Visszaesett az elérésed a Facebookon? Nem megy már úgy a közösségi média marketing, mint régen? Segítünk!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Visszaesett az elérésed a Facebookon? Nem megy már úgy a közösségi média marketing, mint régen? Segítünk!

Máté Balázs és Szóró Ákos, online marketing tanácsadó
Hatalmas változásokon ment át a Facebook azon algoritmusa, amely a hírfolyamba kerülő tartalmak megjelenését szabályozza. Rengeteg oldal elérése esett vissza az elmúlt napokban, mivel Mark Zuckerbergék úgy döntöttek, felveszik a harcot a spam jellegű tartalmakkal szemben. Már tavaly is kiderült, hogy a Facebookon való hirdetés nélkülözhetetlen a hírfolyamba való kerüléshez, azonban van más módja is annak, hogy ne spammeljünk, mégis elérjük rajongóinkat.
Visszaesett az elérésed a Facebookon? Nem megy már úgy a közösségi média marketing, mint régen? Segítünk!

 

 

Mi változott áprilisban? A „rossz tartalmak”

A Facebook által legkevésbé kedvelt tartalmak azok, amelyek interakcióra szólítanak fel. Ezt mi sem értjük, hiszen mindenkinek az a célja, hogy többen lájkoljanak és kommenteljenek, aminek a legjobb módja a felszólítás, azonban a Facebook úgy döntött, hogy ez nem megengedett módszer. A lájkolj, kommentelj, ossz meg jellegű tartalmak tehát szinte alig jutnak el valakihez, vagyis nem hogy nem nő az elérés, egyenesen csökken. Ezeket a szavakat tehát ezentúl NE használd posztjaidban! 
 
A gyakran megosztott tartalmak elérése is csökkent. Itt az olyan oldalak kerültek célkeresztbe, amelyek sokszor osztják meg ugyanazt a linket, és így már ez is spamnek minősül a Facebook szemében. Ezzel arra ösztönzik az oldalakat, hogy tartalmaikat kevesebbszer osszák meg, és mindig friss tartalmakkal álljanak elő. Persze egy poszttal nem lehet elérni az összes rajongót, már csak az időbeli korlátok miatt sem (nem mindenki van pl. este 9kor a Facebookon), de ez is a fizetett hirdetések használatára ösztönöz.
 
A Facebook ugyancsak spamnek minősíti az olyan jellegű tartalmakat, amelyek valamilyen trükkel veszik rá az embereket, hogy rákattintsanak. Pl. valótlan állítások szerepelnek a postokban, és teljesen más, amit a linkre kattintás után kap a látogató, vagy reklámokkal teli weboldalra érkezik a felhasználó, illetve, ha olyan tartalmat találunk a linkben, amelyet like fejében nézhetünk meg.
 

Játssz a Facebook szabályai szerint

A legjobb módszer, ha az ellenkezőjét tesszük annak, mint amit a Facebook tilt. Eredeti tartalmak, like-ra, kommentre, megosztásra való felszólítás elkerülése, egy cikk kevesebbszer történő megosztása és csakis olyan megosztása, hogy az ne legyen félrevezető. Hogyan növeljük mégis rajongóink elérését a lájkold szavak helyett? Ahogy eddig is tettük, ha inetelligensen posztoltunk: kérdezzünk, kérjük ki véleményüket, osszunk meg vitára ösztönzően. Példa erre akár ez a poszt is, ahol egy, a többség által nagyon szépnek tartott lányt állít be a posztoló „vastagnak”. Ezt senki nem hagyhatja szó illetve tiltakozása jeléül lájk nélkül! 
 

A fotók kezdenek kikerülni a látóterünkből

Az elmúlt években a képeké volt a főszerep a közösségi oldalakon, azonban nem mindegy, hogy felhasználó, vagy oldal tölti fel a képet. A képek elérése csökken, hiszen felfoghatatlan mennyiségű kép árasztja el a hírfolyamot. Zuckerbergék már ez ellen is tettek pár lépést, például meghatározták, hogy mennyi szöveg lehet egy képen.
Sok esetben az is előfordul, hogy ugyan képet töltenek fel az oldalak, mégis a szövegében linket helyeznek el, ami ismételte szúrja a Facebook embereinek a szemét. Ilyen módon is rengeteg link került a hírfolyamba, amelyek képek formájában voltak láthatók, mégis landing page-ekre vezettek.
 
Így érhetsz el még több embert organikus módon a képekkel:
  • Kerüld az olyan képeket, amin feliratok vannak.
  • Használd a 20%-os szabályt, ha mégis felirat lenne rajtuk.
  • Rövid szövegeket használj
  • Ha logó található a képen, figyelj rá, hogy az se lépje túl a 20%-ot
  • Ne nézzen ki reklámnak
  • Inkább a leírásba írj szöveget, de ez is legyen rövid és tömör
  • Kerüld önmagad ismétlését, ha egyszer már a fotóra írtál valamit, ne írd le még egyszer a leírásban
  • Ne kérj like-ot, kommentet, megosztást!
 

Linkek megosztása a Facebookon

A képek kezdenek háttérbe szorulni, ugyanakkor a szöveges tartalmak és linkek kezdenek ismét sikeressé válni. Itt sem árt figyelni, hogy a minőséget tartsuk szem előtt a mennyiséggel szemben. Az ismételt linkek elérése csökken, ezért érdemes kevesebbszer megosztani a tartalmakat.
A kevesebb kép, több link ötlet jó lehet, hiszen a linkek is már régóta jelennek meg nagyobb képpel.
 
Hogyan érjünk el több embert linkjeinkkel:
  • A meták pontos kitöltésével
  • Jó metaszövegek írásával
  • Megfelelő linkhez kapcsolódó képpel
  • Kereső- és olvasóbarát URL-lel
  • Fontos, a jó poszt szövegek írása
  • Sokan követik el azt a hibát, hogy a linkeket olyan szöveggel osztják meg, amelyek eredetileg is megtalálhatók annak metájában, címében. Ha linked címsora ’’5 lakásberendezési tipp’’, akkor Facebookon a leírásba NE másold be ugyanezt.
  • Ha már egyszer beillesztetted a linket, távolítsd el azt a bejegyzés szövegéből, hiszen már ott van alatta a kattintható kép és link, így erre nincs szükség.
  • Ne írj hosszú leírást, próbáld meg minél tömörebben, olyan szöveget írni, ami kiegészíti a főcímet és a metákat. Csak annyit írj, amennyi elég a figyelemfelkeltésre.
 

Hogyan vezessem tovább Facebook oldalamat?

A Facebook és algoritmusa mindig sokat változott, de ez az elmúlt időben hihetetlen módon felgyorsult. Kísérletek, folyamatos több oldalon való kommunikáció nélkül az ember szinte képtelen követni ezeket a változásokat és hatékonyan kommunikálni a közösségi médiában. Mi több, mint 60 oldalt vezetünk 16 szerkesztőnkkel, így van módunk összehasonlításokra, módszerek kipróbálására. Egyre nehezebb lesz tehát laikusként jól üzleti Facebook oldalt kezelni, ezért mindenképp azt javasoljuk, fordulj szakemberhez. Teheted ezt úgy is, hogy követsz bennünket Google+ oldalunkon ide kattintva, Facebook oldalunkon itt, vagy kéred marketing tanácsadói szolgáltatásunkat (kattints ide), melyben a Facebook oldal vezetésén felül rengeteg egyéb hatékony marketing eszköz használatában is segítünk!  
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!