Így bánj el webhelyed régi tartalmaival

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Frissíts, vagy törölj? A régi tartalmak rendezése webhelyeden

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Előfordul néha, hogy webhelyed tartalmai irrelevánssá, vagy elavulttá válnak, és el kell döntened, hogy frissítsd vagy töröld őket. Ez is része a rendszeres tartalom-karbantartási munkálatoknak. Mindezt többféleképpen is elintézheted, és a következő cikk segít majd eldönteni, hogy melyik lenne a legideálisabb módszer régi tartalmaid rendezésére!

Így bánj el webhelyed régi tartalmaival

Frissítsd az olyan régi tartalmakat, amik még érvényesek

Kezdjük egy példával. A Yoast blogon van egy cikk a meta leírásokról, ami folyamatos frissítést igényel, hogy releváns maradjon. Biztosítanunk kell, hogy mindig naprakész maradjon a Google frissítéseivel, amik a meta leírások kezelését variálják. Néha úgy tűnik, hogy egy kicsit hosszabbak lehetnek, és néha újra visszatérnek a régi terjedelmükhöz.

 

A bejegyzés segít az íróknak és szerkesztőknek a meta leírások megfogalmazásában, még akkor is, ha az információk időnként megváltoznak. Habár a cikk maga egy úgynevezett oszloptartalom, tartalmát rendszeresen frissíteni kell, hogy lépést tartson a legújabb szabványokkal.

 

Könnyedén készíthetsz új, érétkes tartalmakat régi bejegyzéseidből, ha frissíted és újra aktuálissá teszed őket: valami régit bujtatsz új köntösbe, ha úgy tetszik. Például lecserélhetnéd a tartalom régebbi részeit frissítettekkel, vagy foghatsz három régi blogbejegyzést ugyanarról a témáról, hogy egybeolvaszd őket egy új cikké. Ha ezt a módszert választod, ne felejtsd el átirányítani a régi bejegyzések URL-jeit az új bejegyzésre egy 301-es átirányítás segítségével. Erről lejjebb bővebben is szót ejtünk.

 

Töröld az irreleváns bejegyzéseket vagy oldalalkat

Jó eséllyel vannak olyan régi bejegyzések vagy oldalak webhelyeden, amikre már nincs szükséged. Gondolunk itt az olyan termékekről szóló blogbejegyzésekre, amiket már egy ideje nem árulsz, és többé nem is tervezel értékesíteni, vagy egy bejelentésre egy olyan eseményről, ami már rég lezajlott, esetleg olyan régi oldalakra, amin alig, vagy semmilyen tartalom nem szerepel – ezek az úgynevezett vékony tartalmú oldalak.

 

Ez csupán néhány példa, de biztosan tudod, hogy milyen bejegyzésekről és/vagy oldalakról van szó. Ezek a régi tartalmak nem kínálnak semmilyen értéket, és előreláthatólag nem is fognak többé. Ilyen esetben vagy jelezheted a Google-nak, hogy felejtse el ezeket az oldalakat, vagy újrahasznosíthatod az URL-jeiket valami más célra.

 

Természetesen a régi tartalmak törlése alatt nem azt érjük, hogy rányomsz a „törlés” gombra, és kész is. Ha csak ennyit csinálsz, akkor a tartalom a törlés után még akár hetekig megjelenhet a Google találatai között. Az URL-nek továbbá linkértéke lehet, amit nem lenne érdemes veszni hagyni.

 

Szóval mit érdemes lépni ilyenkor? Két lehetőséged van:

 

Használj „301-es átirányítást” a régi bejegyzésről egy kapcsolódóra

Amikor egy URL-nek még van értéke, mert például több minőségi hivatkozás is mutat az adott oldalra, akkor érdemes hasznosítani ezt a linkértéket úgy, hogy az URL-t egy kapcsolódóra irányítod át. Egy 301-es átirányítással azt jelzed a keresőmotoroknak és a látogatóknak, hogy van egy jobb vagy újabb verziód ebből a tartalomból valahol máshol a webhelyeden. A 301-es átirányítás automatikusan átküldi az embereket és a Google-t erre az új oldalra.

 

Tegyük fel, hogy van egy régi bejegyzésed egy konkrét kutyafajtáról. Ezt a bejegyzést törölnöd kell, szóval a következő logikus lépés az lenne, hogy átirányítod a bejegyzést egy újra ugyan erről a kutyafajtáról. Ha nincs új bejegyzésed róla, akkor válaszd a legközelebbi hasonló kutyafajtáról szóló bejegyzést. Ha ez sem létezik webhelyeden, akkor átirányíthatod az ilyen bejegyzések kategóiraoldalára (pl. „Kutyafajták”), és ha ez sem lehetséges, akkor irányítsd át a kezdőlapra. Ez utóbbi például talán a háziállatokról szól. Ez afféle utolsó megoldás, és valószínűleg vannak jobb opciók is a webhelyeden.

 

Egy 301-es átirányítás beállítása nem nehéz feladat, de a Yoast SEO Premiummal pofonegyszerű.

 

Jelezd a keresőmotoroknak, hogy a tartalom szándékosan tűnt el

Ha nincs releváns oldal webhelyeden, amire átirányíthatnál, jó ötlet jelezni a Google-nak, hogy úgy, ahogy van, felejtse el azt a bejegyzést, amit egy „410 Törölve” állapotkóddal tehetsz meg. Ez az állapotkód azt jelzi a Google-nak és a látogatóknak, hogy az oldal nem csak úgy eltűnt, hanem okkal törölted azt.

 

Amikor a Google nem talál egy bejegyzést, a szerver általában egy „404 Nem található” kódot ad vissza a keresőmotor robotjának. A Google Search Console az ilyen oldalakra szintén 404-es feltérképezési hibát jelez majd. A Google idővel rájön majd, hogy mi a helyzet, és az URL idővel eltűnik majd a keresőtalálati oldalakról. De ehhez idő kell neki.

 

A 410 hatékonyabb olyan értelemben, hogy azt jelzi a Google-nak, hogy az oldal örökre eltűnt, és sosem tér majd vissza. Szándékosan törölted, kész. A Google gyorsabban reagál erre, mint egy 404-esre.

 

Vannak régi tartalmaid, amiket el kell intézned?

A régi tartalmak rendezése tartalom-karbantartási rutinod része kell, hogy legyen. Ha nem ellenőrzöd rendszeresen régi bejegyzéseidet, akkor előbb vagy utóbb garantáltan problémákba ütközöl majd. Elképzelhető, hogy helytelen információkat kínálsz a látogatóknak, vagy saját rangsorolásodnak ártasz azzal, hogy túl sok oldal szól ugyan arról a témáról, növelve ezzel a kulcsszó kannibalizáció veszélyét, amit később rengeteg munkával jár kijavítani. Éppen ezért nézd át régi bejegyzéseidet, és döntsd el, hogy mit csinálj velük: frissíts, egybeolvassz, vagy törölj!

 

Sok szerencsét webhelyed megtisztításához!

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a yoast.com-on: https://yoast.com/update-or-delete-old-content-on-your-site/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!