notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Oldal-élmény algoritmus: így készülj fel a változásokra

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > A Google új oldal-élmény algoritmusa: Mit tartogat 2021?

A Google új oldal-élmény algoritmusa: Mit tartogat 2021?


2020/07/07
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Jó szokásához híven a Google ismét egy nagyobb algoritmus-változtatásra készül, hogy még élvezetesebbé tegye a böngészést felhasználói számára. A keresőóriás bejelentette, hogy 2021-től kezdve az oldalak által nyújtott oldal-élmény (vagyis a felhasználói élmény) is közrejátszik majd a rangsorolásban, tehát hivatalosan is SEO szemponttá lép elő. Mindez azt jelenti, hogy ha a Google szerint egy felhasználó negatívan éli meg webhelyed használatát, akkor az gyengébb rangsorolásban minősülhet majd.

Oldal-élmény algoritmus
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Ha követted a híreket, akkor ez nem szabad, hogy akkora meglepetést okozzon, elvégre a Google már nagyjából 5 éve igyekszik egyre komolyabb hangsúlyt fordítani a felhasználói élményre a rangsorolásában. Ha mégis meglepetésként ér, akkor érdemes lehet másra bíznod ezt a feladatot, hiszen úgy tűnik, nincs még erre is neked időd… Nem is csoda. Mindenesetre, ha szeretnéd megőrizni – vagy megszerezni – a versenyképességet, IDE kattinva felveheted velünk a kapcsolatot, és segítünk! 

 

Kezdésképpen ott volt az a 2015-ös frissítés, amely a mobilra való optimalizálást vette figyelembe, 2018 eleje óta pedig az oldalak betöltési sebessége is számít a SEO-ban. A Google célja ezzel a frissítéssel az, hogy még egyszerűbben elérhetővé tegye az internet információit a felhasználók számára, Mindezzel persze arra is szeretné ösztönözni a webmestereket, hogy minél jobb oldal-élményeket kínáljanak látogatóik számára (ami egyébként is az érdekük).

 

A Google egy hivatalos blogbejegyzésben bővebben is beszámolt arról, hogy miről is szól majd ez a frissítés, és hogy a webmesterek hogyan készülhetnek majd fel rá.

 

A Google továbbá egy új jelentéssel is bővítette a Search Console felületét, ahol a Core Web Vitals, azaz az „Alapvető webes vitals-mutatók” láthatók. Ezek azok a mutatók (és a jövendőbeli oldal-élmény rangsorolási szempont fő alkotóelemei), amelyek az oldalak sebességét, interaktivitását és betöltés közbeni stabilitását figyelik.

 

Az oldal-élmény megállapításában továbbá közrejátszik az oldalak mobilbarát jellege, biztonsága, HTTPS titkosítása és az zavaró közbeiktatott oldalak jelenléte is.

 


Hogyan készülj fel a Google Oldal-élmény frissítésére?

A Google egy jó fél évre előre figyelmeztette a webmestereket az elkövetkezendő változtatásokról, így mindenkinek bőven van ideje, hogy felkészüljön az új 2021-es rendszerre. Íme tehát néhány tipp, amik már most segíthetnek ebben!

 

Kínálj minél relevánsabb tartalmakat

Ez azt jelenti, hogy mennyire kapcsolódik egy tartalom ahhoz a kereséshez, amit megcéloz. Minél szorosabb ez a kapcsolat, és persze minél jobb a tartalom minősége. annál jobb esélye lesz előkelőbb pozícióra rangsorolnia a Google találatai között.

 

Fontos észben tartani, hogy a tartalom minősége sokkal súlyosabb rangsorolási szempont, mint a felhasználói élmény. Még ha egy oldalnak vannak is hibái az élménynyújtás terén, kiváló tartalommal magasabbra rangsorolhat, mint azok az oldalak, amelyek kevésbé törődnek a tartalom minőségével.

 

Tedd mobil-elsővé webhelyedet

Habár mobilbarát jellegről volt szó, 2020-ban (és 2021-ben) inkább már mobil-első designról beszélünk, ami első sorban azt biztosítja, hogy egy webhely tökéletesen működjön mobileszközökön (és csak utána asztali számítógépeken és laptopokon). A mobil-első kialakításról itt  olvashatsz további tippeket, ellenőrizni pedig itt tudod weboldalaid mobilbarát jellegét.

 

Kínálj interaktív tartalmakat

Mit hoznak ki tartalmaid látogatóidból? Szimplán csak elolvassák, amit írtál, esetleg megnézik egy videódat, vagy aktívabban is foglalkoznak azzal, amit kínálsz nekik? Van egyáltalán lehetőségük erre? Az interaktív tartalmak javítják az oldalon töltött időt, és arra buzdítják a látogatókat, hogy még több oldalt fedezzenek fel a webhelyen.

 

Ezek az interaktív tartalmak lehetnek szavazások, kérdőívek, animált infografikák és interaktív (pl. 360-as) videók is.

 

Gyorsítsd oldalaidat

Az emberek manapság elvárják, hogy a weboldalak pillanatok alatt megjelenjenek böngészőjükben, akár mobileszközről nézegetik azokat, akár másról. Ha tartalmaid nem jelennek meg elég gyorsan nekik, látogatóid nem lesznek restek máshol keresni azt, amit hajlandók lettek volna tőled is megvásárolni.

 

Használd a Google saját sebességmérőjét, hogy azonosítsd az oldalaidat lassító problémákat és mielőbb orvosolhasd őket! Egy gyorsabban működő webhellyel már most jobb rangsorolásokat érhetsz el, ne várj vele 2021-ig!

 

Kínálj biztonságos böngészési élményt

A Google már 2006 óta igyekszik biztonságos böngészést (Safe Browsing) kínálni a felhasználóknak a színfalak mögött, hogy megvédje őket a káros tartalmaktól. A technológia fejlődésével az internetes fenyegetések is egyre veszélyesebbekké válnak, ezért fontos, hogy minél biztonságosabb böngészést kínálj webhelyed látogatói számára.

 

Ezzel nem csak a Google biztonsági szűrőjén juthatsz át, hanem látogatóid bizalmát is könnyebben elnyerheted.

 

Ehhez minimum egy jó SSL tanúsítványra lesz szükséged, amellyel HTTPS-re válthatod webhelyed URL-jeit az alapvető, nem biztonságos HTTPS helyett. A Google már jó ideje rangsorolási szempontként kezeli a HTTPS meglétét, így ez is egy olyan változtatás, amivel nem érdemes 2021-ig várni.

 

Mellőzd a felugró ablakokat

A Google azért nem kedveli a felugró ablakokat és reklámokat, mert ezek a felhasználók oldal-élményét is súlyosan csorbítják. Lehetőleg mellőzd az összes ilyen elemet és közbeiktatott oldalt is webhelyedről, amik miatt egyrészt hasznos ügyfelektől eshetsz el, másrészt rangsorolásod is csökkenhet majd.

 

 

Cikk inline

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.08.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
1 008 097
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Cselekvés alapú árazás

A CPA egy lépéssel tovább megy a CPC-nél vagy a PPC-nél. A...

PageRank

Mi az a PageRank, hogyan működik, mi a definíciója, mire jó és mi...

AIDA

Az AIDA jelentése Az AIDA egy mozaikszó, amely az Attention (figyelem), Interest...

Biztonsági lista

Egy biztonsági lista olyan internet felhasználók neveit és email...

ALT tag

Az ALT tag fogalmának meghatározása HTML tagek, melyeket weboldalakon...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.