Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
Rosszul teljesítő Facebook hirdetések okai
Ha úgy érzed a Facebook hirdetések nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket, nem térülnek meg, annak számos oka lehet. A Facebook rengeteg lehetőséget kínál a hirdetőknek azért, hogy céljaiknak megfelelően a legalkalmasabb típust kiválasztva a legjobb eredményt érhessék el. A sok-sok lehetőség viszont azt a veszélyt hordozza magában, hogy minimális tapasztalattal rendelkező hirdetők rosszul megválasztott beállításokat követve sikertelen kampányokat hoznak létre.

Lássunk most tehát néhány okot a rosszul teljesítő facebook hirdetésekre.
Rossz a célközönség kiválasztása
Korábbi cikkünkben már írtunk a helyes célközönség kiválasztásáról. Minden kampánytervezést ez a lépés kell hogy előkészítse. Facebook lehetővé teszi, hogy korábban megállapított célközönségedet a hirdetés célzási beállításaival szinte pontosan elérd. Ha megtalálod a számodra legrelevánsabb jellemzőket, mely alapján összeáll a Facebook felhasználókból célcsoportod, akkor célközönséged nem lesz sem túl szűk sem túl széles.
A céloknak megfelelően kell meghatározni a célközönség méretét is. Márkaismertség növelés esetén érdemes kicsit szélesebb csoportot megszólítani, egyedi ajánlatok esetén viszont adott jellemzőkre szűkítve határozzuk meg a közönséget.
Facebook pixel beállítások
A facebook nem csak demográfiai és viselkedési jellemzők alapján teszi lehetővé a célzást. A Facebook pixel segítségével a weboldalak látogatóit is eléri a közösségi platformon. Ráadásul a konverzió követés alapját is a Facebook Pixel honlapba ágyazása adja. Számos lehetőségtől esel el, ha még nem állítottad meg a Facebook Pixelt.
Nem használod ki az e-mail címlistádat
Ha rendszeresen küldesz hírlevelet, vagy csak van pár száz feliratkozód, akkor jó eséllyel meg fogod őket találni a Facebookon is email címük alapján. Különböző kutatások léteznek arra nézve, hogy a vásárlók hányszor találkoznak a márkával, termékkel, szolgáltatással mielőtt meghozzák a végleges döntést. Ez az oka annak, amikor azt javasoljuk, hogy érdemes minél több platformon jelen lenni, hogy a látogatókat a lehető legtöbbször a legváltozatosabb formában elérjük, meggyőzzük.
Rossz költségvetés
15.000 Ft-ot el lehet költeni, de ne várjunk tőle csodákat, jelentős megtérülést nem fog eredményezni. A hirdetési költségeket is érdemes bizonyos időtartamra előre meghatározni. Legyen ez fél év vagy akár tartalmazhatja már az éves marketing stratégia is. Egyelőre még mindig a Facebook a legolcsóbb hirdetési platform, érdemes tehát nagyobb büdzsével kísérletezni.
Rossz kreatívok
A célcsoportot nem elég elérni, valamivel meg is kell ragadni a figyelmüket. A fogyasztók figyelmét felhívni nem kis feladat, de néhány trükkel megnyerheted őket. A Facebook számos lehetőséget ad erre, többek között érdemes a több képből álló hirdetéseket kipróbálni vagy videót készíteni és azt hirdetni.
Relevancia pontszám
Ugyanúgy, ahogy a Google hirdetésekben fontos a minőségi mutató, úgy a Facebook hirdetésekben a relevancia pontszám mutatja a hirdetések minőségét. A hirdetések relevancia-pontszáma az a mérőszám a hirdetési jelentésekben, amely – a hirdetés teljesítménye és más tényezők alapján – megbecsüli, mennyire releváns a hirdetés a célközönség számára. Magas pontszám esetén hirdetésed nagyobb valószínűséggel jut el a célközönségedhez, mint más hirdetések. Kevesebbet is kell fizetned a célközönséged nagyobb hányadának eléréséhez.
Rossz hirdetési szövegek
37.000 Facebook hirdetést szemügyre véve arra a következtetésre jutottak, hogy a legjobban teljesítő hirdetések beveztője mindösszesen 5 szóból állt. A hosszú, körmondatokban megfogalmazott bevezető szövegeket egyrészről nagyon kevesen fogják elolvasni ennek következtében nőhet a relevancia pontszám, növekszik a hirdetés költsége is. Rövid, tömör, lényegretörő bevezető szövegeket érdemes írni, a lényeg úgyis a landing oldalon lesz olvasható.
Nem tesztelsz
A Facebook lehetővé teszi, hogy egy hirdetést több képpel is el tudj indítani. Ezek közül a legjobban teljesítőt ki tudod választani, melynek segítségével javíthatod a jövőben a kreatívokat. A tesztelés történhet a célcsoport módosításával, a büdzsé növelésével vagy a kreatívok cserélésével is.