Google Ads 2023: Ezek a frissítések várhatók

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A Google Ads legfontosabb frissítései 2023-ra

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A Google-ról köztudott tény, hogy folyamatosan változó algoritmusa sosem hagyja unatkozni a marketingeseket. Egy cég marketingstratégiájának megtervezése és kivitelezése mellett azonban gyakran nem marad idő lépést tartani a legújabb trendekkel és frissítésekkel.
Az alábbiakban a közelmúlt legfontosabb Google Ads frissítéseiről lesz szó, hogy te is felkészülhess 2022 hátralévő részére, illetve 2023-as stratégiádra is.
 

Google Ads 2023: Ezek a frissítések várhatók

1. Frissültek a Google Ads céllal kapcsolatos követelményei

Ez a frissítés minden olyan céget érinthet, ami a Google-on reklámozza magát. Amikor egy hirdetést helyezel el a Google-on, akkor annak valamilyen céloldalra (landing oldalra) kell mutatnia – tehát meg kell adnod egy cél URL-t. Ide kerülnek majd azok a felhasználók, akik rákattintanak a hirdetésedre.
A Google-nak mindig is voltak követelményei a cél URL-el kapcsolatban, például hogy passzolniuk kellett az adott hirdetéscsoportban elhelyezett többi URL-el. A keresőóriás azonban emailben értesítette a hirdetőket, hogy 2022 októberétől kezdve új előírások lépnek érvénybe a minőség biztosítása és a felhasználói élmény javítása érdekében.

A Google teljes leírása itt található, de röviden összefoglalva arra kell odafigyelned, hogy ne használj olyan landing oldalakat, amelyekben „feleslegesen nehéz vagy bosszantó navigálni”. Ez persze nem túl konkrét, de ha egy lehetséges ügyfél szemével tekintesz oldalaira, akkor viszonylag könnyedén kiszűrheted azokat, amelyek kevésbé felelnek meg az igényeiknek.
A Google visszautasíthatja azokat a hirdetéseket, amelyek nem felelnek meg az előírásainak. Érdemes tehát szigorúan odafigyelni rá, hogy milyen landing oldalakat használsz kampányaidhoz.

 

2. Teljesítménymaximalizáló kampányok

A Google Ads még 2021-ben vezette be az akkoriban újnak számító „teljesítménymaximalizáló” kampányokat, amelyek azóta is felkapott témának számítanak a helyi PPC-vel foglalkozók köreiben.
A teljesítménymaximalizáló kampányok teljesen automatizáltak, és az összes Google Ads anyagodat kombinálják egymással egy célalapú hirdetési stratégia kivitelezéséhez. Ezek a kampányok a Google összes hálózatán aktívak.
A teljesítménymaximalizáló kampányok használatakor az összes anyagodat átadod a Google-nak, és teljes mértékben rábízod a stratégia kialakítását és kivitelezését. Ez egy kényelmes lehetőséget kínál azoknak hirdetőknek, akik a mesterséges intelligencia erejével szeretnék optimalizálni kampányaikat.
A teljesítménymaximalizáló kampányok 2023-ban (még nincs konkrét dátum) a helyi és smart shopping kampányokat is leváltják majd. Egyes hirdetők már most hasznát vehetik a Google által biztosított frissítő eszköznek, ami néhány kattintással teljesítménymaximalizáló kampányokká alakítja a helyi és smart shopping kampányokat. Ez az eszköz nem mindenki számára érhető el, 2023-ban azonban minden ilyen kampány automatikusan frissítésre kerül majd.
Amennyiben nem használsz helyi vagy smart shopping kampányokat, akkor nincs teendőd. Mindenképpen érdemes azonban észben tartani a teljesítménymaximalizáló kampányokat, mint hirdetési lehetőségeket. Ezek a kampányok eddig az olyan e-kereskedelmi márkák számára bizonyulnak a leghatékonyabbak, amelyek egyszerre több online forrásból is szeretnének vásárlókat szerezni. Szintén sikeresek azok a márkák, amelyek naponta legalább 50-100 dollárnak megfelelő összeget hajlandók a kampányokra fordítani. Ez azért van, mert ez a kampánytípus rengeteg adatot igényel, amiért többet is kell fizetni.

 

3. A jogosult fiókok automatikusan megkapták az adatalapú hozzárendelési modellezést

Az „adatalapú hozzárendelési modellezés” elsőre kissé zavaros kifejezés lehet, de nem kell megijedni tőle. Íme néhány hasznos fogalom, ami segít megérteni, hogy miről is van szó:

A hozzárendelési modellezés (vagy „attribúciós modellezés”) az a folyamat, amely során a Google megállapítja, hogy mely érintkezési pontok mekkora mértékben járultak hozzá egy konverzióhoz a vásárló utazása során, és ez alapján rendel hozzá különböző értékeket ezekhez a lépésekhez. Például amikor a felhasználó először lát egy hirdetést egy új termékről, de nem kattint rá, akkor ez az érintkezési pont másképpen járul hozzá a konverzióhoz, mint a vásárlást megelőző utolsó lépés.
Az adatalapú hozzárendelési modellezés estenként és korábban összegyűjtött adatok alapján állapítja meg, hogy az egyes érintkezési pontok mennyire járultak hozzá egy-egy konverzióhoz.

A legtöbb cég nem foglalkozik a fiókjuk által használ hozzárendelési modellel, hacsak nem szeretnének összetettebb, speciális marketingcélokat elérni.
Sok helyi hirdetőt talán nem is érint ez a Google Ads hirdetés – a Google azt is megemlíti bejelentésében, hogy a hirdetőknek egy bizonyos mennyiségű konverziós adatra lesz szükségük, hogy jogosultak legyenek. Ez akár 300 konverziót is jelenthet 30 nap leforgása alatt. Ha nem kaptál emailt ezzel kapcsolatban, akkor ez a változás valószínleg nem látszik majd a fiókodban.
Ha kaptál ilyen emailt, akkor most vagy később is átválthatsz egy másik attribúciós modellre. Ehhez használd a megjelenő figyelmeztetéseket vagy nyisd meg a konverziós beállításokat a Google Ads felületén.
Érdemes közelebbről is megismerkedni a különböző attribúciós modellezési lehetőségeiddel, mielőtt kipróbálnád ezt a frissítést.
Függetlenül attól, hogy az új frissítés vonatkozik-e rád, vagy sem, sokat árulkodik arról, hogy milyen 2023-as Google Ads trendekre számíthatunk a jövőben. Egyre fontosabbakká válnak az összegyűjtött adatok, így érdemes lesz megismerkedned néhány olyan marketingeszközzel, amelyek segítenek a PPC eredmények követésében és jelentésében.

 

4. 2024 második felére halasztották a harmadik felektől származó sütik kivezetését

Az elmúlt néhány évben hatalmas port kavart a harmadik felektől származó sütik kivezetésének témája. Habár a hír egyáltalán nem új, még mindig sokakat foglalkoztat, hiszen ezek a sütik rengeteg a mai napig temérdek hasznos információt kínálnak a vásárlók online szokásairól és a vásárlásig vezető utazásaikról. Ezek az adatok (és így a harmadik felektől származó sütik) mind nagyon értékesek a cégek számára.
Ahogy azonban egyre több hangsúly kerül az adatbiztonságra, a Google úgy döntött, hogy megszünteti a harmadik felek sütijeinek használatát. A kivezetést eredetileg 2023-ra tervezték, de egy új frissítés szerint 2024 második felére csúszott át, így a marketingeseknek több idejük lesz felkészülni a változásra.
Érdemes azonban már most elkezdeni az első féltől származó (tehát saját magad által gyűjtött) adatokkal foglalkozni, hiszen néhány éven belül már csak ezekből gazdálkodhatsz majd.

 

5. „Out-of-Home” hirdetések a Display & Video 360-ban

Ez a Google Ads frissítés egyelőre nem érinti a kisebb vállalatokat, mert a Google értékesítési csapatán keresztül eladott termékekre vonatkozik. Azonban olyannyira jól szemlélteti az év hirdetési trendjeit, hogy mindenképpen érdemes legalább megemlíteni.
A Display & Video 360 a Google Ads egyik eszköze, amely segítségével a nagyobb marketingcsapatok (pl. ügynökségek) egy felületen kezelhetik Google Ads kampányaikat és anyagaikat. A frissítés óta az eszköz segítségével digitális „Out-of-Home”, azaz „nem otthoni” hirdetések is feladhatók, amelyek helyi hirdetőtáblákon és egyéb digitális felületeken jelenhetnek meg.
Ez egyértelműen arra utal, hogy a Google a jövőben több figyelmet fordít majd a hirdetések helyi jellegű elhelyezésére.

 

6. A Google 2022-es ünnepi hirdetési tanácsai

Rohamléptekkel közelednek az ünnepek is, és a Google egyik nyárzáró blogbejegyzésében számos hasznos tippet és stratégiát osztott meg a marketingesekkel az idei szezonra.
A bejegyzés arra ösztönzi a márkákat, hogy minél előbb lássanak hozzá az ünnepi marketinghez, mert az emberek durván egyharmada már most tudja, hogy mivel szeretné megajándékozni szeretteit. A Google továbbá említést tesz az olyan bevált taktikákról is, mint az ünnepi leárazások előkészítése, a Google Ads nyomkövetés alkalmazása és a helyi cégadatlapok frissítése az ünnepi időszakra.
 

Gyakori kérdések

Hogyan tarts lépést a Google Ads frissítéseivel?

Válassz marketing tanácsadó céget, akik teljes mértékben követik a Google trendjeit, így nincs szükséges nyomonkövetni a változásokat. Kampányaid pedig továbbra is a legjobban fognak teljesíteni.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!