Google Ads vagy SEO? Melyiket érdemes használni 2025-ben?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Google Ads vagy SEO? Melyiket érdemes használni 2025-ben?

Máté Balázs, marketing tanácsadó

Sok SEO ügynökség szerint a Google Ads pénzkidobás. Azok szerint, akik nem értenek a keresőoptimalizáláshoz, a SEO halott. Mi az igazság 2025-ben?
 

Google Ads vagy SEO? Melyiket érdemes használni 2025-ben?

A címben feltett kérdésre konkrét választ adok a cikkben, de előbb engedjétek meg, hogy megalapozzam, miért én vagyok a releváns válaszadó erre a kérdésre. Azt gondolom, ha az olvasó keresett már rá a marketinggel a keresőoptimalizálással kapcsolatos szavakra, kifejezésekre a Google-ben, egyértelmű számára, hogy mi a Marketing Professzoroknál mind a fizetett hirdetésekben mind a keresőoptimalizálásban jártasak vagyunk. Ez fontos akkor, ha ezen két eszköz hatékonyságát vizsgáljuk, hiszen azok, akik csak egyik vagy másikat uralják, egyértelműen az irányba foglalnak állást, amihez értenek. 

 

1.    Keresőoptimalizálj vagy hirdess? A SEO ügynökség válasza.

2003-óta foglalkozok SEO-val. Kutatok, publikálok, és sok száz cégnél alkalmaztuk a gyakorlatban munkám eredményét. Megszoktam, hogy másolnak. Megszoktam, hogy engem akarnak legyőzni, lehagyni a találati listában. De még mindig itt vagyunk. Mi vagyunk a keresőben az elsők, szinte mindenre. De legalábbis az elsők között az egyikek. De van olyan keresési kifejezés is, ahol az első tízben szinte mindegyik a mi weboldalunk. Ilyen pl. az alábbi ábrán látható hotel marketing kifejezés SEO-ja, ahol a pirossal bekarikázott találatok a mi oldalaink…..

 

SEO a hotel marketing szóra

 


Pontosabban a hotel marketing szó SEO-ja és Google Ads-e, hiszen a Hotelmentők projektünk alkalmazza ezt az ezközt is, ahogy a fenti ábrán látszik. De mi vagyunk a nulladik találat is. Az igaz, hotel marketingben kevés hozzánk fogható tapasztalattal rendelkező cég van ma Magyarországon. 

 

Keresőben az első - elég ez?

A fenti tapasztalatok alapján azt gondolná minden olvasó, a keresőoptimalizálásra helyezzük a hangsúlyt. Igaz, nem költünk sokat fizetett hirdetésre, de ennek ellenére nem mondjuk azt, hogy nem kell. Az előbb említettem, hozzászoktam már, hogy sokan utánoznak minket, követnek, sales szövegeinket „nyúlják”. Valahol a 2000-es évek végén mondtam azt, hogy a Google Ads olyan, mint az albérlet: amíg fizetsz a bérleti helyért a találati lista elején, addig van helyed. A SEO olyan, mint a házépítés: először sokba kerül, de utána csak a fenntartásra kell költeni. Amellett hogy ezt a „szövegemet” is hallottam több SEO ügynökség reklámjában is, az igazság alapja máig meg van. De akkor építsünk házat minél előbb és hagyjuk az albérletet?

 

Amikor a SEO nem elég

Bizony régen volt a 2000-es évek vége, az akkor történtek már igaznak sem tűnnek, annyira. Azóta ezt a mondásomat is átgondoltam. Mivel a találati lista nem egy darab ingatlan, nem fehér vagy fekete. Minden egyes keresés más és más. Van ahol van nulladik találat, van, ahol nincs. Van ahol térkép részlet és egyéb találati elemek is színesítik azt, van ahol még csak hirdetés sincs. Szóval nem egy homogén egységes felületről van szó, így a kérdés nem az, hogy építsünk házat vagy béreljünk. Van ahol csak a bérlet, azaz a Google Ads a megoldás, van ahol sokkal költséghatékonyabb a SEO. Sőt van, ahol egyik sem, mert a közösségi média sokkal sikeresebb lesz. 

 

2. Akkor most SEO vagy a Google Ads? A PPC Ügynökség válasza

Bizony PPC szaktudáshoz hozzájutni jóval kevesebb erőfeszítés, mint SEO ügynökségként organikusan találati lista élére kerülni. Sokaknak nem is sikerül, bár azt mondják magukról, a keresőoptimalizálás mesterei. De a jó SEO ügynökség ismérve egyszerű: rá kell keresni a Google-ben a SEO, a keresőoptimalizálás szavakra, és aki ott van az első oldalon, az ért hozzá, aki nincs, az nem. Azok, akik nincsenek ott, mégis azt merik mondani magukról, hogy SEO szakemberek, azt állítják, nem foglalkoznak azzal, hogy a saját weboldalukat elsőre rangsorolja a Google a találati listában, ők „az ügyfél projektekkel törődnek”. Ha ez igaz lenne saját hitvallásukat köpnék szembe, hiszen ezzel azt állítják, a keresőoptimalizálásnak nincs értelme. Szóval egyszerűen nem megy nekik. A keresőben elsőnek lenni, nem egyenlő azzal, hogy én azt mondom, én vagyok a Keresőben az Első. 

 

PPC contra SEO kinek nem jó a SEO és mikor hatástalan a PPC?

A SEO mindenkinek elengedhetetlen, a Google Ads csak akkor, ha intenzíven keresel új ügyfeleket. A keresőoptimalizálást csak az veti el, nézi le, nem hisz az erejében, aki nem ért hozzá, nem képes rá. A legkönnyebben megtanulható az online marketing területén a közösségi média marketing. Több, mint 4 millió Facebook rajongót kezelünk másfél évtizede immáron, sokszázezer Insta és Tiktok követővel egyetemben. Fontos, nagyon fontos platformok ezek. De könnyen elsajátítható ezek használata, sokan nevezik magukat social média ügynökségnek. Kellenek ők is nagyon. 

 

A PPC a következő lépés. A social PPC és a Google Ads. Egy jó, komplex marketing stratégia elengedhetetlen részei. PPC ügynökséggé válni egyel bonyolultabb, mint social tanácsadóvá, de sokkal könnyebb, mint megtanulni organikusan elsőnek lenni a keresőben. Főleg úgy, hogy az a potenciális vevőket érje el. Szóval kinek nem jó a SEO? Annak, aki nem ért hozzá. 

 

Vannak azonban olyan esetek és célcsoportok, amikor a PPC egyáltalán nem hoz eredményt. Saját és külföldi kutatások szerint  hirdetésblokkolók felhasználásának aránya folyamatosan növekszik. Egy külföldi kutatás szerint bizonyos szegmensben már 42%- a felhasználóknak hirdetésblokkolót használ. Ezeknek az embereknek m MEG SEM JELENIK a hirdetés, csak a keresőoptimalizálással érheted el őket. 

 

Saját PHD kutatásom egyik alkutatása volt, melyben azt vizsgáltuk, a felhasználók milyen arányban kerülik el a szponzorált találatokat, azért mert tudják, fizetett hirdetés, és nem annyira releváns, mint az alatta érkező organikus találatok. Erről a kutatásról később részletesen beszámolok egy cikkben, egyelőre álljon itt annyi, hogy megdöbbentően nagy arányban vislekdenek így a felhasználók. 

 

Google Ads hirdetések – hogyan csináld?

Sokan követnek azon az úton is, amit a 2010-es évek elején vezettem be: minden marketing munka egy marketing audittal kezdődik. Vizsgáljuk meg, kik a buyer personák egy adott projektben, és nekik dolgozzunk ki egy határozott marketing stratégiát, nekik való marketing eszközökkel. 

 

Ha ezek megvannak, jöhet a kulcsszókutatás. Aztán kulcsszavanként nézzük meg, hol kell a Google Ads és hol a SEO. Van ahol nem érdemes seozni, van ahol nem szabad hirdetni. A válasz tehát a címben feltett kérdésre az: amikor lehet, keresőoptimalizálással érd el a potenciális ügyfelet, ha nem lehet, jöhet az Ads.


Ha szeretnél cégednek Te is egy költséghatékony marketing kommunikációt, keress meg, auditáljunk! 25 éves marketinges tapasztalatom alapján nálad is megtaláljuk a leghatékonyabb marketing eszközöket. Kattints IDE!


 

Gyakori kérdések

Mi az a SEO?

A SEO (Search Engine Optimization), magyarul keresőoptimalizálás, egy olyan folyamat, amelynek célja, hogy egy weboldal minél jobb helyezést érjen el a keresőmotorok (például Google, Bing) találati listáján. A SEO alapvetően arra irányul, hogy növelje az organikus (nem fizetett) forgalmat egy weboldalon, miközben releváns, értékes tartalmat biztosít a látogatóknak.
 

Mi az a PPC?

A PPC (Pay-Per-Click), magyarul kattintás alapú hirdetés, egy olyan online hirdetési modell, ahol a hirdető csak akkor fizet, ha valaki rákattint a hirdetésére. Ez a digitális marketing egyik leghatékonyabb eszköze, amely lehetővé teszi, hogy a vállalkozások célzott módon érjék el a potenciális ügyfeleiket.
 

Mi a különbség a SEO és a PPC között?

A SEO (Search Engine Optimization) és a PPC (Pay-Per-Click) két különböző online marketing stratégia, amelyek mind a weboldal forgalmának növelését célozzák, de nagyon eltérő módon működnek. Íme, a legfontosabb különbségek:

 

1. Költségmodell

SEO: Organikus forgalmat generál, amiért nem kell közvetlenül fizetni. A fő költségek a tartalomkészítésre, technikai optimalizálásra és linképítésre vonatkoznak.


PPC: Fizetett hirdetési modell, ahol minden kattintás után díjat kell fizetni (CPC - Cost Per Click).

2. Időtáv az eredményekhez

SEO: Hosszabb távú stratégia, amely több hét vagy hónap alatt hoz eredményeket. Az organikus helyezések lassan javulnak.

PPC: Azonnali eredmények érhetők el, amint a kampány elindul.

3. Helyezés a találati listán

SEO: Az organikus találatok között jelenik meg, általában a keresési találatok közepén vagy alján.
PPC: A fizetett találatok az oldal tetején (vagy alján) jelennek meg, külön jelölve „Hirdetés” címkével.

 

4. Tartósság

SEO: Hosszú távon fenntartható, ha jól van felépítve, mert az organikus forgalom tovább növekedhet még akkor is, ha csökkented a befektetett energiát.

PPC: Csak addig tart, amíg fizeted a hirdetéseket. Ha leállítod a kampányt, a forgalom is megszűnik.

5. Célcsoport elérése

SEO: Keresési szándékon alapul, tehát azokhoz jut el, akik már aktívan keresnek az adott kulcsszavakra.

PPC: Részletes célzást tesz lehetővé demográfiai adatok, érdeklődési körök, földrajzi hely alapján, így elérhet olyanokat is, akik még nem keresnek aktívan.

6. Kattintások költsége

SEO: Az organikus kattintásokért nem kell közvetlenül fizetni, így költséghatékonyabb.

PPC: Minden kattintás után fizetsz, ami költségessé válhat nagyobb verseny esetén.


Röviden:

SEO: Organikus, hosszú távú eredmények, ingyenes kattintások.


PPC: Fizetett hirdetések, azonnali eredmények, költségköteles kattintások.

 

Mindkettő hatékony lehet, de az üzleti céljaidtól függően érdemes eldönteni, melyik stratégia illik jobban hozzád – vagy akár kombinálhatod is a kettőt!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!