeid kell, hogy egységesen stílusosak és jó minőségűek legyenek – ugyan ez az elvárás profilod összes többi elemével szemben is (beleértve a profilképet).
A cél tehát, hogy profilod egy egységes esztétikai hatást keltsen. Hogy milyen stílusban, az márkád személyiségén, és célközönséged preferenciáin múlik.
Nem számít, hogy az Instagramra, a történetek közé, vagy az IGTV-re töltesz fel valamit – a lényeg, hogy ugyanazokat az esztétikai elemeket és értékeket kövessék tartalmaid. Íme néhány konkrét tipp ezzel kapcsolatban. Nézzük át az apró trükköket melyek segítenek abban, hogy valóban sok követőd legyen! Ha ezekkel mégsem boldogulsz, keress meg bátran, segítünk mi is!
Szeretnél több követőt Instagramon? Kattints ide, segítünk!
1. Használd az Adobe Lightroomot
Az Adobe Lightroom egy profi fényképszerkesztő alkalmazás, ami ráadásul teljesen ingyenesen letölthetsz okostelefonodra vagy táblagépedre. A Lightroom segítségével egy tetszőleges stílust alkothatsz képeidnek, amit aztán összes többi képedre is alkalmazhatsz akár egyetlen kattinttással.
Ha szeretnél, akkor még vásárolhatsz különleges stílusokat is (a Lightroomban „preset” néven találod meg őket), hogy igazán profi megjelenést adhass képeidnek és ezzel profilodnak is.Természetesen nem muszáj a Lightroomot használnod – számos más alkalmazás is képes hasonlókra, de akár az Instagram beépített szűrői is megfelelhetnek számodra.
2. Használj történetsablonokat
A történetek (stories) funkció az Instagram egyik legfelkapottabb része. Mivel a történetek szerves részét képezik profilod megjelenésének, elengedhetetlen, hogy ezek is egységes, minőségi stílusban készüljenek el.
Sablonokat sok helyen találhatsz az interneten, de ha azt szeretnéd, hogy történeteid megjelenése passzoljon többi tartalmadéhoz (főleg ha képeiden is ugyanazt a szűrőt/stílust használod), akkor érdemes saját magadnak elkészíteni néhány ilyet. Első sorban arra kell odafigyelned, hogy a színek párhuzamban álljanak képeiddel, de nem árt egy jó betűtípust is találni, ami megy profilod látványvilágához.
3. Használd az összefoglaló történeteket (story highlights)
Az összefoglaló történetek segítségével is szerezhetsz új követőket. Ez a funkció lehetővé teszi, hogy összegyűjtsd legjobb tartalmaidat egy összefüggő történetbe, és azon keresztül mutasd be (személyes) márkádat.
Ezek az összefoglaló történetek olyanok, mint egy webhely landing oldalai, de nem csak termékeid és szolgáltatásaid részleteit mutathatod be velük, hanem márkád egyéb részeit is – például munkatársaidat, korábbi/várható eseményeket, és lényegében bármit, ami eszedbe jut, és egy ilyen formátumban összefoglalható.
Apróság ugyan, de figyelj oda arra is, hogy a történetekhez tartozó ikonok is illeszkedjenek profilod esztétikai témájába.
4. Használj helyi címkéket és hashtageket történeteidben
A történetek népszerűségét egyértelműen bizonyítja, hogy 2018-ban rengeteg újdonsággal bővült ez a funkció az Instagramon. A történetek már GIF képeket vagy akár hanganyagot is tartalmazhatnak, de létrehozhatók bennük szavazások, kérdések, és akár hivatkozások is.
A történetek több szempontból is értékesek a márkák számára, hiszen rengeteg aktivitást lehet kiváltani velük a közönségből, a kérdések és szavazások pedig segítenek megismerni annak tagjait.
Azonban ha van valami, ami miatt a történetek a márkák legerősebb ütőkártyái, akkor az az, hogy a történetek az Instagram Explore, vagyis Felfedezés részén is megjelennek, és így azok a felhasználók is láthatják őket, akik nem követik az adott márkát.
Történeteidben ezen kívül hashtageket és helyi címkéket is használhatsz. Az Instagramon a különböző hashtageknek és helyszíneknek is vannak saját történeteik, amiket a felhasználók megtekinthetnek, ha rákeresnek ezekre. Ha megjelölöd egy történetedet egy helyi címkével, akkor az az adott hely történetei között is megjelenik majd, ezért ez nagyon fontos, soha ne felejtsd el!
A hashtageket némi furfanggal el is rejtheted történetedben – például apróra veheted a betűméretet, hasonló színűre állíthatod a szöveget, mint amilyen a háttér is, vagy ráhelyezhetsz egy másik címkét.
Ha például egy eseményen veszel részt, aminek saját hashtagje van, és azzal jelölöd meg történeteidet, akkor az esemény iránt érdeklődő felhasználók könnyedén rájuk találhatnak majd a hashtagen keresztül.
5. Selfie-k több követőért? Igen!
Nem szabad megfeledkezni róla, hogy az Instagram egy közösségi platform, ahol az emberek olyan profilokat követnek szívesen, amikkel együtt tudnak érezni. Még ha a profil egy márkához is tartozik, érdemes személyesebbé tenni azt, hogy az emberek minél közvetlenebbül viszonyulhassanak hozzá.
Az emberek nagyra értékelik a hitelességet, és szeretik tudni, hogy milyen arcok állnak a márka logója mögött. Ez sokkal személyesebbé teheti céges profilodat a felhasználók szemében, akik így sokkal több bizalommal tekintenek majd márkádra.
Kérd meg csapatod tagjait, hogy adják arcukat márkád üzeneteihez a képekben, a videókban, és a történetekben is.
6. Népszerűsítsd Instagram profilodat más platformokon is
Az Instagram minden bizonnyal nem az egyetlen csatorna, amit marketingstratégiádban alkalmazol, és ha több követőt szeretnél, akkor Instagram stratégiádnak túl kell mutatnia a platform határain.
Instagram fiókodat (vagy konkrét tartalmaidat) más csatornákon is népszerűsítheted, például a Facebookon, a YouTube-on, hírleveleidben, blogodon, és persze a hagyományos, offline médián keresztül (pl. szórólapokon).
Említsd meg profilodat ahol csak tudod
Valahányszor személyre szóló emailt írsz valakinek, vagy éppen egy vendégbejegyzést egy másik blogra, helyezd el Instagram felhasználónevedet az aláírásban egy egyértelmű CTA társaságában. Ha webináriumot tartasz, akkor szintén emlékeztesd közönségedet, hogy az Instagramon is követhetnek, ha érdekli őket az, hogy mivel foglalkozol éppen.
Ágyazd be Instagram hírfolyamodat webhelyed designjába
Az Instagram lehetővé teszi azt is, hogy hírfolyamodat webhelyeden (ide kattintva megtekintheted, hogyan) is elhelyezd. Ezzel rengeteg új követőt szerezhetsz magadnak, hiszen valahányszor egy látogató érkezik webhelyedre, azonnal láthatja, hogy az Instagramon is követheti márkádat.
Csalogasd az embereket az Instagramra
Ha van egy felkapottabb csatornád – például a Facebook – ahol követőid nagyon aktívak, átcsalogathatod róla követőidet az Instagramra. Hogyan? A lényeg az, hogy ossz meg valamit az Instagramon – csak az Instagramon – és értesítsd erről követőidet más csatornáidon is. Például vezess fel egy új termékcsaládot a Facebookon, de a termékek bemutatóját tartsd meg az Instagramon. Ezzel arra sarkallhatod követőidet, hogy látogassanak el Instagram profilodra is.
7. Készíts saját márkás történetszűrőt
Biztosan ezer és ezer olyan képet láttál már az interneten (nem csak az Instagramon), amin az emberek állatfülekkel, vagy éppen egy virágos girlanddal a fejükön pózolnak. Ezek a képek általában egy kiterjesztett valósággal (augmented reality – AR) működő szűrővel készülnek, amit a legtöbb népszerű mobilalkalmazás (például a Facebook Messenger) támogat.
Bizony, a kiterjesztett valóság nem egy tudományos-fantasztikus technológia, hanem a digitális mindennapok része, amit naponta milliók használnak. 2018 óta a márkák saját AR szűrőket hozhatnak létre az Instagram történetekhez a Spark AR Studio segítségével.
Amikor valaki egy ilyen márkás szűrőt használ a történeteiben, akkor az azt megtekintők láthatják, hogy ki készítette a szűrőt, és az Instagram még buzdítja is a felhasználókat, hogy ők is próbálják ki. Ahogy egyre több márka számára válik elérhetővé ez a funkció, úgy biztosan egyre több ilyen szűrővel találkozhatsz majd 2019-ben.
De mi kell egy jó márkás AR szűrőhöz?
Ösztönözze megosztásra a felhasználókat
Amikor valaki egy képet készít AR szűrőddel, akkor márkád neve megjelenik a képen (illetve az Instagram felhívása is, hogy minél többen próbálják ki). Ha azt szeretnéd, hogy minél többekhez eljusson így márkád neve, akkor készíts olyan szűrőt, ami megosztásokra, terjesztésre ösztönzi a felhasználókat – például hogy jelöljenek meg benne valakit, stb.
Látszódjon rajta márkád
Habár a szűrőknek nem az a lényege, hogy közvetlenül értékesíts rajtuk keresztül, nem árt, ha márkád egy jellegzetes része megjelenik benne. Ez lehet egy szín, egy motívum, vagy akár logód is, lehetőleg persze úgy, hogy az valahogy a szűrő részét képezze.
Legyen szórakoztató
Nem kell eszményi designokat alkotnod, hogy szűrőd élvezetes, szórakoztató legyen a felhasználók számára. Néha a legegyszerűbb megoldások a legsikeresebbek és legkedveltebbek!
8. Dolgozz együtt más márkákkal a kölcsönös előrejutás érdekében
Ha sikerül olyan márkákat találnod, amik jól kiegészíthetik sajátodat, és szívesen dolgoznának együtt veled egy kampányon, akkor márkád neve egy teljesen új, érdeklődő közönség elé juthat el.
Ha egy felhasználó egy közös kampányon keresztül fedezi fel márkádat, akkor jó eséllyel követni is kezd majd az Instagramon. Ezért fontos, hogy olyan márkákkal dolgozz együtt, amelyek kapcsolódnak sajátodhoz (de persze nem közvetlen versenytársaid).
Ez az ilyen partnerkampányok legnagyobb előnye – minden fél, és minden fél célközönsége is jól jár, ezért a márkák szívesen vesznek részt ezekben a kezdeményezésekben. Ne feledd: nem feltétlenül kell ugyanabban a szektorban keresned következő kampánypartneredet!
Ne félj, ha nincs nagy követőbázisod az Instagramon. Az együttműködésekből a kisebb márkáknak származhat a legnagyobb előnye! Mindkét fél számára hasznosak lehetnek a történet „átvételek” (takeover), a közösen írt blogbejegyzések, közösen elkészített IGTV videók, és a rengeteg egyéb tartalom, amit egy partnerrel közösen is el lehet készíteni.
9. Terjeszd márkád hírnevét influencereken keresztül
Az influencer marketing az elmúlt évek egyik legfelkapottabb trendévé vált a közösségi médián, méghozzá nem véletlenül. Az influencerek egy hűséges, érdeklődő követőbázissal rendelkeznek, és sokat adnak kedvencük véleményére. Ezt a beléjük vetett bizalmat és lehetséges befolyást kínálják az influencerek.
Azonban az influencer marketing lényege nem az, hogy fizetsz valakinek az Instagramon, hogy aztán szép dolgokat írjon márkádról vagy termékeidről követőinek. Rengeteg márka bukott már bele (erről itt írtunk részletesen) ebbe a taktikába, mert egyszerűen nem értik, hogy miről szól az influencer marketing.
A siker titka két részből áll: olyan influencert kell keresned, akinek közönsége valóban érdeklődne az iránt, amit kínálsz, és egy hosszantartó, szoros, őszinte kapcsolatot kell kiépítened vele, hogy az együttműködés zökkenőmentes, hiteles, és kölcsönösen előnyös lehessen.
Mivel az Instagramon meg kell jelölni a szponzorált tartalmakat, ezért a felhasználók azonnal látni fogják, hogy egy influencer bejegyzése „saját-e”, vagy sem. Azonban ha hosszútávú együttműködési projektet indítasz egy olyan befolyásos személlyel, aki őszintén bízik és hisz márkádban, akkor sokkal lelkesebben, őszintébben, és hitelesebben ajánlhatja azt követőinek. Ne feledd, az ő érdeke az, hogy követői bízzanak benne!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.