Így hozhatod ki a legtöbbet a Facebook és Instagram hirdetésekre költött pénzedből
Így hozhatod ki a legtöbbet a Facebook és Instagram hirdetésekre költött pénzedből
Példákkal, tényekkel mutatjuk be, mely közösségi média hirdetés megoldásokat kell használnod 2019-ben ahhoz, hogy a legnagyobb megtérülést elérd velük! Nekünk megy, neked is sikerülni fog!
A közösségi média népszerűbb, mint valaha, azonban a népszerű platformok igencsak megnehezítették a márkák dolgát az utóbbi években: az algoritmus által kezelt organikus elérések számra egyre csökken, így egyre többen kényszerülnek fizetős hirdetésekkel láthatók maradni közönségeik előtt. Ez a jelenség első sorban a Facebookra és az Instagramra jellemző (nem meglepő módon, hiszen a két platform egy kalap alá tartozik).
Bár változatlanul állítjuk, mértük, tapasztaltuk, a keresőoptimalizálás messze több konverzióhoz vezet, mint a közösségi média marketing kampányok, a SEO jó kiegészítője lehet egy jól felépített SMM hirdetési rendszer- Bár mi organikus módon is sok embert érünk el mind az Instagramon mind a Facebookon, hirdetéseket is szívesen optimalizálunk nekik, de azt látjuk, egyre többen teszik ezt.
Persze ez heves versenyt eredményezett a hirdetők között, ezért aki érvényesülni szeretne, annak furfangosabban kell kezelnie fizetett hirdetéseit, mint korábban bármikor. Ha te is ilyen cipőben jársz, akkor cikkünkből megtudhatod, hogy hogyan hozhatod ki a legtöbbet a Facebook és Instagram hirdetésekre költött pénzedből.
Vedd figyelembe az ügyfél „útját”
Minden hirdetésednek saját célja kell legyen, aminek természetesen párhuzamban kell állnia általános fizetett közösségi hirdetésstratégiáddal. Enélkül kampányaid képtelenek lesznek hatékonyan az értékesítési tölcsér szűkebb szintjére irányítani a lehetséges ügyfeleket.
Varázskampányok ugyanis nem léteznek, és nagy valószínűséggel muszáj leszel több ponton is érintkezni célközönséged tajgaival, mielőtt eljutnának a vásárlás pillanatáig. Mást jelent az „ideális hirdetés” egy olyan személynek, aki még sosem hallott márkádról, egy olyannak, aki egyszer már látta valahol egy termékedet, és egy olyannak, aki már többször is vásárolt nálad.
Fontos tehát, hogy az ügyfeleket (és ügyféljelölteket) megfelelően szegmentáld aszerint, hogy milyen viszonyban állnak márkáddal, tehát hogy az értékesítési tölcsér mely szintjén állnak éppen. Minden szinthez külön reklámokat kell, hogy készíts.
Has sesítséget szeretnél közösségi média marketing kampányaidhoz, keress minket bátran! Kattints ide most!
Rövid tippek a hatékony kampányoláshoz
Sok kicsi sokra megy, és néha a legegyszerűbbnek tűnő apróságok nyitják csak meg igazán a ROI (megtérülés) csapot. A következő tippek mind segíthetnek egy keveset kampányaidon, és minél többet alkalmazol közülük, annál jobb eredményeket láthatsz majd.
Érdemes megjegyezni, hogy habár cikkünk első sorban a Facebookra és az Instagramra koncentrál, a következő gyorstippek más platformokon is alkalmazhatók (bizonyos módon).
Használd a Facebook Pixelt
A Facebook-képpont (közismertebb nevén Pixel) a Facebook nyomkövető eleme, amelyet mindenképpen érdemes elhelyezned webhelyeden. A Pixel képes nyomonkövetni a felhasználók webhelyeden tett lépéseit, és rengeteg hasznos információt kínál ezek alapján hirdetéseid tökéletesítésére.
A Pixel beállításában a Facebook kapcsolódó súgócikke segíthet. Ne felejtsd el beállítani az összes alapvető lépés nyomonkövetését, úgymint a vásárlásokét, a feliratkozásokét, stb. A megfelelően konfigurált Pixel szinte minden felhasználó minden lépésére emlékszik az elmúlt 180 napból.
De mihez kezdhetsz ezzel az információval? Felhasználhatod őket egyéni és hasonmás célközönségek létrehozásához!
Hozz létre egyéni célközönségeket…
Az egyéni célközönségek rengeteget tehetnek Facebook hirdetéseid sikere érdekében. Ezeket többek között a webhelyed látogatóiról összegyűjtött információk alapján állíthatod össze, ami ráadásul csupán mindössze néhány percet vesz igénybe.
… és hasonmás közönségeket
A hasonmás célközönségek funkció segítségével olyan közönségeket találhatsz a Facebook Hirdetéskezelőjében, amik bizonyos szempontok alapján hasonlítanak ideális ügyfeleidhez. Ehhez először is létre kell hoznod egy egyéni célközönséget, ami alapján a Facebook összeállítja a hasonló felhasználók listáját.
Ne feledkezz meg a nem internetes konverziókról
A Facebook lehetőséget kínál arra is, hogy követni tudd közönséged offline lépéseit is azután, hogy aktivitást mutattak egy Facebook hirdetésed felé, például hogy melyik üzletben vásárolták meg egy termékedet.
Ezt kétféleképpen teheted meg: feltöltheted offline adataidat egy CSV fájl formájában, vagy szinkronizálhatod ügyfélkezelő rendszeredet a Facebookkal. Bármelyik módszert is választod, a Facebook az ügyfél-információ alapján megkeresi neked ügyfeled profiljait, és megmutatja, hogy ki mit csinált, miután látta egy hirdetésedet.
Mérd a konverziókat
Konverziómérés nélkül egy kampány sem ér sokat, akár közösségi, akár más jellegű. Ha tudni szeretnéd hogy pénzügyi befektetéseid megtérülnek-e, akkor nyomon kell követned hirdetéseid teljesítményét, egy hirdetés pedig akkor teljesít jól, ha konverziókat hoz.
Szerencsére a Facebook és az Instagram lehetővé teszi számodra, hogy nyomonkövesd kampányaid teljesítményét a konverziók alapján. A konverziókövetéshez mindenek előtt szükséged lesz a már emlegetett Facebook-képpontra (Facebook Pixel). Ezen kívül be kell állítanod néhány egyedi eseményt, hogy a Facebook tudja, milyen műveletek számítanak konverziónak webhelyeden. A konverzió mérésre legjobb a Google Analytics, és az oda beállított konverziók.
Használj remarketinget
A remarketing segít újra elérni azokat a felhasználókat, akik korábban már ellátogattak webhelyedre, de nem jutottak el a konverzióig. A remarketinghez elengedhetetlen, hogy az adott platform nyomkövető pixele, vagy kódja megfelelően el legyen helyezve a webhelyen.
A Facebook hirdetésfunkciói lehetővé teszik az efféle remarketinget és akár egész remarketing kampányokat is indíthatsz az összegyűjtött információk alapján.
Végezz sorozatos hirdetést
Sorozatos hirdetés alatt azt értjük, hogy egy személynek több hirdetést is megjelenítesz egy bizonyos időszakon belül. Erre sok példát láthatunk a TV-ben de ugyanez a módszer az interneten is működik – sőt, még precízebb és hatékonyabb is lehet.
Például egy hirdetéssorozat első hirdetése márkád egyik erősségét mutatja be, majd miután egy felhasználónak megjelenik ez a hirdetés, legközelebb már egy újabb erősségről szóló hirdetést láthat, vagy akár egy korábbi ügyfél értékelését márkádról. Minden hirdetés egy dologról szól (lehet ez egy termék, vagy szolgáltatás is), de más szempontjait mutatja be annak.
Juttasd el minél többekhez kampányaid üzenetét
Kampányaid sikeréhez elengedhetetlen az is, hogy minél több emberhez eljussanak – a következő tippek erről szólnak.
Ne használd túl sokáig ugyanazokat az anyagokat
Ha túl sokáig ugyanazokat a képeket, videókat, és reklámszövegeket használod, akkor célközönséged egy idő után rájuk unhat. Te sem szeretnéd hónapokig ugyanazt a reklámot látni hírfolyamodban ugye? Hirdetéseid teljesítménye így csak csökkenni fog, és megnő a megjelenítések (CPM) és kattintások (CPC) költsége is.
A megoldás? Rendszeresen frissítsd hirdetéseid anyagát, és kerüld el, hogy a közönség megunja őket. Fontos, hogy kitűnj az elképesztő médiazajból, ami a bevezetőben emlegetett verseny eredménye.
Ehhez elengedhetetlen az is, hogy kép- és videóanyagaid jó minőségűek és látványosak legyenek, hogy a felhasználóknak legyen miért megállniuk hírfolyamuk görgetése közben. Ne feledd, hogy a felhasználók többsége mobiltelefonon látja majd hirdetéseidet, szóval győződj meg róla, hogy minden eszközön jól mutassanak.
Ügyelj az elhelyezésekre
A legeredményesebbek kétségtelenül a hírfolyamban megjelenő Facebook és Instagram hirdetéseid lesznek, azonban nem csak ezek a részek kiadók a platformokon. A Facebookon az oldalsávban, a Messengerben, és a Marketplace felületén is elhelyezheted reklámjaidat. Használd ki ezeket a helyeket is az elérések és a láthatóság maximalizálásához.
Ne feledkezz meg a mobilfelhasználókról
Mint már említettük, az emberek többsége okostelefonjáról használja a közösségi platformokat, ezért hacsak nem kifejezetten asztali számítógép és laptop-felhasználókat szeretnél megcélozni, biztosítanod kell, hogy hirdetéseid minden eszközön megfelelően jelenjenek meg.
Figyelj oda rá, hogy a hirdetések szövege és főcíme mind végigolvashatók legyenek, és ügyelj az ideális felbontásokra és képarányokra is mind képek, mind videók használata esetén.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.