7 digitális marketing tipp KKV-knek 2017-ben
7 digitális marketing tipp KKV-knek 2017-ben
Mi kell ahhoz, hogy egy KKV manapság sikeres marketing kommunikációt folytasson? Mutatjuk az online marketing legfrissebb és leghatékonyabb trendjeit!
Akárcsak minden nagyobb cég számára, úgy a kisebb vállalkozásoknak is szükségük van egy stabil marketing stratégiára a siker érdekében. A marketing lényege ilyen esetben első sorban a lehetséges ügyfelek meggyőzése arról, hogy termékeid vagy szolgáltatásaid jobbak mint a versenytársaidé. Ezt teheted saját marketinges kolléga bevonásával, vagy alkalmazhatsz külsős, professzionális marketing ügynökséget. Az online marketing területe azonban olyan gyorsan változik, melyet egy egyszemélyes vagy kisebb marketing osztály nem képes hatékonyan követni. Ez nem azt jelenti, hogy ha van marketingesed, rúgd ki! A belsős marketinges, aki ért a cég belügyeihez, ismeri múltját, kiválóan együtt tud működni egy online marketing ügynökséggel.
Mert mit is takar a digitális marketing? A digitális marketing talán a leghatékonyabb az összes rendelkezésre álló marketing stratégia közül, és számos cég munkáját könnyítette már meg. Lényege digitális technológiák, első sorban az internet által biztosított lehetőségek kihasználása például mobiltelefonokon keresztül.
18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva!
A digitális marketinget alkalmazó kisméretű cégek elképesztő növekedést tapasztalhatnak, ha megfelelően alkalmazzák a digitális módszereket. Saját referenciáink között is rengeteget fel tudunk mutatni, akik pár százezer forintos bevétellel jelentkeztek nálunk, és ma több tízmilliós a havi bevételük, mindez csak az online marketing segítségével. Ha te magad is egy kisebb cég vagy vállalkozás tulajdonosa vagy, akkor itt megtudhatod, hogy mire lesz szükséged!
1. Alkalmazz SEO-ban gazdag (keresőoptimalizált) tartalmakat
A digitális marketing lehetővé teszi, hogy nagyban gondolkodj nagy pénzek elköltése nélkül. Például ha blogot indítasz weboldaladon, akkor annak érdekesnek és relevánsnak is kell lennie a fogyasztók számára. A keresőoptimalizálás segít, hogy a felhasználók értesüljenek azokról a termékekről illetve szolgáltatásokról, amelyeket céged kínál. A megfelelő kulcsszavakkal biztosíthatod, hogy az ügyfelek rád (pontosabban cégedre) találjanak, amikor ilyen termékekre vagy szolgáltatásokra keresnek rá az interneten. A SEO segít, hogy az első találatok között jelenj meg a kereséseket követően, ezzel elősegítve a profit növekedését.
Ha van saját marketingesed, ő megírhatja a blog szakmai részét, az online marketing tanácsadó mindezt keresőoptimalizált tartalommá alakítja, felhelyezi a weboldaladra a SEO elveinek megfelelően, majd utómunkálatokat végez.
2. Készíts megnyerő tartalmakat
Mivel az emberek figyelmét egyre nehezebb megragadni és megtartani (csupán néhány másodperced van erre), a magával ragadó tartalmak elengedhetetlenek. A legtöbben pillanatok alatt elunják magukat, amint meglátnak egy szöveggel teleírt oldalt. Valójában csak nagyon kevesen jutnak tovább az első bekezdésnél vagy mondatoknál.
A képek illetve videók azonban segítenek megragadni a fogyasztó figyelmét, mialatt végiggörgetik az oldalt. Céged, terméked vagy szolgáltatásod rövid ismertetését például egy képpel is kiegészítheted. Ezek a képek nem csak saját céges weboldaladon hanem a közösségi platformokon (Instagram, Twitter, Facebook, stb.) is hatékonyak.
Te és akár marketingesed is talán több éve, akár évtizede is viszitek ezt a céget. Ha eljutottatok idáig, nyilván nagyon sok jó ötletetek volt a hatékony bemutatkozásra. Itt az ideje, hogy mindezt egy külsős szemlélő szemével is felfrissítsd, hagyd, hogy az online marketing tanácsadó elmondja más cégeknél szerzett tapasztalatait, ötleteljetek együtt!
3. Legyen céges profilod és figyelj oda rá
Cégednek, akárcsak neked, saját, jól kiépített profilra van szüksége. A legtöbben rendelkeznek valamilyen személyes közösségi média profillal (például a Facebookon). Ugyan így cégednek is szüksége van egy személyre szabott profilra. Először is kell egy kép, ami megmutatja az embereknek, hogy céged mivel foglalkozik. Ez a profil segít, hogy az emberek könnyebben megismerhessék termékeidet vagy szolgáltatásaidat. A közösségi médián fontos a tartalmak rendszeres közlése (posztolás).
A posztolás napi szintű kell legyen. Szakmai tartalmakat posztolhat a belső marketinges, a kreatív tartalmakat engedd át az online marketing tanácsadónak!
4. Engedély alapú marketing
Az engedély alapú marketing lényege a digitális közönség engedélyének kikérése különböző személyes üzenetek és frissítések (hírek) kiküldésére. Az engedély alapú marketing kifejezetten illedelmes formája a marketingnek és mind a meglévő, mind a jövendőbeli ügyfelek díjazzák majd, hogy választhatnak a számukra küldött hirdetések és frissítések közül.
Amikor megkérdezed az ügyfeleket, hogy küldhetsz-e nekik leküldéses hirdetéseket cégedről, eléred, hogy jobbra értékeljenek. Akik szeretnének értesítéseket kapni, azok kapnak, akik pedig nem, azok választhatják azok visszautasítását is. Egy elismert céget tisztelnek az emberek, és gyakran térnek vissza hozzá.
Ennek jogi szabályzásairól marketing tanácsadód ügyvédeddel konzultálva fog tudni alapot adni.
5. Vedd ki a részed az online PR-ból
Az online public relations, azaz online közönségkapcsolatok lebonyolításában több online platform is segítségedre lehet. A videóhirdetések például remek eszközök a kisebb cégek számára népszerűségük növelésére. A YouTube remek platformot kínál erre. Ezeket a hirdetéseket a videók elején, közben, illetve végén lehet elhelyezni. A YouTube hirdetések előnye (a hirdetők számára) hogy a felhasználóknak szinte muszáj megnézniük őket mielőtt folytathatnák a videó megtekintését.
A professzionális online marketing tanácsadó cégek rengeteg saját Facebook oldalt és saját újságokat is üzemeltetnek. Ezek milliós nagyságrendekben érnek el embereket. Nem kell külön fizetned azért, hogy az az online PR beinduljon! Bízz meg egy online marketing ügynökséget, akinek milliós nagyságrendben vannak Facebook rajongói és több tematikus újsága is van! Ez minden PR munkát megold!
6. Email marketing
Az email a mai napig az egyik leghatékonyabb és leggazdaságosabb marketing eszköz számos cégtulajdonos számára. A márkahűség építésének egyik legfontosabb része, de az új üzletek megkötésében is rendkívül nagy segítség lehet. A megfelelő feliratkozási ösztönzőkkel nem csak új ügyfeleket szerezhetsz, de a régiek érdeklődését is újra felkeltheted. Habár az emailek elkészítése időigényes lehet, áruk rendkívül olcsó (általában egy teljesen ingyenes szolgáltatásról beszélünk).
Az emailek szakmai tartalmát a céged munkatársai kell adják, azonban a megfelelő email beállításokat, a manuális munkákat elvégzi helyetted az online marketing ügynökség. Akár még email címlistát is segítenek építeni, akár saját adatbázisból is.
7. Koncentrálj a helyi piacra
Egy kisebb méretű cég vagy vállalkozás számára sok esetben a helyi piac megcélzása lehet a legeredményesebb opció. A digitális marketing esetén ez a célközönség utcanevére, városrészére vagy irányítószámára való koncentrálást jelenti. Ez a stratégia egy bizonyos közösség problémái iránt való aggodalom érzetét kelti. A helyi környéken való marketing egyszerű, ugyanis könnyű megismerni a közelben élők általános szükségleteit. Tudod, hogy mit akarnak, hogy akarják és hogy mi lenne a reakciójuk, ha még többet kapnának, mint amire számítanak. Amennyiben céged szállítást is szolgáltat, a termékek mozgatása is olcsóbbá válik helyileg.
A helyi piac legkönnyebben a helyi keresőoptimalizálás és a helyi Facebook hirdetések, vagy lokalizált posztok segítségével érhető el. Az online marketing ügynökségek a keresőoptimalizálás mellett több milliós AdWords és Facebook hirdetési büdzsét is kezelnek ügyfeleiken keresztül. Tapasztalatuk ezen a téren összehasonlíthatatlan egy céget kezelő marketingessel.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.