10 gyakorlati marketing tipp hoteled fellendítéséhez (Példákkal)

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

10 gyakorlati marketing tipp hoteled fellendítéséhez (Példákkal)

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A szálloda marketing egy külön világ. Most azonban saját, gyakorlati tapasztalataink alapján 10 olyan adatokkal, grafikonokkal illusztrált, azonnal használható tanácsban foglaltuk össze, hogy mit kell tenned 2019-ben amelyek a gyakorlatban is működnek! 
 

10 gyakorlati marketing tipp hoteled fellendítéséhez (Példákkal)

Az, hogy sikerül összehoznod egy kiváló szállodát, még nem jelenti azt, hogy feladataid végére értél. A mai folyamatosan fejlődő, digitális világban a siker kulcsa a folyamatos fejlődés és innováció. Sokszor gondot okoz a hét közbeni időszak megtöltése, vagy a holtszezonokban tapasztalható visszaesés. Egy hotel marketingben mindig van tennivaló, tudjuk ezt jól, hiszen dolgoztunk már jól menő szállodáknak, akik szintén küzdöttek a fenti jelenségekkel. Dolgoztunk olyanoknak is, akiket a csőd széléről mentettünk meg. Egy biztos, az online marketing a leghatékonyabb eszköz, mely egy hotel marketing kommunikációjában segítségedre lehet. 

 

Az elmúlt évek technológiai fejlődéseit és a folyamatosan változó ügyféligényeket elnézve 2019 egy eseménydús esztendőnek ígérkezik a szállodaipar számára. Az emberek újdonságokra vágynak, és ha releváns szeretnél maradni, akkor egy nagy adag kreativitásra, és néhány jó tanácsra lesz szükséged. 

 

Szerencsére, az utóbbival tudunk szolgálni. A következő tippek segítenek beindítani szállodád kreatív marketingelméit, hogy minél több újdonságot és élményt kínálhassatok idén vendégeiteknek!

 

1. Használd ki a technológiai újdonságokat

Sosem volt még olyan egyszerű adaptálni az új technológiákat, mint manapság. Tény persze, hogy a szobafoglalás-ott tartózkodás-értékelés folyamata már évek óta szinte teljesen digitális úton történik, a vendégek ennél többre vágynak.

 

Egy lehetőség például virtuális körsétát készíteni szállodád számára, amely során az érdeklődő vendégek digitálisan bejárhatják intézményedet, és megnézhetik, hogy pontosan mire is számíthatnak szobáidban, éttermedben, a wellness részlegben, és szállodád egyéb részeiben. Egy ilyen virtuális körséta teljesen másféleképpen képes átadni intézményed hangulatát, mint a szokásos fotók.

 

Amíg ez a módszer jobban el nem terjed, komoly előnyt szerezhetsz vele kevésbé naprakész versenytársaiddal szemben.

 

2. Használd a közösségi médiát, fokuszálj az Instagramra!

A közösségi média egy felbecsülhetetlen értékű marketingeszköz minden szálloda számára. Egyre több ember használja kedvenc közösségi platformját általános keresésre, például egy utazás megtervezésekor.

 

A közösségi média persze nem csak az extra fellelhetőség miatt előnyös, hiszen közösségi jellegéből adódóan ideális platformokat kínál az ügyfelekkel történő kétirányú kommunikációra is. Az elmúlt években egyértelművé vált, hogy az effajta kapcsolatépítés egyre fontosabb az ügyfélszerzésben, és ez a trend 2019-ben egyre jelentősebbé válik majd.

 

Ha szeretnél szorosabb kapcsolatokat kiépíteni követőiddel a közösségi médián, akkor azt többféleképpen is megteheted – például felkérheted őket, hogy osszanak számukra kedves képeket a szállodádban töltött időkről, indíthatsz versenyeket Instagramon, készíthetsz saját hashtaget. 

 

A közösségi média ezen kívül ideális felületet biztosít arra, hogy értékes, érdekes, hasznos tartalmakkal kápráztasd el leendő és meglévő ügyfeleidet (akár korábbi vendégeid tartalmaival), és arra, hogy bemutasd szállodád személyiségét az érdeklődőknek.

 

Az Instagram marketing a vendéglátásban is rendkívül hatékonyan működik. Az Oxigén Hotel**** Superior Family & Spa esetében sikerült 3 hónap alatt 7.000 új követőt szereznünk a szálloda Instagram oldalának, mely már a weboldal látogatottságban is érezhető. 10.000 követő után már linkeket is lehet rakni az Insta Story-kba, így még több vendéget küldhetünk majd át a hotel weboldalára. 


1.    Kép. Az Oxigén Hotel**** Superior Family & Spa Instagram oldala

Oxigén Hotel Instagram marketing tanácsadó

 

 

Nézzd meg hotel marketing tanácsadás szolgáltatásunkat, referenciáinkat! Kattints IDE! 

 

3. Kínálj jobb hűségprogramot, mint versenytársaid

Ha szeretnéd megtartani ügyfeleidet, akkor indíts hűségprogramot, ha pedig már van ilyened, akkor kínálj még egy kis „extrát”.

 

Bizonyítsd be ügyfeleidnek, hogy nálad a hűségprogram többről szól, mint egyszerű pontgyűjtésről. Kínálj extra szolgáltatásokat, ajándékokat, vagy véletlenszerűen válassz ki egy gyakran visszatérő vendéget, és kínálj fel neki egy ingyenes vacsorát, egy pár színházjegyet, vagy bármit, ami illik szállodád márkájához.

 

4. Foglalkozz a keresőoptimalizálással

 

a. Legyen keresőoptimalizált weboldalad

Miért fontos a keresőoptimalizálás a vendéglátás és turizmus marketing területén? Elég ránézni az alábbi táblázatra, és egyértelművé válik: a Google hozza a legtöbb szobafoglalást, ha a hotel honlapja keresőoptimalizált. 

 

2.    kép. Egy keresőoptimalizált honlappal rendelkező szálloda szobafoglalásainak forrásai 2019 februárjában

Hotel marketing szobafoglalás növelése tanácsadó SEO

 

Mi kell ehhez? Egy jó honlap. Miért? Mutatok egy pár példát! Az alábbi ábrákon egy budapesti étterem SERP eredményei, azaz a Google találati listáján való elhelyezkedés látható. Az ábra tetején láthatod a szavakat, amire vizsgáltuk a pozíciókat. Gondolom kitalálod, mikor cserélték ki az étterem weboldalát hozzá nem értő honlapkészítő cég weblapjára, ugye?

 

 

Étterem Keresőoptimalizálás eredménye

 

Étterem Keresőoptimalizálás eredménye Budapesten

 

 

Étterem Keresőoptimalizálás hibák, rossz honlapkészítő

 

Gondold el, mennyi asztalfoglalástól, rendezvényhelyszín ajánlatkéréstől esik most el ez az étterem. Ha próbálja is fizetett hirdetéssel pótolni, rengetegbe fog neki kerülni.

 

Ha te nem szeretnél hasonló helyzetbe kerülni, szeretnél viszont egy hatékony, vendégmágnes online marketing rendszert, írj nekünk most! Kattints IDE! 

 

b. Írj vagy írass saját blogot weboldaladon!

Habár egy rendkívül hasznos marketingeszköz, nagyon kevés szálloda vezet saját blogot, vagy ír cikkeket weboldalára. A blogok a tartalommarketing eszközei, céljuk pedig első sorban az, hogy a cégek értékes tartalmakat osszanak meg rajtuk keresztül leendő és meglévő ügyfeleikkel.

 

Beszámolhatsz helyi eseményekről, különleges ajánlatokról, céges hírekről, és persze megoszthatsz olyan tartalmakat is, amelyek valamilyen hasznos információt kínálnak az olvasóknak, lehetőleg egy, a szállodádhoz kapcsolódó témában (utazás, látnivalók, stb.).

 

A tartalommarketing rendkívül hasznos eszköz a szállodamarketingben, mert segít bebizonyítani, hogy valóban odafigyelsz ügyfeleidre, és hogy szeretnéd minél kellemesebbé, érdekesebbé tenni a szállodádban töltött idejüket.

 

Afféle extraként, a blogvezetés megnyitja a keresőoptimalizálás kapuit is, amivel organikus (ingyenes) módon vonzhatsz be látogatókat, és ezzel lehetséges ügyfeleket szállodád webhelyére.

 

5. Mutasd be személyzetedet

A szállodamarketing másik fontos eleme a márkaépítés. Azzal, hogy bemutatod a szállodád neve mögött álló embereket, sokat tehetsz márkád népszerűsítése érdekében.

 

Az emberek emberekkel szeretnek kommunikálni, tehát érdemes előtérbe helyezni szállodád emberi aspektusát. Mutasd be alkalmazottjaidat ügyfeleidnek, különösen, ha egy kisebb szállodát vezetsz. Meséld el a történeteiket, és gyűjtsd össze ezeket webhelyed „Csapatunk” oldalán.

 

Ha van néhány igazán eltökélt munkatársad, akkor kérd meg őket, hogy személyes profiljaikkal is vegyenek részt szállodád népszerűsítésében. Az alkalmazottak értékes márkaképviselők lehetnek egy cég számára.

 

6. Összpontosíts a helyi tényezőkre

Érdemes együttműködni néhány helyi céggel, hogy egy kedvezőbb, értékesebb kínálatot mutathass fel vendégeidnek. Ha például összeállsz egy étteremmel, akkor különleges ajánlatként 10% kedvezményt kaphatnak azok a vendégek a vacsorákból, akik a te szállodádban szállnak meg.

 

Vendégeid nem feltétlenül szállodád miatt érkeznek majd hozzád, és sokan minden bizonnyal érdeklődnek majd azokért a dolgokért, amiket a környék kínál. Segíts nekik eligazodni, hogy rátaláljanak a helyi kínálat legjavára.

 

7. Kínálj élményeket

Törekedj arra, hogy vendégeid náluk töltött idejük alatt igazi élményekkel gazdagodhassanak. Ezzel garantálhatod, hogy szívesen térjenek vissza hozzád a későbbiekben, és ismerőseiknek is ajánlják szállodádat. Szervezhetsz rendezvényeket, készíthetsz utazási útmutatókat, vagy bevezethetsz szezonális ajánlatokat is.

 

Mindez persze történhet átfogó marketingstratégiáddal párhuzamban is, hiszen ezeket az anyagokat blogodon, email kampányaidban, és a közösségi médián is felhasználhatod.

 

8. Hirdess okosabban, ne többért

Az influencer marketing az elmúlt évek egyik legfelkapottabb marketingtrendje. Lényegében találnod kell néhány befolyásos, hiteles online személyiséget, akik képesek sajátos nyelven kommunikálni ügyfeleiddel, és számukra megfelelő tartalmakat készíteni nekik.

 

Egy másik lehetőség kihasználni a felhasználók által készített tartalmakat is. Ösztönözd arra ügyfeleidet, hogy számoljanak be a szállodádban töltött pihenésükről, vagy osszanak meg képeket azokról a napokról.

 

Ezek segítenek megerősíteni az úgynevezett „közösségi bizonyítékot” szállodád számára, hitelesebbé, megbízhatóbbá téve ezzel márkádat a nyilvánosság szemében. Magyarország összes létező influencerét megtalálod az Influencer Toplistában, a legkisebbtől a legnagyobbig! Kattints IDE a listáért! 

 

9. Érd el, hogy ügyfeleid legyenek márkád képviselői

Ha van valami, ami a hagyományos marketingnél is hatékonyabb lehet, akkor az a szájról szájra történő híresztelés. Igyekezz arra ösztönözni vendégeidet, hogy meséljenek szállodádról ismerőseiknek és barátaiknak.

 

Persze ezért cserébe nem csak árengedményeket kínálhatsz fel, hanem hűségpontokat, vagy akár különleges ajándékokat is. A lényeg, hogy éreztesd ügyfeleiddel, hogy igazán fontosak számodra.

 

Történt egyszer, hogy egy család véletlenül az egyik Ritz-Carlton szállodában felejtett egy plüssmacit. A játék nem hogy napokkal később visszakerült a családhoz, a szálloda még néhány vicces képet is mellékelt a csomaghoz, amik a plüssmackó kalandjait ábrázolták a szállodában töltött extra ideje alatt. 

 

Ezzel a Ritz-Carlton nem csak egy nagyon elégedett ügyfelet (pontosabban egy családnyit) szerzett magának, de a plüssmaci kalandjai az egész internetet bejárták, pozitív márkaképet festve ezzel a szállodaláncról.

 

10. Győződj meg róla, hogy a technológia is hozzájárul a vendégélményhez

Vizsgáld át alaposan webhelyedet, és azonosítsd azokat a pontokat, ahol az ügyfelek eltántorodhatnak szállodádtól. Talán túl sok lépésből áll a foglalási folyamat, esetleg lassú a webhely, nehéz megtalálni egy gyakran keresett opciót, kicsik a galéria képei, stb.

 

Ügyelj arra is, hogy szállodád webhelye tökéletesen működjön a különféle mobileszközökön is. Egyre többen vásárolnak, vagy éppen foglalnak szobát mobilkészülkeikről, ezért fontos, hogy fel legyél készülve ezekre a felhasználókra is.

 

Biztosítsd, hogy a pozitív ügyfélélmény abban a pillanatban megkezdődjön, amikor a leendő utazók először webhelyedre érkeznek!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!