notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A 6 leghatásosabb keresőoptimalizálási trükk 2014-ben

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A 6 leghatásosabb keresőoptimalizálási trükk 2014-ben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A 6 leghatásosabb keresőoptimalizálási trükk 2014-ben


2014/06/16
Máté Balázs, marketing tanácsadó
Már az év felénél járunk, így talán ideje szemügyre venni, hogy melyek is idén a legnépszerűbb és leghatásosabb keresőoptimalizálási módszerek. A Google sokat ügyeskedett, és minket is új módszerek keresésére ösztönzött, illetve a régiek átgondolására. Számoltunk, mérlegeltünk, teszteltünk: ezek a leghatásosabb SEO módszerek idén.
 
A 6 leghatásosabb keresőoptimalizálási trükk 2014-ben

 

 

1 – A Google Szerzőség egyre fontosabb

Pihengetünk?
Rengeteg cégtulajdonos, újságíró és blogger fedezi fel, hogy mennyire is fontos dolog a Google Authorship, vagyis a Google szerzőség. Az Authorship a Google egy rendszere, amely jegyzi azokat a tartalmakat, akik a bejelentett Google szerzőktől származnak, és hangsúlyosabbnak véli őket egyéb tartalmaktól.
A Google azt is beismerte, hogy a PageRankhez hasonlóan a szerzőket is rangsorolják az úgynevezett Author Rankkel. Ez sokban függ attól, hogy a szerző mennyi cikket ír, mennyien olvassák, osztják meg, mennyire eredeti a tartalom, nagyjából a PageRankhez hasonlít a megítélése. A szerzőség egyik nagy előnye, hogy a keresőben egy Google szerző cikk mellett megjelenik annak profilképe, ami remekül ki tud hangsúlyozni egy találatot a sok közül.
Sajnos nem ismert minden részlet, például, hogy egy szerző cikke mellett néha miért jelenik meg a szerző pár adata, webcíme, és miért vannak találatok, ahol ezek nem kapnak szerepet. Egy biztos, Google Szerzőnek lenni jó. Nekem bejött, egyébként is jól néz ki a profilképem a Google találati listájában, nem? :)
 

2 – Közösségi média marketing

2014-ben az is bebizonyosodott, hogy mennyire fontos is a közösségi oldalak szerepe a  keresőoptimalizálás tekintetében. Egyre több cég és márka fedezi fel a közösségi média SEO szempontból fontos erejét, amit nem is csodálunk, hiszen rengeteg lehetőség nyílik  közösségi média jelentétünket összeköttetésbe hozni weboldalunkkal, blogunkkal, tartalmainkkal. 
Egy kutatás is megerősítette sejtésünket, hogy még mindig a Facebook számít a közösségi oldalak királyának, tehát az innen érkező látogatások száma a legnagyobb még mindig,  átlagban a Facebook egy weboldal látogatásainak 21,25%-át szerzi.
Sok nagy cég küzd SEO problémákkal, nem tudják elég ember elé juttatni tartalmaikat, termékeiket, és ez sajnos azért van így, mert nem fedezték fel még a közösségi média keresőoptimalizálási jelenőségét.
 

3 – A tartalommarketing az új keresőoptimalizálás?

Sokan úgy vélik, már nem elég keresőoptimalizálási stratégiával rendelkezni, és egyre többen emlegetik ennek apropójaként a tartalommarketinget, valamint e kettő összeolvadását. Kicsit zavaros a dolog, de sokan úgy vélik, a tartalommarketing az új SEO.
A jó és keresőoptimalizált cikkek lényege nagyjából még mindig ugyanaz, mint eddig: jó minőségű, eredeti, egyedi cikkek, megfelelő kulcsszavakkal, és metákkal. Ami azonban egyre valószínűbb, hogy bármennyire is jól csinálja az ember, mindig van egy ’’nagyobb hal’’, aki több pénzt tud áldozni erre.
Azért elkeseredni nem kell, hiszen a kiváló tartalmak még mindig nagy előnyt jelenthetnek bárkinek. Szakértelem, tartalom, SEO és még több tartalom. Ez a siker kulcsa. Nekem ez is bejött :) 
 

4 – Vendégblogolás

A guest postok jelentősége a tavalyi évben hágott a tetőfokára, de mindenki ledöbbent, amikor a guglis Matt Cutts  bejelentette: guest posting is done – vagyis a vendégblogolásnak annyi.
Az internet kicsit meghőkölt a kijelentés hallatán, azonban Cutts úr meg is magyarázta kijelentését. Elmondta, hogy vendég tartalmak már a Google előtt is léteztek, illetve utána is lesznek még, jelentőségük nem csökken, de meg kell különböztetnünk a jó vendég postot a rossztól. 
Ahogy azt sokan sejtik, a rossz vendégposztok kizárólag a külső linkek halmozására törekednek, igazi tartalom nem áll mögöttük. A jó vendégblogolók tartalmai ezzel szemben minőségi, egyedi posztok, amelyek mind a blog eredeti tulajának, mind a vendégposzt írójának előnyt szereznek: közönséget, rajongótábort építenek, növeli a márka értékét, hírnevét, ráadásul SEO szempontból a linkek miatt is fontosak. Ez mindig így volt, és mindig így lesz, és idén is még mindig az egyik legjobb módszer.
 

5 – Egyre drágább a keresőoptimalizálás – egyre bonyolultabb jó külső linkeket szerezni

A Panda algoritmus előtt viszonylag könnyű volt a helyzet: létrehoztál pár minőségi tartalmat, telenyomtad kulcsszavakkal és már kész is volt.
Egyre több cég bérel fel kifejezetten tartalomgenerálókat, akik olyan cikkeket és bejegyzéseket készítenek számukra, amelyek tartalommarketing és SEO szempontból jót tesznek nekik. Sokan sajnos ész nélkül generálják tartalmaikat, ismerik a tartalommarketing fontosságát, de nem tudják a tartalmat „megmarketingelni”, csak legyártatni. Nekik át kell gondolniuk, hogy miért is kell nekik a tartalom, mit akarnak elérni vele, hiszen ha nincs megfelelően optimalizálva, hirdetve, kommunikálva a tartalom, az csak pénzkidobás.
 

6 – Az online láthatóság szerepe egyre fontosabb – Nő a keresőoptimalizálási szolgáltatások igénybevétele

Az online színtéren is jelenlévő cégek jelentős része használja már a keresőoptimalizálást, mint eszközt, és ezen ugyancsak nagy része alkalmaz egyre több, kifejezetten a keresőoptimalizálással foglalkozó munkatársat, akár külsős cégektől is, (ahogy mi is nyújtjuk ezt a szolgáltatást marketing tanácsadási csomagjaink keretein belül) 
Az ilyen új munkatársak átlagosan 78%-a felel a keresőoptimalizálásért, 49%-uk pedig a tartalommarketingért (ugyebár van, aki több feladatot is ellát).
 
Aki azt mondja, a SEO halott, az hazudik, vagy csak nem ért a keresőoptimalizáláshoz. A SEO nem halt meg, nem is haldoklik, él és virul csak máshogy működik, mint azt megszoktuk. De azt már megszoktuk, hogy semmit se lehet megszokni az online marketingben, ugyanis nagyjából évente változik, hogy éppen mi hatásos, mi nem. És azt se felejtsük el, a keresőoptimalizálás magában csak egy eleme a marketing stratégiának, ne csak erre koncentráljunk, komplex marketingben gondolkodjunk! 
 

Végeztesd el céged online marketing elemzését velünk, készítess magadnak komplex, mindenre kiterjedő internet marketing stratégiát, így megtudhatod, milyen, amikor ömlik az Internetről az ajánlatkérés! Kérd ajánlatunkat itt! 

 


 
 
SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
521 467
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Ezine

Az ezine az angol „electronic magazine”, azaz „elektronikus magazin” kifejezés...

Z-Index

Mi az a z-index?   A CSS z-index tulajdonságával...

Felhasználói élmény

Mi az a felhasználói élmény? A felhasználói...

Szűrőbuborék

A „filter bubble” (filter/szűrőbuborék) egy olyan intellektuális...

Google Ads

Mi az a Google Ads? A Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) a Google...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.