notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így javíthatsz brandingeden szűk költségvetésből is

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Kis költségvetésű branding kisvállalkozásoknak

Kis költségvetésű branding kisvállalkozásoknak


2020/09/19
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A branding egyik célja az, hogy az emberek valahogyan azonosulni tudjanak cégeddel és termékeiddel. A branding másik célja, hogy márkád lényegében egy bizonyos termék vagy szolgáltatás szinonimájává váljon. Ez persze egy hosszú és nehéz projekt lehet, ami akár az összes bevételedet is felemésztheti. Nem csoda, hogy a branding hallatán sokan a marketingbe és promóciókba fektetett hatalmas összegekre gondolnak.

Így javíthatsz brandingeden szűk költségvetésből is
Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Azonban a legtöbb kisvállalkozás csupán szűkös költségkerettel rendelkezik, így a brandingbe sem tudnak sokat fektetni – különösen egy válságos időszakban.

 

Meglehet, hogy egy helyi pékséged van, 10 alkalmazottal, vagy egy helyi ipari céged, ami 500 főt foglalkoztat. Ezek mind kisvállalkozásoknak számítanak. Megalapulásukkor mindnek ugyan az a célja: nevet szerezni maguknak az adott szakterületen. Szerencsére ezt többféleképpen is el lehet érni egy kisebb költségkerettel, és a mai lapszemlében erről olvashatsz néhány hasznos tanácsot!

 

Határozd meg és kommunikáld márkád értékeit

A kis költségvetésű branding márkád és céged értékeinek azonosításával kezdődik. El kell gondolkodnod rajta, hogy márkaként mit szeretnél kommunikálni a világ felé. Ha ezt magadnak intézed, és képes vagy rá, akkor semmi sem fog kerülni. Ha belegondolsz, valójában egy meglehetősen nehéz feladatról van szó. A küldetésed a kérdés – azok a dolgok, amik a márkáddá teszik márkádat. A márka értékei Robert Cialdini hetedik értékéhez kapcsolódnak: az egységhez.

 

Két remek példa az egységre Patagonia és a The North Face nevű márkák, amelyek azt éreztetik ügyfeleikkel, hogy ők is üzleti családjuk tagjai. „Mind hasonlóak vagyunk, azonos értékeket képviselünk.” Mivel az emberek könnyedén tudnak azonosulni ezekkel a márkákkal és az értékeikkel, könnyebben rácsábulnak, hogy vásároljanak is a termékeikből. Ezek a márkák kifejezetten azoké, akik szeretik a szabadban tölteni idejüket.

 

Szánj tehát némi időt arra, hogy összegyűjtsd márkád értékeit. Ez lehetővé teszi majd, hogy tisztán és összeszedetten kommunikálhasd márkád üzenetét leendő ügyfeleid irányába. Még akár márkanagyköveteket is szerezhetsz magadnak, viszonylag kevés pénzből.

 

Állj elő egy jó jelmondattal

Cikk inline

Ha sikerült meghatároznod márkád értékeit, ideje egy jelmondatba összefoglalnod őket. A WordPress küldetése például „a publikáció demokratizálása”. Saját jelmondatodban meg kell jelennie értékeidnek, illetve azoknak az értékeknek is, amelyeket ügyfeleidnek, felhasználóidnak vagy látogatóidnak kínálsz. A cél, hogy légy összeszedett. Ha kitalálsz egy jelmondatot, akkor termékeid és tetteid e jelmondathoz kell, hogy kötődjenek, sőt, ideális esetben ezen kell, hogy alapuljanak. Ez foglalja össze cégedet.

 

Gondolkodj el logódon

Egy jó logó alapszükséglet. Logód megtervezése során észben kell tartanod, hogy olyasmi készül, amit márkád jó eséllyel hosszú éveken át visel majd. Ez lesz a fő dolog, ami kiváltja majd a márkafelismerést az emberekben. Nem arról van szó, hogy sosem válthatod le a logódat, de ne csak azért csinálj egyet, hogy legyen valami. Gondolkodj el rajta, hogy mennyire tűnik ki más logók közül – például hogy mutat egy helyi szponzortáblán.

 

Készítsd el a logót, nyomtasd ki, és ragaszd a hűtődre. Egy hét elteltével észre fogod venni, hogy van-e rajta bármi, ami zavaró lehet, vagy amit máshogy képzelsz el. A cél, hogy a logó magába foglalja a márka személyiségét és értékeit. Ha a kis költségvetésű brandingről van szó, akkor valószínűleg egy jó logó megtervezése lesz az egyik legdrágább beruházásod.

 

Alacsony költségvetésű branding az interneten

Az internet világa egy nagyszerű hely némi kis költségvetésű brandingre. Ne feledd, a célod az, hogy nevet szerezz magadnak a szakterületeden, ehhez pedig számos ingyenes közösségi médiás platformot felhasználhatsz.

 

Közösségi média

Az emberek gyakran azzal próbálnak érvelni a közösségi média ellen, hogy az túl sok idejüket veszi el. Ezzel szemben egy jobb hozzáállás lenne nem azt nézni, hogy mibe kerül a közösségi média, hanem azt, hogy milyen jövedelmező lehet ezért cserébe.

 

Valójában az egyik legegyszerűbb és valószínűleg egyik legolcsóbb eszköz márkád népszerűsítésére. Az egyetlen költsége lényegében az az idő, amit rá kell szánnod (attól függően, hogy milyen intenzíven szeretnéd használni a médiumot).

 

Talán némi időbe telik majd, hogy rátalálj az ideális stratégiára és/vagy platformra, szóval szánd rá ezt az időt, és ne add fel!

 

Oszd meg szaktudásodat

A Twitteren felveheted és tarthatod a kapcsolatot a hasonló gondolkodású cégtulajdonosokkal. Fedezd fel a környékeden vagy a szakterületeden alapult Facebook csoportokat. Teremts kapcsolatot olyan emberekkel, akik hasonló értékeket képviselnek. Válaszolj a szakterületedet érintő kérdésekre, és tedd ezt magabiztosan. Pozícionáld cégedet a meghatározó forrásként az ilyen kérdésekhez. Segíts az embereknek, és alakítsd át őket márkanagykövetekké.

 

Komoly erőfeszítésekre lesz szükséged, hogy kialakítsd a pozíciódat. Ez nem egy-két napos munka.

 

Tedd láthatóvá magadat

Végezetül minden az üzleti értékekről szól majd. Minden kommunikációd ezeket kell, hogy tükrözze. Ezek adnak majd iránymutatást és segítenek minden esetben ugyan úgy megfogalmazni üzeneteidet. Ez az alacsony költségvetésű branding lényege: láthatóvá tenni magadat, mindig ugyan olyan formában.

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/low-budget-branding-small-business/

Marketing stratégia Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 088 693
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Megosztott IP

Mi is az a megosztott IP? Egy megosztott IP címről egyszerre több feladó is...

Visszafordulási arány (Bounce Rate)

Mi az a Visszafordulási arány (Bounce Rate)? Azon látogatók...

Keresőoptimalizálás

Ha azért vagy itt, mert tudni szeretnéd, mi az a SEO, avagy a...

Napi költségvetés

  A PPC reklámok során minden kampány egy előre megszabott...

Google

A Google a világ legnépszerűbb keresőmotorja, amelyen naponta több milliárd keresést...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.