Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
8 Hasznos egészségügyi tartalommarketing tipp
A tartalommarketing használata széles körben elterjedt a digitális marketingszakemberek körében. Az egészségügyi marketingszakemberek azonban gyakran figyelmen kívül hagyják. A tartalommarketing sikerének kulcsa a hasznos és vonzó tartalom létrehozása, amelyre a célközönségnek szüksége van. Ugyanez vonatkozik az egészségügyi tartalommarketingre is. Ez egy nagyszerű módja annak, hogy bevonzd a betegeket, és megadd nekik az egészséggel kapcsolatos döntések meghozatalához szükséges információkat.
De melyek a legjobb gyakorlatok az egészségügyi tartalommarketingben? Ebben a blogbejegyzésben számos tippet fogunk megvitatni a hatékony egészségügyi tartalommarketing-kampányok létrehozásához, amelyek segíthetnek a forgalom, az elkötelezettség és a konverziók növelésében.
Az alábbiakban felsorolunk néhány fontos dolgot, amelyet az egészségügyi vállalatoknak emlékezniük kell a tartalommarketing során:
- Összpontosíts hosszú távra: A tartalommarketing hosszú távú stratégia. Valószínűleg nem fogsz közvetlen megtérülést látni az első néhány hónapban, de idővel látni fogod az eredményeket.
- A tartalommarketing nem csak blogbejegyzések írása: A blogolás a tartalommarketing egyik legnépszerűbb formája, de sok más módja is van annak, hogy kihasználd szakértelmed, és olyan tartalmat hozz létre, amely vonzóbb, mint a hagyományos blogbejegyzések vagy a közösségi média bejegyzések.
- Építsd fel a márkádat: A célodnak annak kell lennie, hogy szakértővé válj az iparágban olyan kiváló minőségű információk révén, amelyek segítenek az embereknek a problémák megoldásában és a döntések meghozatalában.
Most nézzük meg a 8 hasznos egészségügyi tartalommarketing tippet:
1. Használd az egészségügyi szakemberek videóit
Egészségügyi videó létrehozásakor figyelembe kell vennie a következő pontokat:
- Fontos tisztában lenni azzal, hogy milyen típusú videók a leghatékonyabbak a különböző közönségek elérésében.
- Győződj meg arról, hogy a videód releváns a közönséged számára.
- Ne felejtsd el, hogy a videó célja a bevonás és a tájékoztatás, nem csak a szórakoztatás.
- Használj szöveges feliratokat, hogy még ha az emberek nem is hallanak téged, akkor is el tudják olvasni a videóban elhangzottakat.
- Ha lehetséges, használj releváns képeket és diagramokat.
2. Használj egészségügyi kvízeket
3. Gyűjtsd össze a betegek ajánlásait és véleményeit
Mik azok?
Miért fontosak?
Amellett, hogy a megbízhatóság a szájról szájra terjedő ajánlások révén épül fel, az ilyen típusú tartalmak hasznos információkat nyújtanak arról, hogy milyen kezelések működnének a legjobban az egyes személyek egyedi testtípusára / állapotára.
4. Blogbejegyzések a releváns orvosi kérdésekről
5.Útmutatók létrehozása
Az útmutatók nagyszerű módja annak, hogy megtanítsák a betegeket, hogyan kell csinálni valamit. Ezeket lépésről lépésre vagy tippek listájaként lehet írni. Ezek lehetnek szövegesek, videók vagy hanganyagok.
Ha kíváncsi vagy arra, hogyan írhatsz jó egészségügyi útmutatót, íme néhány tipp:
- Használj képeket, hogy az olvasók könnyebben megértsék a tartalmat és kövessék az utasításokat.
- Tedd szórakoztatóvá azáltal, hogy humort adsz az írásodhoz, hogy az olvasók ne unatkozzanak az útmutató olvasása közben.
- Győződj meg róla, hogy hiteles forrásokkal rendelkezel, mivel ez lehetővé teszi, hogy pontos információkat nyújts az útmutató különböző témáiról.
- Az útmutató közzététele előtt alaposan lektoráld a tartalmad
6.Használj vizuális infografikákat, e-könyveket, tanulmányokat
A vizualizációk hatékonyabbak, mint a szöveg. Ezek tartalmazhatnak infografikákat, képeket, gifeket és animációkat. Nagyszerű módja az információk megosztásának, és segítenek kitűnni a tömegből. A vizuális elemeket hírlevelekben, e-mailekben, közösségi média bejegyzésekben vagy a webhelyen használhatod. Ezenkívül mindig meg kell vizsgálni, hogyan használhatod a vizuális tartalmat a különböző csatornákhoz az egészségügyi tartalommarketing-stratégiádban.
7. Hírlevelek küldése
Egy másik nagyszerű tartalommarketing ötlet a hírlevelek küldése. Fontos, hogy olyan egészségügyi információkat tartalmazzon a hírlevél, amelyeket az olvasók érdekesnek találnak. Ezen keresztül megalapozhatod márkádat gondolatvezetőként, vagy hitelességét bármilyen egészséggel kapcsolatos kérdésben.
A hírlevél létrehozásakor a következőket kell figyelembe venni:
- Használj fülbemászó nevet és dizájnt, hogy megragadd közönséged figyelmét, és magas megnyitási arányt szerezz.
- Csak hasznos és releváns információkat tegyél közzé, és legyen rövid. Ez segít fenntartani a magas felhasználói elkötelezettséget és kiépíteni a bizalmat.
- Helyezz el linkeket a fő webhelyre, amely visszairányítja a forgalmat oda, növelve annak esélyét, hogy valaki a termékeid vagy szolgáltatásaid választja.
- Helyezz el linkeket a márka által közzétett egyéb tartalmakhoz, például blogbejegyzésekhez vagy videókhoz, amelyek oda is visszairányítják a forgalmat.
8.Futtass egészséggel kapcsolatos fizetett kampányokat
Az egészségügyi kampányok célja a nyilvánosság egészségügyi tájékoztatása. Az embereket arra ösztönzik, hogy egészségfejlesztő magatartást tanúsítsanak, és ellenőrizzék a közvetlen egészségügyi veszélyeket. Az egészséggel kapcsolatos fizetett kampányok futtatása minden marketingstratégia elengedhetetlen része. Ha ilyen típusú tartalomba fektetsz be, akkor a forgalom és a konverziók jelentős növekedésére számíthatsz.
Az egészségügyi tartalommarketing nagyon különbözik más típusú tartalmaktól, mivel szigorúan szabályozott iparágakat foglal magában, amelyeket a szabályozók minden fordulóban ellenőriznek. Az egészségügyi tartalommarketingre vonatkozó szabályok szigorúak és gyakran változnak. Ez azt jelenti, hogy csapatodnak rendelkeznie kell a megfelelő eszközökkel az összes törvénynek és szabályozásnak való megfelelés biztosításához.