Okok, amiért nem működnek a Facebook hirdetéseid

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Rosszul teljesítő Facebook hirdetések okai

M.B.

Ha úgy érzed a Facebook hirdetések nem váltják be a hozzájuk fűzött reményeket, nem térülnek meg, annak számos oka lehet. A Facebook rengeteg lehetőséget kínál a hirdetőknek azért, hogy céljaiknak megfelelően a legalkalmasabb típust kiválasztva a legjobb eredményt érhessék el. A sok-sok lehetőség viszont azt a veszélyt hordozza magában, hogy minimális tapasztalattal rendelkező hirdetők rosszul megválasztott beállításokat követve sikertelen kampányokat hoznak létre. 

Rossz FAcebook hirdetések

Lássunk most tehát néhány okot a rosszul teljesítő Facebook hirdetésekre.

 

Rossz a célközönség kiválasztása

Korábbi cikkünkben már írtunk a helyes célközönség kiválasztásáról. Minden kampánytervezést ez a lépés kell hogy előkészítse. Facebook lehetővé teszi, hogy korábban megállapított célközönségedet a hirdetés célzási beállításaival szinte pontosan elérd. Ha megtalálod a számodra legrelevánsabb jellemzőket, mely alapján összeáll a Facebook felhasználókból célcsoportod, akkor célközönséged nem lesz sem túl szűk sem túl széles. 

A céloknak megfelelően kell meghatározni a célközönség méretét is. Márkaismertség növelés esetén érdemes kicsit szélesebb csoportot megszólítani, egyedi ajánlatok esetén viszont adott jellemzőkre szűkítve határozzuk meg a közönséget.

 

Facebook pixel beállítások

A Facebook nem csak demográfiai és viselkedési jellemzők alapján teszi lehetővé a célzást. A Facebook pixel segítségével a weboldalak látogatóit is eléri a közösségi platformon. Ráadásul a konverzió követés alapját is a Facebook Pixel honlapba ágyazása adja. Számos lehetőségtől esel el, ha még nem állítottad meg a Facebook Pixelt.

 

Nem használod ki az e-mail címlistádat

Ha rendszeresen küldesz hírlevelet, vagy csak van pár száz feliratkozód, akkor jó eséllyel meg fogod őket találni a Facebookon is email címük alapján. Különböző kutatások léteznek arra nézve, hogy a vásárlók hányszor találkoznak a márkával, termékkel, szolgáltatással mielőtt meghozzák a végleges döntést. Ez az oka annak, amikor azt javasoljuk, hogy érdemes minél több platformon jelen lenni, hogy a látogatókat a lehető legtöbbször a legváltozatosabb formában elérjük, meggyőzzük.

 

Rossz költségvetés

15.000 Ft-ot el lehet költeni, de ne várjunk tőle csodákat, jelentős megtérülést nem fog eredményezni. A hirdetési költségeket is érdemes bizonyos időtartamra előre meghatározni. Legyen ez fél év vagy akár tartalmazhatja már az éves marketing stratégia is. Egyelőre még mindig a Facebook a legolcsóbb hirdetési platform, érdemes tehát nagyobb büdzsével kísérletezni.


Rossz kreatívok

A célcsoportot nem elég elérni, valamivel meg is kell ragadni a figyelmüket. A fogyasztók figyelmét felhívni nem kis feladat, de néhány trükkel megnyerheted őket. A Facebook számos lehetőséget ad erre, többek között érdemes a több képből álló hirdetéseket kipróbálni vagy videót készíteni és azt hirdetni. 


Relevancia pontszám

Ugyanúgy, ahogy a Google hirdetésekben fontos a minőségi mutató, úgy a Facebook hirdetésekben a relevancia pontszám mutatja a hirdetések minőségét. A hirdetések relevancia-pontszáma az a mérőszám a hirdetési jelentésekben, amely – a hirdetés teljesítménye és más tényezők alapján – megbecsüli, mennyire releváns a hirdetés a célközönség számára. Magas pontszám esetén hirdetésed nagyobb valószínűséggel jut el a célközönségedhez, mint más hirdetések. Kevesebbet is kell fizetned a célközönséged nagyobb hányadának eléréséhez.


Rossz hirdetési szövegek

37.000 Facebook hirdetést szemügyre véve arra a következtetésre jutottak, hogy a legjobban teljesítő hirdetések beveztője mindösszesen 5 szóból állt. A hosszú, körmondatokban megfogalmazott bevezető szövegeket egyrészről nagyon kevesen fogják elolvasni ennek következtében nőhet a relevancia pontszám, növekszik a hirdetés költsége is. Rövid, tömör, lényegretörő bevezető szövegeket érdemes írni, a lényeg úgyis a landing oldalon lesz olvasható. 

 

Nem tesztelsz

A Facebook lehetővé teszi, hogy egy hirdetést több képpel is el tudj indítani. Ezek közül a legjobban teljesítőt ki tudod választani, melynek segítségével javíthatod a jövőben a kreatívokat. A tesztelés történhet a célcsoport módosításával, a büdzsé növelésével vagy a kreatívok cserélésével is.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!