Hogyan használd Facebook és hogyan Instagram oldaladat?
Hogyan használd Facebook és hogyan Instagram oldaladat?
Sokan nem értik, mire jó, és mire való egy Facebook oldal, mit, mikor és hogyan kell posztolni, összekeverik az Instagrammal, így nem használják ki a benne rejlő potenciált.
Mindenki tudja, hogy a Facebook ma már elkerülhetetlen eleme a marketing mixnek. Az online marketing egyik legfontosabb elemévé vált, de ez csak akkor igaz, ha jól használjuk. Sokan bolondultak bele az Instagramba is az elmúlt időben, hisznek benne vakon. Nézzük meg, melyek a tapasztalataink 2 millió saját Facebook rajongó, 37 folyamatosan menedzselt ügyfél oldal alapján.
Online marketing vagy online PR?
Az online marketing eszközei és alapjai
Az online marketing sajátossága a nagyfokú mérhetőség. A mérés eszköze a legtöbb esetben a Google Analytics program, ahol az online konverziók megjelennek. A konverzió maga cél, amelyet az online marketing segítségével el szeretnél érni. Lehet ez egy vásárlás a webáruházban, egy ajánlatkérő form kitöltése, asztalfoglalás online vagy akár telefonon is, de bármi, amiért a marketing kommunikációt folytatod. Ezek alapján pontosan meg tudod mondani, hogy a Facebook vagy a Google mennyi pénzt hozott a vevőiden keresztül vállalkozásodnak. Az online marketing feladata tehát az online sales megalapozása.
Az online marketing eszközei többek között a:
- keresőoptimalizálás
- AdWords hirdetések
- Facebook oldal vezetése
- Pinterest oldalad vezetése
- LinkedIn oldalad vezetése
- Tripadvisor oldal üzemeltetése
- Google Plus oldalad vezetése
- Facebook hirdetések
- Tartalommarketing
Nehezen sorolható ezen eszközök közé az Instagram, mégpedig azon egyszerű okból kifolyólag, hogy az Instagram csak a hirdetésekben és a profil oldalon egy helyen tartalmazhat linkeket weboldaladra. Márpedig ahhoz, hogy látogatód, és vevőd szülessen egy marketing eszközből, a link a legdirektebb eszköz.
A közösségi média marketing, mint online marketing eszköz
A közösségi médiumok használata akkor a leghatékonyabb tehát, ha az linket tartalmaz a weboldaldra. A linken a vevők a közösségi médiából átkattintanak, és megtekinthetik termékeidet, bemutatkozásaidat, referenciáidat, előnyeidet. Ezeket a közösségi média felületeken nehéz hatékonyan bemutatni.
Rosszul használod közösségi média oldaladat (Facebook, Google Plus, Pinterest),
- ha csak képeket, videókat osztasz meg. Ezek elengedhetetlenül fontosak a nagy eléréshez, de a konverziókat, a vevőket a weboldalra küldött forgalom fogja hozni,
- ha nem osztasz meg képeket, videókat, kreatív posztokat, így csak az értékesítés jellegű posztoktól unalmassá, „marketing szagúvá” válik az oldalad.
Online PR a közösségi médiumokon keresztül
Amikor sok Facebook, Instagram rajongód van, ha sokan megosztják a posztjaidat, játékaidat rengeteg ember találkozik nap mint nap céged, termékeid nevével. Ez kétségtelenül hasznos hírneved terjedésében, ismertséged növelésben. Ezek a felületek tehát kiváló online PR eszközök. Sokkal indirektebben és akár időben is jelentősen elcsúszva lesz az ilyen kommunikációból konverzió, vevő. Lehet, hogy bekövet valaki Instagramon, de csak a párja születésnapján jut eszébe, akár egy év múlva, hogy Te olyan terméket/szolgáltatást kínász neki, ami számára éppen akkor jó lehet.
Szeretnéd növelni céged bevételeit az online marketing erejével? A Marketing Professzorok 18 év tapasztalata alapján átvizsgálja online marketing kommunikációdat, megtervezi marketing stratégiádat, és azokban a feladatokban, amit a Ti nem tudtok elvégezni, komplex segítséget nyújt. Olvasd el a részleteket itt!
Ehhez persze szimpatikus, kreatív, egyedi és nagy eléréseket produkáló posztok kellenek. Ezeket nehéz napi szinten előállítani, erre születni kell. Pedig a hatékony közösségi média marketing kommunikáció alapfeltétele a napi szintű, folyamatos posztolás.
Online PR és marketing a közösségi médiumokban összefoglalva
Az online PR egyik kiváló eszköze az Instagram, ugyanakkor a Facebook és a Pinterest is alkalmas erre, de ezek az online marketing kommunikációban is hatékonyan működnek, ha jól használják őket!
És a keresőoptimalizálés? Érdemes elolvasnod ebben a témakörbven ezt a cikkünket is: Közösségi média kontra SEO: mi termel több forgalmat?
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.