AdWords hirdetés -hogyan csináljam? Tippek, tanácsok a hirdetés optimalizálásához: kevesebb pénzből több átkattintás és több vevő. A marketing tanácsadó válaszol!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

AdWords tippek 2014-2015 – Így lesz több átkattintásod

Máté Balázs, online marketing tanácsadó
Rengeteg AdWords hirdető gondolja, hogy egy hirdetés feladása egyszerű: csak megírod a szöveget, kiválasztasz pár kulcsszót, megadod a hitelkártyád adatait aztán már jönnek is a látogatók. Sokan gondolják, sajnos helytelenül. Ha AdWords fiókodat és kampányaidat nem kezeled megfelelő körültekintéssel, valószínűleg nem tudod majd olyan hatásfokon futtatni hirdetéseidet, mint kéne, mint amennyire azok képesek lennének. Ezáltal nem érsz el nagy átkattintási arányt, nem lesznek látogatóid és nem térül meg a hirdetésekbe fektetett összeg. Amennyiben bizonytalan vagy, hogyan futtasd megfelelően hirdetéseidet, a következő 8 tipp a hasznodra lehet.
 
AdWords hirdetés -hogyan csináljam? Tippek, tanácsok a hirdetés optimalizálásához: kevesebb pénzből több átkattintás és több vevő. A marketing tanácsadó válaszol!
A sitelink egy plusz sor, ami akkor jelenik meg, hogy ha hirdetésed az első két hely valamelyikén szerepel. Ezek ugyebár hasonlítanak az organikus eredményekre, csupán a sárga háttér különbözteti meg őket egymástól. Összesen négy sitelink jelenhet meg hirdetésedben, de többet is hozzáadhatsz, amik közül a Google dönti majd el, hogy melyiket fogja megjeleníteni. Ez a lehetőség egy éve él nagyjából, de még mindig nem sok hirdető használja ki azt.
Egy sitelink leírás hozzáadásával összesen két extra sort nyerhetsz egy-egy kampánynál vagy hirdetéscsoportnál. Ezek növelik az átkattintások számát, mivel használatukkal a hirdetés kiemelkedik a többi közül és így majd „lenyomják” a konkurenciát. 
 

2 – Közvetlen hívás kiegészítés

A sitelinkhez hasonlóan a hívás is egy kiegészítő opció, aminek segítségével a hirdetés olvasója egyszerűbben kapcsolatba léphet veled. Ez főleg az olyan cégek számára hasznos, akik nagy hívásforgalmat bonyolítanak (pl. éttermek esetében asztalfoglalás, rendelés). Ennek a kiegészítésnek az az előnye, hogy leegyszerűsíti a kapcsolatba lépés folyamatát, és például mobiltelefonról kattintva azonnal hívható a telefonszám (vagy számítógépről Skype segítségével).
A hívási opció megadásával nem csak egyszerűbben leszel elérhető, de sokkal nagyobb kedvvel kattintanak a hirdetésedre, és még ha nem is hívnak fel, szembetűnőbb lesz a telefonszám miatt a hirdetésed.
 

3 – Összefüggő kulcsszó csoportok

A Google AdWords beállításai arra ösztönöznek, hogy minél több kulcsszót adj meg egy hirdetés vagy hirdetéscsoport esetén. Ezzel csak az a gond, hogy a 20-nál több kulcsszó befolyásolja a hirdetés szövege és a hirdetéscsoport közti kapcsolatot. 
Ha valaki rákeres a 20+ kulcsszavad valamelyikére, akkor valószínűleg olyan hirdetést kap majd, amiben nem szerepel a kulcsszó, tehát az nem lesz számára releváns, így visszaesik az áttkattintási arány.
Ebben az esetben az a megoldás, ha kevesebb kulcsszót használsz egy-egy hirdetéscsoportban, de azok is olyanok legyenek, amelyek kapcsolódnak egymáshoz. Abban is bizonyosodj meg, hogy ezeket a kulcsszavakat a hirdetés szövegébe is beleírtad legalább két helyen, hogy a találat relevánsnak számítson a kereső személy számára.
 

4 – Emeld ki a hirdetés címét

Remekül kiemelheted hirdetésed a többi közül, ha játszol kicsit a címmel. Nem kell túl bonyolult dologra gondolni és nincs is túl sok lehetőséged, egyszerűen írd nagybetűvel a címet a nagyobb átkattintási arány eléréséért.
 

5 – Megjelenítendő URL cím

A megjelenítendő URL helyét arra is felhasználhatod, hogy megerősítsd vele a hirdetéscsoportjaid kulcsszavait. Megadhatsz akár olyan URL címet is, ami nem létezik, de relevánsnak tűnik a kereső számára. 
Ez persze csak akkor lehetséges, hogy az alap URL megegyezik a weboldalad URL-jével, onnantól kezdve mögé írhatsz bármit, ugyanis a megjelenítendő URL nem egyezik meg a valós URL-lel.
De lássuk példával, hátha így érthetőbb leszek. A weboldalad címe www.ezermestervagyok.hu és asztalos szolgáltatásodra szeretnél hirdetést feladni. Nyilván az asztalos szó valamilyen kulcsszó formájában szerepel majd a kulcsszavak között, és valószínűleg kötődik hozzá valamilyen landing page vagy aloldal. Az ilyen oldalak URL címeit nem mindig lehet helyesen beállítani, előfordulhat hogy az asztalos aloldal címe így néz ki: www.ezermestervagyok.hu/35235346432. Ez így SEO szempontból sem helyes, azonban javíthatsz az ügyön, még akkor is, ha egyáltalán nincs ilyen aloldalad. Egyszerűen írd a megjelenítendő URL nevét www.ezermestervagyok.hu/asztalos névre, így az egyrészt keresőbarát lesz, másrészt a kereső személyek is látni fogják a kulcsszót az URL-ben, ami mindig meggyőző. Persze ez az URL nem kell, hogy az adott címre vezessen, vezethet egyszerűen az www.ezermestervagyok.hu-ra is, a lényeg, hogy a webcím egyezzen.
 

6 – Rendszeresen ellenőrizd a licitet

Ha kevés pénzzel licitálsz a kulcsszavakra, azzal magadnak illetve az átkattintási aránynak árthatsz. Rendszeresen ellenőrizd az árakat és a kulcsszavakat, hogy biztosan első vagy második helyen jelenjenek meg hirdetéseid, hiszen így érsz el velük valamit.
Kísérletezz a licitálással, de ne vidd túlzásba, hiszen nem szeretnél feleslegesen sokkal többet fizetni egy kattintásért, mint amennyit kéne. Korábbi cikkünkben erről is olvashatsz.
 

7 – Call to Action az AdWordsben is!

A call to action felhívások, felszólítások úgy néz ki mindenhol működnek, akár Facebookon, akár egy weboldalon, akár egy AdWords reklámban. Ha megfelelő hangnemben szólítod fel az olvasót a cselekvésre, sokkal nagyobb eséllyel kattint majd, így jobb lesz az átkattintási arányod is. Akár az egyszerű „még akciós”, „vásárolj most” kifejezésekkel is csodákat tehetsz, nem kell túlbonyolítani a dolgot.
Ezek mellett szimbólumok használatával is felhívhatod az emberek figyelmét hirdetéseidre, elég csak a @-ra gondolni, ami már így is kiugrik a sorok között. Igyekezz betartani a Google ez iránt vonatkozó irányelveit, de ha valami nem tetszik a rendszernek, úgyis jelezni fog a hirdetés szövegének írása közben.
 

8 – Ellenőrizd a konkurenciát

Ha problémád van reklámszövegek írásánál, csekkold le a Google jelenleg futó hirdetéseit és meríts ihletet a konkurens hirdetőktől. Nézd meg, hogyan fogalmaznak, milyen eszközöket használnak, használnak-e call to action-t és milyet…  számtalan dolgot tanulhatsz tőlük, és nem csak az AdWords miatt, hanem, hogy általánosan is tudd, mire számíthatsz a vetélytársaktól. A konkurenciák figyelése és elemzés alapvető a marketingben is! 
 
 
 

Amennyiben nem vagy elégedett az AdWords kampányaid eredményével, kérd ajánlatunkat AdWords optimalizálásra és komplex marketing stratégia kidolgozására itt!

 
 

Reméljük segítettek a fenti tippek, ha többre is kíváncsi vagy, nézd meg további AdWords tippjeinket:

 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!