notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ingyenes eszközök webhelyed mobilos verziójának ellenőrzésére

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Így ellenőrizd webhelyed mobilos verzióját ingyenes eszközökkel

Így ellenőrizd webhelyed mobilos verzióját ingyenes eszközökkel


2020/08/01
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Már-már köztudott tény, hogy az internetes forgalom több mint feléért a mobileszközök felelnek. Éppen ezért, ha nem foglalkozol webhelyed mobilos verziójával, akkor könnyen lehet, hogy közönséged nagy részéről lemaradsz ezzel.

Ingyenes eszközök webhelyed mobilos verziójának ellenőrzésére
Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

A következő bejegyzésben különböző módszerekről olvashatsz, amelyekkel ellenőrizheted saját mobilos webhelyed állapotát. A cikk végére te is tudni fogod, hogy hogyan teszteld mobilos webhelyed kulcsfontosságú elemeit, és hogy hogyan javítsd ezek alapján SEO-dat!

 

Használd saját telefonodat mobilos webhelyed tesztelésére

Nyisd meg telefonod böngészőjét, és látogass el webhelyedre. Nézd meg, hogy hogy mutat. Erre a tippre nem is számítottál, ugye? Sok cégvezető soha nem is gondol erre. Kifizetnek egy rakat pénzt egy mobilos webhelyért, de sosem néznek rá, miután a designer bemutatja nekik a látványtervet. Vess tehát rá egy pillantást, és nézd meg, hogy mi hiányzik róla, illetve hogy milyen a teljesítménye.

 

A következőket ellenőrizd mobilos webhelyeden:

  1. Fő feladatok: Győződj meg róla, hogy a látogatók azonnal meg tudják találni rajta a legfontosabb oldalakat. Kérdezz meg embereket, hogy mit gondolnak webhelyed használhatóságáról. Barátaid és családtagjaid biztosan szívesen segítenek majd ebben.
  2. Cím és telefonszám: Az emberek gyakran arra használják az üzletek webhelyeit, úti célt állítsanak be navigáció rendszerüknek. Ha azt szeretnéd, hogy ügyfeleid megtalálják fizikai boltodat, akkor tüntesd fel a címét. Ha azt akarod, hogy az emberek felhívjanak, akkor ez lesz mobilos webhelyed fő felhívása (CTA). Tedd kattinthatóvá!
  3. Egy működőképes menü és keresőfunkció: A hamburgermenük hasznosak, hiszen helyet lehet megtakarítani velük, de figyelj oda rá, hogy kinyíljanak. Helyezz el egy keresőt is a menün kívül.
  4. Mobildesign és felhasználói élmény: Győződj meg róla, hogy mobilos webhelyed nem az asztali webhelyed, egy kis képernyőre összenyomva, mindenféle reszponzív átméretezés nélkül. Ne felejtsd el megnézni, hogy nem-e kapcsoltad be a böngészőben, hogy mindenképpen az asztali oldalt mutassa a mobilos helyett. Ezen kívül ellenőrizd azt is, hogy mobilos webhelyed ugyan azt a tartalmat kínálja-e, amit asztali webhelyed.
  5. Gombok és hivatkozások: Győződj meg róla, hogy könnyen észrevehetők legyenek, és elég nagyok, hogy rájuk lehessen koppintani.
  6. Olvashatóság: Egy kis képernyőről olvasni nem egyszerű dolog, tehát biztosíts megfelelő tipográfiát webhelyedre.
  7. Teljesítmény: Milyen a webhely sebessége? Mi a helyzet az oldalélménnyel?

 

Fontos észben tartani, hogy különböző telefonokon más és másféleképpen jelenik majd meg webhelyed. Pontosan ezért fontos, hogy többféleképpen is ellenőrizd mobilos webhelyedet, és rátalálj a hibáira.

 

A Google mobilbarát tesztje

Cikk inline

A mobilbarát jelleg rangsorolási szempont a Google szemében. 2020-ban egy mobil-első kialakításra kell törekedni. A Google ehhez egy hasznos ellenőrzőeszközt is készített, amin keresztül megnézheted, hogy a Google hogyan látja webhelyed oldalait. A Bing szintén előállt a saját mobilbarát-ellenőrzőjével.

 

Így néz ki egy nem mobilra optimalizált webhely teszteredménye. | Forrás: Yoast

 

A Google mobilbarát-ellenőrzőeszköze megmutatja, hogy hogyan jelenik meg webhelyed egy mobilkészüléken. Ha az előnézet úgy néz ki, mint a fent látható képen, akkor bőven van még mit dolgozni rajta. Még akkor is, ha a Google azt mondja, hogy webhelyed mobilbarát jellegű. Ne felejtsd el, hogy ez egy automatikus ellenőrzést. A legjobb, ha saját magad ellenőrzöl mindent, amit ebben a cikkben olvasol, hogy biztosan ne kerülje el semmi a figyelmedet. A józanész gyakran sokkal értékesebb, mint amit a Google mond!

 

Webfejlesztő eszköztár

Mobilos webhelyedet közvetlenül a böngésződben is tesztelheted, ha Google Chrome-ot használsz. Kattints bárhová az oldalon, majd válaszd a Vizsgálat opciót. Egy másik lehetőség lenyomni a CTRL + SHIFT + I billentyűkombinációt, vagy a menüből a További eszközök > Fejlesztői eszközök opciót választani. Ez után kattints a második ikonra a menüsávban, vagy nyomd le a CTRL + SHIFT + M billentyűkombinációt.

A különféle böngészők hasznos fejlesztői eszközeivel általában a reszponzív designt is ellenőrizheted.| Forrás: Yoast

 

Ez a képen látható módon nyitja majd meg a webhelyet. Az előnézet felett többféle méretet is kiválaszthatsz a megjelenítéshez.

 

A Firefox böngésző is kínál hasonló funkciót: a fejlesztői eszköztár szintén a CTRL + SHIFT + I billentyűkombinációval nyitható meg, a reszponzív előnézet pedig ez után a CTRL + SHIFT + M billentyűkombinációval.

 

Ha például kiválasztod, hogy az előnézet egy iPhone készüléken „jelenjen meg”, és azt látod, hogy webhelyed lekicsinyített mását ábrázolja, akkor tudni fogod, hogy nem mobilbarát kialakítású.

 

A teljesítmény ellenőrzése

A mobilbarát jelleg ellenőrzéséhez nem elég megnézni, hogy mobilos webhelyed megfelelően jelenik-e meg egy böngészőben – a teljesítménynek szintén fontos szerepe van. Ha tehát szeretnéd sikerre vinni mobilos webhelyedet, akkor a teljesítmény elsődleges prioritású kell, hogy legyen.

 

Erre szintén többféle eszközt is használhatsz, amelyek rálátást nyújtanak webhelyed teljesítményére. Egy ilyen eszköz a Google web.dev Measure. Csak add meg neki az URL-t, és kattints a Run Audit gombra.

Ha ilyen pontszámokat látsz, akkor sok dolgod lesz webhelyeddel.| Forrás: Yoast

 

Az eszköz megjelenít néhány mutatót, illetve tippet, hogy hogyan javítsd pontszámaidat. Nézd végig a tanácsokat és gondolkodj el rajta, hogy mit tehetnél mobilos webhelyed javítása érdekében. Ezen kívül használd a Google PageSpseed Insights eszközét is, ami részletes jelentést kínál majd webhelyed mobilos verziójának sebességéről.

 

A mobilos webhely ellenőrzése: Összefoglalva

Ha szeretnél tippeket kapni arról, hogy hogyan javíthass mobilos webhelyed teljesítményén, akkor kattints a „Részletek megjelenítése” kifejezésre a Google mobilbarát tesztelőjében. Olyan konkrét dolgokra is figyelj oda, mint a legfontosabb feladatok elvégzésének egyszerűsége, vagy a gombok mérete.

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast-com-on: https://yoast.com/diy-test-mobile-site/

Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 008 097
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Back-end ajánlat

Back-end ajánlat az, amikor olyan felhasználónak kínálsz egy...

Keresőmotor találati oldal

Azokat az oldalakat nevezzük így amelyek akkor jelennek meg, amikor egy...

Földrajzi hely alapú célzás

Lehetővé teszi, hogy a lehetséges ügyfeleket tartózkodási...

Nyers kattintások

Egy hirdetésre érkezett összes kattintás, a kattintások...

Szemkövetés

Az emberek szemmozgásának követésére és...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.