6 SEO feladat, amit rendszeresen érdemes elvégezned webhelyeden

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Mindennapi webhely-optimalizálás: 6 feladat napi SEO rutinodhoz

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Sokan közületek minden nap, vagy legalább hetente egyszer belépnek saját webhelyükre. De ha egy kisebb céget vagy egy egyszemélyes blogot is vezetsz, akkor nem (mindig) fordíthatsz valami sok időt a SEO-dra, hiszen más dolgod is van! A következőkben többféle kisebb, de hatékony feladatról lesz szó, amiken érdemes napi vagy heti szinten dolgoznod webhelyeden, hogy sínen tartsd keresőoptimalizálásodat.

6 SEO feladat, amit rendszeresen érdemes elvégezned webhelyeden

Hosszútávú SEO stratégia

Mielőtt belevetnénk magunkat a napi és heti SEO feladatokba, érdemes kihangsúlyoznunk egy hosszútávú SEO stratégia fontosságát. Habár hasznos, ha van egy listád néhány gyors SEO feladatról, ne felejtsd el szemmel tartani a teljes képet. Stratégiád megalapozáshoz alapos kulcsszókutatást kell végezned, meg kell ismerned célközönséged keresőszándékát, célokat kell kitűznöd, és analizálnod kell webhelyed teljesítményét. Az átfogó SEO sok munkával jár, de a végén megtérül majd!

 

Azokon a napokon, amikor van egy órád, amit webhelyedre fordíthatsz, próbáld meg elvégezni a következő feladatok valamelyikét:

  1. Biztosítsd, hogy tartalmaid frissek maradjanak
  2. Foglalkozz a belső hivatkozási szerkezeteden
  3. Ügyelj webhelyed karbantartására
  4. Foglalkozz webhelyed technikai SEO-jával
  5. Kövesd nyomon az analitikákat
  6. Foglalkozz közösségi médiás jelenléteddel

 

1. Biztosítsd, hogy tartalmaid frissek maradjanak

A tartalom fontos a rangsoroláshoz, ezért ajánlott folyamatosan arra törekedni, hogy új tartalmakat tölts fel, és hogy naprakészen tartsd a meglévőket. Az új tartalmak megírása és publikálása, vagy a meglévő tartalmak frissítése a napi teendőid között kell, hogy szerepeljen. Nem kell minden nap új bejegyzést publikálnod, csak tartsd magad egy fix feltöltési beosztáshoz, ami realisztikus számodra. Ha például minden szerdán publikálsz egy (új) bejegyzést, akkor közönséged idővel tudni fogja, hogy mikor számíthat újdonságokra tőled.

 

Jó eséllyel sok olyan értékes cikked van, amiknek csak egy kis frissítésre van szükségük, mielőtt újrapublikálhatnád őket. Ha nincs időd új cikket írni, hasznos, ha van egy listád az ilyen bejegyzésekről, hogy foglalkozhass velük a napi SEO szüneted során.

 

Egy másik feladat, ami a tartalmak frissen és életben tartásához kapcsolódik: ha sok komment érkezik blogbejegyzéseidre, próbálj rendszeresen kommunikálni a hozzászólókkal. Ha nem válaszolsz hozzászólásaikra, akkor az emberek úgy érezhetik, hogy figyelmen kívül hagyod őket, és az sem néz ki jól, ha van egy csomó megválaszolatlan hozzászólás a tartalomoldalaidon.

 

2. Foglalkozz a belső hivatkozási szerkezeteden

Egy jó belső hivatkozási szerkezetet kialakítani olyan, mint kigördíteni a vörös szőnyeget a Google előtt. Azonban ahogyan webhelyed egyre növekszik, folyamatosan javítanod kell belső linkszerkezetedet is.

 

Bejegyzéseid áttekintésekor többek között érdemes odafigyelned az úgynevezett „árva” tartalmakra. Az olyan tartalmak, amikre nem mutat egyetlen szöveges hivatkozás sem más bejegyzéseidből vagy webhelyed oldalairól kárba vésznek, hiszen ezek a kontextuális hivatkozások értékesebbé teszik tartalmaidat. Nehezen találsz rá az árva tartalmakra? A Yoast SEO plugin kihúzhat a bajból! Telepítése után nem kell minden bejegyzésedet megnyitnod, hogy lásd, milyen belső hivatkozásokat helyeztél már el: csak használd a szűrőt a bejegyzések áttekintésénél, hogy rátalálj az árva tartalmakra és hozzájuk adhasd a releváns hivatkozásokat!

 

Egy másik dolog, amit beiktathatnál napi SEO tevékenységeid közé: az oszloptartalmaidra való linkelés. Ideális esetben akkor hivatkozol oszloptartalmaidra, amikor frissíted vagy publikálod cikkeidet. De csak hogy biztosítsd, hogy nem feledkeztél meg oszloptartalmaidról, nézd meg legutóbbi bejegyzéseidet és helyezz el bennük linkeket a kapcsolódó oszlopokhoz.

 

3. Ügyelj webhelyed karbantartására

A legtöbben biztosan egyet értetek azzal, hogy jobb minden nap egy kicsit takarítani, mint megvárni, hogy az egész ház egy hatalmas koszfészekké váljon. Ugyan ez vonatkozik webhelyedre is: ne várd meg, míg az oldalak száma kezelhetetlenné válik, hanem maradj a helyzet ura!

 

Ezt például úgy teheted meg mindennapi SEO-d részeként, hogy odafigyelsz a kannibalizált tartalmakra. Ha már úgy is odafigyelsz rá, hogy rendszeresen publikálj, vagy újrapublikálj tartalmakat webhelyeden, csak egy kis extra erőfeszítésbe kerül biztosítanod, hogy ezek nem versengenek webhelyed többi tartalmával. Ha találsz két olyan cikket, amik azonos témával foglalkoznak, és azonos irányból közelítik meg azt, gondolkodj el rajta, hogy nem-e lenne jobb kombinálni őket egyetlen cikké. Sajnos a jóból is megárt a sok, és így a minőségi tartalmak is okozhatnak problémákat. Szóval biztosítsd, hogy tartalmaid nem ismétlik önmagukat!

 

Hasonlóképpen ne tartsd meg a felesleges oldalakat sem. Mindig szánj egy kis időt arra, hogy felkutasd azokat az oldalakat, amelyek elvesztették relevanciájukat, és nem frissíthetők. Ha megfelelően törlöd ezeket az oldalakat webhelyedről, azt később megköszönöd majd magadnak!

 

4. Foglalkozz webhelyed technikai SEO-jával

Sok technikai SEO feladathoz időre és szakértelemre van szükség, vagy nem kell, hogy a napi rutinod részei legyenek. Ettől függetlenül, vannak olyan dolgok, amikre jobb, ha rendszeresen odafigyelsz.

 

Az egyik ilyen dolog biztosítani, hogy a képek olyan kicsik legyenek, amennyire csak lehetséges. A jó minőségű képek elengedhetetlenek egy webhelyen, de nem jó, ha egy gondosan kiválasztott képe lelassítja webhelyedet! Egy gyors feladat SEO rutinodba: használj olyan eszközöket, mint az ImageOptim, vagy olyan webhelyeket, mint a JPEGmini, a jpeg.io, vagy a Kraken.io, hogy optimalizálhasd képeid méretét.

 

Egy másik dolog, amire jó odafigyelni a duplikált tartalmak. Ha már odafigyelsz a kannibalizált tartalmakra, akkor jó úton jársz, de duplikált tartalmak is létrejöhetnek valamilyen véletlen folytán. Na azért nem kell minden nap duplikált tartalom ellenőrzést tartanod. De jó, ha észben tartod ezt a problémalehetőséget, például amikor létrehozol egy címkét, ami pontosan ugyan azokhoz a tartalmakhoz tartozik, mint egy másik címke, vagy amikor készítesz egy nyomtatóbarát verziót egy csináld magad bejegyzésedhez.

 

Egy utolsó dolog, amit könnyedén beiktathatsz tartalompublikációs rutinodba: a strukturált adatok hozzáadása. Nem minden bejegyzéstípus ideális jelölt bővített találatokra, de sok tartalomtípusnál számíthat ez. A Yoast SEO nem csak automatikusan hozzáadja a fontosabb strukturált adatokat (szinte) minden oldalhoz webhelyeden, hanem végtelenül egyszerűvé is teszi a strukturált adathalmazok hozzáadását a „hogyan” és „GYIK” típusú oldalakhoz is.

 

5. Kövesd nyomon az analitikákat

A Google Analytics temérdek érdekes adatot kínál, amiket felhasználhatsz webhelyed optimalizálásához. Azonban a Google Analytics minden részének elsajátítása rendkívül időigényes feladat. Ha nincs időd beletanulni, és nem értesz igazán az eszköz használatához, akkor minden héten eltölthetsz egy kis időt csupán két jelentés vizsgálgatásával.

 

Az első a Forrás/médium jelentés, amit az „Ügyfélszerzés” szakasz „Minden forgalom” füle alatt találsz meg. Ez megmutatja, hogy honnan érkeznek webhelyed látogatói. Nézd meg, hogy sikerül-e organikus forgalmat bevonzanod a keresőmotorokból, mint például a Google-ból. És próbáld meg értelmezni az adatokat, amiket látsz. Mely forrásoknak van magas visszafordulási aránya, mely források vonzzák a legtöbb forgalmat webhelyedre? Ha minden héten ránézel ezekre az adatokra, akkor láthatod majd, hogy webhelyed jobban teljesít-e az előző héthez képest.

 

A második érdekes jelentés a Céloldalak jelentés, amelyet a „Viselkedés” szakasz „Webhelytartalom” füle alatt találsz meg. Ezek az oldalak a legelső oldalak, amiket az emberek meglátogatnak, amikor webhelyedre érkeznek, ami rálátást biztosít arra, hogy mi érdekli látogatóidat. Lényegében azt szűrheted le belőle, hogy egy oldal leírása a Facebookon vagy egy keresőtalálati oldalon elég érdekes volt-e, hogy valaki rákattintson. Itt is próbáld meg értelmezni az adatokat. Hogy áll az olyan oldalak visszafordulási aránya, amiknek nem szabadna, hogy magas visszafordulási aránya legyen – például a kezdőlapodé? Továbbá, ha mered, adj hozzá egy másodlagos dimenziót a táblázathoz, például a „forrást”, hogy lásd, mely oldalakat látogatták meg a Google-ról.

 

6. Foglalkozz közösségi médiás jelenléteddel

Valószínűleg aktív vagy egy, vagy több közösségi média platformon. Jó ötlet rendszeresen frissítéseket posztolni a követőidnek, hogy tudasd velük, hogy fiókod még él és virul. Megoszthatod blogbejegyzéseidet, a képeidet, amiket csinálsz, hétköznapi életed eseményeit, más cikkeket, amiket érdekesnek találsz, és így tovább… Te ismered a legjobban közönségedet, így te tudod, hogy mi tetszene nekik. És ha már itt tartasz, próbálj rendszeresen kapcsolatot teremteni az emberekkel, akik hozzászólásokat írnak közösségi média oldalaidra, hogy fenntartsd az aktivitásukat.

 

A mindennapi SEO összefoglalása

Ennyi! Ha egyel (vagy többel) foglalkozol e hat dolog közül napi egy alkalommal, akkor jó úton haladsz majd egy megfelelően SEO-zott webhely irányába. És ne felejts el több időt fektetni hosszútávú SEO stratégiádba, amikor csak teheted, az igazán fenntartható SEO érdekében!

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a yoast.com-on: https://yoast.com/everyday-website-optimization/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!