Ünnepi marketing tippek, amelyekkel fellendítheted a forgalmat karácsony előtt

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

13 ünnepi marketing tipp 2022-re

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Habár még csak az ősz közepénél járunk, rohamléptekkel közeledik az ünnepi időszak, és sokan már most azon tanakodnak, hogy hogyan készítsék fel márkájukat az év végi hajrára. Ha még nincs ünnepi marketingstratégiád (vagy csak szeretnéd kiegészíteni azt), akkor az alábbi tippek neked szólnak!

ünnepi marketing tippek

1. Kínálj elsőosztályú ügyfélélményt

Habár az ünnepek az év egyik legvidámabb időszaka, sokak számára komoly stresszforrást is jelent, különösen az ajándékvásárlás miatt. Kínálj hasznos tippeket és trükköket ügyfeleidnek, hogy megkönnyítsd a dolgukat, és levedd ezt a terhet a vállukról.


Tegyük fel, hogy egy nagyobb áruház ünnepi marketingjéért felelsz. Megoszthatsz például néhány hasznos karácsonyi receptet vásárlóidnak azokból az összetevőkből, amelyeket nálad is megtalálnak.


A legfontosabb szempont az, hogy tartalmaidnak kapcsolódnia kell valahogyan kínálatodhoz, illetve ügyfeleid igényeihez. Mielőtt bármilyen tartalmat készítenél, gondolkodj el rajta, hogy mivel kínálhatsz értéket ügyfeleidnek.


Ne felejtsd el megemlíteni azt sem, hogy hogyan segítenek termékeid és szolgáltatásaid a fogyasztóknak. Persze, csak akkor buzdítsd az embereket termékeid megvásárlására, ha ennek van is értelme az ünnepi kontextusban. De ne próbáld meg rájuk erőltetni kínálatodat, mert ezzel csak eltaszítod őket magadtól.

 

2. Mutasd meg, hogy mennyire hálás vagy ügyfeleidnek

Az ünnepi időszakot megelőző hetek és hónapok során az emberek különösen sokat gondolkodnak azon, hogy mire és hol költenék el pénzüket, amikor eljön az ajándékvásárlás ideje. Előfordulhat tehát, hogy ilyenkor még régi, hűséges ügyfeleid is másnál terveznek vásárolni.


Ha szeretnéd visszaszerezni korábbi ügyfeleidet (és persze újakat is), akkor nem szabad megengedned, hogy elfeledkezzenek rólad. Éppen ezért, ha szeretnéd megőrizni márkahűségüket, akkor ünnepi marketingstratégiádban komoly hangsúlyt kell fektetned a hálára.


Mutasd meg vásárlóidnak, hogy mennyire értékesek is számodra. Ezt többféleképpen is megteheted, például egy email vagy hagyományos levél kiküldésével, amiben megköszönheted nekik eddigi támogatásukat, és arra buzdíthatod őket, hogy idén is nálad vásároljanak.

 

3. Minél előbb indítsd be ünnepi marketingkampányodat

A cégek többsége túl sokáig vár az ünnepi kampány megtervezésével és kivitelezésével. El kell érned, hogy célközönséged már jóval december előtt elkezdjen márkádra és az ünnepi bevásárlásra gondolni – lehetőleg egyszerre.


Szeptemberre vagy októberre már egy kész stratégiád kell legyen ehhez, így, ha még nem kezdtél el foglalkozni vele, akkor ne halogasd tovább. Egy igazán jó ünnepi marketingkampány már jóval november előtt kezdetét veszi.


Habár sok vásárló hajlamos az utolsó pillanatig halogatni az ünnepi bevásárlást, mások már hetekkel, vagy hónapokkal korábban összegyűjtik az ajándékokat. Ők azok, akiket sikerül majd megnyerned, ha időben elkezdesz az ünnepi marketinggel foglalkozni.

 

4. Kínálj ingyenes jutalmakat

Ugyan év vége felé az embereknek főleg az ajándékvásárláson jár az esze, a legtöbben maguknak is szívesen vennének valamit. Ezért lehet olyan hatékony ünnepi marketingtaktika valamilyen ingyenes terméket vagy más jutalmat felkínálni nekik.


Ezzel nem csak arra ösztönözheted az embereket, hogy megvásárolják termékedet, hanem arra is, hogy több pénzt költsenek nálad. Ha például egy ingyenes terméket kínálsz fel minden 15 ezer Ft feletti vásárláshoz, akkor lesznek olyanok, akik hajlandók egy tízezer forintos rendeléshez további ötezer forintnyi terméket hozzáadni.


Ha nem engedheted meg magadnak, hogy ingyen osztogasd termékeidet, akkor kínálhatsz akár ingyenes kiszállítást is egy bizonyos rendelési érték felett.


Az ünnepi időszak az ajándékozásról szól, és vásárlóid is szívesen fogadják ilyenkor az ajándékaidat. Emeld ki különleges ajánlataidat, akciós termékeidet és más promócióidat, ahol csak leheted.

 

5. Mutasd be online is termékeidet

Egyes fizikai üzleteknek bemutatóterme is van, ahol az érdeklődők személyesen is megtekinthetik a termékeket, mielőtt megvásárolnák azt. Erre az interneten is van lehetőség, legalábbis bizonyos korlátok között.


Egy digitális bemutatóterem, vagyis „webroom” segítségével az érdeklődők az interneten keresztül is megismerkedhetnek kínálatoddal, és ugyan úgy minden szögből megvizsgálhatják termékeidet, mintha személyesen látogatnának el üzletedbe.


Ha nincs kereted egy digitális bemutatóterem kialakítására, akkor legalább biztosíts 360 fokban forgatható képeket termékeidről.

 

6. Használj email marketinget

A sűrű ünnepi időszakban a napok többsége a rohanásról szól. Akár ügyeket intéznek, akár az ünnepi bevásárlásaikat próbálják letudni, ideális vásárlóidnak nincs sok idejük a telefonhívásokra, a személyes találkozókra vagy a hagyományos levelek megírására és feladására.
Abban azonban biztos lehetsz, hogy célközönséged rendszeresen ellenőrzi emailjeit.


A cégek különféle ajánlatokat küldenek a vásárlóknak az ünnepek során. Ezért nézegetik sokan sűrűn a beérkező emaileket – a legjobb ajánlatokra szeretnének lecsapni, amelyekkel minél nagyobb összegeket spórolhatnak meg.


Próbáld minél megnyerőbb ajánlatokkal megkeresni feliratkozóidat. Értesítsd őket az akciókról, a promóciókról vagy éppen szezonális termékeidről. Néha egyetlen email is elég ahhoz, hogy egy korábbi ügyfelek ismét tőled vásároljon.

 

7. Ösztönözd beszélgetésre az embereket

Célközönségedet több csatornán is aktivitásra ösztönözheted, beleértve webhelyedet, blogodat és közösségi médiás fiókjaidat. Na persze, az ügyfelekkel egész évben fontos kommunikálni, de ha valamikor, akkor az ünnepek során kell különös figyelmet fordítanod rájuk.


Feltölthetsz például egy ünnepi hangulatú képet az Instagramra, és megkérdezheted követőidet, hogy miért várják idén a karácsonyt. Ez után persze igyekezz válaszolni az érkező hozzászólásokra (persze ezt jobb egy kijelölt csapattagra bízni).


Bárhogyan is kommunikálsz követőiddel, fontos, hogy mind a pozitív, mind pedig a negatív megjegyzésekre is válaszolj. Ha valaki negatív kommentet ír, és nem válaszolsz rá, akkor ez rossz fényt vethet márkádra mások szemében.

 

8. Használj hashtageket

10-ből 8 főnek van közösségi profilja, így ünnepi marketinged során nem engedheted meg magadnak, hogy elhanyagold ezeket a platformokat. A közösségi médián nem csak új ügyfeleket szerezhetsz, hanem meglévő követőidet is újbóli vásárlásra ösztönözheted.
Ha már most foglalkozol a közösségi média marketinggel, akkor ideje az ünnepekre optimalizálnod stratégiádat.


Használd ki a hashtagek hatalmát a Twitteren, az Instagramon és minden egyéb platformon, ahol népszerűek ezek a kattintható címkék. Ne pazarold az idődet a hashtagekre olyan platformokon, ahol kevésbé használják őket – például a Facebookon.


A hashtagekkel promócióidat és más különleges ajánlataidat is népszerűsítheted. Akár arra is ösztönözheted követőidet, hogy készítsenek márkáddal kapcsolatos tartalmakat, és meg is osszák azokat egy márkás hashtag kíséretében.


Az igazán jó hashtageket könnyű megjegyezni, így lehetséges ügyfeleid számára márkád neve is hamarabb rögzül majd. A megfelelő hashtagekkel új vásárlókat is elérhetsz, akik épp a tökéletes karácsonyi ajándékot keresik szeretteiknek.


A legjobb eredmények érdekében ügyelj iparágad aktuális vásárlói trendjeire. Mi érdekli a legjobban az embereket az idei ünnepi szezonban? Mely termékekről beszélnek a legtöbbet az interneten? Melyek a legnépszerűbb hashtagek a különböző platformokon?

 

9. Készíts ünnepi hirdetéseket

Ha egyébként is foglalkozol PPC hirdetésekkel, akkor akár ünnepi hangulatú reklámokat is készíthetsz – például „A tökéletes karácsonyi ajándék…” és így tovább. Természetesen ezekhez a hirdetésekhez ünnepi témájú tartalmakat is ajánlott készíteni.


Indíthatsz egy blogsorozatot vagy készíthetsz néhány egymáshoz kapcsolódó közösségi bejegyzést, amelyek mind az ünnepi készülődéssel és más kapcsolódó témákkal foglalkoznak.


Az áruházi példához visszatérve, nem csak receptek, hanem ünnepi dekorációk elkészítését is részletezheted követőid számára.

 

10. Használj újracélzást

A látogatók túlnyomó többsége úgy távozik egy újonnan meglátogatott webhelyről, hogy nem vásárol rajta semmit. Ezeket az „elszalasztott” lehetőségeket szerezheted vissza az újracélzás technikájával.


Az újracélzásnak többféle formája is van. Ha például egy érdeklődő megadta az email címét, de nem vásárolt semmit, akkor később egy automatikus emailben emlékeztetheted arra, hogy termékek maradtak digitális bevásárlókosarában, és ösztönözheted, hogy folytassa a vásárlást.
Egy másik lehetőség remarketing kampányt indítani. A remarketing hirdetések kifejezetten azoknak a felhasználóknak jelennek meg az interneten, akik korábban jártak webhelyeden, de nem vettek semmit. Ez persze egy eléggé széles csoport, de szerencsére akár az alapján is megcélozhatod őket, hogy pontosan mely termékek oldalait nézegették webhelyeden.


Akárhogy is célzod újra az érdeklődőket, fontos, hogy céged tisztában legyen a felhasználók motivációival. Ki kell derítened tehát, hogy miért távoztak webhelyedről, mielőtt vásároltak volna, és a jövőben csökkentened kell az ilyen zavaró, gátló tényezőket (pl. lassú oldalsebesség, bonyolult rendelési folyamat stb.)

 

11. Hass a vásárlók érzelmeire

Az ünnepek igazán változatos érzelmeket hoznak ki az emberekből. Egy jó ünnepi marketingstratégia ezekre az érzelmekre próbál hatni, arra ösztönözve ezzel a vásárlókat, hogy márkádat is figyelembe vegyék (sőt, preferálják) bevásárlásaik során.
Ünnepi marketingkampányod kialakítása során ügyelj fokozottan a tervezett tartalmak érzelmi hatására. Ossz meg inspiráló üzeneteket a közösségi médián, vagy mutasd meg, hogy hogyan ünneplitek cégednél a karácsonyt.
 

 

12. Indíts videómarketing-kampányt

A videó az internet legnépszerűbb tartalomtípusa. Az emberek túlnyomó többsége azt állítja, hogy a videók segítenek meghozni vásárlói döntéseiket.


A webhelyeden, emailjeidben és közösségi profiljaidon elhelyezett videók segítenek átadni márkád üzenetét, és arra ösztönözhetik a nézőket, hogy még többet akarjanak tudni rólad és kínálatodról. A videókat továbbá nagyon könnyű másokkal is megosztani, és remekül szemléltetheted bennük termékeid és szolgáltatásaid előnyeit.

 

13. Népszerűsítsd márkádat

Az ünnepi időszakban márkád népszerűsítéséről sem szabad megfeledkezned. Sokkal mélyebb nyomot hagyhatsz az emberekben azzal, hogy nem csak termékeidet, hanem márkádat is megosztod velük. Ha például márkád környezetbarát termékek gyártásával és értékesítésével foglalkozik, akkor ezzel ösztönözheted arra a vásárlókat, hogy téged válasszanak a versenytársak helyett.


Ha céged elsőosztályú ügyfélszolgálatot biztosít, akkor ezt is bátran kiemelheted marketinganyagaidban. Ez a fajta egyedi terméktulajdonság (USP) nem csak márkád értékeit bizonyítja, hanem megmutatja, hogy mire számíthatnak tőled ügyfeleid.
 

Gyakori kérdések

Milyen ünnepi hirdetéseket érdemes készíteni webáruházként?

Ha egyébként is foglalkozol PPC hirdetésekkel, akkor akár ünnepi hangulatú reklámokat is készíthetsz – például „A tökéletes karácsonyi ajándék…” és így tovább. Természetesen ezekhez a hirdetésekhez ünnepi témájú tartalmakat is ajánlott készíteni. Indíthatsz egy blogsorozatot vagy készíthetsz néhány egymáshoz kapcsolódó közösségi bejegyzést, amelyek mind az ünnepi készülődéssel és más kapcsolódó témákkal foglalkoznak.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!