Helyi vállalati SEO: a legfontosabb alapelvek a lokális keresésekben való megjelenéshez

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

A helyi vállalati SEO legnagyobb kihívásai (és megoldásaik)

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A helyi SEO egy komoly feladat minden vállalat számára, hiszen érteni kell hozzá a „nemzeti” SEO-hoz, a Google Cégprofil működéséhez, és tudni, hogy hogyan kezeli a Google a különböző piacokkal kapcsolatos kereséseket.

helyi vállalati SEO

Ezért kínál olyan súlyos kihívásokat a helyi SEO minden vállalat számára. Az alábbiakban ezekről a kihívásokról (és azok megoldásairól) lesz szó.

 

1. Tudni, hogy mikor kell a helyi SEO-val foglalkozni, és mikor a nemzetivel

A vállalatok egyik legnehezebb feladata eldönteni, hogy mikor érdemes a helyi SEO-ra fókuszálni a nemzeti helyett (és fordítva).


Ez egy érthető dilemma, hiszen a döntés nem mindig egyértelmű, ha a prioritások az egyiket követelik meg a másik helyett. Nehéz lehet megállapítani, hogy a legfontosabb megcélzott kulcsszavaknak van-e helyi szándékuk vagy sem.


Mégis, az átfogó stratégiád sikerekhez elengedhetetlen megbirkóznod ezzel a feladattal, mert komoly hatása lesz arra, hogy törekvéseid mennyiben járulnak hozzá üzleti céljaidhoz.


Ha tudod, hogy a Google mely kifejezéseket kezeli helyi kulcsszavakként, akkor ez segít majd egy eredményes kulcsszóstratégia kialakításában, illetve a SEO befektetések észszerű megközelítésében.


Egy helytelen kulcsszóstratégiával rengeteg forgalomról maradhatsz le.

 

A helyi keresőszándék

Tehát mi is az a helyi keresőszándék?


Minden felhasználónak valamilyen célja van a kereséseivel. Egyesek egy webhelyet keresnek, mások egy terméket, vagy csak információt valamilyen témából – ezek mind más keresőszándékok. A Google által megállapított keresőszándék határozza meg, hogy milyen találatok és más elemek jelennek majd meg a felhasználó számára a keresőtalálati oldalon.


A helyi keresőszándék azt jelenti, hogy a felhasználó helyi jellegű találatokat szeretne látni a találati oldalon, egy bizonyos környékről.
Jelen kontextusban négyféle keresőszándékot különböztetünk meg:
•    Nemzeti szándék: A keresőtalálati oldalon nem kifejezetten városi jellegű oldalak jelennek meg, illetve nem látható a helyi csomag sem. Ilyen például az „újság” kifejezés, ami önmagában nem helyi szándékú, ellenben az „újság Gödöllő” már határozottan az.
•    Félig helyi szándék: Az ilyen keresések találatai között szintén nem jelennek meg városi oldalak, de a helyi csomag már látható. Ha például valaki a „bank” szóra keres rá, akkor a magyarországi bankok webhelyei és a közelben található bankfiókok is láthatók a találati oldalon.
•    Helyi szándék: Az ilyen keresések találati oldalain többek között helyi (pl. a településről) találatok és a helyi csomag is megjelenik. Ha valaki például a „villanyszerelő” kulcsszóra keres rá, akkor a Google határozottan tudni fogja, hogy a felhasználó valahol a közelben szeretne ilyen szolgáltatást találni magának.
•    Hiperhelyi szándék: A hiperhelyi szándékú keresésekben a felhasználó tartózkodási helye a legfontosabb tényező, és jelentős hatással van a találatokra. A Google ilyenkor mindenképpen a lehető legközelebbi helyeket igyekszik megjeleníteni a felhasználónak, pl. „étterem a közelben”.

 

Hogyan lehet megállapítani a keresőszándékot?

A keresőszándék megállapításának legegyszerűbb módja szimplán rákeresni az adott kifejezésre egy inkognitó/privát böngészési lapon, és megfigyelni, hogy a Google milyen elemeket jelenít meg rá. Ellenőrizd mind a helyi, mind pedig a hagyományos találatokat, és figyeld meg, hogy milyen jellegű tartalmak kerülnek a legelőkelőbb pozíciókba.

 

A különböző keresőszándékok megcélzása

Nemzeti stratégia

A nemzeti stratégiákhoz rengeteg tartalomra és tekintélyre lesz szükség. Amennyiben úgy döntöttél, hogy legfontosabb kulcsszóidnak nincs helyi szándéka, akkor SEO költségkereted nagy részét elsődleges webhelyedre kell fordítanod. Minél több visszahivatkozást szerzel, annál jobb rangsorolásra számíthatsz.

 

Helyi stratégia

A „félig helyi” kulcsszavak megcélzásához tartalmaid és a tekintély nagy részét továbbra is fő webhelyedre kell összpontosítanod, de lesz egy extra feladatod is. Mivel a félig helyi kulcsszavak helyi találatokat is feldobnak, Google Cégprofil adatlapjaid optimalizálásával is foglalkoznod kell majd.

 

Helyi stratégia

Webhelyed szerkezete sokkal fontosabb szemponttá válik, ha úgy vetted észre, hogy a Google helyi szándékot lát legfontosabb kulcsszóid mögött. Érdemes lesz minden helyszínnek külön oldalt készítened webhelyed egy külön részlegében.

 

Helyi stratégia

Szintén fontos, hogy minden helyszínnek külön oldala legyen webhelyeden, és hogy ezeket a határozottan helyi szándékú kifejezésekre optimalizáld.


A helyi és hiperhelyi stratégiához az alábbi webhelyszerkezetet érdemes használni:
1.    Index
2.    Megyei oldalak
3.    Városi oldalak
4.    Különálló helyszínek saját oldalai
 

 

2. Egy központi forrás fenntartása az összes helyi információ számára

Habár a Google különböző forrásokból (pl. webhelyed oldalairól) szedi össze a helyi céginformációkat, a Google Cégprofil az egyik legfontosabb ilyen adatbázis számára. Ha mindeddig nem regisztráltál adatlapot minden helyi kirendeltséged vagy üzleted számára, akkor minél előbb hozd be ezt a lemaradást.
Ügyelj rá, hogy az alapadatok (név, cím, telefonszám) pontosan ugyan úgy szerepeljenek az adatlapokon, mint webhelyeden és más online felületeken is.
 

3. Az üzletkeresők optimalizálása

Sok vállalat szervezi ki az üzletkereső kialakítását más cégeknek. Ezzel papíron nincs is semmi probléma, de több hibalehetőség is fennáll, amikkel jó tisztában lenni, hogy elkerülhesd őket.

 

Egy keresősávot kínáló üzletkeresők

Sok márka csupán egy keresősávot helyez el a felhasználók számára. A vállalati SEO szempontjából azonban egy jó üzletkereső egymáshoz linkelt megyei, városi és azon belül helyi oldalakból áll, amelyek között egy keresőmotor vagy egy látogató könnyedén és gyorsan közlekedhet.

 

A helyi oldalak tartalmai

Sok cég kialakít ugyan egy üzletkeresőt webhelyén, de nem foglalkozik a felkereshető helyi oldalak tartalmával.


Azzal önmagában nincs is baj, ha egy helyi oldalon csupán az alapvető adatok (név, cím, telefonszám) és néhány további fontos tudnivaló (kínálat, szolgáltatások, nyitvatartás stb.) szerepelnek. Azonban némi plusz kiegészítő tartalommal, ami egyéni és az adott helyhez kapcsolódik sokkal jobb esélyeid lesznek a helyi rangsorolásra is.


Érdemes a helyi menedzsereidhez fordulni, akik hiteles összefoglaló vagy bemutatkozás jellegű tartalmakat kínálhatnak az oldalak optimalizálásához. Ezen kívül meríthetsz az ügyfelek korábbi visszajelzéseiből is.
 

 

Magasabb prioritású kategóriák

A legtöbb e-kereskedelmi keresés helyi találatai a keresőtalálati oldalak tetején jelennek meg. A nyerő helyi pozíciók között gyakran találhatsz olyan márkákat, amelyek helyi oldalaikról legfontosabb kategóriáikra is hivatkoznak.


Ez lényegében azt jelzi a Google számára, hogy ezek a helyszínek kapcsolódnak az adott kategóriákhoz.

 

4. A Google Cégprofil optimalizálása

A Google Cégprofil adatlapok optimalizálása valójában nem kellene kihívás legyen, hiszen a Google egy egyszerű és átlátható felületet kínál ehhez a feladathoz. Mégis számos olyan buktató leselkedik a kevésbé tapasztalt marketingesekre, amikkel jó tisztában lenni.

 

Ügyelj a többször előforduló adatlapokra

A Google Cégprofilon sajnos könnyű több adatlapot is létrehozni egyetlen helyszín számára. Ez súlyosan árthat az összes helyszín rangsorolásának, ezért minél előbb törölni kell a felesleges másolatokat.

 

Ellenőrizd rendszeresen adatlapjaidat

A Google Cégprofil adatlapok viselkedése folyamatosan változik, ami részben az algoritmusfrissítéseknek, részben pedig a felhasználóknak köszönhető, akik rendszeresen osztanak meg rajtuk képeket és véleményeket.


Továbbá, ha a Google nem bízik az általad megadott adatokban, akkor szó nélkül felülírhatja azokat a mások által beküldött információkkal. Éppen ezért Cégprofil adatlapjaid rendszeres felügyeletet igényelnek.

 

Írj bejegyzéseket

A Google Cégprofil adatlapokon bejegyzéseket is megoszthatsz az érdeklődőkkel. Ezek a bejegyzések szöveges, képes, illetve videós tartalmak lehetnek, és segíthetnek konvertáló forgalmat vonzani webhelyedre.


A kihívás az, hogy a legtöbb cég nem tudja, hogyan készítsen különálló bejegyzéseket minden adatlapjához. Érdemes megbízni ezzel a feladattal valakit, aki rendszeresen készít releváns bejegyzéseket hírekkel, promóciókról és egyéb tudnivalókról.


Ne felejts el egy kisméretű (400x300 képpont) borítóképet is mellékelni a bejegyzésekhez, illetve használj követőkóddal ellátott hivatkozásokat bennük, hogy tudd, mekkora forgalmat vonzanak webhelyedre, és mennyien konvertálnak az érkező felhasználók közül.
 

 

5. Helyi keresőjelenlét kiépítése területeket kiszolgáló cégek és piacterek számára

Nem minden vállalatnak vannak helyi üzletei vagy irodái.


Számos olyan piactér és területeket kiszolgáló vállalkozó létezik (pl. villanyszerelők, vízvezetékszerelők stb.), amelyek helyi kereséseket igyekeznek ugyan megcélozni, de nem jelenhetnek meg a helyi találatok között. Ez azért van, mert nincs fizikai címük, és így sajnos számos lehetséges kattintástól és ügyféltől esnek el.


Habár ez nem minden vállalkozás számára járható út, egy „üzlet az üzletben” kialakításával, például egy partnermárka címén esélyt kapsz arra, hogy megjelenhess a helyi találatok között.


Továbbá, amennyiben az érdeklődők eléggé értékesek, akár fizikai helyszíneket is megnyithatsz a környéken, hogy még több helyi keresésre rangsorolhass márkáddal.
 

Gyakori kérdések

Milyen helyi keresőszándékokat ismerünk?

Alapvetően négyféle keresőszándékot különböztetünk meg: a nemzetit, a félig helyit, a helyit, és a hiperhelyit.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!