Ezekre a 2023-as SEO trendekre kell odafigyelned az év során

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ezekre a 2023-as SEO trendekre kell odafigyelned az év során

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Amikor 2002-ben elkezdtem a keresőoptimalizálással foglalkozni, ha ellovastál egy leírást arról, mit szeret a Google, pillanatokon belül a találati lista elejére jutottál. Sőt, ott is maradtál jó ideig. Akkor még alig valaki tudta, mi az a keresőoptimalizálás, ma viszont már mindenki keresőoptimalizált honlapot szeretne. 
 

2002-óta foglalkozom keresőoptimalizálással, napi szinten kísérletezek, fejlesztek. 2023-ra a következő SEO trendekre kell figyelj, látogatott honlapot kívánsz

A SEO ma már az online marketing egyik legdinamikusabb területe, hiszen a Google rendszeresen frissíti a rangsoroló algoritmusát, hogy minél jobb keresőélményt kínálhasson felhasználóinak. Ennek köszönhetően az online marketingesek minden évben kénytelenek odafigyelni az aktuális és kialakulófélben lévő keresőoptimalizálási trendekre, amelyek nagyban befolyásolják majd munkájukat. 

 

2023-ban értéket és szaktudást kell kínálnod célközönséged számára. Mindemellett persze továbbra is ügyelned kell webhelyed teljesítményére, hogy látogatóid minél gyorsabban rátaláljanak ezekre a fontos információkra. 

 

Ezek a stratégiák persze mindig is fontosak voltak a SEO-ban, azonban az évek során sokat változott, hogy hogyan érdemes megvalósítani őket. A Google ugyanis egyre ügyesebben képes azonosítani az igazán értékes, hasznos tartalmakat, amelyek megfelelnek a felhasználók elvárásainak. 

 

Szóval melyek lesznek azok a 2023-as SEO trendek, amikkel muszáj leszel foglalkozni az előtted álló hónapok során? 

 

1. E-A-T plusz élmény: E-E-A-T 

A Google hírhedt E-A-T algoritmusa (ami tartalmak mögött álló szaktudással, tekintéllyel és megbízhatósággal foglalkozik) 2022 decemberében egy új szemponttal bővült, méghozzá az élménnyel (E – Experience), így ma már E-E-A-T-ként emlegethetjük. 

 

Szóval mit takar az „élmény” ebben a kontextusban? A Google azt szeretné, hogy a tartalmak készítői valódi, személyes tapasztalattal rendelkezzenek az adott témában. 

 

Egy online marketing tanácsadó például hiteles, valódi tapasztalatokon alapuló cikkeket írhat a legfontosabb 2023-as SEO trendekről. Ha viszont ugyan ez a marketingszakértő valamilyen egészségügyi témáról kezdene el beszélni (például a „fül betegségei és azok kezelése”), akkor a mögött semmilyen valódi szakmai tapasztalat nem állna, hiszen az illető nem orvos. 

 

Ez azt jelenti, hogy a webhelyeknek nagyon oda kell figyelniük arra, hogy kik és milyen cikkeket készítenek számukra. 

 
 

2. Közönségközpontú tartalmak 

A Google azért kénytelen szigorítani az ilyen minőségi elvárásain, mert egyre többen készítenek „SEO tartalmakat” – olyan tartalmakat, amelyek elsődleges célja minél jobban rangsorolni egy-egy kifejezésre, a helyett, hogy értékes, releváns információkat kínálnának az olvasóknak. 

 

Ha viszont egy pénzügyi szoftverszolgáltatást áruló webhely hirtelen palacsintareceptekről kezd el írni a blogján, akkor az rögtön gyanús lesz majd a Google szemében. A gyanú megalapozott, hiszen mégis mi köze van a palacsintának a könyveléshez? Milyen értéket kínálnak ezek a receptek a cég ügyfelei számára? 

 

Azok a cégek, amik csak magas pozíciókat szeretnének elérni cikkeikkel (a helyett, hogy valódi értékeket kínálnának velük célközönségük számára) nem sok sikerre számíthatnak 2023-ban. Maradj te is a saját szakterületeden, és készíts hiteles, értékes cikkeket és más tartalmakat célközönségednek – azok rangsorolnak majd jól. 

 

3. Fokozott súlyozást kap a szerzők tekintélye 

Szintén változtatásokra sarkallják a Google-t az automatikusan előállított tartalmak, amelyek egyre több webhelyen ütik fel a fejüket. A Google határozottan olyan tartalmakat szeretne látni és rangsorolni, amiket valódi emberek készítettek, valódi embereknek (nem pedig algoritmusok más algoritmusoknak). 

 

Ehhez mindenekelőtt meg kell győződnöd róla, hogy a tartalmaidat készítő szerzők valóban szakemberek legyenek azokon a területeken, amelyekről írnak. Mindezt persze a Google-nak is bizonyítanod kell majd: 

 

Mutasd be szerzőidet: Helyezz el egy rövid szakaszt a cikkek végén, amiben bemutatod a tartalom szerzőjét. Foglald össze benne röviden a tartalomkészítő szakami tapasztalatát és tudását. 

 

Készíts szerzői oldalakat: Ezeken az oldalakon részletesebben is bemutathatsz egy-egy szerzőt, és hivatkozhatsz az összes tartalomra, amit ők készítettek. 

 

Hivatkozz a szerzők közösségi fiókjaira: A Google ezeken keresztül is ellenőrizheti, hogy szerzőid valódi személyek és szakértők. 

 

4. Hasznos tartalmak 

A Google 2022 augusztusában bevezetett hasznos tartalmak frissítése szintén meghatározó 2023-as SEO trendnek ígérkezik. A keresőóriás mindig is igyekezett kiváló minőségű tartalmakat összeválogatni felhasználói számára. A „hasznos tartalmak” frissítés fő célja biztosítani, hogy az emberek „elégedettek” legyenek azokkal a tartalmakkal, amikre rákattintanak a keresőtalálati oldalakon. 

 

A felhasználói elégedettséget persze nehéz pontosan számszerűsíteni vagy lemérni, a Google azonban elárulta, hogy mit ért „hasznos” tartalmak alatt: 

 

  • Embereknek készült, nem keresőmotoroknak 
  • Megfelel a célközönség számára 
  • Kapcsolódik a webhely fő témájához vagy területéhez 
  • Tekintélyes, tapasztalt szerző készítette 
  • A téma mély ismeretét bizonyítja 

 

Szóval hogyan készíts hasznos tartalmakat célközönséged számára? 

 

A minőségre koncentrálj a mennyiség helyett 

Habár valószínűleg sok olyan kulcsszót találtál, amiket szeretnél megcélozni 2023-as SEO stratégiád során, ha többet foglalkozol a tartalmak mennyiségével, mint azok minőségével, akkor ne számíts előkelő pozíciókra a keresőtalálatok között. 

 

  • Ne csak a keresési arányt nézd a kulcsszókutatás során 
  • Figyelj oda az alábbi szempontokra is: 
  • Milyen típusú tartalmak rangsorolnak jól egy-egy keresésre? 
  • Milyen terjedelműek ezek a tartalmak? 
  • Milyen kérdéseket válaszolnak meg? 
  • Milyen más, kapcsolódó témákat és altémákat dolgoznak fel? 
  • Milyen hivatkozások szerepelnek a tartalmakban? 
  • Ki készítette őket? 
  • Milyen tapasztalattal rendelkezik a szerző? 

 

A kulcsszó- és tartalomkutatás számos ilyen kérdést segít megválaszolni, ezért nagyon fontos, hogy ne a lehetséges forgalom legyen az egyetlen szempont a válogatás során. 

 

Ellenőrizd lekérdezéseidet a Google Search Console felületén 

Itt láthatod, hogy milyen kifejezésekre keresnek rá az emberek, amiken keresztül rátalálnak tartalmaidra. 

 

5. M.I. tartalmak és tartalomíró szoftverek 

 

2023-ban a Google legjobb igyekezete ellenére is több szoftverek által készített tartalom kerül majd fel az internetre, mint az előző évek során. 

 

Egyre több marketinges szoftver ötvözi egymással a SEO-t és a „mesterséges intelligenciát” (ami mai formájában valójában csak gépi tanulást jelent). Ez nem meglepő, hiszen az ilyen „M.I.” integrációk rengeteg időt spórolhatnak meg felhasználóiknak. Számos tartalommarketinges használt már valamilyen tartalomkészítőt az elmúlt év során, hogy felgyorsítsa munkavégzését. 

 

De vajon mennyire biztonságosak az ilyen tartalomgeneráló szoftverek, ha a Google minden erejével küzd ellenük? Mindez csak azon múlik, hogy az ember hogyan használja őket. 

 

Ha például minden további nélkül publikálsz valamit cikk formájában, amit egy ilyen szoftver készített neked, akkor az minden bizonnyal rosszul sül majd el. Ha viszont képes vagy felelősségteljesen használni ezeket az eszközöket, akkor sokkal gyorsabban készíthetsz majd velük ténylegesen jó minőségű tartalmakat webhelyedre. 

 

Íme néhány dolog, amikben tényleg segíthetnek ezek az alkalmazások: 

 

Tartalomtájékoztatók:

Egyes eszközök segítségével tartalomtájékoztatókat készíthetsz, amik segítenek elmagyarázni szerzőidnek a legfontosabb kulcsszavakat, témákat és altémákat, amelyeknek szerepelniük kell eredeti, saját tartalmaikban. 

 

Tartalomvázlatok:

A vázlatok egy térképet biztosítanak szerzőid számára arról, hogy hogyan készítsenek hasznos tartalmakat különféle M.I. eszközök nélkül. 

 

Tartalomötletek:

Számos eszköz segít felgyorsítani a tartalomkészítés ötletelési fázisát. Gyakran a legnehezebb feladat előállni egy jó tartalomötlettel egy adott kulcsszó alapján – afféle írói blokk, ha úgy tetszik. 

 

 6. Az átkattintási arányok változása a különböző találati pozíciókban 

A Google egyes területeken és nyelveken elkezdte bevezetni a folyamatos görgetést a keresőtalálati oldalain (asztali és mobileszközökön is), így a felhasználók több találatot is megtekinthetnek majd a nélkül, hogy valaha lapozniuk kelljen egy-egy keresés után. 

 

Az organikus találatok pozíciója és átkattintási aránya közötti kapcsolat mindig is egyszerű volt: az első három pozíció kapta a legtöbb kattintást. 

 

2023-ban máshogy alakulhatnak majd a CTR-ek, ahogy a felhasználók könnyebben navigálhatnak majd a különböző találati oldalak között. 

 

Ami a rettegett „nulla kattintásos” kereséseket illeti, amiket már évek óta sokan emlegetnek, a SEMrush egyik 2022-es tanulmányából kiderült, hogy a megvizsgált keresések 25,8%-a eredményezett „nulla kattintást”. 

 

Ahogy a Google egyre több bővített találatot és extra információs panelt jelenít meg a találati oldalain, az átkattintási arányok talán nem csökkennek majd annyira, mint eleinte sokan hitték. 

 

A folyamatos görgetésnek köszönhetően továbbá a második és harmadik oldalra kerülő találatok is esélyt kapnak majd arra, hogy a felhasználók felfedezzék őket. 

 

7. SEO versenytárs-elemzés 

A versenytársak szemmel tartása mindig is fontos keresőoptimalizálási taktikának számított, és ez a 2023-as SEO trendek tekintetében sem lesz másképp. 

 

A Google egyre több hangsúlyt fektet a szakmai tapasztalatra és a webhelyek „tématerületeire”, ezért érdemes lesz figyelemmel követned az adott iparág gondolatvezetőit, ha tudni szeretnéd, hogy milyen tartalomtípusok teljesítenek majd jól saját szakterületeden. 

 

Ebben különféle SEO versenytárs-elemző szoftverek nyújthatnak segítséget. Nézd meg, hogy a konkurencia hogyan bizonyítja tapasztalatát, szaktudását, tekintélyét és megbízhatóságát (E.E.A.T.) különféle on-page és off-page jeleken keresztül, és használd fel ezt a tudást saját SEO és tartalomkampányodban. 

 

8. Ritkábbá válhat a feltérképezés 

A Google nemrégiben komoly klímacélokat jelentett be, többek között például, hogy 2030-ra teljesen szénmentes energiaforrásokat használj majd. Ezen célok elérése érdekében a keresőóriás azt is felvetette, hogy ritkábbá válhatnak az oldalakon végzett feltérképezések. 

 

A feltérképezési sűrűség csökkentésével nagy mennyiségű energiát lehetne megspórolni, és ez lenne az egyik legegyszerűbb változtatás, ami közelebb vihetné a Google-t a kitűzött klímacélok eléréséhez. 

 

A ritkább feltérképezés azonban első sorban inkább a már indexelt tartalmak újbóli, „frissítő” feltérképezését érintené, mint az új tartalmak felfedezését. Tehát a Google-nak több időbe telne észrevenni, hogy megváltoztattál valamit a webhelyeden. 

 

Minden eddiginél fontosabb lesz tehát már a webhely elkészítésekor foglalkozni a SEO-val hogy ne a későbbiekben kelljen pótolni az esetleges hiányosságokat. 

 

9. Több figyelmet kap a képek SEO-ja 

 

Ha az optimalizálásra kerül sor, a képeket gyakran hagyják figyelmen kívül a webhelyeken, pedig a képkeresőkben való rangsorolásban mindig is fontos szerepet játszottak. 

 

A képek továbbá extra kulcsszavak és kapcsolódó kifejezések elhelyezésére is lehetőségeket kínálnak a tartalmakban az „alt” szövegben. 

 

A Google szereti az olyan alt szövegeket és schema jelöléseket, amelyek alapján a robotjaik könnyebben értelmezhetik a képek tartalmait, hiszen vizuálisan nem tudják elemezni őket. Ezek a szövegek a látássérült felhasználók számára is élvezhetőbbé teszik a tartalmakat, és az akadálymentesség mindig óriási plusz pont a Google szemében. 

 

10. Gyors teljesítményű webhelyek 

A 2021-es oldalélmény-frissítés óta a Google algoritmusa több komolyabb súlyozással kezeli a webhelyek sebességét és általános teljesítményét. 

 

Habár a frissítés már nem számít újdonságnak, a Google valójában csak 2022 májusára fejezte be a bevezetését, és vélhetően azóta is többször módosította az algoritmus működését a legjobban teljesítő webhelyek azonosítása érdekében. 

 

2023-ban mind a Google PageSpeed Insights eszköze, mind a Search Console „Alapvető webes vitals-mutatók” jelentése nélkülözhetetlenek lesznek a webmesterek és SEO szakemberek számára, hiszen ezek segítenek ellenőrizni, hogy egy-egy webhely vagy oldal megfelelően teljesít-e a Google elvárásai szerint. Ha IDE kattintasz, megtekinthed ennek a webhelynek az eredményét a GSPI-ben, de behelyettesítve saját domaindet, le is ellenőrizheted, mennyit tud a Tiéd! 

 

A jelenlegi helyzetet at alábbi kép mutatja:

Page Speed és a SEO

 

Ha egy webhely előkelő rangsorolásokra vágyik, akkor nem csak a tartalmak minőségére kell odafigyelnie, hanem arra is, hogy ezek a tartalmak villámgyorsan megjelenjenek látogatóik számára. 

Gyakori kérdések

Mennyire fontos 2023-ban az oldalsebesség?

A cikkben leírt Google Page Speed Insights eszközzel te is leelenőrizheted saját webhelyedet!

Milyen a jó SEO 2023-ban?

Az alábbi cikk részletesen ismerteti a 2023-as keresőoptimalizálási trendeket.

Mennyibe kerül a SEO?

A SEO ára rengeteg mindentől függ, de sose a pozíciókra, a konverziókra öszpontosíts!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!