Google Ads vagy SEO? Melyiket érdemes használni 2025-ben?

Sok SEO ügynökség szerint a Google Ads pénzkidobás. Azok szerint, akik nem értenek a keresőoptimalizáláshoz, a SEO halott. Mi az igazság 2025-ben?
 

Google Ads vagy SEO? Melyiket érdemes használni 2025-ben?

A címben feltett kérdésre konkrét választ adok a cikkben, de előbb engedjétek meg, hogy megalapozzam, miért én vagyok a releváns válaszadó erre a kérdésre. Azt gondolom, ha az olvasó keresett már rá a marketinggel a keresőoptimalizálással kapcsolatos szavakra, kifejezésekre a google-ben, egyértelmű számára, hogy mi a marketing Professzoroknál mind a fizetett hirdetésekben mind a keresőoptimalizálásban jártasak vagyunk. Ez fontos akkor, ha ezen két eszköz hatékonyságát vizsgáljuk, hiszen azok, akik csak egyik vagy másikat uralják, egyértelműen az irányba foglalnak állást, amihez értenek. 

 

1.    Keresőoptimalizálj vagy hirdess? A SEO ügynökség válasza.

2003-óta foglalkozok SEO-val. Kutatok, publikálok, és sok száz cégnél alkalmaztuk a gyakorlatban munkám eredményét. Megszoktam, hogy másolnak. Megszoktam, hogy engem akarnak legyőzni, lehagyni a találati listában. De még mindig itt vagyunk. Mi vagyunk a keresőben az elsők, szinte mindenre. De legalábbis az elsők között az egyikek. De van olyan keresési kifejezés is, ahol az első tízben szinte mindegyik a mi weboldalunk. Ilyen pl. az alábbi ábrán látható hotel marketing kifejezés seo-ja, ahol a pirossal bekarikázott találatok a mi oldalaink…..

 

Google Ads vagy SEO? Melyiket érdemes használni 2025-ben?

 


Pontosabban a hotel marketing szó SEO-ja és google ads-e, hiszen a Hotelmentők projektünk alkalmazza ezt az ezközt is, ahogy a fenti ábrán látszik. De mi vagyunk a nulladik találat is. Az igaz, hotel marketingben kevés hozzánk fogható tapasztalattal rendelkező cég van ma Magyarországon. 

 

Keresőben az első - elég ez?

A fenti tapasztalatok alapján azt gondolná minden olvasó, a keresőoptimalizálásra helyezzük a hangsúlyt. Igaz, nem költünk sokat fizetett hirdetésre, de ennek ellenére nem mondjuk azt, hogy nem kell. Az előbb említettem, hozzászoktam már, hogy sokan utánoznak minket, követnek, sales szövegeinket „nyúlják”. Valahol a 2000-es évek végén mondtam azt, hogy a google ads olyan, mint az albérlet: amíg fizetsz a bérleti helyért a találati lista elején, addig van helyed. A SEO olyan, mint a házépítés: először sokba kerül, de utána csak a fenntartásra kell költeni. Amellett hogy ezt a „szövegemet” is hallottam több seo ügynökség reklámjában is, az igazság alapja máig meg van. De akkor építsünk házat minél előbb és hagyjuk az albérletet?

 

Amikor a SEO nem elég

Bizony régen volt a 2000-es évek vége, az akkor történtek már igaznak sem tűnnek, annyira. Azóta ezt a mondásomat is átgondoltam. Mivel a találati lista nem egy darab ingatlan, nem fehér vagy fekete. Minden egyes keresés más és más. Van ahol van nulladik találat, van, ahol nincs. Van ahol térkép részlet és egyéb találati elemek is színesítik azt, van ahol még csak hirdetés sincs. Szóval nem egy homogén egységes felületről van szó, így a kérdés nem az, hogy építsünk házat vagy béreljünk. Van ahol csak a bérlet, azaz a Google Ads a megoldás, van ahol sokkal költséghatékonyabb a SEO. Sőt van, ahol egyik sem, mert a közösségi média sokkal sikeresebb lesz. 

 

2. Akkor most SEO vagy a Google Ads? A PPC Ügynökség válasza

Bizony PPC szaktudáshoz hozzájutni jóval kevesebb erőfeszítés, mint SEO ügynökségként organikusan találati lista élére kerülni. Sokaknak nem is sikerül, bár azt mondják magukról, a keresőoptimalizálás mesterei. De a jó seo ügynökség ismérve egyszerű: rá kell keresni a Google-ben a SEO, a keresőoptimalizálás szavakra, és aki ott van az első oldalon, az ért hozzá, aki nincs, az nem. Azok, akik nincsenek ott, mégis azt merik mondani magukról, hogy seo szakemberek, azt állítják, nem foglalkoznak azzal, hogy a saját weboldalukat elsőre rangsorolja a google a találati listában, ők „az ügyfél projektekkel törődnek”. Ha ez igaz lenne saját hitvallásukat köpnék szembe, hiszen ezzel azt állítják, a keresőoptimalizálásnak nincs értelme. Szóval egyszerűen nem megy nekik. A keresőben elsőnek lenni, nem egyenlő azzal, hogy én azt mondom, én vagyok a Keresőben az Első. 

 

PPC contra SEO kinek nem jó a SEO és mikor hatástalan a PPC?

A SEO mindenkinek elengedhetetlen, a Google Ads csak akkor, ha intenzíven keresel új ügyfeleket. A keresőoptimalizálást csak az veti el, nézi le, nem hisz az erejében, aki nem ért hozzá, nem képes rá. A legkönnyebben megtanulható az online marketing területén a közösségi média marketing. Több, mint 4 millió facebook rajongót kezelünk másfél évtizede immáron, sokszázezer Insta és Tiktok követővel egyetemben. Fontos, nagyon fontos platformok ezek. De könnyen elsajátítható ezek használata, sokan nevezik magukat social média ügynökségnek. Kellenek ők is nagyon. 

 

A PPC a következő lépés. A social PPC és a Google Ads. Egy jó, komplex marketing stratégia elengedhetetlen részei. ppc ügynökséggé válni egyel bonyolultabb, mint social tanácsadóvá, de sokkal könnyebb, mint megtanulni organikusan elsőnek lenni a keresőben. Főleg úgy, hogy az a potenciális vevőket érje el. Szóval kinek nem jó a SEO? Annak, aki nem ért hozzá. 

 

Vannak azonban olyan esetek és célcsoportok, amikor a PPC egyáltalán nem hoz eredményt. Saját és külföldi kutatások szerint  hirdetésblokkolók felhasználásának aránya folyamatosan növekszik. Egy külföldi kutatás szerint bizonyos szegmensben már 42%- a felhasználóknak hirdetésblokkolót használ. Ezeknek az embereknek m MEG sem JELENIK a hirdetés, csak a keresőoptimalizálással érheted el őket. 

 

Saját PHD kutatásom egyik alkutatása volt, melyben azt vizsgáltuk, a felhasználók milyen arányban kerülik el a szponzorált találatokat, azért mert tudják, fizetett hirdetés, és nem annyira releváns, mint az alatta érkező organikus találatok. Erről a kutatásról később részletesen beszámolok egy cikkben, egyelőre álljon itt annyi, hogy megdöbbentően nagy arányban vislekdenek így a felhasználók. 

 

Google Ads hirdetések – hogyan csináld?

Sokan követnek azon az úton is, amit a 2010-es évek elején vezettem be: minden marketing munka egy marketing audittal kezdődik. Vizsgáljuk meg, kik a buyer personák egy adott projektben, és nekik dolgozzunk ki egy határozott marketing stratégiát, nekik való marketing eszközökkel. 

 

Ha ezek megvannak, jöhet a kulcsszókutatás. Aztán kulcsszavanként nézzük meg, hol kell a Google Ads és hol a SEO. Van ahol nem érdemes seozni, van ahol nem szabad hirdetni. A válasz tehát a címben feltett kérdésre az: amikor lehet, keresőoptimalizálással érd el a potenciális ügyfelet, ha nem lehet, jöhet az Ads.


Ha szeretnél cégednek Te is egy költséghatékony marketing kommunikációt, keress meg, auditáljunk! 25 éves marketinges tapasztalatom alapján nálad is megtaláljuk a leghatékonyabb marketing eszközöket. Kattints IDE!


 

Gyakori kérdések

Kiemelt területeink