notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így bánj el webhelyed régi tartalmaival

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Frissíts, vagy törölj? A régi tartalmak rendezése webhelyeden

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Frissíts, vagy törölj? A régi tartalmak rendezése webhelyeden


2019/11/16
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Előfordul néha, hogy webhelyed tartalmai irrelevánssá, vagy elavulttá válnak, és el kell döntened, hogy frissítsd vagy töröld őket. Ez is része a rendszeres tartalom-karbantartási munkálatoknak. Mindezt többféleképpen is elintézheted, és a következő cikk segít majd eldönteni, hogy melyik lenne a legideálisabb módszer régi tartalmaid rendezésére!

Így bánj el webhelyed régi tartalmaival

Frissítsd az olyan régi tartalmakat, amik még érvényesek

Kezdjük egy példával. A Yoast blogon van egy cikk a meta leírásokról, ami folyamatos frissítést igényel, hogy releváns maradjon. Biztosítanunk kell, hogy mindig naprakész maradjon a Google frissítéseivel, amik a meta leírások kezelését variálják. Néha úgy tűnik, hogy egy kicsit hosszabbak lehetnek, és néha újra visszatérnek a régi terjedelmükhöz.

 

A bejegyzés segít az íróknak és szerkesztőknek a meta leírások megfogalmazásában, még akkor is, ha az információk időnként megváltoznak. Habár a cikk maga egy úgynevezett oszloptartalom, tartalmát rendszeresen frissíteni kell, hogy lépést tartson a legújabb szabványokkal.

 

Könnyedén készíthetsz új, érétkes tartalmakat régi bejegyzéseidből, ha frissíted és újra aktuálissá teszed őket: valami régit bujtatsz új köntösbe, ha úgy tetszik. Például lecserélhetnéd a tartalom régebbi részeit frissítettekkel, vagy foghatsz három régi blogbejegyzést ugyanarról a témáról, hogy egybeolvaszd őket egy új cikké. Ha ezt a módszert választod, ne felejtsd el átirányítani a régi bejegyzések URL-jeit az új bejegyzésre egy 301-es átirányítás segítségével. Erről lejjebb bővebben is szót ejtünk.

 

Töröld az irreleváns bejegyzéseket vagy oldalalkat

Pihengetünk?

Jó eséllyel vannak olyan régi bejegyzések vagy oldalak webhelyeden, amikre már nincs szükséged. Gondolunk itt az olyan termékekről szóló blogbejegyzésekre, amiket már egy ideje nem árulsz, és többé nem is tervezel értékesíteni, vagy egy bejelentésre egy olyan eseményről, ami már rég lezajlott, esetleg olyan régi oldalakra, amin alig, vagy semmilyen tartalom nem szerepel – ezek az úgynevezett vékony tartalmú oldalak.

 

Ez csupán néhány példa, de biztosan tudod, hogy milyen bejegyzésekről és/vagy oldalakról van szó. Ezek a régi tartalmak nem kínálnak semmilyen értéket, és előreláthatólag nem is fognak többé. Ilyen esetben vagy jelezheted a Google-nak, hogy felejtse el ezeket az oldalakat, vagy újrahasznosíthatod az URL-jeiket valami más célra.

 

Természetesen a régi tartalmak törlése alatt nem azt érjük, hogy rányomsz a „törlés” gombra, és kész is. Ha csak ennyit csinálsz, akkor a tartalom a törlés után még akár hetekig megjelenhet a Google találatai között. Az URL-nek továbbá linkértéke lehet, amit nem lenne érdemes veszni hagyni.

 

Szóval mit érdemes lépni ilyenkor? Két lehetőséged van:

 

Használj „301-es átirányítást” a régi bejegyzésről egy kapcsolódóra

Amikor egy URL-nek még van értéke, mert például több minőségi hivatkozás is mutat az adott oldalra, akkor érdemes hasznosítani ezt a linkértéket úgy, hogy az URL-t egy kapcsolódóra irányítod át. Egy 301-es átirányítással azt jelzed a keresőmotoroknak és a látogatóknak, hogy van egy jobb vagy újabb verziód ebből a tartalomból valahol máshol a webhelyeden. A 301-es átirányítás automatikusan átküldi az embereket és a Google-t erre az új oldalra.

 

Tegyük fel, hogy van egy régi bejegyzésed egy konkrét kutyafajtáról. Ezt a bejegyzést törölnöd kell, szóval a következő logikus lépés az lenne, hogy átirányítod a bejegyzést egy újra ugyan erről a kutyafajtáról. Ha nincs új bejegyzésed róla, akkor válaszd a legközelebbi hasonló kutyafajtáról szóló bejegyzést. Ha ez sem létezik webhelyeden, akkor átirányíthatod az ilyen bejegyzések kategóiraoldalára (pl. „Kutyafajták”), és ha ez sem lehetséges, akkor irányítsd át a kezdőlapra. Ez utóbbi például talán a háziállatokról szól. Ez afféle utolsó megoldás, és valószínűleg vannak jobb opciók is a webhelyeden.

 

Egy 301-es átirányítás beállítása nem nehéz feladat, de a Yoast SEO Premiummal pofonegyszerű.

 

Jelezd a keresőmotoroknak, hogy a tartalom szándékosan tűnt el

Ha nincs releváns oldal webhelyeden, amire átirányíthatnál, jó ötlet jelezni a Google-nak, hogy úgy, ahogy van, felejtse el azt a bejegyzést, amit egy „410 Törölve” állapotkóddal tehetsz meg. Ez az állapotkód azt jelzi a Google-nak és a látogatóknak, hogy az oldal nem csak úgy eltűnt, hanem okkal törölted azt.

 

Amikor a Google nem talál egy bejegyzést, a szerver általában egy „404 Nem található” kódot ad vissza a keresőmotor robotjának. A Google Search Console az ilyen oldalakra szintén 404-es feltérképezési hibát jelez majd. A Google idővel rájön majd, hogy mi a helyzet, és az URL idővel eltűnik majd a keresőtalálati oldalakról. De ehhez idő kell neki.

 

A 410 hatékonyabb olyan értelemben, hogy azt jelzi a Google-nak, hogy az oldal örökre eltűnt, és sosem tér majd vissza. Szándékosan törölted, kész. A Google gyorsabban reagál erre, mint egy 404-esre.

 

Vannak régi tartalmaid, amiket el kell intézned?

A régi tartalmak rendezése tartalom-karbantartási rutinod része kell, hogy legyen. Ha nem ellenőrzöd rendszeresen régi bejegyzéseidet, akkor előbb vagy utóbb garantáltan problémákba ütközöl majd. Elképzelhető, hogy helytelen információkat kínálsz a látogatóknak, vagy saját rangsorolásodnak ártasz azzal, hogy túl sok oldal szól ugyan arról a témáról, növelve ezzel a kulcsszó kannibalizáció veszélyét, amit később rengeteg munkával jár kijavítani. Éppen ezért nézd át régi bejegyzéseidet, és döntsd el, hogy mit csinálj velük: frissíts, egybeolvassz, vagy törölj!

 

Sok szerencsét webhelyed megtisztításához!

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a yoast.com-on: https://yoast.com/update-or-delete-old-content-on-your-site/

Hatékony honlapüzemeltetés

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
509 183
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

BTL

Mi az a BTL marketing kommunikáció, mit jelent, mikor használjuk?  Az angol Below The...

Megjelenítés

Mi az a megjelenítés? A megjelenítésnek (angolul...

Célzás

A célzás definíciója A célzás lehetővé teszi,...

Szerzői jog

A szerzői jog egy olyan szabályok összessége, amelyek egy személy...

Megnyitási arány

Mi is az a megnyitási arány? A megnyitási arány azon emailek...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.