Webáruház tartalommarketing tippek

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

15 e-kereskedelmi tartalommarketing tipp a kezdeti sikerekhez

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Egy e-kereskedelmi webhely tulajdonosaként vagy marketingeseként bizonyára tisztában vagy vele, hogy a konverziók létfontosságúak ahhoz, hogy online üzleted versenyben maradhasson. Mindenek előtt forgalmat kell vonzanod webhelyedre, amit aztán érdeklődőkké és végül vásárló ügyfelekké konvertálsz majd.

webáruház tartalommarketing

A forgalom tehát önmagában nem elég a sikerekhez – konverziók nélkül webáruházad rövid időn belül lehúzhatja azt a bizonyos digitális rolót, ahogy egy fizikai üzlet sem él meg a kirakatot nézegetőkből.

 

Itt lép a színre a tartalommarketing. A minőségi tartalmakat kínáló e-kereskedelmi webhelyek sokkal jobban konvertálnak, mint azok, amelyek nem alkalmaznak tartalommarketinget. A tartalmak segítenek leendő ügyfeleidnek, hogy rátaláljanak márkádra – kapcsolatot teremtenek ügyfeleid és kínálatod között.

 

A tartalommarketingről itt bővebben is olvashatsz, de lényege, hogy minőségi tartalmakkal vonzol be releváns érdeklődésű kereső felhasználókat webhelyedre, és ezzel egy időben szakértelmedet is bizonyítod nekik (vagy épp szórakoztatod őket). Márkád körül így idővel egy közösségi alakul ki, akik megbíznak céged szakmai felkészültségében, hiszen a tartalmakból látják, hogy tudod, miről beszélsz. Ez a bizalom a hűséges ügyfélkör elengedhetetlen alapfeltétele.

 

A következőkben hasznos tippeket olvashatsz az e-kereskedelmi tartalommarketingről, ha magad szeretnéd végezni marketinged. Ha úgy érzed nincs rá időd és energiád, keress minket bizalommal IDE kattintva!

 

 1. Először is csak egyetlen egy tartalomtípussal foglalkozz

A kezdeti sikerekhez fontos, hogy eleinte csak egyetlen egy tartalomtípussal foglalkozz, egyetlen egy platformon. Ha nincs elegendő emberi erőforrásod és időd hozzá, akkor rengeteg energiát pazarolsz majd el, azzal, hogy egyszerre több helyre próbálsz figyelni.

 

Az persze, hogy melyik a legideálisabb platform és tartalomtípus több tényezőtől függ: a kínálatodtól, céged jellegétől, a réspiactól és persze ügyfeleidtől is. Ezek ismeretében könnyen eldöntheted majd, hogy hol és mire érdemes időt fordítanod, de ha még így sem sikerül választanod, akkor biztosítsd be magad email tartalmakkal.

 

A legsikeresebb B2C marketingesek 74%-a első sorban emaileket használ tartalmai terjesztésére. Az email marketig a legjobban megtérülő marketingmódszer, különösen ha az ember az automatikára bízza az üzenetek összeállítását és kiküldését. Itt gondolunk az automatikus üdvözlő emailekre, visszaigazolásokra, a személyre szabott promóciókra, és így tovább.

 

Tegyük fel, hogy egy új akciót, kampányt vagy promóciót szeretnél beindítani. Ha több forgalmat kívánsz vonzani webhelyedre, és többet szeretnél értékesíteni is, akkor küldj egy-egy emailt korábbi vásárlóidnak, hogy értesítsd őket a lehetőségről. Ezek az emberek jobb eséllyel érdeklődnek majd az ajánlatok iránt, elvégre korábban már a te márkádat választották.

 

Persze nem muszáj rögtön automatizált emailekkel indítani az e-kereskedelmi tartalommarketinget, ha elsőre túl nagy falatnak tűnik. Egy másik, egyszerű lehetőség például blogot indítani webhelyeden, vagy fellendíteni YouTube videóid számát, és ezekre koncentrálni.

 

Amikor aztán kezdesz belejönni egy adott tartalomtípusba, és van elég kapacitásod, elkezdhetsz építkezni egy új területen is. Egy jó módszer például egy korábbi tartalmat más formába átalakítani, amivel rengeteg időt spórolhatsz meg, mégis valami újat kínálsz majd célközönséged azon tagjainak, akik alternatív tartalomtípusokra vágynak. Például videót készíthetsz egy blogbejegyzésedből, vagy fordítva. Később persze teljesen egyedi tartalmakat is készíts az új formátumban!
 

 

2. Állíts össze segédleteket ügyfeleidnek

Megvan tehát, hogy hol és milyen formában oszd meg tartalmaidat. De mik legyenek ezek a tartalmak? Kezdetben gyors és egyszerű megoldás összeállítani néhány segédletet leendő ügyfeleidnek.

Készíthetsz például útmutatókat termékeid összeszereléséhez, használatához, javításához, tisztításához, és így tovább. Ezzel ügyfeleid bizalmát is könnyebben elnyered, hiszen az emberek sokkal szívesebben térnek vissza egy olyan márkához, ami hasznos tartalmakat kínál nekik.

 

Egyeseknek ezek az útmutatók segítenek majd meghozni vásárlói döntésüket, ha még nem tudják, hogy a te termékedet válasszák-e.

 

Fontos, hogy ezek az útmutatók kizárólag csak az ügyfelek támogatását szolgálják, és semmiképpen ne próbáld meg eladni velük termékeidet és/vagy szolgáltatásaidat. Egy igazán jó segédlet ezt önmagában megteszi azzal, hogy hasznos információkat kínál kínáaltodról.

 

Ne felejts el továbbá vizuális elemeket, ábrákat, illusztrációkat használni segédleteidben. Egy látványos infografika például vizuális remek útmutató lehet, érthetőbbé teheti a szavakkal kevésbé elmagyarázható dolgokat is. Az infografikákat továbbá előszeretettel osztogatják a felhasználók!

 


3. Készíts képeket és videókat kínálatodról

Az emberek vizuális lények, így logikus, hogy e-kereskedelmi tartalommarketingedben videókat is érdemes lesz használnod. Ezt többféleképpen is megteheted.

 

 Készíts egy (lehetőleg virális) reklámvideót

A virális videók olyan felvételek, amelyek vírusokhoz hasonlóan, tehát nagyon gyorsan terjednek az interneten, és néhány nap, vagy hét alatt akár több millió felhasználóhoz is eljutnak a közösségi médiás megosztások, emailek és egyéb terjesztési módszerek segítségével.

 

Ezek a videók gyakran valami újat, szokatlant, sokkolót vagy vicceset kínálnak, aminek köszönhetően sokak osztogatják meg őket ismerőseikkel, illetve gyakran beszélnek is róluk.

 

Járj utána, hogy választott tartalommarketing platformodon (Facebook, YouTube, stb.) mi az ideális videóhossz, és kezdj el kreatívkodni! Kelleni fog egy jó ötlet, ami megragadja a nézőket!
 

 

Kínálj egy online kurzust

A webináriumok és online kurzusok aktivizálják közönségedet és érdeklődő forgalmat terelnek e-kereskedelmi webhelyedre. Az élő, interakítv webináriumok csak tovább fokozzák ezt az aktivitást, és később feltöltött videóként is megtekinthetik őket azok, akik lemaradtak a közvetítésről.

 

Élő közvetítéseket több közösségi platformon és a YouTube-on is tarthatsz. Online kurzusaidat pedig számos erre alkalmas webhelyen publikálhatod.

 

4. Kínálj információs kártyákat

 

Ezek lényegében a segédletek egyik alkategóriája. A méretsegédletek például nem csak ruházati cikkekhez hasznosak, hanem segíthetnek azoknak is, akik például egy fényképezőállványt vagy egy snowboardot szeretnének vásárolni maguknak, és tudni szeretnék, hogy mekkora méretekben kínálod ezeket a termékeket.

 

Nézz körül kínálatodban, és válogasd ki azokat a termékeket, amelyekkel kapcsolatban gyakran tesznek fel kérdéseket a vásárlók: „Mekkorát vegyek?”, „Melyik mire jó?”, „Befér az autómba?”, „Hány éves kortól ajánlott?” és így tovább. Ezeket a kérdéseket aztán vizuálisan illusztrált segédletekkel válaszolhatod meg, amelyek már önmagukban hasznos tartalmaknak számítanak vásárlóid számára.

 

Ne feledkezz meg a gyakran ismételt általános kérdésekről sem, amelyek általában a garanciával, a házhoz szállítással, a fizetési módokkal és hasonló témákkal kapcsolatosak. Ezeknek egy külön, „gyakran feltett kérdések” jellegű oldalt érdemes készíteni webhelyeden, ahol kimerítő választ adsz rájuk. Ezek az általános kérdések kínálatodtól és ügyfeleid valódi kérdéseitől függnek majd, de íme néhány példa, amik hasznosak lehetnek:
•    „Mennyibe kerül a szállítás?”
•    „Mennyi időt vesz igénybe a szállítás?”
•    „Milyen szabályok vonatkoznak a visszárura?”
•    „Van garancia a termékekre?”
•    „A szolgáltatások árát is visszatérítik?”
•    „Van ingyenes próbaidőszak?”

 

Ahogy aztán új, gyakori kérdések bukkannak fel, ezeket mind érdemes hozzáadni ehhez a kérdés-válasz listához.

 

5. Oszd meg ügyfeleid sikertörténeteit

Ez az egyik leghatékonyabb e-kereskedelmi tartalommarketing taktika. Az ügyfelek sikertörténetei kiváló bizonyítékok arra, hogy termékeid és/vagy szolgáltatásiad megoldást kínálnak az emberek problémáira. Ha mindez nem lenne elég, a tartalmakat valójában nem is te készíted el, hanem ügyfeleid kínálják fel hozzájuk saját történeteiket.

 

Az ügyfelek sikertörténetei olcsón előállítható, egyszerű és valódi tartalmak – a hangsúly a valódin van.

 

A sikertörténeteket termékeiddel és szolgáltatásaiddal kapcsolatban is megoszthatod. Nézz a szét termékeidről írt pozitív vélemények között és keresd fel az azokat író ügyfeleket. Kérd meg őket, hogy fejtsék ki részletesebben is, hogy hogyan segítettek nekik termékeid vagy szolgáltatásiad, és persze engedélyt arra, hogy ezeket nyilvánosan is publikáld. Válaszd ki a leginspirálóbb történeteket, és hagyd, hogy ezek bizonyítsák kínálatod minőségét.

 

Akár egy versenyt is kiírhatsz, ahol a nevezéshez meg kell osztaniuk, hogy hogyan segítettek nekik termékeid. Az emberek szeretnek versenyezni, ha nyerhetnek is érte valamit, de a fő cél az, hogy minél többen beszéljenek márkádról, és így annak híre többekhez is eljusson.

 

A Coca-Cola például a névvel ellátott palackokkal aratott nagy sikert, ugyanis az emberek világszerte előszeretettel fényképezgették magukat „saját” kólájukkal. A kampány csak a Twitteren 998 millió megjelenítést ért el.

 

6. Bizonyítsd kínálatod értékét esettanulmányokkal

A leggyakrabban az emberek arra kíváncsiak, hogy tényleg működik-e az, amit kínálsz. Persze, hiszen miért vásárolnák meg, ha nem biztosak benne? Ezeket az óvatos érdeklődőket esettanulmányokkal győzheted meg arról, hogy termékeid és szolgáltatásid megfelelő megoldások számukra.

 

Az esettanulmányok e-kereskedelmi tartalommarketinged fontos elemei, hiszen bizonyítják kínálatod értékét. Ezeket elhelyezheted webhelyeden, termékeid adatlapjairól hivatkozva, és emailjeidben is.
 

7. Állíts össze egy szakszótárat

Minden szakmának megvannak a maga szakszavai, és azok, akik érdeklődnek termékeid iránt, bizonyára ezekkel a kifejezésekkel is gyakran találkoznak. Segíts nekik azzal, hogy megmagyarázod, mi mit is jelent. Mindig lesznek olyan kezdők, akik csak most ismerkednek egy adott szakterülettel vagy témakörrel.

 

Gondolj csak bele, hogy milyen felkészültnek és segítőkésznek tartanák azt a márkát, ami egy online szakszótárral segítene eligazodniuk ezen az új területen. Külön bónusz pont jár érte, ha az oldalon megjelenő különböző szakkifejezések automatikusan hivatkoznak is a megfelelő szótári bejegyzéshez, ahol a felhasználó rögtön láthatja, hogy miről is van szó.

 

8. Kínálj kutatási eredményeket az igazán érdeklődőknek

Az esettanulmányokkal ellentétben a kutatási eredmények tágabb témákról vagy témakörökről is információkkal szolgálnak. Egy esettanulmány például arról ír, hogy egy bizonyos termék hogyan segített egy bizonyos ügyfélnek, míg egy kutatás arról beszél, hogy egy adott terméktípus hogyan segíthet egy adott ügyféltípusnak.

 

Ha például sok, tapasztalaton és gyakorlati példákon alapuló információt oszt valaki meg arról, hogy hogyan segíthet egy szobabicikli az otthoni alakformálásban, akkor az egy kutatásnak számít, aminek eredményei sokak számára hasznosak lehetnek.

 

Az ilyen kutatások cégtől függetlenek, mégis arra ösztönözhetik célközönségedet, hogy téged válasszanak a versenytársak helyett. Hogy miért? A bizalom miatt. Ezek a tartalmak is azt bizonyítják, hogy céged az adott téma szakértője, és az emberek könnyebben bíznak valakiben, aki bizonyította szaktudását.

 

Az ilyen mélyebb tartalmak összeállításához nem feltétlenül muszáj saját adatokat felhasználnod, habár ezek mindig hitelesebbé teszik a végeredményt. Rengeteg nyilvánosan elérhető adat áll a rendelkezésedre, amelyeket felhasználhatsz kutatásaidban.

 

A minőségi, tüzetes kutatáson alapuló források előnye, hogy az emberek előszeretettel osztogatják meg őket, illetve hivatkoznak rájuk saját tartalmaikban. Ezek idővel rengeteg hasznos visszahivatkozást gyűjthetnek e-kereskedelmi webhelyed számára.

 

Mindez persze időigényes feladat. Egy alapos kutatás nem egy nap alatt zajlik le, és az összefoglalója sem egy-két óra alatt készül el.

 

A cél az, hogy webhelyed idővel egy első osztályú forrásközponttá váljon, ahová az emberek rendszeresen visszatérnek jó minőségű, megbízható adatokért és információkért.

 

9. Ossz meg tippeket, trükköket és praktikákat

 

Ha hasznos tartalmakról van szó, akkor a termékeiddel kapcsolatos különböző tippek és trükkök szintén komoly aktivitást kelthetnek márkád körül. A kreatív ügyfelek mindig találnak valamilyen alternatív módszert a termékek használatára, de te magad is előállhatsz ilyenekkel, hogy aztán megoszthasd őket velük.

 

Ezekkel az extra tippekkel még azokat is ráveheted a vásárlásra, akik egyébként nem vették volna meg termékeidet, szimplán azért, mert annyiszor találkoznak velük ismerőseik közösségi falain.

 

Mindezt persze egy nyereményjátékkal egybekötött versennyel is kombinálhatod, ahol a nevezéshez egy kreatív, alternatív módszert kell mutatniuk a versenyzőknek termékeid használatára, képekkel és/vagy videókkal illusztrálva.

 

10. Készíts hasznos ellenőrzőlistákat ügyfeleidnek

Ha történetesen esküvőszervezéssel foglalkozol, vagy hasonló jellegű szolgáltatásokat kínálsz, akkor ezzel könnyű dolgod lesz. Készíts ellenőrzőlistákat mindenről, amire a párnak fel kell készülnie a nagy napig vezető út során: a helyszín kiválasztása és lefoglalása, a fényképész és zenekar egyeztetése, és így tovább.

 

De mi a helyzet azokkal a cégekkel, amelyek inkább termékekben utaznak? Nekik egy kicsit kreatívabbnak kell lenniük. Ha például kempingfelszereléseket készítesz, akkor egy túlélő kemping-ellenőrzőlistát minden ügyfeled hasznosnak talál majd.

 

Ha bármilyen autókkal kapcsolatos dologgal foglalkozol, akkor készíthetsz listát arról is, hogy mi mindent érdemes rendszeresen ellenőrizniük az autótulajdonosoknak, hogy elkerüljék a súlyos károkat és baleseteket.

A lényeg, hogy készíts egy olyan listát, amit ideális ügyfeleid hasznosnak találhatnak, és ne felejtsd el elhelyezni rajta céged elérhetőségeit!

 

11. Ossz meg válogatott tartalmakat

Az emberek előszeretettel nézegetik a gyűjteményposztokat is. Ezek lényege, hogy minden hasznos, kapcsolódó információt egy központi helyen gyűjtenek össze.

 

Tartalmakat mindenhonnan válogathatsz, ha azok nyilvánosan elérhetők. Például készíthetsz egy bejegyzést a 10 legjobb videó összegyűjtésével, amelyek egy adott témával foglalkoznak, vagy összeszedhetsz 10 hasznos blogbejegyzést különböző szerzőktől, amelyekből idézel néhány sort, megírod róluk saját véleményedet, majd hivatkozol rájuk.

 

Egy másik lehetőség érdekes, hasznos statisztikákat összeszedni az internetről, természetesen a hiteles források megjelölésével. Mindezekhez szinte semmi újat nem kell kitalálnod vagy alkotnod, mégis sokat segíthetsz velük leendő ügyfeleidnek.

 

A tartalmak összeválogatásának egy másik népszerű formájaként különböző érzelmekre ható, a márkáddal, cégeddel, küldetéseddel kapcsolatos történeteket is megoszthatsz olvasóiddal (nem összetévesztendők az ügyfelek sikertörténeteivel). Válassz egy kategóriát (például inspirációs történeteket), és gyűjts ehhez néhány történetet az internetről.

 

12. Kínálj hasznos személyes adatokat

A személyes adatok megosztásával megerősítheted az ügyfeleidtől kapott bizalmat, ráadásul úgy is érezhetik majd, hogy közelebb kerültek hozzád.

 

Megoszthatod velük például a cég alapításának történetét, vagy hogy milyen akadályokat kellett leküzdened ahhoz, hogy eljuss idáig.

 

Bemutathatod nekik üzleti tevékenységeid egy-egy részletét is, beviheted őket a színfalak mögé és számos egyebet is megoszthatsz cégedről, amely információk birtokában még inkább a közösség részének érezhetik magukat.

 

Manapság nagy érték az átlátszóság és az őszinteség, így ezek mind „plusz pontokat” érnek majd ügyfeleid szemében. Lényegében olyanok ezek, mint ügyfeleid sikertörténetei, csak éppen cégedről szólnak.

Ezeket a tartalmakat könnyű előállítani, hiszen nem kell nagyon kutatgatni hozzájuk, mégis sokat segítenek a márkaépítésben, és abban, hogy elkülöníthesd márkádat a versenytársakétól.

 

13. Kérd vendégbloggerek segítségét

Nem mindenkinek van annyi ideje, hogy rendszeresen minőségi tartalmakat írjon e-kereksedelmi webhelyére. Szerencsére sehol sincs kőbe vésve, hogy ezeket a tartalmakat neked kell elkészítened – legalább is nem az összeset.

 

Az egyik opció lehetőséget kínálni más bloggerek számára, hogy vendégcikkeket írjanak saját blogodra. Ilyenkor általában tízből egy lesz, amit el is tudsz majd fogadni ezek közül, de már ez is több, mint a semmi.

 

Hozz létre egy „vendégcikkek” jellegű oldalt webhelyeden, és optimalizáld úgy, hogy lehetőleg minél több bloggernek megjelenjen, aki vendégcikk-írási lehetőségek után kutat az interneten.

 

Egy másik opció aktívan felkeresni más cikkírókat, akikről tudod, hogy jól végzik a munkájukat, és megérdeklődni, hogy nem-e lenne kedvük vendégcikket írni a blogodra. Nézz szét versenytársaid webhelyein, amelyeken szintén jelennek meg ilyen vendégposztok, és keresd fel azokat a szerzőket, akik másoknak is jó tartalmakat írtak.

 

Fontos persze, hogy egyértelműen megfogalmazd, milyen cikkekre is van szükséged. Ha például blogodon egy adott formátumban (hossz, stílus, stb.) jelennek meg cikkek, akkor meglehet, hogy a vendégszerzőt is arra kéred majd, hogy ehhez igazodjon (persze ez a te döntésed). Nem árt azt is feltüntetned, hogy milyen tartalomötletekkel keressenek meg.

 

14. Bérelj fel másokat, hogy készítsenek neked tartalmakat

Konkrétan fizethetsz is azért, hogy mások készítsenek tartalmat számodra. Ezek lehetnek blogbejegyzések, videók vagy közösségi tartalmak is – hogy csak néhány példát említsünk.

 

Ott vannak például az influencerek, akik saját közönségüknek népszerűsíthetik kínálatukat, de szerzőket is felkérhetsz, hogy egy megbeszélt összeg fejében bejegyzéseket írjanak blogodra.
 

 

15. Készíts promóciókat és hirdetéseket

Az e-kereksedelmi tartalommarketing egyik legnagyobb buktatója, amikor valaki elkészíti tartalmait, aztán hagyja őket porosodni. A tartalmak megalkotása csupán a feladat fele – ez után következik a tartalmak népszerűsítése és terjesztése.

 

Nem szabad megfeledkezned a tartalommarketing „marketing” részéről. Mit ér egy jó cikk, ha senki sem tud róla? Terjeszd ezeket a tartalmakat a közösségi médián, emailben, és persze ügyelj a SEO-ra is, hogy minél többen rájuk találjanak a keresőmotorokban.

 

Nem muszáj fizetett hirdetésekkel népszerűsítened tartalmaidat, de persze ez is egy módszer, amit alkalmazhatsz, főleg a kezdetekben, amikor blogodnak még kevés követője van.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!