A pácienskör bővítése 2023-ban - egészségügyi marketing tippek

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

A pácienskör bővítése 2023-ban – I. rész

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

2022-ben minden orvosnak meg kell barátkoznia a ténnyel, hogy az emberek többsége online csatornákon keresztül keres magának egészségügyi szolgáltatókat. Az online egészségügyi marketing nem a jövő, hanem a jelen, és ezt saját stratégiádnak is tükröznie kell, ha sikerre szeretnéd vinni praxisodat. 
 

A pácienskör bővítése 2023-ban - egészségügyi marketing tippek

15 év egészségügyi marketing tanácsadói múltunk alapján összefoglaltuk melyek azok a tennedők melyeket 2023-ban meg kell tennie egy orvosnak, egy rendelőnek, egy egészségügyi intézménynek, azért, hogy több pácienshez jusson. Kétrészes cikkpárosunkban több tucat bevált egészségügyi marketingtippet olvashatsz, amelyek segítségével te is eredményesen bővítheted pácienskörödet. Amennyiben szeretnéd, hogy mi alkossunk neked hatékony egészségügyi marketing stratégiát, kattints IDE!  

 

Foglalkozz a hirdetésekkel 

1. Használj Google PPC hirdetéseket 

Célozd meg Google PPC hirdetéseiddel azokat, akik jó eséllyel rákereshetnek praxisodra, orvosaidra, kezeléseidre és egyéb releváns témákra. 

 

„De minek megcélozni a praxis és az orvosok nevét, ha ezekre egyébként is elsőként rangsorolok az organikus találatok között?” A kérdés jogos, de a válasz is: ezzel nem csak azoktól a versenytársaidtól véded meg magadat, akik ajánlatot tennének saját nevedre, hanem több látogatót is szerezhetsz webhelyed számára. 

 

A Google keresési hirdetéseivel releváns érdeklődésű pácienseket érhetsz el, hiszen reklámjaid olyan felhasználóknak jelennek majd meg, akik aktívan keresnek rá az általad megcélzott kifejezésekre (kezelések nevei, egészségügyi problémák stb.) Az ilyen kereső felhasználók között többen is lesznek, akik webhelyed után rendelődbe is ellátogatnak majd. 

 

2. Terjeszd ki PPC stratégiádat a Bingre is 

Miután megfigyelted, hogy mely Google PPC kampányaid működnek jól, készítsd el ezeket a Bing hirdetési platformján is. Habár a Binget jóval kevesebben használják keresésre, a kattintások ára is alacsonyabb, mint a Google felületén. 

 

Érdemes legalább márkád nevére ajánlatot tenni, hogy megvédd magadat a versenytársak taktikáitól. 

 
 

3. Célozd újra korábbi látogatóidat remarketinggel 

A legtöbb lehetséges páciens nem konvertál rögtön, amikor először jár praxisod webhelyén. A remarketing kampányok segítségével pont ezeket a korábbi (de még nem konvertált) látogatókat célozhatod újra, hiszen nagyobb valószínűséggel konvertálnak majd, mint valaki, aki sosem hallott praxisodról. 

 

A remarketinget minden nagyobb hirdetési platformon alkalmazhatod – a két legfontosabb a Facebook és a Google Ads. 

 

4. Célozd újra az aktív érdeklődőket 

A remarketinggel nem csak azokat célozhatod újra, akik korábban ellátogattak webhelyedre. Ritkábban esik szó egy másik hatékony remarketing technikáról, amit a közösségi platformokon vethetsz be. Újracélozhatod például azokat, akik kedvelik bejegyzéseidet, hozzászólásokat írnak alájuk, vagy egy adott ideig nézik videóidat. 

 

5. Bővítsd pácienskörödet Facebook hirdetésekkel 

A Facebookon elképesztő mennyiségű lehetséges pácienst érhetsz el marketingeddel. Az organikus bejegyzések azonban nem elegendők a látványos sikerekhez – az algoritmus jóvoltából fizetett hirdetéseket is muszáj lesz bevetned. 

A Facebook hirdetések minden egészségügyi marketingkampány szerves részét kell, hogy képezzék, ezért érdemes kísérletezni a különböző lehetőségekkel. Ott vannak például az úgynevezett „hasonmás közönségek”, amelyeket a Facebook a meglévő érdeklődőidhez vagy pácienseidhez hasonló felhasználókból hoz létre, hogy könnyedén megcélozhasd őket. 

 

6. Próbáld ki a YouTube hirdetéseket 

A YouTube-on keresztül szintén temérdek lehetséges pácienst érhetsz el, tekintve, hogy az emberek átlagosan 40 percet töltenek a platformon egy-egy látogatásuk során. Az átugorható videós hirdetésekért csak akkor kell fizetned, ha valaki végig is nézi (nem pedig átugorja) őket). 

A YouTube-on továbbá a Google-on végzett kereséseik alapján is megcélozhatod lehetséges pácienseidet. 

 

7. Alkalmazz natív hirdetéseket 

A legtöbb natív hirdetés „kapcsolódó tartalmakként” jelenik meg a cikkekben. Ezeket a hirdetéseket többek között olyan orvosi praxisok is hatékonyan alkalmazhatják, amelyek saját blogbejegyzéseiket szeretnék népszerűsíteni mások platformjain. 

Mivel ezek a hirdetések természetesen illeszkednek környezetükbe, kevésbé tűnnek reklámoknak, mint például egy bannerhirdetés. Meglehetősen költséghatékonyak is, mégis nagy mennyiségű forgalmat terelhetnek praxisod webhelyére. 

 

8. Célozz hatékonyan programszerű hirdetésekkel 

A programszerű hirdetések különösen precíz célzási lehetőségeket kínálnak a márkák számára. A programszerű hirdetések lényege, hogy a hirdetők egy digitális piacon vásárolnak maguknak reklámfelületeket mások webhelyein, hogy releváns környezetben jeleníthessék meg hirdetéseiket célközönségük számára. 

 

9. Keress ideális pácienseket a „hasonmások” megcélzásával 

A Facebook kapcsán fentebb már volt szó a hasonmásokról, ez a célzási forma azonban több platformon is elérhető. Bővebben arról van szó, hogy a hirdetési szolgáltatók korszerű algoritmusai hatalmas adatmennyiségek feldolgozásával megállapítják, hogy mely felhasználók lehetnének ideális pácienseid. Ezek az algoritmusok az általad biztosított adatok alapján dolgoznak – például, hogy kik jártak webhelyeden, vagy kik töltötték ki űrlapjaidat. 

Ez a célzási módszer már most a legeredményesebbek közé tartozik, és az algoritmusok folyamatos fejlődésével csak egyre hatékonyabb lesz. 

 

10. Hirdess az Instagramon is 

Ha már most sikeres Facebook kampányokat futtatsz, akkor hirdetéseid elhelyezését az Instagramra is érdemes kiterjesztened. Mindkét platform a Meta tulajdona, ezért csupán néhány gombnyomással biztosíthatod, hogy még többen láthassák reklámjaidat. 

Annyit mindenképpen érdemes szem előtt tartani, hogy az Instagramon időnként más kreatívokra lehet szükség, mint a Facebookon. 

 

11. Vásárolj Google keresési kulcsszavakat a YouTube-on 

A YouTube a Google tulajdona, néhány olyan hirdetési funkciót is kínál, amikről sokan nem is tudnak. Az egyik ilyen a YouTube „egyéni szegmensek”, aminek segítségével „releváns kulcsszavak, URL-ek, és alkalmazások megadásával” érheted el célközönségedet. 

 
 

Készíts minőségi tartalmakat 

12. Indíts blogot 

Ha bővíteni szeretnéd pácienskörödet, akkor egészségügyi marketingedben a tartalmak létrehozására is komoly figyelmet kell fordítanod. Ebben sokat segíthet, ha indítasz egy blogot praxisod webhelyén. 

A blogolás legnehezebb része a rendszeresség. Ki kell derítened, hogy milyen gyakorisággal tudnál jó minőségű tartalmakat posztolni blogodra, de rábízhatod ezt egy marketingügynökségre is, hogy több időd maradjon a praxisoddal foglalkozni. 

Fontos, hogy olyan tartalmakat készíts, amelyek tényleg hasznosak ügyfeleid számára, és válaszokat adnak a leggyakoribb, legfontosabb kérdéseikre. 

 

13. Posztold blogbejegyzéseidet Google Cégprofil adatlapodra 

Blogod bejegyzéseit Google Cégprofil adatlapodon is megoszthatod. Ezzel feltűnőbbé és érdekesebbé teheted adatlapodat a kereső felhasználók számára. 

 

14. Frissítsd régi blogbejegyzéseidet 

Ha már egy jó ideje készítesz bejegyzéseket blogodra, akkor szánj némi időt korábbi cikkeid frissítésére is. Ezzel nem csak hasznosabbá teheted őket az olvasók számára, hanem újra lehetőséged nyílik majd magasabb rangsorolást is elérni velük. 

 

15. Készíts letölthető tartalmakat az érdeklődők számára 

A letölthető tartalmakkal nem csak hasznos segítséget nyújthatsz ideális pácienseid számára, hanem legjobb érdeklődőidet is azonosíthatod velük. 

Egy kezelési útmutató például egy beavatkozással kapcsolatos összes fontosabb kérdésre választ adhat azoknak a felhasználóknak, akik éppen erről az eljárásról szeretnének többet megtudni. Csupán annyit kell tennie, hogy megadja email címét, és beleegyezik, hogy a jövőben egészségügyi marketingüzeneteket küldhess neki. Az ilyen emailek segítenek majd páciensekké konvertálni ezeket a feliratkozó érdeklődőket. 

A letöltéshez kitöltött űrlapon továbbá minősító kérdéseket is feltehetsz, hogy kiderítsd, ideális páciens lenne-e számodra az adott érdeklődő. 

 

16. Rendszeresen készíts videós tartalmakat is 

A tájékoztató és oktató jellegű videós tartalmak segítenek elnyerni lehetséges pácienseid bizalmát praxisod és orvosaid számára. Elmagyarázhatod például egy-egy beavatkozás menetét, tippeket oszthatsz meg gyakori panaszok enyhítésére, vagy bejelenthetsz olyan fontos híreket, amelyek pácienseidet is érintik. 

 

17. Oszd meg videóidat webhelyed oldalain is 

A videós tartalmakat többek között azért is érdemes beágyaznod webhelyed releváns oldalaira, mert megtekintés közben növelik a látogatók által oldalon töltött időt. Ez az időtartam arról árulkodik a Google-nak, hogy tartalmaid értékesek és hasznosak, hiszen az emberek hosszabb ideig foglalkoznak velük. 

Minél több értékes és hasznos tartalmat adsz hozzá webhelyedhez (videós és egyéb formákban), annál tovább megtarthatod majd látogatóid figyelmét, és annál jobb rangsorolást érhetsz majd el a keresőtalálatok között. 
 

Hamarosan jövünk a második résszel, ha nem akarsz lemaradni róla, csatlakozz Facebook csoportunkhoz, kattints IDE!

Gyakori kérdések

Hogyan lesz több páciense egy rendelőnek?

Fenti cikkünk részletesen taglalja, mi kell ahhoz, hogy egy orvosi rendelő a marketing segítségével több pácienshez jusson.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!