notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mi kell ahhoz, hogy egy KKV manapság sikeres marketing kommunikációt folytasson? Mutatjuk az online marketing legfrissebb és leghatékonyabb trendjeit!

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 7 digitális marketing tipp KKV-knek 2017-ben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

7 digitális marketing tipp KKV-knek 2017-ben


2017/07/30
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mi kell ahhoz, hogy egy KKV manapság sikeres marketing kommunikációt folytasson? Mutatjuk az online marketing legfrissebb és leghatékonyabb trendjeit! 

Mi kell ahhoz, hogy egy KKV manapság sikeres marketing kommunikációt folytasson? Mutatjuk az online marketing legfrissebb és leghatékonyabb trendjeit!

Akárcsak minden nagyobb cég számára, úgy a kisebb vállalkozásoknak is szükségük van egy stabil marketing stratégiára a siker érdekében. A marketing lényege ilyen esetben első sorban a lehetséges ügyfelek meggyőzése arról, hogy termékeid vagy szolgáltatásaid jobbak mint a versenytársaidé. Ezt teheted saját marketinges kolléga bevonásával, vagy alkalmazhatsz külsős, professzionális marketing ügynökséget. Az online marketing területe azonban olyan gyorsan változik, melyet egy egyszemélyes vagy kisebb marketing osztály nem képes hatékonyan követni. Ez nem azt jelenti, hogy ha van marketingesed, rúgd ki! A belsős marketinges, aki ért a cég belügyeihez, ismeri múltját, kiválóan együtt tud működni egy online marketing ügynökséggel. 

 

Mert mit is takar a digitális marketing? A digitális marketing talán a leghatékonyabb az összes rendelkezésre álló marketing stratégia közül, és számos cég munkáját könnyítette már meg. Lényege digitális technológiák, első sorban az internet által biztosított lehetőségek kihasználása például mobiltelefonokon keresztül.

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva! 

 

 

A digitális marketinget alkalmazó kisméretű cégek elképesztő növekedést tapasztalhatnak, ha megfelelően alkalmazzák a digitális módszereket. Saját referenciáink között is rengeteget fel tudunk mutatni, akik pár százezer forintos bevétellel jelentkeztek nálunk, és ma több tízmilliós a havi bevételük, mindez csak az online marketing segítségével. Ha te magad is egy kisebb cég vagy vállalkozás tulajdonosa vagy, akkor itt megtudhatod, hogy mire lesz szükséged! 

 

1. Alkalmazz SEO-ban gazdag (keresőoptimalizált) tartalmakat

Pihengetünk?

A digitális marketing lehetővé teszi, hogy nagyban gondolkodj nagy pénzek elköltése nélkül. Például ha blogot indítasz weboldaladon, akkor annak érdekesnek és relevánsnak is kell lennie a fogyasztók számára. A keresőoptimalizálás segít, hogy a felhasználók értesüljenek azokról a termékekről illetve szolgáltatásokról, amelyeket céged kínál. A megfelelő kulcsszavakkal biztosíthatod, hogy az ügyfelek rád (pontosabban cégedre) találjanak, amikor ilyen termékekre vagy szolgáltatásokra keresnek rá az interneten. A SEO segít, hogy az első találatok között jelenj meg a kereséseket követően, ezzel elősegítve a profit növekedését. 

 

Ha van saját marketingesed, ő megírhatja a blog szakmai részét, az online marketing tanácsadó mindezt keresőoptimalizált tartalommá alakítja, felhelyezi a weboldaladra a SEO elveinek megfelelően, majd utómunkálatokat végez. 

 

2. Készíts megnyerő tartalmakat

Mivel az emberek figyelmét egyre nehezebb megragadni és megtartani (csupán néhány másodperced van erre), a magával ragadó tartalmak elengedhetetlenek. A legtöbben pillanatok alatt elunják magukat, amint meglátnak egy szöveggel teleírt oldalt. Valójában csak nagyon kevesen jutnak tovább az első bekezdésnél vagy mondatoknál.

 

A képek illetve videók azonban segítenek megragadni a fogyasztó figyelmét, mialatt végiggörgetik az oldalt. Céged, terméked vagy szolgáltatásod rövid ismertetését például egy képpel is kiegészítheted. Ezek a képek nem csak saját céges weboldaladon hanem a közösségi platformokon (Instagram, Twitter, Facebook, stb.) is hatékonyak.

 

Te és akár marketingesed is talán több éve, akár évtizede is viszitek ezt a céget. Ha eljutottatok idáig, nyilván nagyon sok jó ötletetek volt a hatékony bemutatkozásra. Itt az ideje, hogy mindezt egy külsős szemlélő szemével is felfrissítsd, hagyd, hogy az online marketing tanácsadó elmondja más cégeknél szerzett tapasztalatait, ötleteljetek együtt! 

 

3. Legyen céges profilod és figyelj oda rá

Cégednek, akárcsak neked, saját, jól kiépített profilra van szüksége. A legtöbben rendelkeznek valamilyen személyes közösségi média profillal (például a Facebookon). Ugyan így cégednek is szüksége van egy személyre szabott profilra. Először is kell egy kép, ami megmutatja az embereknek, hogy céged mivel foglalkozik. Ez a profil segít, hogy az emberek könnyebben megismerhessék termékeidet vagy szolgáltatásaidat. A közösségi médián fontos a tartalmak rendszeres közlése (posztolás).

 

A posztolás napi szintű kell legyen. Szakmai tartalmakat posztolhat a belső marketinges, a kreatív tartalmakat engedd át az online marketing tanácsadónak! 

 

4. Engedély alapú marketing

Az engedély alapú marketing lényege a digitális közönség engedélyének kikérése különböző személyes üzenetek és frissítések (hírek) kiküldésére. Az engedély alapú marketing kifejezetten illedelmes formája a marketingnek és mind a meglévő, mind a jövendőbeli ügyfelek díjazzák majd, hogy választhatnak a számukra küldött hirdetések és frissítések közül.

 

Amikor megkérdezed az ügyfeleket, hogy küldhetsz-e nekik leküldéses hirdetéseket cégedről, eléred, hogy jobbra értékeljenek. Akik szeretnének értesítéseket kapni, azok kapnak, akik pedig nem, azok választhatják azok visszautasítását is. Egy elismert céget tisztelnek az emberek, és gyakran térnek vissza hozzá.

 

Ennek jogi szabályzásairól marketing tanácsadód ügyvédeddel konzultálva fog tudni alapot adni.

 

5. Vedd ki a részed az online PR-ból

Az online public relations, azaz online közönségkapcsolatok lebonyolításában több online platform is segítségedre lehet. A videóhirdetések például remek eszközök a kisebb cégek számára népszerűségük növelésére. A YouTube remek platformot kínál erre. Ezeket a hirdetéseket a videók elején, közben, illetve végén lehet elhelyezni. A YouTube hirdetések előnye (a hirdetők számára) hogy a felhasználóknak szinte muszáj megnézniük őket mielőtt folytathatnák a videó megtekintését.

 

A professzionális online marketing tanácsadó cégek rengeteg saját Facebook oldalt és saját újságokat is üzemeltetnek. Ezek milliós nagyságrendekben érnek el embereket. Nem kell külön fizetned azért, hogy az az online PR beinduljon! Bízz meg egy online marketing ügynökséget, akinek milliós nagyságrendben vannak Facebook rajongói és több tematikus újsága is van! Ez minden PR munkát megold! 

 

6. Email marketing

Az email a mai napig az egyik leghatékonyabb és leggazdaságosabb marketing eszköz számos cégtulajdonos számára. A márkahűség építésének egyik legfontosabb része, de az új üzletek megkötésében is rendkívül nagy segítség lehet. A megfelelő feliratkozási ösztönzőkkel nem csak új ügyfeleket szerezhetsz, de a régiek érdeklődését is újra felkeltheted. Habár az emailek elkészítése időigényes lehet, áruk rendkívül olcsó (általában egy teljesen ingyenes szolgáltatásról beszélünk).

 

Az emailek szakmai tartalmát a céged munkatársai kell adják, azonban a megfelelő email beállításokat, a manuális munkákat elvégzi helyetted az online marketing ügynökség. Akár még email címlistát is segítenek építeni, akár saját adatbázisból is. 

 

7. Koncentrálj a helyi piacra

Egy kisebb méretű cég vagy vállalkozás számára sok esetben a helyi piac megcélzása lehet a legeredményesebb opció. A digitális marketing esetén ez a célközönség utcanevére, városrészére vagy irányítószámára való koncentrálást jelenti. Ez a stratégia egy bizonyos közösség problémái iránt való aggodalom érzetét kelti. A helyi környéken való marketing egyszerű, ugyanis könnyű megismerni a közelben élők általános szükségleteit. Tudod, hogy mit akarnak, hogy akarják és hogy mi lenne a reakciójuk, ha még többet kapnának, mint amire számítanak. Amennyiben céged szállítást is szolgáltat, a termékek mozgatása is olcsóbbá válik helyileg.

 

A helyi piac legkönnyebben a helyi keresőoptimalizálás és a helyi Facebook hirdetések, vagy lokalizált posztok segítségével érhető el. Az online marketing ügynökségek a keresőoptimalizálás mellett több milliós AdWords és Facebook hirdetési büdzsét is kezelnek ügyfeleiken keresztül. Tapasztalatuk ezen a téren összehasonlíthatatlan egy céget kezelő marketingessel. 
 

Marketing stratégia

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
520 162
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

keresztmarketing

A keresztmarketing fogalma A keresztmarketing egy win-win együttműködési forma,...

Marketing automatizálás

Olyan szoftvercsomagokkal végezhető marketing automatizálás, amelyek a...

JavaScript

Mi az a JavaScript? A JavaScript (röviden JS) egy programozási nyelv, amelyet...

Fejléc

A HTML fejléc és alcímek kulcsfontosságú szerepet játszanak a keresőmarketingben (SEM),...

Dedikált IP

Mi az a dedikált IP? Az IP az Internet Protokoll rövidítése – az...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.