SEO tippek nonprofit szervezeteknek
SEO tippek nonprofit szervezeteknek
A SEO minden olyan webhely számára fontos, amely forgalmat szeretne bevonzani. A nonprofit szervezetek SEO-ja ilyen téren nem is igazán különbözik más cégek keresőoptimalizálásától. A SEO nonprofit szervezetek számára valójában egy nagyon költséghatékony módszer lehet a forgalom bevonzására, hiszen az ilyen szervezetek gyakran még magukat is nehezen tudják fenntartani.
Ha gondoskodsz róla, hogy webhelyedre könnyű legyen rátalálni a keresőmotorokban, akkor növelheted az esélyét annak, hogy az emberek rátaláljanak nonprofit szervezetedre. Milyen SEO kihívásokkal kell tehát szembenézniük a nonprofit szervezeteknek? Az alábbi cikkből kiderül!
SEO – A nélkülözhetetlen marketingeszköz nonprofit szervezeteknek
Nonprofit szervezeted számára fontos, hogy jól rangsoroljon a Google találatai között. Hogy miért? Mert a cél az, hogy közönséged, azok az emberek, akiknek segíteni szeretnél, könnyedén rátaláljanak webhelyedre. Ha webhelyed könnyedén fellelhető, akkor ezek a felhasználók sokkal egyszerűbben vehetik fel veled a kapcsolatot, és juthatnak hozzá fontos információkhoz szervezetedről. Nem mellesleg így a lehetséges támogatók is könnyebben rátalálnak majd webhelyedre. E támogatók segítéségével nonprofit szervezeted bővülhet és még több embernek segíthet majd!
A SEO egy viszonylag olcsó dolog. Félreértés ne essék, rengeteg munka van benne. Szóval sok időre lesz szükséged, tudnod kell hatékony tartalmakat írni, és egy kis technikai segítség is elkél majd. Ha mindez megvan, akkor jobban rangsorolhatsz majd a keresőmotorokban, és több forgalomra tehetsz majd szert.
Mikre összpontosít a SEO?
Több olyan SEO taktika is létezik, amelyek különösen fontosak egy nonprofit szervezet számára. A nonprofit SEO nem sokban különbözik a cégek által végzett keresőoptimalizálástól, azonban a legtöbb nonprofit jellegéből adódóan vannak olyan SEO taktikák, amelyek kiemelkedően hasznosak lehetnek számukra.
Tartalmak: Írj arról, amit csináltok!
Az első nonprofit SEO taktika, amivel foglalkoznod érdemes, az a tartalomkészítés. Míg a legtöbb profitorientált cégnek komoly kihívás lehet előállnia ötletekkel arról, hogy miről is írhatnának, a nonprofit szervezetek számár nem probléma inspirációt meríteni abból, amit csinálnak. Valójában minden nonprofitnak megvan a saját története, egy küldetése, egy oka, amiért létezik. Ezeket a történeteket nem nehéz tartalmakként megalkotni, és beépíteni SEO stratégiádba. Írj arról, hogy mit csinál szervezeted, miért csinálja azt, és hogy miért olyan jó dolog ez.
Írhatsz persze a küldetésed sikereiről, eredményeiről is – megoszthatod azoknak az embereknek, állatoknak vagy más szervezeteknek a történetét, akiknek segítettél. Az ajánlólevelek szintén remek eszközök, ha szeretnéd megmutatni az embereknek munkáitok eredményeit. Ha ezekről a dolgokról írsz, akkor minden bizonnyal természetesen szerepelnek majd ezekben a tartalmakban legfontosabb kulcsszavaid anélkül, hogy külön oda kellene figyelned rájuk.
Egy jó stratégia írni néhány hosszabb sarokkő tartalmat, amelyek fő küldetésedet mutatják be, és a többi rövidebb bejegyzésedet ezekre hivatkozni.
Optimalizáld márkádat
Biztosítsd, hogy az emberek titeket találjanak meg, amikor rákeresnek nonprofit szervezetetekre. Nagyon sok nonprofitot a nevéről ismernek az emberek. A cél az, hogy a ti szervezetetekre is így találjanak rá az emberek, amikor rákeresnek arra. Fontos tehát, hogy erre a névre első helyen jelenjen meg webhelyed. Szerencsére ha igényesen írod meg tartalmaidat és odafigyelsz webhelyed szerkezetére, akkor ez nem jelent majd problémát.
Ehhez itt találsz néhány hasznos tanácsot: Kis költségvetésű branding kisvállalkozásoknak
Ügyelj a helyi SEO-ra
Rengeteg nonprofit szervezet egy adott területre fókuszálja erőfeszítéseit, míg mások több területet is lefednek központjaikkal. A cél minden esetben az, hogy a helyi emberek könnyedén rátaláljanak szervezetedre. Amennyiben a te nonprofit szervezeted is helyi jellegű, akkor gondoskodnod kell róla, hogy webhelyedre a Google Térképen is rátalálhassanak az érdeklődők. Regisztráld szervezetedet a Google Cégem szolgáltatásban, és optimalizáld Google Cégem adatlapodat az adatok megadásával.
Foglalkozz a mobil SEO-val
Egyre többen használják mobilkészülékeiket az online kereséshez, ezért fontos, hogy nonprofit szervezeted webhelye mobilbarát, sőt, mobil-első kialakítású legyen. Ügyelj a reszponzív kialakításra és a gyors működésre. Érdemes lefuttatni a Google mobilbarát-tesztjét, hogy kiderítsd, mennyire felel meg webhelyed a keresőmotor elvárásainak.
Összefoglalva: SEO nonprofit szervezeteknek
A SEO nonprofit szervezeteknek nem különbözik sokban a cégek, blogok és online üzletek keresőoptimalizálásától. A SEO-nak minden nonprofit szervezet online marketingstratégiájában ott a helye, hiszen a Google sokak számára a legfontosabb információs csatornát jelenti. Ha jól sikerül rangsorolnod a Google-ban, akkor könnyebben érheted majd el célközönséged tagjait is.
A nonprofit szervezetek számára nem nehéz ötleteket meríteni a tartalmakhoz. Az érdekes, igényes tartalmak elkészítése kétségtelenül az egyik leghatékonyabb SEO taktika. Mindehhez persze kell némi technikai felkészültség és egy jó webhelyszerkezet is, de ha mindez megvan, akkor már nem kell sokat várni a sikerekre!
Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/seo-non-profits/
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.