A legújabb online trendek a divatmarketingben

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A legújabb online trendek a divatmarketingben

2018-ban újabb rekordokat döntött a hazai e-kereskedelem és előrejelzések szerint további növekedés várható az online szektorban, így a ruházati termékek interneten történő értékesítése is dinamikus növekedésnek indulhat. Egyre többet költünk ugyanis egy-egy vásárlás során és tesszük ezt egyre gyakrabban. A verseny tehát óriási, így nem véletlen hogy a legmagasabb ügyfélélmény biztosítása már nem elég, szükség van a legújabb trendekhez igazodó marketingstratégia megalkotására is. Ehhez adunk egy kis segítséget cikkünkben. 

Divatmarketing

Az online kereskedelem lehetővé teszi, hogy szinte bárki beindíthassa webáruházát, ami kétségtelenül hozzájárult a divatipar most is zajló fellendüléséhez, azonban minden eddiginél több szereplő van jelen a piacon. Ha egy divatmárka (vagy üzlet) szeretne releváns maradni az elkövetkezendő esztendőkben, akkor már ma el kell kezdenie megalapoznia marketingstratégiáját, különben könnyedén eltűnhet a tömegben.

 

Sikertörténet

 

A legjobb példa arra, hogy mennyire fontos az aktuális trendekhez igazodni, egyik kedvenc ügyfelünk sikere akivel 2012-ben kezdtük az együttműködést. Saját tervezésű, saját márkás, saját gyártású női  ruházati termékekkel van jelen a piacon. Amikor megkeresett minket, már egy működő webáruháza volt, mely havi 200.000 Ft-nyi megrendelést produkált. Sokkal kevesebb csatorna és online marketing eszköz állt rendelkezésünkre a kezdetekkor, mint manapság. 

 

Ismertük azonban a legjobban kifizetődő eszközöket, a keresőoptimalizálást és a hatékony honlap ismérveit. Egyedi fejlesztésű honlapot terveztünk tehát és elértük, hogy termékének megkerülhetetlen webáruháza legyen a Google keresőjében. Nem csak hogy elértük, de elérjük hogy a mai napig folyamatosan az elsők között, ha nem az első helyen szerepeljen a legrelevánsabb kulcsszavakra. 

 

A kezdeti sikerek után, a versenytársak megjelenésével párhuzamosan további eszközöket kellett alkalmaznunk az értékesítések és a márkaismertség növelésének érdekében. A web 2.0 ekkor kezdett igazán kibontakozni, a közösségi média felületek marketing jelentősége megnőtt, így gyorsan fel kellett vennünk a ritmust és alkalmazkodtunk a trendekhez, melyet a mai napig fontosnak tartunk és eredményesen teszünk is. Ennek hatására sikerült egy 120.000 követővel rendelkező aktív Facebook követőtábort felépítenünk valamint egy dinamikusan növekvő Instagram családot létrehoznunk. Munkánk azonban itt nem ért véget, hiszen a vásárlói szokások változásával és újabb platformok létrejöttével folyamatosan alakítanunk kell marketingstratégiánkon.
 

Több éves együttműködésünknek és ügyfelünk belénk fektetett bizalmának hála, mára több mint 40.000.000 Ft-nyi megrendelése érkezik HAVONTA. 

 

 


 

2019-ben azok lesznek az igazán sikeres márkák, amelyek egy összcsatornás marketingstratégia kereteiben igyekeznek elérni közönségüket, a vásárlói utazás minden egyes szakaszában. Íme az év legfontosabb marketingtrendjei a divatiparból!

 

Megvásárolható tartalmak


A megvásárolható tartalmak az úgynevezett vizuális kereskedelem formája, ami vagy koppintható termékek, vagy termékjavaslatok formájában kínál vásárlási lehetőséget a felhasználóknak. Itt például egy képre kell gondolni, amin egy modell különböző ruháira lehet rákattintani, vagy koppintani, és a felhasználó máris átkerül a termék adatlapjára, ahol megvásárolhatja azt (egyes platformokat nem is kell elhagyni a vásárláshoz). A technológia csupán 2017-ben kezdett el terjedni, így elég fiatalnak mondható, de 2019-ben garantáltan több helyen és nagyobb mennyiségben találkozhatunk majd vele, mint korábban bármikor. A megvásárolható tartalmak interaktívak, ami jó hír az online kereskedők számára, hiszen javítják a felhasználói élményt, és egyszerűbbé teszik a vásárlás folyamatát. A Facebook és az Instagram a megvásárolható tartalmak nagy úttörői – a platformok lehetővé teszik, hogy a márkák kreatív módon helyezzék el termékeiket a feltöltött tartalmakban. Habár egyelőre főleg képek formájában jelennek meg, egyre több videós tartalomban és élő közvetítésben is találkozhatsz vásárlás céljából elhelyezett termékekkel. Néhány márka már megvásárolható televíziós és hangalapú tartalmakkal is kísérletezik. A hangalapú keresés 2022-re 40 milliárd dolláros üzletté nőheti ki magát.

 

Interaktív és személyes emailek


Egy márkának 2019-ben két opciója van, ha emailekről van szó: küldhet egyszerű, statikus emaileket, vagy megpróbálhat kiemelkedni az üzenetküldők közegéből és személyre szabott, interaktív emailekkel is megszólíthatja ügyfeleit. A MarTech Advisors szerint az interaktív tartalmú emailek kattintás/megnyitás aránya 73%-kal nagyobb, mint a statikus emaileké, a videós tartalmak pedig 300%-ra növelhetik ezt az arányt. Szóval mit is értünk „interaktív emailek” alatt? Nos, egy webáruház esetén lehet szó például arról, hogy lehetőséget adsz a felhasználóknak, hogy az email tartalmán belül állíthassák össze rendelésüket a felsorolt termékekből, és akár rögtön a rendelésüket is leadhassák. Egy másik fontos szempont, hogy ezek az emailek testre is szabhatók, például a címzett korábbi vásárlásai, érdeklődései alapján. A lehetőségek listája végtelen: emailekbe ágyazott szavazások, visszajelzési kérdőívek, galériák, és így tovább.

 

Ügyfélszolgálat mobilon és a közösségi médián


Az ügyfélszolgálat minden cég számára fontos szempont kell legyen, hiszen sokat elmond egy cégről, hogy hogyan bánik ügyfeleivel. A chatbotok egyre népszerűbbek ilyen téren, hiszen az általános ügyintézésen és ügyfél-tájékoztatáson kívül exkluzív hozzáférést vagy akár termék-előnézeteket is lehet kínálni velük. Ennek köszönhetően a felhasnzálók nem csupán azonnali válaszokat kapnak kérdéseikre, de különlegesnek is érezhetik magukat, elvégre a chatbotok még egy ünnepnapi éjszaka közepén is szolgálatban állnak. A chatbotok már most egyre több webhelyen tűnnek fel, és általában mind az asztali, mind pedig a mobilos verzión elérhetők – ezen kívül jelen vannak még számos üzenetküldő alkalmazásban is, például a Facebook Messengerében.

 

Közösségi média marketing influencerekkel

 

A közösségi média óriásait (Facebook, YouTube, Instagram, Twitter) senkinek nem kell bemutatni – ezek a platformok milliárdok szabadidejét tartják láncban az év minden egyes napján, és az évek során remek marketing-felületekké nőtték ki magukat a márkák számára. Az egyik leggyorsabban növekvő platform, az Instagram különösen remek lehetőségeket kínál a divatmárkáknak. A közösségi óriás szerint a népszerű történetek (https://www.matebalazs.hu/instagram-story-marketing.html) rendre arra készteti a felhasználókat, hogy gyakrabban térjenek vissza az Instagramra és tovább is maradjanak a platformon. A történetekben többféle funkciót is hasznosíthatnak a márkák – például el lehet helyezni bennük hivatkozásokat vagy akár szavazásokat is. A történetek alatt azonban nem csak 24 órás, átmeneti tartalmakat kell érteni – nagyon fontos, hogy egy márka egy hiteles történetet építsen fel maga köré, amivel megnyerheti, aktivitásra buzdíthatja közönségét. Ehhez gyakran szokás influencerek segítségét kérni - az influencer marketing nagyon felkapottá vált az elmúlt években hitelessége és hatékonysága miatt, és ha egy márka influencerek segítségével adja elő történetét, akkor nagyon mély bizalomra számíthat célközönségétől.

 

Vizuális keresés


A vizuális keresés ez egyik legújabb technológia, ami még gyerekcipőben jár ugyan, de már most komoly hullámokat kelt az e-kereskedelem tengerén. A technológia lényege, hogy a különböző tárgyakat (például divattermékeket) szöveges keresés nélkül, akár egy kép alapján is felkutathatod az interneten. A vásárlóknak elég csak egy fotót készíteniük okostelefonjukkal egy táskáról vagy egy kabátról, és ha a kép elég tiszta, akkor egy alkalmazás (vagy online eszköz) rövid időn belül felsorol néhány lehetséges találatot az adott termékre. Az egyik legnagyobb közösségi platform, a Pinterest is használja már ezt a technológiát mobilalkalmazásában, és egyre több webáruház is kísérletezik vele.

 

Dinamikus remarketing


Az adatalapú remarketing lehetővé teszi, hogy különböző reklámjaidat a lehető legjobb pillanatokban jelenítsd meg az ezekre legfogékonyabb felhasználók számára (akik korábban már valamilyen érdeklődést mutattak márkád iránt – például ellátogattak webhelyedre, de nem vásároltak semmit). A dinamikus remarketing tovább fokozza ezt személyre szabott üzenetek formájában, amelyek segítenek minél több érdeklődőt bevonzani és ügyféllé konvertálni webhelyeden. A dinamikus remarketing kampányok rendkívül célzottak, és kifejezetten azokra a termékekre összpontosítanak, amelyeket a felhasználók korábban megtekintettek webhelyeden.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!