AMP - Kihagyhatatlan SEO adatok, statisztikák 2024-ből

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Kihagyhatatlan SEO adatok, statisztikák 2024-ből
2024/04/09
Máté Balázs, online marketing tanácsadó, SEO tanácsadó

Az online marketing jelenlegi állásával mindig érdemes tisztában lenni, különösen, ha egy olyan gyorsan változó területéről van szó, mint a SEO. Hosszas útmutatók és definíciók helyett ma olyan hasznos, értékes 2024-es SEO statisztikákról olvashatsz, amelyek ismeretében hatékonyabban oszthatod el erőforrásaidat és az aktuális helyzethez, illetve igényekhez igazíthatod keresőoptimalizálási stratégiádat.
 

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Alapvető SEO statisztikák

  1. Az online élmények 68%-a keresőmotorral kezdődik
  2. Az első számú eredmény 10-szer nagyobb valószínűséggel kap egy kattintást, mint a 10. találat
  3. Az első oldalon lévő weboldalak átlagos életkora 2+ év
  4. A Google a mobil keresőmotorok piacának 93,87%-át teszi ki

 

Keresőoptimalizálás statisztikák 2024-ben

Kezdésképpen néhány alapvető, de fontos keresőoptimalizálási statisztikáról lesz szó.

  1. A weboldaladon lévő tartalmak és a weboldaladra mutató hivatkozások száma és minősége a Google által használt három legfontosabb rangsorolási szempont közé tartoznak mind a mai napig.
  2. 66%-os részesedésével a Google a világ legnagyobb forgalom-terelője.
  3. A BrightEdge megállapította, hogy az internet használat 68%-a egy keresőmotorral kezdődik.

 

A Google első találati oldalának statisztikái

A következőkben kifejezetten a Google-ra koncentrálunk a Backlinko 11,8 millió Google keresési találatot megvizsgáló tanulmánya alapján.

  1. Az összes oldal 95%-ára egyetlen visszahivatkozás sem mutat. Az első találat azonban átlagosan 3,8-szor több visszahivatkozással rendelkezik, mint a 2-10. pozíciókban elhelyezkedő találatok.
  2. Az első oldalon megjelenő találatok átlagos URL-értékelése (az Ahrefs által használt 0-100-as skálán) 11,2 volt.
  3. Az első oldalon megjelenő tartalmakban szereplő szavak száma átlagosan 1447 volt (2020-as adatok szerint). A hosszabb tartalmak továbbá több visszahivatkozást gyűjtenek be, mint a rövidebb tartalmú oldalak.
  4. A Google első találatainak átlagos oldalon töltött ideje 2,5 perc.
  5. A Google első találatai között megjelenő oldalak URL-ei durván 66 karakter hosszúak. A rövidebb URL-ek jobban teljesítenek: az első pozícióban megjelenő tartalmak URL-je 9,2 karakterrel rövidebb, mint a tizedik pozícióban látható találatoké.

 

Átkattintási statisztikák a Google-on

A Backlinko 2019-ben vizsgált meg 5 millió Google keresési találatot. Íme néhány érdekesebb SEO statisztika az eredmények közül:

  1. A Google elsőszámú organikus találata átlagosan 31,7%-os átkattintási arányt ér el, ami azt jelenti, hogy tízszer valószínűbb, hogy erre kattintanak a felhasználók a tizedik találat (3,09%) helyett.
  2. Akár egyetlen megszerzett magasabb pozíció is képes 30,8%-kal növelni egy találat CTR-ét.
  3. Csupán a felhasználók 0,78%-a kattint rá valamire a Google második találati oldalán.
  4. A kulcsszókat tartalmazó URL-lel rendelkező oldalak 45%-kal magasabb átkattintási arányokat érnek el.

Azonban még ha ezek mintájára is alakítod ki weboldalaidat sem biztos, hogy sikereket érsz majd el velük.

De miért? Erre a kérdésre a SparkToro, egész pontosan Rand Fishkin adhat választ az alábbi 2020-ban kiemelt adatokkal:

  1. 2020-ban a Google keresések kétharmadát nem követte kattintás.

 

A title és a meta description statisztikái

Térjünk vissza a Backlinko 2019-es tanulmányához:

  1. A 15-40 karakter hosszúságú title tagek 8,6%-kal magasabb CTR-t érnek el, mint a hosszabb címek.
  2. Továbbá a:
  • kérdést tartalmazó címek 14,1%-kal magasabb CTR-rel rendelkeznek, mint azok, amelyek nem tesznek fel kérdést,
  • az ösztönzőszavakat tartalmazó címek 13,9%-kal magasabb CTR-t érnek el, mint az ilyen szavak nélküli címek,
  • az érzelmekre ható címek 7%-kal magasabb átkattintási aránnyal rendelkeznek, mint mások.

Mi a helyzet a meta leírásokkal, azaz a description tagekkel, amelyeket a Google már egy ideje hajlamos magától átírni. 2020-ben az Ahrefs tanulmányozta ezeket:

  1. Csak a legmagasabban rangsoroló oldalak 74,98%-a rendelkezik meta leírással. Ez egy elszalasztott lehetőség, hiszen ezek növelhetik az átkattintási arányokat.
  2. A Google a meta leírások 62,78%-át módosítja.
  3. A Google 65,62%-kal valószínűbb, hogy átírja a long-tail kulcsszókra írt meta leírásokat, mint a rövidebb kifejezésekre optimalizáltakat.
  4. A hosszabb meta leírásokat ritkábban (61,46%) írja át a Google, mint azokat, amelyek a javasolt terjedelmen belül vannak (63,69%).

 

Meddig tart jó helyre kerülni a Google találati listában?

Az Ahrefs pontosan erre a kérdésre kereste a választ egy 2017-es tanulmányával, amiből az alábbiak derültek ki:

  1. Az első találati oldalakon megjelenő oldalak átlatos kora több, mint 2 év volt. Az első pozícióban szereplő oldalak átlagos kora közel 3 év.
  2. Az első 10 pozícióban rangsoroló oldalak csupán 22%-át hozták létre az elmúlt egy évben.

A jó eredményekhez tehát türelem kell. Ha pedig figyelembe veszed az Ahrefs Domain Rating (DR) értékelését, akkor ezen is segítenek majd az évek során gyűjtött visszahivatkozások.

 

De mennyire tükrözi hitelesen a DR értékelés a domainek teljesítményét?

  1. A magas (>=80) DR értékű webhelyeken készített oldalaknak több esélyük van gyorsabban eljutni az első találati oldalra, mint az alacsony DR (<30) webhelyeken létrehozott oldalaknak.

 

Statisztikák a SEO iparból

Nézzük meg a SEO szolgáltatások értékét és a piac általános állapotát:

  1. A Statcounter szerint 2021 októberében a Google a keresőmotorok piacának 87,56%-át birtokolta az Egyesült Államokban. Ezt a Bing követte mindössze 6,34%-kal.

A legtöbb ország statisztikái (leszámítva Kínát és Oroszországot) is hasonló arányokat tükröznek. Nem csoda, hogy valahányszor a SEO-ról van szó, mindig automatikusan a Google-ra próbálunk optimalizálni.

  1. A fent hivatkozott BrightEdge jelentés szerint a B2B vállalatok bevételük 52,7%-át, a technológiai cégek pedig annak 58,8%-át köszönhették a SEO-nak 2019-ben.
  2. A Research and Markets SEO Services Global Market Report szerint a SEO-szolgáltatások globális piaca 2025-re akár a 103,24 milliárd dolláros értéket is elérheti a 20%-os összesített éves növekedési arány mellett.
  3. Az ázsiai csendes-óceáni térség és Észak-Amerika volt a globális SEO-piac két legjelentősebb területe, ugyanis 33 és 32%-át tették ki annak 2020-ban.
  4. Az Ahrefs egyik 2019-es felmérése szerint A SEO-ügynökségek több, mint fele dolgozik több, mint 100 dolláros óradíjjal. Az átlagos óradíj 134,66 dollár.
  5. Egy visszahivatkozás ára 100 és 1500 dollár között mozog, de akár még ennél is magasabb lehet – állítja a siegemedia.

 

Helyi SEO statisztikák

A helyi üzletek és lehetőségek felkeresése népszerűbb, mint valaha. Lássuk is, hogy mennyire.

  1. Az Egyesült Államok online fogasztóinak közel egyharmada használta az internetet napi szinten a helyi cégek felkutatására 2019-ben. 16%-uk hetente többször is így tett (Statista, 2021).
  2. A BrightLocal egyik 2020-as jelentéséből kiderült, hogy a fogyasztók 93%-a keresett már rá az interneten egy helyi cégre.
  3. Ugyan ez a felmérés rávilágított továbbá, hogy:
  • 2019-ben a fogyasztók 81%-a olvasott online értékeléseket, és ez az arány 2020-ban 87%-ra nőtt,
  • a fogyasztók 31%-a állította, hogy 2020-ban a COVID-19 miatt több online értékelést olvasott, míg 34%-uk, hogy kevesebbet.
  1. 2019-ben az amerikai fogyasztók 66%-a írt valamilyen értékelést egy helyi cégnek, 2020-ban pedig a 72%-uk.
  2. A Think With Google egyik 2016-is tanulmánya rávilágított, hogy a közeli keresések 28%-a végződik vásárlásban.

 

Mobil SEO statisztikák

2021 novemberében a mobileszközök piaci részesedése 55,42% volt az asztali eszközök 44,58%-ával szemben. Nem meglepő, hogy a Google már jóval korábban elkezdett átállni a mobil-első indexelésre, és a mobil SEO-ra is több figyelmet kezdtek el fordítani a márkák. Íme néhány meggyőző statisztika ezzel kapcsoaltban:

  1. A Google a legnépszerűbb mobilalkalmazás – az Egyesült Államokban 2021 októberében a mobilos keresések piacának 93,87%-át fedte le (Statcounter). 2021 első negyedévében A mobilhasználók tették ki az organikus keresőmotor-látogatások 59%-át – ez az arány egyetlen negyedév alatt 61%-ra lépett fel (Statista).
  2. Az okostelefon-használók 75%-a várt el azonnali információkat készülékük használata közben 2019-ben, derítette ki egy Think With Google értékelés.
  3. A „hol vásároljak” + „közelben” mobilos keresések száma az 2016 áprilisa és 2017 márciusa közötti időszakhoz képest a 2018 áprilisa és 2019 márciusa közötti időszakban 200%-ban nőtt (Think With Google).

Ezen helyi keresések többsége a Google Térképen történik, ami az Egyesült Államokban 2019 márciusában a 4. legnépszerűbb mobilalkalmazás volt.

  1. A felhasználók kevésbé hajlamosak a legelső találatokra koppintani az asztali eredményekhez képest – derült ki a seoClarity 2021-es CTR tanulmányából.
  2. Ez a tanulmány továbbá megállapította, hogy a mobilos keresései eredmények 85,8%-kal több megjelenést érnek el, mint az asztaliak.

A megjelenések persze nem jelentenek garantált kattintásokat.

  1. A SparkToro fentebb hivatkozott tanulmánya szerint a mobilos keresések 77,22T-a kattintásmentes (a SimilarWeb globális datai alapján).

Ez azzal magyarázható, hogy a Google Tudáspanelje, a hirdetések és más tartalmak több figyelmet kapnak a felhasználóktól, mint az organikus találatok.

De térjünk rá az oldalsebességre, amiről köztudott, hogy fontos SEO tényező

  1. Ha oldalad betöltési sebessége 1 másodpercről 3 másodpercre csökken, akkor 32%-kal nőhet a visszafordulások valószínűsége (Google, 2018.

 

Video SEO statisztikák

Számos kulcsszóra jelenhetnek meg YouTube videók is a Google találatai között, elvégre sok felhasználó pont ilyen tartalmakban találja meg a választ kérdéseire.

  1. A vásárlók 55%-a számolt be róla, hogy online videókat nézett, miközben egy fizikai boltban vásárolt (a Think With Google egyik 2019-es értékelése szerint).

 

Szóval hová érdemes feltölteni a videókat?

  1. A YouTube videók magasabban jelennek meg az első 10 pozícióban, mint bármilyen más forrás videói, állapította meg a Perficient egyi 2020-as tanulmánya.
  2. A YouTube videók továbbá főleg galériákban jelennek meg, amik kiemelt elhelyezésük miatt sok figyelmet kapnak a felhasználóktól. Ezzel szemben a nem YouTube-ra feltöltött videók csupán az esetek 21%-ban jelennek meg ezekben a galériákban.

Ez persze nem meglepő, elvégre a YouTube a Google tulajdona, így érthető, hogy a saját platformját népszerűsíti a konkurencia helyett.

A Semrush 15 ezer olyan kulcsszót tanulmányozott, amelyekre egy kiemelt videótalálat is megjelent. Íme néhány tipp tőlük, amik segíthetnek magasabb rangsorolást elérni:

  1. A 3-5 perc lehet a legideálisabb hossz a YouTube videók számára, ha szeretnének bekerülni az első 10 találat közé.

Persze nem ajánlott minden videót csak ezért ilyen terjedelmi korlátok közé zárni.

 

Hang lapú keresés, kiemelt kivonatok és egyéb statisztikák

Az Adobe 2019-ben 400 üzleti döntéshozót kérdezett meg, amiből kiderült, hogy a márkák 94%-a már akkoriban fektetett valamennyit a hangalapú technológiákba. Íme néhány további érdekes statisztika:

  1. A Backlinko hangos SEO tanulmánya (amelyben 10 ezer Google Home keresést vizsgáltak meg 2018-ból) kiderítette, hogy:
  • A Google Home találati oldalak 70,4%-a HTTPS titkosítást használ,
  • Egy átlagos hangos keresés válasza csupán 29 szóból áll,
  • Illetve, hogy a hang alapú keresések válaszainak 40,7%-a kiemelt kivonatokból származik.
  1. Az Adobe egy 2019-es 1000 amerikai felnőttel végzett felméréséből kiderült, hogy a válaszadók 44%-a használja napi szinten a hangalapú technológiát valamilyen formában.

Egy 2020-ban végzett 46,1 millió mobilos és 160 millió asztali kulcsszót vizsgáló Semrush tanulmány megállapította, hogy a kiemelt kivonatok az esetek 99%-ban az organikus találatok legtetején jelentek meg.

  1. A Google kulcsszavak durván 19%-ához tartozik valamilyen kiemelt kivonat, és a keresőtalálati oldalak 7,3%-án jelenik meg két kiemelt kivonat is.
  2. Íme néhány tipp, amik segíthetnek megjelenni a kiemelt kivonatok között:
  • Legyen legalább 1100 szavas tartalmad
  • Használj strukturált adatokat
  • Legyen legalább 14 címsorod (H1, H2 és H3)
  • Használj legalább 8 képet (alt címkékkel)

 

Google SEO, keresőoptimalizálás

Hasznos volt számodra ez a cikk?

Mond el mennyire!

Szavazatok száma: 4

Átlagos értékelés: 4.5




Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén


Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.