Szükségem van nekem keresőoptimalizálásra?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Szükségem van nekem keresőoptimalizálásra?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

11 oldalról vizsgáljuk meg, példákon keresztül, melyik cégnek van szüksége SEO-ra, melyiknek nincsen. Melyik esetben hoz plusz vásárlót, bevételt? A tied köztük van?

Szükségem van nekem keresőoptimalizálásra?

A keresőoptimalizálás (röviden „SEO”) fogalmával már biztosan találkoztál, és talán azt is hallottad róla, hogy mennyire hasznos. Sokan azonban nem hisznek abban, hogy a SEO üzletet hozhat nekik. Mi rengeteg kísérletet állítottunk be, 15 éve foglalkozunk keresőoptimalizálással úgy, hogy közben az összes többi online marketing eszközt is használjuk, mégis mindig azt tapasztaljuk, nincs hatékonyabb online marketing eszköz, mint a SEO. 

 

De tudod, hogy miért? Szó szerint több tucat okot tudnánk felsorolni arról, hogy miért ez a leghatékonyabb marketing-technika, amelyet bármely modern cég alkalmazhat – és meg is tesszük! Íme 11 nyomós ok, amiért a te cégednek is szüksége van keresőoptimalizálásra!

 

1. A SEO-ra nem kiadásként, hanem befektetéséként kell gondolni

Egy jó befektetés a kezdőtőke többszörösét is képes visszahozni – ilyen a keresőoptimalizálás is. A SEO szerves részét képezi az analitika is, ami segít felfedezni a webhelyedben rejlő lehetőségeket. Például ha találsz néhány olyan kulcsszót, amelyekkel jól konvertálsz ugyan, de csak az első találati oldal aljára rangsorolsz velük a Google keresőjében, akkor komoly bevételről maradsz le.

 

Ha sikerül bejutnod az első három pozíció valamelyikébe, (amelyek a kattintások oroszlánrészét kapják), akkor SEO befektetésed többszörösen megtérül majd. Nagyon sokszor fordul elő velünk az, hogy 2-3 év munka után folyamatosan csökkentenünk kell a marketing tanácsadói díjunkat egy-egy ügyfélnél, mert már nincs mit csinálni, akkora lendülettel viszi a SEO az adott cég weboldalát. Olyan is többször elfordult már (főleg éttermek esetén, ahol véges a befogadóképesség, a kapacitás), hogy befejeztünk egy munkát, mert az ajtó előtt állt a sor, nem volt értelme a marketingnek. Mindezt leginkább a SEO hajtotta meg. 

 

2. A SEO felhívja a keresők figyelmét webhelyedre

Ez a keresőoptimalizálás elsődleges célja és haszna. Webhelyedre valójában elsőszámú alkalmazottadként is tekinthetsz, ami sosem beteg, sosem megy szabadságra, és (a szerver állapotától függően) az év minden napján 24/7 várja a lehetséges ügyfeleket. Azonban hiába van egy nagyszerűen megdesignolt, modern webhelyed – ha az emberek nem találnak rá, akkor semmit sem ér az egész. Hiába nyitsz egy Micheline csillagos éttermet a sivatagban, ha senkinek nem szólsz róla, hogy ott van, legyél bármilyen jó is, nem fog megélni. Ebben segít a SEO – lehetővé teszi, hogy webhelyed maximális kapacitásával teljesíthessen.

 

3. A SEO a marketingmix esszenciális eleme

Rendben, tehát a SEO fontos, hasznos, és jó befektetés, de önmagában nem fog sikerre vinni egyetlen céget sem. Egy átfogó digitális marketingstratégiához szükség van a közösségi média, a márkaépítés, és egyéb technikák megfelelő alkalmazásához is – a keresőoptimalizálás az, ami szinte minden egyéb elemet képes megerősíteni, kiegészíteni, és hatékonyabbá tenni.

 

Ha szeretnél egy ilyen stratégiát, kattints IDE most, nézd meg, mit javaslunk mi, speciálisan a TE cégednek!

 

Cégvezetőként tehát nem kell választanod a különböző marketingtechnikák között, hanem el kell döntened, hogy hogyan integrálhatod a SEO-t stratégiádba (vagy találnod kell valakit, aki elvégzi ezt helyetted).

 

4. A SEO-nak fontos szerepe van a vásárlók kutatási és vásárlási folyamatában

A keresőoptimalizálás az idő múlásával egyre hatékonyabbá teheti webhelyedet, ami azt jelenti, hogy több értékesítést bonyolíthatsz le anélkül, hogy egyre többet kellene fizetned ezekért. A SEO valójában sokkal kedvezőbb marketingforma a befektetés megtérülése szempontjából, mint az összes többi technika.

 

Óriási (és drága) hiba azt feltételezni, hogy az emberek mind hallottak a márkádról, és tudják, hogy tőled érdemes vásárolniuk. Az emberek mindig a legjobb ajánlatokat keresik, és előszeretettel hasonlítgatják össze az alternatívákat az interneten. A tudatos vásárlók – különösen húzósabb pénzügyi időszakaikban – fokozottan figyelnek a költekezésükre, és rengeteget kutatnak majd, mielőtt meghozzák végső döntésüket.

 

A keresőoptimalizálás fontos szerepet játszik ebben a kutatási/vásárlási fázisban. Úgy működik, mint egy ügyfélmágnes – folyamatosan vonzza a lehetséges vásárlókat webhelyedre releváns, célzott kulcsszavak segítségével, amelyekre a leendő vásárlók kutatásuk során rákeresnek.

 

5. Nincs olyan, hogy a SEO „túl drága”

A marketingopciók összehasonlítgatásakor tagadhatatlanul csábító lehet az olcsóbbnak tűnő opciók között válogatni, azonban a keresőoptimalizálásnál nem feltétlenül ez a helyes megoldás. Az olcsóbbal hosszútávon nem feltétlenül jársz jobban, mint a drágább megoldásokkal.

 

Hogy miért? Mert – mint ahogy már említettük – a SEO nem egy egyszeri költség, hanem egy befektetés, ami többszörösen is képes megtérülni. Meglehet tehát, hogy sokallod egy SEO ügynökség árazását, de kérdezz rá nyugodtan, hogy mit is fed le ez az összeg, és máris meglátod, hogy van mit megfizetni.

 

Fontos figyelembe venni azt is, hogy a keresőoptimalizálás eredményei nem egyik napról a másikra látszódnak, hanem sok esetben hónapok is eltelhetnek, mire észlelhetővé válik a javulás. Ilyen időtartamok mellett már egyáltalán nem mindegy, hogy valaki gyorsabb eredményeket is ígér-e a nagyobb árért cserébe.


6. A SEO nem dísz, hanem a marketing egyik alappillére

Tegyük fel, hogy most lett kész új webhelyed, méghozzá igen borsos áron, és akkor jön a SEO tanácsadó, hogy további befektetésre (SEO) lesz szükség, ha azt akarod, hogy látható is legyen a keresőkben. Már elnézést, de micsoda?

 

A helyzet az, hogy a keresőoptimalizálás akkor működik igazán jól, ha az webhelyed szerves részét képezi, nem pedig csak úgy rá van csapva utólag. Tortát sem úgy szokás sütni, hogy utólag töröd rá a tojásokat, nem igaz?

 

Mindez azt jelenti, hogy a SEO-nak már a webhely tervezési fázisától szempontnak kell lennie, hiszen ez diktálja a webhely szerkezeti felépítést, a kialakításhoz használt CMS-t, az URL strukturát, és rengeteg más szempontot is.

 

Persze egy „kész” webhelyet is lehet keresőoptimalizálni, de garantáltan tovább fog tartani, mintha az első pillanattól gondoltál volna rá, ráadásul előfordulhat, hogy komoly átalakításokra is szükség lesz hozzá. Ha tehát most állsz honlapkészítős előtt, inkább keress meg egy SEO tanácsadót, aki segít a honlapkészítő cég kiválasztásában! 

 

7. A SEO komoly hatással lehet marketingedre (bízd profikra)

Meglehet, hogy azon cégek közé tartozik sajátod is, amelyek szórólapokkal, plakátokkal is reklámozzák magukat. Amikor elkészültek az ilyen kézzel fogható médiaanyagok tervei, akkor alaposan ellenőrizted mind, mielőtt elküldted volna őket a nyomdába, hogy több ezer készüljön belőlük, ugye? Természetesen, hiszen nem szeretnéd, hogy ezrek lássák félregépelt adataidat, cégnevedet, vagy webhelyed címét. Meglehet, hogy egy külső szakembert is felkértél erre, hogy biztosan passzoljon minden.

 

Következő kérdés: átnézted a webhelyedet is, mielőtt beindítottad volna? Látta egy tapasztalt szakember, aki képes kiszúrni az olyan szarvashibákat, amiket egy újdonsült webmester észre sem vesz? Nem?

 

Költenél súlyos pénzeket arra, hogy elkészítsd mutatós szórólapjaidat csak azért, hogy utána bezárd őket egy szekrénybe, hogy soha ne lássa őket senki? Valószínűleg nem, pedig ha nem foglalkozol a keresőoptimalizálással, akkor lényegében pontosan ezt csinálod méregdrága webhelyeddel, amit így több ezer lehetséges ügyfél elől rejtesz el.

 

Egy másik gondolat: lehet, hogy irodádban kiváló, modern nyomtatók működnek, de bizonyára nem ezekkel készítenéd el szórólapjaidat, hanem elküldöd őket egy profi nyomdába, ahol olcsóbban, és a lehető legjobb minőségben tudnak belőlük több ezret elkészíteni, ráadásul sokkal gyorsabban, mint te tudnád.

 

A SEO lényegében tehát digitális szórólapjaidnak felel meg. Ha tele van hibákkal, akkor vajon mint gondolnak majd róla azok, akik látják? Ha egyáltalán látják, persze. Érted már, hogy miért érdemes profikra bízni, akárcsak nyomtatott médiaanyagaidat? A SEO szakemberek biztosítják, hogy webhelyed vonzó legyen céged célközönsége szemében, sokakhoz eljusson, és persze megfelelő felhasználói élményt is nyújtson ezeknek a látogatóknak.

 

8. A keresőoptimalizálás megerősíti közösségi jelenlétedet is

Amikor valaki megoszt valamilyen külső tartalmat egy közösségi platformon, például a Facebookon, akkor az adott platform a tartalom meta címkéit vizsgálja meg, és ez alapján jeleníti meg annak előnézetét a többi felhasználó számára (ehhez általában egy kép, egy főcím, és egy rövid leírás tartozik, de ez platformonként változhat).

 

Egy SEO szakember segít testre szabni ezeket a mezőket, hogy megosztott tartalmaid pontosan úgy jelenjenek meg a felhasználók előtt, hogy minél több kattintásra, megosztásra, hozzászólásra, tehát általános aktivitásra ösztönözzék őket.

 

9. A SEO lehetővé teszi, hogy az emberek rátaláljanak webhelyedre

Webhelyed gyakran az első online kapcsolódási pont márkád és egy új, lehetséges ügyfél között. A webhely célja minősíteni ezeket az ügyfeleket és végül konvertálni őket. Azonban minderre esélyed sem lesz, ha az emberek egyszerűen nem találnak rá webhelyedre.

 

A SEO nem csak arról szól, hogy jó pozícióban próbálsz rangsorolni a találatok között, vagy hogy több átkattintást szerezz, és alacsony visszafordulási arányt tarts meg. Ez már rég nem így van. A modern, hatékony keresőoptimalizálás mélyen összenő a cég hosszú- és rövidtávú céljaival és stratégiáival, és figyelembe veszi a célközönség pszichológiai jellegzetességeit is.

 

10. A SEO megbízhatóbbá, hitelesebbé teszi márkádat

A keresőoptimalizálásnak hatalmában áll erősebbé, felismerhetőbbé tenni márkádat. A cél az, hogy amikor az embereknek szükségük van valamire, és a márkádhoz kapcsolódó témákra keresnek rá, akkor az első találatok között jelenjenek meg tartalmaid a keresőtalálati oldalakon.

 

Manapság mindenki „ráguglizik” a dolgokra, ha keres valamit. Ha rendszeresen az elsők között jelensz meg, akkor idővel egyre többen látják majd, hogy a te márkád a legjobb opciók közé tartozik.

 

Persze ez csak a hosszú maraton egyik lépése, hiszen ezek után további hatást kell gyakorolnod célközönségedre, hogy téged válasszanak. Fogalmazz az ő nyelvükön, tapints rá fájdalmaikra, kínálj megoldást nekik. Ez az, ami igazán hitelessé teszi majd márkádat számukra.

 

11. A keresőoptimalizálás az offline vásárlásokat is elősegíti

Rengeteg olyan offline (értsd: üzletben lebonyolított) vásárlás történik manapság, amely egy online kereséssel kezdődött. A SEO-t tehát még az elsődlegesen offline, üzlethelységekben működő vállalatoknak sem szabad elhanyagolniuk (ahogy az online marketing egyéb formáit sem).

 

fWebhelyed olyan, mint egy fáradhatatlan értékesítő, aki éjjel-nappal azon dolgozik, hogy minősített érdeklődőket, lehetséges vásárlókat irányítson üzlethelységeidbe.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!