A sarokkő tartalmak szerepe webhelyed szerkezetében

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Mik azok a sarokkő tartalmak (és hogyan rangsorolhatsz velük)?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A sarokkő tartalmak webhelyed legfontosabb bejegyzései. Ezek azok a tartalmak, amikkel legfőképpen szeretnél rangsorolni. Amikért az emberek visszanéznek webhelyedre, és amelyek ráveszik őket, hogy vásároljanak tőled. De mégis hogyan érheted el, hogy ezek a sarokkő cikkek megjelenjenek a keresőmotorok találatai között? Hogyan hozhatod ki belőlük a legtöbbet?

A sarokkő tartalmak szerepe webhelyed szerkezetében

Ha rangsorolni szeretnél ezekkel a cikkekkel, biztosnak kell lenned benne, hogy meg is tudod írni őket. Ezen kívül egy kiváló belső hivatkozási szerkezetre is szükséged lesz.

 

Egyet se félj, ugyanis e heti lapszemlénkből kiderül, hogy pontosan mik is azok a sarokkő tartalmak, és hogy hogyan rangsorolhatsz velük!

 

Mit NEM szabad csinálni, ha rangsorolni szeretnél

Mielőtt rátérnénk, hogy mit kell tenned, először vegyük át röviden, hogy mit nem érdemes csinálni, ha rangsorolni szeretnél.

 

A SEO-val kapcsolatos egyik leggyakoribb kérdés így hangzik: „Hogyan rangsorolhatok webhelyemmel XY kulcsszóra?” A legtöbben nem is gondolnak bele, hogy ez a kérdés alapjában véve helytelen. A helyzet az, hogy nem a webhelyek rangsorolnak, hanem annak különálló oldalai. Ha szeretnél egy bizonyos kulcsszóra vagy kifejezésre rangsorolni, akkor el kell döntened, hogy melyik oldaladdal szeretnél rangsorolni rá.

 

Ha minden oldalad címébe beleírod ezt a kulcsszót, akkor az nem lesz valami hasznos; egy elsődleges kulcsszót csak egyszer ajánlott használni. Szintén nem hasznos 200 cikket írni egy kifejezés különböző variációira anélkül, hogy egy központi cikk összekötné ezeket hivatkozásokkal. Szükséged van egyetlen egy oldalra, ami az adott téma fő tartalmát képezi – egy „csomópontra”, ha úgy tetszik.

 

Itt lépnek a képbe a sarokkő tartalmak. De mégis mit tehetsz azért, hogy rangsorolni is tudj ezekkel a sarokkő cikkekkel?

 

Hogyan rangsorolhatod sarokkő tartalmaidat?

Készíts nagyszerű tartalmakat

Sarokkő tartalmaidnak minden tekintetben 100%-osan szupereknek kell lenniük. Gondolnod kell a kulcsszókutatásra, a címekre, a tartalom minőségére és így tovább.

 

Ha mindez megvan, akkor készítsd el ezt az oldalt vagy cikket webhelyeden. Érdemes kellő időt szánni erre, hiszen ez a tartalom nem szimplán az lesz, amelyik segít majd rangsorolni – konkrétan ez a tartalommal rangsorolsz majd. Ez azt jelenti, hogy emberek fogják olvasgatni, akiket konvertálnod kell majd.

 

Szóval mindenképpen gondolj a keresőmotorokra, de első sorban inkább azokra a látogatókra koncentrálj, akik olvasgatni fogják majd ezt az oldalt, és kínálj nekik valami értékeset.

 

Milyen kulcsszavakat érdemes megcélozni a sarokkő tartalmakkal?

Sarokkő-tartalmaidat a legfontosabb „fej” kulcsszavaidra érdemes optimalizálni, tehát azokra, amelyekre a legnagyobb verseny jellemző. Persze érdemes realisztikusan kiválasztani ezeket a kulcsszavakat, de belső hivatkozási szerkezeted segít majd rangsorolni sarokkő oldalaidat (erről lejjebb bővebben), ezért érdemes a legnehezebb kulcsszavakat megcélozni velük.

 

A sarokkő tartalmak elhelyezése webhelyeden

Legyen most szó arról, hogy hová kerüljenek ezek a tartalmak webhelyeden. A fontos tartalmaknak webhelyed alapvető szerkezetében a helyük ezért nem szabad, hogy egy hírként vagy kósza cikként csatangoljanak valahol a többi tartalom között. A lényeg, hogy néhány kattintással könnyedén rájuk lehessen találni.

 

Ez azt is jelenti, hogy nem szabad más oldalakat készítened webhelyeden, amelyek ugyan azt a kulcsszót célozzák meg. Erre valójában nincs is szükség, hiszen rengetegféleképpen használhatod ezek különféle variációit más oldalakra, amelyeket beépíthetsz webhelyed szerkezetébe.

 

Alakíts kis egy remek belső hivatkozási szerkezetet

Akárcsak a külső linkek, úgy a belső hivatkozások is nagyon fontosak a SEO-ban. Ha azt szeretnéd, hogy sarokkő tartalmaid jól rangsoroljanak, webhelyed szerkezete hibátlan kell, hogy legyen. A Google gondolkodása szerint azok a legfontosabb tartalmaid, amelyekre a legtöbb belső hivatkozás mutat webhelyeden. Ezért fontos, hogy sarokkő tartalmaid kapják a legtöbb belső linket. Ezek azok, amikkel rangsorolni szeretnél!


Valahányszor sarokköveidre hivatkozol, lehetőség szerint használd a sarokkő által megcélzott kulcsszót a link horgonyszövegeként. Ami fontos még, hogy a tartalomból hivatkozz, ne pedig egy oldalsávban vagy az oldal láblécében helyezd el a linket. Az indok egyszerű: a fő tartalomban elhelyezett linkeket a Google értékesebbeknek tartja, mint amik a mellékes tartalmakban szerepelnek.

 

Mindemellett ügyelned kell persze arra is, hogy azok a tartalmak, amelyekből sarokköveidre linkelsz, tartalmilag kapcsolódjanak is egymáshoz. A kontextuális hivatkozások azok, amelyek igazán segíthetnek a rangsorolásban. A legjobb eredmények érdekében saját kezűleg válogasd ki azokat a hivatkozásokat, amelyek a leghasznosabbak lehetnek a webhelyedre látogatók számára. Persze egy jó belső hivatkozási stratégia kialakítása és kivitelezése komoly munka, különösen egy nagyobb webhelyen.

 

A belső hivatkozások megkeresése a Google-on

Ha szeretnéd megtalálni releváns belső hivatkozásaidat, akkor erre a Google-t is használhatod. A legegyszerűbb módszer kideríteni, hogy a Google mely oldalakat tartja relevánsnak webhelyedről egy kulcsszóra, ha a „site:” keresőmódosítót használod keresésedben. Ha például ezen a webhelyen szeretnénk rátalálni az összes helyi keresőoptimalizálással foglalkozó tartalomra, akkor a következőt kellene beírni:

 

helyi SEO site:matebalazs.hu

 

Ha megcsinálod ezt egy saját kulcsszavaddal webhelyeden, akkor minden bizonnyal számos találatot látsz majd. Szerkessz bele egy hivatkozást minden találatba, amelyek mind egy új sarokkő tartalomra mutassanak. Készülj fel rá, hogy ez komoly munka lesz!

 

A belső hivatkozási szerkezet megerősítése a Yoast SEO segítségével

Amennyiben WordPress webhelyet használsz, a Yoast SEO két funkciót is kínál, amelyek segíthetnek remek belső hivatkozási szerkezetet építeni sarokkő tartalmaid köré.

 

A „text link counter” eszköz megmutatja, hogy hány kimenő belső hivatkozás szerepel egy oldalon, és hogy hány belső hivatkozás mutat rá. Érdemes figyelemmel követni ezt az számlálót, különösen a beérkező belső hivatkozások miatt.

 

Az „internal linking” eszköz segít kapcsolódó cikkeket keresni, amelyekben hivatkozásokat helyezhetsz el. Ez az eszköz ellenőrzi az összes bejegyzésedet, és megállapítja, hogy melyek kapcsolódnak a kiválasztotthoz. Az oldalsávban ez után könnyedén kiválaszthatod azokat, amikre hivatkozni szeretnél. A beépülő modul tartalmi kontextus alapján válogatja ki a kapcsolódó cikkeket, egész pontosan a legkiemelkedőbb kulcsszavak szerint. Ha egy cikket sarokkő tartalomnak (cornerstone article) jelöltél meg, akkor az a lista legtetején jelenik majd meg, hiszen ez a legfontosabb az adott témában. Ezekre mindenképpen hivatkozz, ha megjelennek.

 

Népszerűsítsd sarokkő tartalmaidat

Ha jól megírod őket, büszkén tekinthetsz majd sarokkő tartalmaidra. Olyasmik lesznek ezek, amiket mások önszántukból megosztanak majd, így természetes hivatkozásokat is szerezhetsz velük. Ne félj felvenni a kapcsolatot másokkal, akik írtak már tartalmakat kapcsolódó témákról: mutasd meg nekik, hogy mit készítettél, és említsd meg, hogy talán az ő olvasóik is hasznosnak találnák azt. Lehet, hogy még egy vendégcikket is érdemes felkínálnod nekik az adott témáról, amiről aztán saját sarokkő tartalmadra hivatkozhatsz az ő blogjukról.

 

Összegezve: Hogyan rangsorolj sarokkövekkel?

Sarokkő tartalmaid különleges figyelmet érdemelnek. Gondosan kell megírni őket, hogy a legteljesebb és leghitelesebbek legyenek. Fontos továbbá, hogy könnyedén rájuk lehessen találni webhelyeden. A sarokkő tartalmakra minél több kontextuális, tehát tartalmilag kapcsolódó hivatkozás kell mutasson webhelyeden belül, hogy a Google lássa, ezek a legfontosabb cikkeid. Ez segít majd, hogy rangsoroljanak a keresőmotorokban, és hogy forgalmat szerezhess velük!

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/rank-with-that-cornerstone-content/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!