A legfontosabb tulajdonságok, amelyeknek egy webáruháznál meg kell lennie

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A webáruházak 15 legfontosabb tulajdonsága

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Országos, és olykor nemzetközi ügyfélkörük miatt a webáruházakra óriási verseny jellemző, ami az előző évek során a járványhelyzetnek köszönhetően egyre csak fokozódott. Számos kereskedő volt kénytelen az internetre áthelyeznie üzletét, aminek köszönhetően az egyébként is zsúfolt e-kereskedelmi mezőny még sűrűbbé vált.

webáruház tulajdonságok

Ha most szeretnél belevágni kínálatod online árusításába, vagy egy meglévő webáruház továbbfejlesztését tervezed, akkor az alábbiak nem hiányozhatnak stratégiádból:

 

1. Reszponzív design

A reszponzív design azt jelenti, hogy webáruházad elrendezése igazodik ahhoz a készülékhez, amin éppen megtekintik. Ha például valaki egy okostelefonról nézi, akkor is tökételesen navigálható és használható marad számára, épp úgy, mintha egy laptopról böngészné kínálatodat.


Ez manapság nélkülözhetetlen, hiszen az emberek többsége már mobilkészülékekről éri el az internetet. Ha pedig nem gondolsz ezekre a látogatókra és lehetséges ügyfelekre, akkor rengeteg forgalomtól fosztod meg magadat.

 

2. Biztonsági funkciók

Sokan azért tartanak az online vásárlástól, mert nem bíznak az online tranzakciókban. Mielőtt egy majdnem vásárló hajlandó lesz megadni a bankkártyája adatait egy webáruházban, határozottan meg akar majd győződni róla, hogy ezeket az adatokat biztonságosan kezeli majd az adott webhely.


Ehhez mindenekelőtt egy SSL tanúsítványra lesz szükséged, illetve jól láthatóan kell feltüntetned adatvédelmi szabályzatodat is, hogy a látogatók biztosan ne tévesszék el.
 

3. Felhasználóbarát kezelőfelület

Fontos, hogy megkönnyítsd a navigációt látogatóid számára, hiszen, ha nem találnak rá arra, amit keresnek, akkor máshol nézelődnek majd tovább.


Sokat segíthet, ha kategóriákra osztod fel kínálatodat, főleg, ha többféle terméket is értékesítesz. Ne használj azonban túl sok alkategóriát sem, mert így csak még nehezebb lesz rátalálni a keresett termékekre.


Ügyelj a szövegek és a képek egyensúlyára – ne helyezz el túl sok termékinformációt egy-egy oldalon, hacsak nem a termék adatlapjáról van szó.

 

4. A webhely sebessége

betöltését, ami könnyedén eltántorítja a felhasználókat a további böngészéstől. Egy lassú webhely továbbá a Google keresőtalálatai között is alacsonyabb pozíciókban jelenik majd meg, így kevesebben találhatnak rá a világ legnagyobb keresőmotorján keresztül.


Fontos mindenekelőtt úgy tömöríteni ezeket a képeket, hogy a fájlméretük a lehető legalacsonyabb legyen elfogadható minőségromlás mellett. Érdemes továbbá az úgynevezett „lazy loading” technikát alkalmazni, ami csak akkor tölti be az oldal elemeit, amikor szükség van rájuk.

 

5. Felhasználói tartalmak

Egy webáruház esetében ezek főleg a korábbi vásárlók visszajelzéseit jelentik. Ezek érkezhetnek írott vagy akár videós formában is, és azt bizonyítják az érdeklődőknek, hogy termékeid valóban megoldást nyújtanak a problémáikra.
Kínálj lehetőséget a véleménynyilvánításra a termékek adatlapjain, illetve kérd ki ügyfeleid véleményét a közösségi médián, emailben és egyéb felületeken is. A videós visszajelzések még meggyőzőbbek lehetnek.
 

6. Videós tartalmak

Ha már itt tartunk. A videós tartalmak számos webáruházban javíthatják a konverziók arányát, de nem mindenütt ugyan olyan hasznosak. Ha például olyan termékeket árusítasz, amelyek használata szemléltetést igényel, akkor jó ötlet videókat készíteni ezekről, és megjeleníteni azokat a termékek adatlapjain. Egy online könyvesbolt ezzel szemben kevésbé veheti hasznát a videóknak.

 

7. Kézbesítési opciók

Ez inkább üzletpolitikai szempont, de nagyon fontos, hogy webhelyeden is feltüntesd vásárlóid lehetőségeit.
Ha például olyan alacsony értékű termékeket is kínálsz, amelyeket nem éri meg egyenként házhoz szállítani, akkor kínáld fel a lehetőséget a személyes átvételre is üzletedben vagy valamelyik raktáradban.

 

8. Kapcsolódó termékek

A keresztértékesítés egy gyakori technika a webáruházakban. Lényege, hogy olyan termékeket is felkínálsz a vásárlónak a rendelés során, amelyeknek szintén hasznát veheti az eddig összeválogatott termékek alapján. Ha például egy univerzális távirányítót rendel, akkor felkínálhatsz mellé egy csomag elemet. Egy nadrág mellé egy jó pár cipő, míg egy asztalhoz néhány passzoló stílusú szék is felajánlható.

 

9. Visszatérítési és visszaküldési politika

Előfordulhat, hogy egy vásárló nem lesz elégedett valamivel, amit tőled rendel. Nem mindegy azonban, hogy mennyire nehezíted meg számára a termék visszaküldését, illetve az ára visszaigénylését.
Ideális esetben előre közöld vevőiddel, hogy milyen lehetőségeik vannak, ha szeretnék visszaküldeni rendelésüket, és segíts is nekik ebben, ha erre kerülne a sor. Sok esetben ez jelentheti a különbséget egy pozitív és egy negatív értékelés között.
 

10. Fizetési opciók

Online bankkártya, utalás, utánvét (készpénz és kártya), PayPal – egy jó webáruház manapság minden népszerűbb fizetési módot biztosítja ügyfelei számára. Kínáld és tüntesd fel te is ezeket az opciókat, különben rengeteg olyan lehetséges ügyféltől fosztod meg magadat, akik már készen álltak a fizetésre.

 

11. Kívánságlista

A kívánságlisták értékes rálátást nyújtanak a legnépszerűbb termékekre.
Ha egy felhasználó kívánságlistát állít össze magának, akkor emailben értesítheted róla, valahányszor ezek a termékek újra készletre kerülnek, vagy akciós áron kaphatók. E mellett kapcsolódó termékekről is küldhetsz időnként emlékeztetőket, persze személyre szabott válogatásokkal. Szintén érdemes emailt küldeni, ha egy kívánságlistára helyezett termék kezd kifutni, és már csak a készlet erejéig lesz elérhető.
 

 

12. Chatbot

Nem lehetsz jelen webáruházadban a nap 24 órájában, pedig a vásárlók gyakran pont az éjszaka közepén, vagy valamikor hétvégén kezdenek el érdeklődni kínálatod iránt. Itt lépnek a színre a chatbotok.
Egy chatbot lehet az első kommunikációs pontod közted és egy lehetséges ügyfél között, és nagyon is sokat jelenthet, ha van „valaki”, aki minden nap minden percében képes választ adni a leggyakoribb kérdésekre. A fejlettebb chatbotok még a rendeléseket is segítenek lebonyolítani, figyelmeztethetik a felhasználókat a fogyó készletekről, és így tovább.
 

 

13. Személyre szabás

Az automatizálás rengeteg időt segít megspórolni, de fontos, hogy személyre szabott legyen. Például emlékeztető emaileket küldhetsz azoknak, akik félbeszakították vásárlásukat, és termékeket hagytak a kosarukban – de ezek az üzenetek mindig az adott érdeklődőknek kell szóljanak.

 

14. A közösségi média bevonása

Az olyan közösségi platformok, mint az Instagram az e-kereskedelem fontos eszközei lehetnek, de ehhez nem elég csak néha egy-egy képet feltölteni rájuk.


Az Instagram és a Facebook például lehetővé teszik a kereskedők számára, hogy közvetlenül értékesítsék kínálatukat, így a felhasználóknak el sem kell hagyniuk a platformokat, hogy megvásárolják a felkínált termékeket.


Ezen kívül persze a platformok más funkcióit is ajánlott használni, úgymint a történeteket, a videós tartalmakat és így tovább.

 

15. A hátrahagyott bevásárlókosarak megmentése

Egy „majdnem” vásárló többféle okból is megszakíthatja a vásárlását és hagyhatja el bevásárlókosarát. Ez persze mindig elszalasztott lehetőségekkel jár, de szerencsére több mindent is tehetsz azért, hogy csökkentsd az ilyen eseteket, illetve visszaszerezd elveszített vásárlóidat.
Mindenekelőtt ki kell derítened, hogy miért szakítják meg az emberek a vásárlásukat, mielőtt véglegesítenék rendelésüket. Talán túl lassú a webhelyed? Esetleg nehezen lehet rátalálni a rendeléshez szükséges gombokra? Nem elég bizalomgerjesztő a fizetési felület? Nincs elegendő információ a visszatérítési opciókról?


Küldj emlékeztető emaileket azoknak a regisztrált felhasználóknak, akik termékeket helyeztek a kosarukba, de nem rendelték meg azokat. Meglehet, hogy nem a webhelyeddel volt a baj, csak valamilyen sürgős dolguk akadt, vagy más külső tényező terelte el a figyelmüket. Ilyenkor egy egyszerű automatizált email is segíthet visszaszerezni ezeket a vásárlókat.
 

Gyakori kérdések

Milyen fizetési módokat érdemes egy webáruházba tenni?

Online bankkártya, utalás, utánvét (készpénz és kártya), PayPal – egy jó webáruház manapság minden népszerűbb fizetési módot biztosítja ügyfelei számára. Kínáld és tüntesd fel te is ezeket az opciókat, különben rengeteg olyan lehetséges ügyféltől fosztod meg magadat, akik már készen álltak a fizetésre.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!