





































































Hogyan legyél sikeres Facebook-csoportokban? Tippek, trükkök, praktikák.
Hogyan legyél sikeres Facebook-csoportokban? Tippek, trükkök, praktikák.
Az alábbi cikkben leírtam mindent, amit tudnod kell a Facebook csoportok eredményes használatáról, akár marketingesként akár magánszemélyként érdekel a téma.

2009-ben regisztráltam fel a Facebookra, 2012-ben már több, mint 1 millió követőt kezeltem. Ezeket itt tudod megnézni. Az oldalak után jöttek a csoportok, ma én kezelem Magyarország egyik legnagyobb utazós csoportját, több, mint félmillió taggal, a legnevesebb, „időutazós”, retro csoportot, majdnem 2000.000 taggal, valamint több tucat egészségügyi, vendéglátós, és városi, települési csoportot. Ezen tapasztalatok alapján összeírtam az alábbi cikkben a legfontosabb trükköket, titkos információkat, melyek hasznodra válnak majd.
Mi az a Facebook csoport?
A Facebook-csoport a csoportos kommunikáció helyszíne, ahol az emberek megoszthatják közös érdeklődési körüket és kifejezhetik véleményüket. A csoportok lehetővé teszik, hogy az emberek egy közös ügy, probléma vagy tevékenység köré tömörüljenek, hogy szerveződjenek, célokat fejtsenek ki, megvitassák a problémákat, fényképeket tegyenek közzé és megosszák a kapcsolódó tartalmakat. Bárki létrehozhat és kezelhet Facebook-csoportot, és akár 6000 másik csoporthoz is csatlakozhat.
A csoportok, amint azt alább tárgyaljuk, nem azonosak a Facebook Messengerben használt privát csoportos üzenetküldéssel.
Gyors tények a Facebook-csoportokról
Íme néhány rövid információ a Facebook-csoportok működéséről:
- Bármely Facebook-felhasználó létrehozhat csoportot.
- Néhány csoporthoz bárki csatlakozhat, mások viszont zártkörűek lehetnek.
- Ha csatlakozol egy csoporthoz, legyen az privát vagy nyilvános, a Facebook-barátaid láthatják, hogy csatlakoztál hozzá.
- Egyes csoportok titkosak, és nem lehet rájuk rákeresni, ilyenkor egy arra jogosult csoporttagnak kell meghívnia téged.
- A csoportból való kilépésről a többi tag nem kap értesítést.
- Csak a csoport létrehozója, és bárki, akit adminisztrátorrá tesz, jogosult meghívni valakit egy csoportba.
- Egy csoporton belül eseményeket hozhatsz létre, képeket és videókat tölthetsz fel, valamint fájlokat oszthatsz meg.
- A csoportok törölhetők az összes tag eltávolításával.
- A csoport adminjai meghívhatnak embereket, hogy csoport szakértőivé váljanak; a szakértők a nevük mellett jelvényt kapnak, és segíthetnek hiteles információkat terjeszteni a csoportban.
- Ha név nélkül szeretnél közzé tenni egy Facebook csoportban, hogy más ne lássa, ki a kérdést feltevő, hozzászóló, a csoport adminja akkor is látni fogja, te ki vagy…
Ha hasonló tippeket szeretnél, kövesd be céges oldalunkat ITT, vagy iratkozz fel hírlevelünkre ITT!
Facebook oldalak vs. csoportok
A Facebookon a csoportosulások az első bevezetésük óta változásokon mentek keresztül. Volt idő, amikor a felhasználók csoportjai a saját személyes oldalukon jelentek meg. Ha tehát egy „Futballrajongók” nevű csoportban voltál, mindenki, aki láthatta a profilodat, tudta ezt rólad.
Most azonban az ilyen típusú nyílt fórumok Facebook-oldalak néven ismertek, amelyeket vállalatok, hírességek és márkák hoztak létre, hogy kapcsolatba lépjenek közönségükkel és érdekes tartalmakat tegyenek közzé. A fiókba csak az Oldalak adminisztrátorai posztolhatnak, míg azok, akik kedvelik az oldalt, kommentelhetnek minden bejegyzést és képet.
A Facebook felhasználók személyes profiljukat használják arra, hogy kapcsolatba lépjenek más oldal-felhasználókkal és csoporttagokkal. Amikor posztolsz valamit, a Facebook-profilod nevével és fényképével posztolsz.
A Facebook-oldalakkal ellentétben, amelyek mindig nyilvánosak, egy Facebook-csoportnak nem kell annak lennie. Sok Facebook-csoport zárt; a csoporthoz való csatlakozáshoz kérelmet nyújtasz be, és akkor kapsz hozzáférést, ha az adminisztrátor jóváhagyja a belépést. Csak a zárt csoport többi tagja láthatja a bejegyzéseidet, kérdéseidet és hozzászólásaidat. Ilyen pl a Szeretlek Balaton csoportunk. (Erről bővebben alább)
Másrészt, ha hozzászólsz egy oldalhoz vagy lájkolsz egy oldalt, akkor minden információd elérhető lesz bárki számára a Facebookon, aki megnézi az adott oldalt.
Ha tehát valaki meglátogatná a Diabetes Portál Facebook oldalát, láthatna mindenkit, aki kommentál egy fotót vagy megvitat egy cikket. Ez adatvédelmi aggályokat okozhat, különösen akkor, ha nem érti jól, hogyan kell használni a Facebook adatvédelmi beállításait személyes profilja védelmére.
Ajánlott cikk: Így használd Facebook csoportodat az üzleti sikerekért!
Zárt Facebook-csoportok
Egy csoport sokkal privátabb lehet, mint egy oldal, mivel a létrehozónak lehetősége van arra, hogy zárttá tegye azt. Ha egy csoport zárt, csak a csoportba meghívottak láthatják a csoportban megosztott tartalmakat és információkat.
Egy Facebook-csoportra példa lehet egy csapat tagjai, akik együtt dolgoznak egy projekten, és hatékonyabban szeretnének kommunikálni egymással. Egy Csoport létrehozásával a csapat egy privát fórumot kap, ahol megoszthatják a projekttel kapcsolatos ötleteiket és frissítéseket tehetnek közzé, akárcsak egy Oldal esetében.
Mégis, minden információt csak a csoporton belül lévőkkel osztanak meg, miután a csoportot zárttá tették. Mások továbbra is láthatják, hogy a csoport létezik, de nem láthatják a csoport tagjait, illetve a zárt csoporton belüli bejegyzéseket vagy információkat, hacsak nem kapnak meghívást.
Titkos Facebook-csoportok
A zárt csoportnál is privátabb a titkos csoport. Ez a fajta csoport pontosan az, amire számíthatsz: titkos. A titkos csoportot a Facebookon senki sem láthatja a csoport tagjain kívül.
Ez a csoport nem jelenik meg sehol a profilodon, és csak a csoporton belüliek láthatják, hogy kik a tagok és mit posztolnak. Ezeket a csoportokat akkor használhatod, ha olyan eseményt tervezel, amiről nem szeretnéd, hogy valaki tudjon, vagy ha csak egy biztonságos platformot szeretnél, ahol a barátaiddal beszélgethetsz.
Egy másik példa lehet egy család, amely képeket és híreket szeretne megosztani a Facebookon, de úgy, hogy a többi barát ne lásson mindent.
Nyilvános Facebook-csoportok
A harmadik adatvédelmi beállítás egy csoport esetében a nyilvános, ami azt jelenti, hogy bárki láthatja, hogy ki van a csoportban és mit írtak. Ennek ellenére csak a csoport tagjai posztolhatnak a csoporton belül.
Hálózatépítés: Csoportok vs. oldalak
A csoportok abban is különböznek az Oldalaktól, hogy kisebb hálózatokon működnek, mint a teljes Facebook-hálózat. A csoportot a főiskola, a középiskola vagy a vállalat hálózatára korlátozhatja, valamint bármely hálózat tagjainak csoportjává teheti.
A Facebook nem szab határt a csoporttagok számának, de miután egy csoport eléri az 5000 főt, bizonyos korlátozások lépnek életbe, például az adminok nem küldhetnek egy üzenetet a csoport összes tagjának.
A csoporton belül választhatsz, hogy a legfrissebb hozzászólások vagy a legfrissebb aktivitás szerint szeretnéd-e rendezni. Ha egy Facebook-csoportban 250 főnél kevesebben vannak, a csoporttagok láthatják, hogy hányszor nézték meg a bejegyzést. Miután egy csoport meghaladja a 250 tagot, ez a funkció kikapcsolódik.
Egy másik különbség egy csoporthoz való csatlakozás és egy oldal kedvelése között a kapott értesítések száma. Amikor egy csoportban van valaki, beállíthatja az értesítési beállításait, hogy minden alkalommal értesítést kapjon, amikor a csoportban bejegyzés jelenik meg, vagy amikor egy barátja posztol, vagy kikapcsolhatja az értesítéseket.
Egy oldal esetében azonban értesítést kap, ha valaki lájkolja a hozzászólását, vagy megjelöli egy hozzászólásban, hasonlóan a Facebookon a szokásos hozzászólásokhoz és lájkokhoz.
Egyedülálló funkciók
Egyedülálló, csak az oldalakban kínált funkció az oldal-áttekintés. Ez lehetővé teszi az oldal adminisztrátorai számára, hogy grafikusan is megjelenítve lássák, milyen aktivitást kapott az oldal egy bizonyos időszak alatt. Mutatok egy példát egyik oldalunk organikus, fizetett hirdetés nélküli eléréséről:
Ez csak egy a sok lehetőség közül, amelyekkel a Facebook oldalak lehetővé teszik a közönség figyelemmel kísérését, és azt, hogy az oldal gazdájának termékét vagy üzenetét mennyire fogadják. Ezeket az elemzési lehetőségeket a csoportok nem kínálják fel, és nincs is rájuk szükség, mivel azok inkább arra szolgálnak, hogy egy kis, kiválasztott számú emberrel kommunikáljanak, mint egy széles körű közönséggel.
A csoportok egyedi funkciókkal is rendelkeznek, például az adminok képesek a tagokat csoport szakértőnek kinevezni. A szakértők a nevük mellett egy jelvényt kapnak, így a csoporttagok különös figyelmet fordíthatnak az informatív bejegyzésekre. Az adminok és a csoport szakértők együttműködhetnek a kérdezz-feleleken, foglalkozhatnak az aggályokkal, válaszolhatnak a kérdésekre és így tovább.
Gyakori kérdések
Mi az a Facebook csoport?
A Facebook csoportok olyan online közösségek, amelyek egy adott témában, érdeklődési körben vagy céllal jönnek létre. Ezekben a csoportokban a tagok megoszthatják véleményüket, kérdéseiket, tapasztalataikat, információikat vagy tartalmaikat. A csoportok lehetnek nyilvánosak, zártak (privát) vagy titkosak, és különféle célokra használhatók, például közösségépítésre, információcserére vagy akár marketingre is.
Milyen típusú tartalmak vonzzák a legtöbb tagot a Facebook csoportokba?
A Facebook csoportokba vonzó tartalmak általában azok, amelyek interaktívak, értékes információkat nyújtanak, és közösségépítést segítik elő. Az alábbi típusú tartalmak különösen hatékonyak:
1. Interaktív Tartalmak
Szavazások és Kvízek: Ezek ösztönzik a tagokat a részvételre és a beszélgetésre.
2. Exkluzív Tartalmak
Kizárólag a csoportban elérhető információk: Olyan tartalmak, amelyeket máshol nem lehet megtalálni, motiválják a tagokat a csatlakozásra és az aktív részvételre.
3. Videós Tartalmak
Élő Videók és Interjúk: A szakértőkkel készített élő videók vagy interjúk nagy érdeklődést generálnak és növelik a csoport aktivitását.
4. Közösségi Tartalmak
Tapasztalatok Megosztása: A tagokat ösztönözzék arra, hogy megosszák saját tapasztalataikat vagy eredményeiket egy adott témában.
5. Kihívások és Projektek
Közös Célok: Indítsd el egy közös projektet vagy kihívást, amelyben a tagok együtt dolgozhatnak, mint például egy 120 napos edzésprogram.
6. Szakértői Tanácsok
Szakértők Meghívása: Hívd meg szakértőket, hogy osszák meg ismereteiket a csoporttal, ami növeli a csoport hitelességét és vonzerejét.
Milyen típusú kérdésekkel lehet aktivizálni a Facebook-csoportot?
A Facebook csoportok aktivizálásához különféle kérdéstípusokat lehet használni, amelyek ösztönzik a tagokat a részvételre és a beszélgetésre. Az alábbi kérdések hatékonyak lehetnek:
1. Véleménykérő Kérdések
Véleményt kérő kérdések: Például "Mi a véleményed erről a témáról?" vagy "Mit gondolsz, mi lesz a következő nagy dolog ebben az iparágban?".
2. Döntésben Segítő Kérdések
Döntésben segítő kérdések: Például "Mit tennél ebben a helyzetben?" vagy "Melyik opciót választanád?".
3. Tapasztalatok Megosztása
Tapasztalatok megosztása: Például "Oszd meg a saját tapasztalataidat ezzel a termékkel" vagy "Hogyan oldottad meg ezt a problémát?".
4. Aktualitásokhoz Kapcsolódó Kérdések
Aktualitásokhoz kapcsolódó közvélemény-kutatás: Például "Mit gondolsz az új technológiai fejleményekről?".
5. Ünnepekhez Kapcsolódó Kérdések
Ünnepekhez kapcsolódó kérdések: Például "Hogyan ünnepelsz Valentin-napot?" vagy "Mi a kedvenc halloweenes ruhád?".
6. Hétköznapi Kérdések
Hétköznapi rutinok: Például "Hogyan szoktál felkelni reggel?" vagy "Mit csinálsz egy tipikus vasárnapon?".
7. Kreatív és Szórakoztató Kérdések
Kreatív és szórakoztató kérdések: Például "Melyik a legjobb uticél Karácsonyra?" vagy "Hol etted a legjobb pizzát?”
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.