Kis költségvetésű branding kisvállalkozásoknak

A branding egyik célja az, hogy az emberek valahogyan azonosulni tudjanak cégeddel és termékeiddel. A branding másik célja, hogy márkád lényegében egy bizonyos termék vagy szolgáltatás szinonimájává váljon. Ez persze egy hosszú és nehéz projekt lehet, ami akár az összes bevételedet is felemésztheti. Nem csoda, hogy a branding hallatán sokan a marketingbe és promóciókba fektetett hatalmas összegekre gondolnak.

Így javíthatsz brandingeden szűk költségvetésből is

Azonban a legtöbb kisvállalkozás csupán szűkös költségkerettel rendelkezik, így a brandingbe sem tudnak sokat fektetni – különösen egy válságos időszakban.

 

Meglehet, hogy egy helyi pékséged van, 10 alkalmazottal, vagy egy helyi ipari céged, ami 500 főt foglalkoztat. Ezek mind kisvállalkozásoknak számítanak. Megalapulásukkor mindnek ugyan az a célja: nevet szerezni maguknak az adott szakterületen. Szerencsére ezt többféleképpen is el lehet érni egy kisebb költségkerettel, és a mai lapszemlében erről olvashatsz néhány hasznos tanácsot!

 

Határozd meg és kommunikáld márkád értékeit

A kis költségvetésű branding márkád és céged értékeinek azonosításával kezdődik. El kell gondolkodnod rajta, hogy márkaként mit szeretnél kommunikálni a világ felé. Ha ezt magadnak intézed, és képes vagy rá, akkor semmi sem fog kerülni. Ha belegondolsz, valójában egy meglehetősen nehéz feladatról van szó. A küldetésed a kérdés – azok a dolgok, amik a márkáddá teszik márkádat. A márka értékei Robert Cialdini hetedik értékéhez kapcsolódnak: az egységhez.

 

Két remek példa az egységre Patagonia és a The North Face nevű márkák, amelyek azt éreztetik ügyfeleikkel, hogy ők is üzleti családjuk tagjai. „Mind hasonlóak vagyunk, azonos értékeket képviselünk.” Mivel az emberek könnyedén tudnak azonosulni ezekkel a márkákkal és az értékeikkel, könnyebben rácsábulnak, hogy vásároljanak is a termékeikből. Ezek a márkák kifejezetten azoké, akik szeretik a szabadban tölteni idejüket.

 

Szánj tehát némi időt arra, hogy összegyűjtsd márkád értékeit. Ez lehetővé teszi majd, hogy tisztán és összeszedetten kommunikálhasd márkád üzenetét leendő ügyfeleid irányába. Még akár márkanagyköveteket is szerezhetsz magadnak, viszonylag kevés pénzből.

 

Állj elő egy jó jelmondattal

Ha sikerült meghatároznod márkád értékeit, ideje egy jelmondatba összefoglalnod őket. A wordpress küldetése például „a publikáció demokratizálása”. Saját jelmondatodban meg kell jelennie értékeidnek, illetve azoknak az értékeknek is, amelyeket ügyfeleidnek, felhasználóidnak vagy látogatóidnak kínálsz. A cél, hogy légy összeszedett. Ha kitalálsz egy jelmondatot, akkor termékeid és tetteid e jelmondathoz kell, hogy kötődjenek, sőt, ideális esetben ezen kell, hogy alapuljanak. Ez foglalja össze cégedet.

 

Gondolkodj el logódon

Egy jó logó alapszükséglet. Logód megtervezése során észben kell tartanod, hogy olyasmi készül, amit márkád jó eséllyel hosszú éveken át visel majd. Ez lesz a fő dolog, ami kiváltja majd a márkafelismerést az emberekben. Nem arról van szó, hogy sosem válthatod le a logódat, de ne csak azért csinálj egyet, hogy legyen valami. Gondolkodj el rajta, hogy mennyire tűnik ki más logók közül – például hogy mutat egy helyi szponzortáblán.

 

Készítsd el a logót, nyomtasd ki, és ragaszd a hűtődre. Egy hét elteltével észre fogod venni, hogy van-e rajta bármi, ami zavaró lehet, vagy amit máshogy képzelsz el. A cél, hogy a logó magába foglalja a márka személyiségét és értékeit. Ha a kis költségvetésű brandingről van szó, akkor valószínűleg egy jó logó megtervezése lesz az egyik legdrágább beruházásod.

 

Alacsony költségvetésű branding az interneten

Az internet világa egy nagyszerű hely némi kis költségvetésű brandingre. Ne feledd, a célod az, hogy nevet szerezz magadnak a szakterületeden, ehhez pedig számos ingyenes közösségi médiás platformot felhasználhatsz.

 

Közösségi média

Az emberek gyakran azzal próbálnak érvelni a közösségi média ellen, hogy az túl sok idejüket veszi el. Ezzel szemben egy jobb hozzáállás lenne nem azt nézni, hogy mibe kerül a közösségi média, hanem azt, hogy milyen jövedelmező lehet ezért cserébe.

 

Valójában az egyik legegyszerűbb és valószínűleg egyik legolcsóbb eszköz márkád népszerűsítésére. Az egyetlen költsége lényegében az az idő, amit rá kell szánnod (attól függően, hogy milyen intenzíven szeretnéd használni a médiumot).

 

Talán némi időbe telik majd, hogy rátalálj az ideális stratégiára és/vagy platformra, szóval szánd rá ezt az időt, és ne add fel!

 

Oszd meg szaktudásodat

A Twitteren felveheted és tarthatod a kapcsolatot a hasonló gondolkodású cégtulajdonosokkal. Fedezd fel a környékeden vagy a szakterületeden alapult facebook csoportokat. Teremts kapcsolatot olyan emberekkel, akik hasonló értékeket képviselnek. Válaszolj a szakterületedet érintő kérdésekre, és tedd ezt magabiztosan. Pozícionáld cégedet a meghatározó forrásként az ilyen kérdésekhez. Segíts az embereknek, és alakítsd át őket márkanagykövetekké.

 

Komoly erőfeszítésekre lesz szükséged, hogy kialakítsd a pozíciódat. Ez nem egy-két napos munka.

 

Tedd láthatóvá magadat

Végezetül minden az üzleti értékekről szól majd. Minden kommunikációd ezeket kell, hogy tükrözze. Ezek adnak majd iránymutatást és segítenek minden esetben ugyan úgy megfogalmazni üzeneteidet. Ez az alacsony költségvetésű branding lényege: láthatóvá tenni magadat, mindig ugyan olyan formában.

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/low-budget-branding-small-business/

Kiemelt területeink