A pénz és a potenciális ügyfél ott van a listádban!
Biztos Te is rengetegszer hallottad már ezt a mondatot bármilyen formában, és igaz is. Az e-mail marketing továbbra is nagyon hatékony eszköz, de hogy lehet egyre több feliratkozód?
Az e-mail címek listája, a feliratkozók adatai a legnagyobb kincs, amellyel egy blog vagy egy online vállalat rendelkezhet. Az eladásaid listáját gyakorlatilag ők vezetik: a feliratkozóiddal sokkal könnyebb kiépíteni a kapcsolatot, könnyebb belőlük visszatérő forgalmat generálni és fizető vásárló is belőlük lesz a leggyakrabban a sima látogatókkal szemben. Éppen ezért nagyon fontos, hogy tudd, hogyan bővítheted a listád!
Amíg a közösségi média folyamatosan változó tendenciákat mutat, és más marketing csatornák is hullámzanak néha, az e-mail marketing az egyetlen, ami szinte folyamatosan, stabil sikereket mutat. Nézzünk egy kis statisztikát:
Szóval, hogyan használhatod ki Te is ezt?
Alapvetően a listára feliratkozók számának növelése semmilyen pozitívummal nem jár. Az eredmény sokkal inkább attól függ, hogy milyen típusú feliratkozókat szerzel! Egy olyan lista, amely tele van irreleváns, érdektelen felhasználókkal teljes mértékben értelmetlen.
És ez az a hiba, amit a legtöbben elkövetnek.
Annyira erősen a lista bővítésére koncentrálnak, hogy elfelejtik a mennyiség mögött a minőséget is figyelembe venni.
Olyan feliratkozókra van szükséged, akik potenciális vevőid! Akik már vásárlási szándékkal iratkoznak fel hozzád. Ez az egyetlen réteg, akit megéri megcélozni promóciós tartalmú e-maileiddel.
A mobiltelefonok felhasználása az utóbbi években az egekbe szökött, amelyet azt hiszem, nem is kell részleteznem. Nagyon fontos, hogy a kiküldött e-mailed mobiltelefonon, sőt, tableten is megfelelően jelenjen meg!
Íme néhány tény a mobil e-mailről:
Az e-mail egy olyan technológia, ami most már több mint 44 éve velünk van. A világ első e-mailje 1971-ben került kiküldésre, de maga a koncepció 1865-ben született meg, 50 éve!
Íme néhány egyéb érdekes tény az e-mailekről:
Na jó, de hogyan érdemes hozzálátnod az e-mail lista építésének?
A leggyakoribb módja az e-mail feliratkozók gyűjtésének, ha felajánlasz nekik valamilyen értéket cserébe a feliratkozásért. Ez lehet egy ingyenesen letölthető e-book, egy leírás, vagy bármi ami értéket képvisel.
Ahhoz, hogy valóban olyan ügyfeleket szerezz akik szeretnének is vásárolni tőled, olyan „ajándékot” kell felajánlanod, amely közvetlenül vásárlásra ösztönzi őket.
Ne használd az ingyenes lehetőséget csak arra, hogy mennyiségi feliratkozót szedj össze. Legyen az az eladási stratégiád első lépése!
Nagyon fontos, hogy olyan ajándékot kínálj a feliratkozóidnak, amelyek szorosan kapcsolódnak a termékeidhez, szolgáltatásaidhoz, és amivel a valódi fizető ügyfeleket célozhatod meg. Adj kóstolót abból, amit megvásárolhatnak nálad!
Lássunk egy példát. Ha a SEO optimalizálásban, a linkmarketingben nyújtasz szolgáltatásokat, készíthetsz egy olyan ajándékot a feliratkozók számára, amely demonstrálja szakértelmed a témakörben, például egy kiadványt, amelyben szakértőileg leírod, melyek a leggyakoribb hibák a linképítésben.
Az példa abból, amit te valóban nyújtani fogsz, és a potenciális vevőidet érdekelni fogja. Ne adj azonban nekik mindent ingyen: inkább csak kóstolót abból amit adhatsz. Gondolkodtasd meg őket kicsit.
Rengeteg módja van a jó ajándék megtalálásának.
Ezzel a technikával olyan feliratkozókra tehetsz szert, akik már tudják, hogy el akarsz majd adni nekik valamit, és elkerülheted az üres ajándékvadászokat!
Ha már megvan a megfelelő listád, a nehezén már túl vagy. Potenciális vásárlók listája várja e-mailjedet, ráadásul vásárlói attitűddel! Remélhetőleg az ajándék után már már tudják hogy igazi szakértővel van dolguk, és hogy valódi értéket közvetítesz. Már csak ügyfelet kell csinálni a vásárlóból.
Két kulcsfontosságú összetevője van ennek a folyamatnak:
Ha már az ügyfelet megfogtad, néhány automata e-mail kiküldésére lesz szükséged:
A vásárlások 68%-a marad félbe a tapasztalat hiányában! A vásárlási folyamatot olyan egyszerűvé kell tenned, amennyire csak tudod.
Optimalizáld vásárlói felületed mobilra, okostelefonra és tabletre is!
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.