Hogyan mérhető a marketinges teljesítménye? Bizony meg tudjuk mondani, hogy a marketing mely része mennyi profitot termel és az milyen költséggel! Mutatjuk!

EN
77 Elektronika Kft

Mérhető a marketinges teljesítménye? Igen! Mutatjuk, hogyan!

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan mérhető a marketinges teljesítménye? Bizony meg tudjuk mondani, hogy a marketing mely része mennyi profitot termel és az milyen költséggel! Mutatjuk, hogyan!

Hogyan mérhető a marketinges teljesítménye? Bizony meg tudjuk mondani, hogy a marketing mely része mennyi profitot termel és az milyen költséggel! Mutatjuk!

Az általános vélemény szerint egy cég a bevételének 20%-át kell, hogy marketingre fordítsa, ha növekedni szeretne. Főleg igaz ez most, hogy mindenki egy globális gazdasági válságról beszél. Ilyenkor visszaesnek az egyéb fejlesztések jelentőségei, csökken a profit, egy dolgot nem lehet elhagyni, az pedig a marketing költés, hiszen vevő nélkül nincs élet.  Nem csak a növekedéshez, az életben maradáshoz is szükség lehet a 20%-ra.  

 

A váláság azonban magával hozza az ésszerűsítést is, így bármilyen rossznak is tűnik, haszna is van. A marketing területén is így van ez, hiszen ha eddig ész nélkül szórtuk a pénzt a közösségi média felületeken, vagy a hirdetésekben, most át kell gondolnunk, valóban elég hatékonyak-e azok a marketing eszközök, melyeket eddig használtunk. A cégvezetőknek, marketingeseknek értékelniük kell a megbízott marketing ügynökségeket is, na de hogyan? Mutatjuk! 

 

A marketing tanácsadói árak 

Ma Magyarországon a marketing tanácsadói óradíjak, a SEO szakemberek ára folyamatosan növekszik, hiszen egyszerre több hatás is érte a piacot. A KATA vége súlyosan érintette a szegmenst, itt nem adócsalókról volt szó, kisvállalkozókról, akik grafikusként, honlapkészítőként, marketing tanácsadóként dolgoztak KKV megbízóiknak. A KATA után más adóformát kell találjanak. Mi megnövekedett adóterheink miatt 20%-os forgalom növekedést kell elérjünk ahhoz, hogy az adókat befizessük. Ezt nem csak ügyfélkör bővítéssel, ügyfélkör tisztítással is kezeljük: a macerásabb, rosszabbul fizető ügyfelek nem férnek bele ebbe a kiélezett helyzetbe, el kell búcsúznunk tőlük. Biztos ismeritek ezt a régi elvet, ha az áraidat kétszeresére emeled, és elmegy az ügyfeleid fele, még mindig ugyan annyi pénzed van, csak fele annyi munkával.  

 

De természetesen ahhoz, hogy bizonyítsuk, megérjük a kétszeres árat, mérni kell tudnunk marketing tanácsadói munkánk teljesítményét. Ezt meg is tesszük, így a SEO mellett legfontosabb ügyfélszerző eszközünk az ügyfelek ajánlásai ismerőseik felé. De milyen módon mérjük marketing tanácsadói teljesítményünk teljesítményét, melyek azok a marketing mutatók, melyek jól mutatják, mi mennyit hoz a konyhára? Nézzük! 

 

 

Mik azok a marketingmutatók? 

Minden marketingstratégia az ötleteléssel kezdődik. Ebben a fázisban szokás kitűzni a fő marketingcélokat, illetve megvitatni azokat a módszereket és eszközöket, amelyeket a csapat e célok elérése érdekében felhasznál majd. Ez természetesen a digitális és hagyományos marketingkampányokra is vonatkozik. A Marketing Professzoroknál ez egy külön “termék” egy hónapos folyamat, melynek során pontosan meghatározzuk Megbízónk hosszú távú marketing stratégiáját, lebontjuk egy évre, feladatokat, felelősöket, határidőket és erőforrásokat rendelünk hozzá. A munka eredménye egy dokumentált marketing stratégia, akár 40-100 oldalon is.  

 

Ha Te is szeretnél cégednek egy hatékony marketing stratégiát, kérd ajánlatunkat IDE kattintva! 

 

 

A marketing stratégia is eredmény (konverzió) orientált. Az eredmény kampányok kivitelezése érdekében csapatodnak ki kell választania, majd figyelemmel kell kísérnie az úgynevezett fő teljesítménymutatók (KPI-k) alakulását, a tanácsadási folyamat során ebben segít a Marketing Professzorok Kft. Ezek a mutatók tükrözik majd, hogy mennyire sikeres egy kampány, és hogy minden a terv szerint halad-e a kitűzött marketingcélok irányába. 

 

Szerencsére számos ilyen KPI segít nyomon követni a kampányok teljesítményét, ehhez azonban tudnod kell, hogy mely mutatókra érdemes odafigyelni. Ahogy a globális trendek egyre változnak, úgy könnyen lehet, hogy idővel más mutatókra kell majd több figyelmet fordítanod egy hosszútávú kampányban. 

 

Miért olyan fontosak a marketingmutatók? 

Az értékesítőknek könnyű bebizonyítaniuk a sikereiket, hiszen elég, ha rámutatnak az eladott termékek vagy szolgáltatásokból befolyó összegekre. A marketing nem ilyen egyszerű, ugyanis egyes marketingkampányok akár hónapokig, vagy évekig is eltarthatnak, mielőtt megtérülnének. 

 

A legtöbb marketinges egy idővonalon vázolja fel a kampányok tervezett menetét, és igyekeznek elmagyarázni, hogy az eredmények egy fix időtartam (például két hónap) múlva válnak elérhetővé. Ezen az idővonalon láthatók azok a mérföldkövek, amelyeket a marketingcsapat megpróbál majd elérni, mielőtt eljutna a kampány végére. 

 

Az összehangolt munkavégzés érdekében minden érintettnek tisztában kell lennie a fő teljesítménymutatókkal. Ha például a marketingcsapat célja egy adott ajánlatkérés mennyiség megszerzése, amit egy konkrét kitűzött dátum előtt szeretnének kivitelezni, akkor ezek a mutatók jelzik majd, hogy a megfelelő irányban és tempóban haladnak-e céljuk irányába. 

 

Ha a mutatók nem a tervek szerint alakulnak, akkor ezzel felhívhatják a figyelmeket az esetleges problémákra. Talán az egész kampányt rosszul állították össze, vagy a csapat néhány tagja nem azt csinálja, vagy nem úgy, ahogy kellene. A megfelelő mutatók nyomon követésével könnyedén rá lehet világítani ezekre a hiányosságokra. A probléma megoldását követően a mutatók is kedvezőbb értékeket kell, hogy ábrázoljanak. 

 

A marketingmutatók kiválasztása 

Egy cég marketingjét a kínálata, a márkája, a közönsége és számos egyéb tényező befolyásolja, ezért nincs két azonos stratégia. Ebből következik, hogy minden cég számára más tényezők számítanak fő teljesítménymutatóknak, hiszen más célokat is tűznek ki maguk elé. 

 

A marketingmutatók kiválasztásakor fontos, hogy figyelembe vedd a stratégia kivitelezéséhez szükséges időt is. Előfordulhat, hogy némi idő elteltével úgy alakulnak majd a trendek, hogy egészen más KPI-ket kell majd figyelembe venned. 

 

A marketingmutatók használata a marketing eredményének méréséhez – Példák 

Habár minden cégnek más céljai vannak, számos teljesítménymutatót minden vállalatnak érdemes követnie. Például minden cég tudni szeretné, hogy hány értékesítést sikerült lebonyolítani az előző pénzügyi évhez képest. 

 

A marketingesek speciális eszközökkel dolgozhatják fel a különféle szektorokból érkező adatokat, hogy nyomon követhessék stratégiáik alakulását. Íme két gyakori példa. 

 

1. Több webhelylátogató 

A marketingcsapat fő célja több látogatót vonzani a cég webhelyére. Ehhez különféle módszereket vetnek be – például közösségi média marketinget, keresőoptimalizálást, esetleg TV- és rádióreklámokat stb. 

 

A fő teljesítménymutató itt az aktivitás, ami egy viszonylag tág KPI. Ezt a mutatót valamilyen online analitikai platformmal szokás nyomon követni – ilyen például a Google Analytics. 

 

Ha a grafikon azt mutatja, hogy egyre több látogató érkezik a webhelyre, akkor a kampány megfelelően működik. Azonban, ha a teljesítmény nem az elvártak szerint alakul, akkor valami nincs rendben, és változtatni kell a stratégián. Több látogatót szerezni viszonylag egyszerű dolgo egy jó marketingesnek. A több látogató azonban nem mindig egyenesen arányos a több megrnedelővel, bevétellel. Ezért ezt óvatosan kell kezelni! 

 

 

2. Influencerek 

Influencerekkel dolgozni manapság nagyon divatos, de vajon megtérül-e? Némely marketing tanácsadó azt állítja, hogy a megfelelő közösségi influencerekbe fektetve akár 350%-os megtérülést is képesek produkálni. Nyilvánvalóan van ilyen, de ehhez a terméknek, a célcsoportnak és a kiválasztott influencereknek nagyon összehangoltan kell működniük.  

 

Itt a megtérülésé (ROI), a közösségi média marketingé, az új érdeklődőké és a konverzióké a főszerep (ezekről lejjebb bővebben). 

 

A befektetés célja több megvásárolt termék (konverziók) és több követő a cég közösségi profiljai számára. Azonban ha sem a marketing tanácsadó, sem a Megbízó marketingesei nem látnak jelentős változást ezekben a mutatókban, akkor valami probléma van az influencer marketing stratégiával. 

 

A legfontosabb 2023-as marketingmutatók 

2022-ben több cég foglalkozott Magyarországomn az online marketinggel, mint korábban bármikor. Az iskolapadból kiesett egyetemistáktól kezdve a matrac kereskedő raktárosától kezdve mindenki azt állítja magáról, hogy online marketing szakember. Ennek megfelelően nagyon sok negatív tapasztalatot szereznek a marketing tanácsadókat alkalmazó megbízók is. A váláság talán tisztítja majd ezt a piacot, de sokat segíthet ezen az is, ha a Megbízók megtanulják használni a marketing mutatókat, mérőszámokat.  Szerencsére a digitális közeg megkönnyíti a legfontosabb marketingmutatók nyomon követését, de melyek azok a KPI-k, amiket a legtöbb cégnek követnie kell mostanában? 

 

1. Az ügyfelek elégedettsége 

Ismered a Pareto-elvet? Ha név szerint nem is, arról biztosan hallottál már, hogy egy cég nyereségének 80%-a az ügyfeleinek legelégedettebb 20%-ától származik. Nagyon is megéri tehát odafigyelned arra, hogy hogyan bánsz vásárlóiddal. Mi több, az új ügyfelek megszerzése sokkal drágább feladat, mint a meglévők megtartása. 

 

Ne sajnáld tehát az erőforrásokat, és derítsd ki, hogy ügyfeleid elégedettek-e termékeiddel és szolgáltatásaiddal. Ha igen, akkor rendszeresen visszatérnek majd hozzád. Minél inkább elégedettek azzal, amit kínálsz nekik, annál hűségesebbek lesznek márkádhoz, és annál többet költenek majd nálad. 

 

Beszélj a cég ügyfelekkel foglalkozó munkatársaival, és derítsd ki, hogy megfelelően végzik-e a dolgukat. Számos ügyfél pont azért pártol el bizonyos márkáktól, mert nincsenek megelégedve az ügyfélszolgálattal. 

 

2. Az érdeklődők bevonzása 

A meglévő ügyfelek megtartásán kívül egy cégnek folyamatosan új ügyfeleket kell toboroznia. Az érdeklődők bevonzása, vagyis a „leadgenerálás” minden cég növekedéséhez elengedhetetlen. Az új érdeklődők nélkül nincsenek új üzletkötési lehetőségek sem, és előbb-utóbb szinte teljesen megszűnik a forgalom

 

Fontos észben tartani, hogy nem minden bevonzott érdeklődőből lesz ügyfél. Mi több, nem minden érdeklődő képvisel ugyan akkora értéket a cég számára. 

 

Az értékesítőknek és a marketingeseknek együtt kell működniük, hogy ügyfelekké konvertálhassák az érdeklődőket. Ahhoz azonban, hogy az értékesítőknek legyen kiket konvertálniuk, a marketingcsapatnak először meg kell találni az erre alkalmas, értékes („minősített”) érdeklődőket. Éppen ezért az új érdeklődők száma az egyik legfontosabb marketingmutató. 

 

Fontos, hogy marketingesként igazán jó minőségű leadeket, azaz érdeklődőket találj – ne szimplán csak érdeklődőket. Mindig jegyezd fel teljesítményedet, és tartsd a kapcsolatot az értékesítőkkel is, hiszen csak így tudod majd, hogy jól konvertálnak-e a hozzájuk küldött érdeklődők. 

 

3. Konverziók 

A bevonzott érdeklődők nem sokat érnek, ha előbb-utóbb nem konvertálnak ügyfelekké. Azonban az iparág, a márka és a kínálat alapján az ideális konverziós számok egészen eltérhetnek két vállalat között. Egy jó marketingcsapat az elvárások alapján dönt a mutatókról és azoknak megfelelően is követi őket. 

 

Az átlag konverziós arány élesen eltérhet két iparág között. Például az autóiparban 2%, míg az egészségügyben 5,6%, az ingatlanpiacon pedig 1,7%. Az átlag tehát önmagában nem mond sokat tág értelemben. 

 

Nem mindegy az sem, hogy egy új vagy már rég óta működő cégről van szó. Egy újonnan nyílt kávéház elvárásai például egészen mások lesznek, mint egy hasonló jellegű, csak éppen 25 éve működő vendéglátóhelyen.  

 

4. A befektetések megtérülései 

Tegyük fel, hogy van egy autókereskedésed, de egyáltalán nem futtatsz semmilyen marketingkampányt. Maga az üzlet tökéletes – modern, tiszta, jól felszerelt, a személyzet professzionális és tudja, hogy hogyan bánjon az ügyfelekkel, az autók pedig mind újak és keresettek. A siker összes hozzávalója adott – de nem jönnek az emberek… 

 

Két utcával arrébb egy sokkal szerényebb autókereskedésben minden nap megfordul legalább néhány nézelődő. Hogy miért? Mert ott foglalkoznak a marketinggel. Ott szép számmal elkelnek az autók, te viszont alig tudsz eladni néhányat, mert célközönséged nem is tudja, hogy létezel. 

 

Na persze, ha milliókat költesz évente a hirdetésekre, és eladsz 4-5 autót ezekből, akkor a befektetés megtérülése meglehetősen gyengének mondható. Hova lett az a rengeteg pénz? Kiket célzott meg a marketingcsapat? Hogyan lehetne legközelebb jobban csinálni? 

 

Az iparágtól függően számos eszköz is a rendelkezésedre áll, amelyek segítségével a megfelelő embereket célozhatod meg és minősített érdeklődőket szerezhetsz a cég számára. De ehhez tudnod kell, hogy hová megy a pénz, és hogy hol javíthatnál befektetéseiden. A megtérülés az egyik legfontosabb marketingmutató. 

 

5. SEO mutatók 

Apropó megtérülések – 2023 egyik legjobban megtérülő online marketing stratégiája kétségtelenül a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás lesz, és az volt már 2022-ben is. Ez az a marketingtaktika, ami segít láthatóbbá tenni márkádat a Google és más keresőmotorok találatai között. 

 

De mit értünk „SEO mutatók” alatt? Az organikus pozíció (vagy „rangsorolás”) egy gyakran említett keresőoptimalizálási KPI, azonban a SEO-ból szerzett érdeklődők konvertálása sokkal fontosabb mutatónak számít. Minél több felhasználó látja webhelyedet az első találatok között, annál nagyobb érdeklődő forgalomra (és annál több konverziós lehetőségre) számíthatsz webhelyeden. 

 

Az eredményes SEO-val akár napi több ezer látogató is megfordul majd márkád webhelyén.  

 

6. Közösségi média marketing mutatók 

A közösségi médián elért eredmények céged üzleti sikereihez is hozzájárulnak. Ha jó termékeket és szolgáltatásokat kínálsz nekik, akkor az embereket sokkal jobban érdekli majd, hogy miket posztolsz közösségi profiljaidra. A különleges ajánlatok, akciók és egyéb tartalmak rendszeres megosztásával számos új követőt szerezhetsz ezeken a platformokon. 

 

De miért említjük a követők számát 2023 legfontosabb marketingmutatói között? Mert a közösségi média még mindig az online marketing egyik fontos eleme, ha el is törpül jelentősége a SEO melett. Minél több követőt sikerül összegyűjtened a számodra legfontosabb platformokon, annál többekhez jut majd el márkád híre is a különböző interakciókon (kedvelések, hozzászólások, megosztások stb.) keresztül. 

 

A több követő természetesen több lehetséges érdeklődőt és ügyfelet jelent majd. 

 

7. Vélemények 

A véleményeket (általában) azok az ügyfelek írják, akik korábban már kipróbálták termékeidet vagy szolgáltatásaidat. Ezek a vásárlók többnyire az interneten osztják meg tapasztalataikat márkáddal kapcsolatban, és ezek a visszajelzések komoly hatással lehetnek céged sikereire. 

 

Nagyon fontos tisztában lenned vele, hogy miket állítanak márkádról, illetve kínálatodról az interneten, hiszen a fogyasztók többsége ezeket a véleményeket is figyelembe veszi, mielőtt eldöntené, hogy kitől vásároljon. Sőt, sokan jobban hisznek a korábbi ügyfeleknek, mint azoknak a szakértőknek, akiket a márka bízott meg a termékek és szolgáltatások értékelésével. 

 

A visszajelzéseket nehezebb számszerűsíteni, mint a fentebb említett marketingmutatókat, ezért érdemes befektetni egy olyan eszközbe, ami segít nyomon követni és ellenőrizni ezeket a véleményeket. Így könnyebb időben felfedezni azokat az eseteket is, amikor egy konkurens cég hamis véleményekkel próbálja bemocskolni márkádat. 

 

Hogyan mérjük tehát a marketing teljesítményét? 

Egy jól felépített marketing rendszerben a lehető legtöbb megkeresés átfut az online felületeken. Az online térben aztán minden mérhető. Pontosan tudom, mennyi megkeresésem, sőt, akár bevételem, vagy nyereségem lett a keresőoptimalizálásra fordított forintokból, a közösségi médiából, vagy akár még azt is meg tudom mondani, hogy egy-egy szóból a Google találati listáján.  Mutatok is erre egy példát, elemezzük az alábbi táblázatot együtt:

Konverziók forrásának alakulása, mint a marketing mérőszám

 

A fenti táblázatban látható, az előző év ugyan ezen időszakának konverziói és az elmúlt 30 nap ajánlatkérései, Összeségében a példa cégnek 34%-al lett több ajánlatkérése az tavaly hasonló időszakhoz képest. Az adatokból láthatjuk, hogy az organikus Google, azaz a keresőoptimalizálás jelentősen javult, 101%-al több megkeresés érkezett ebből a marketing eszközből. A példa cégünknél már több éve dolgozunk, a Marketing Professzorok stratégiájában központi szerepet tölt be a fizetett hirdetésekre költött összegek csökkentése, amikor a SEO átveszi ezek szerepét. Itt ez látható. A Google Ads költések egyre csökkennek, nincs rájuk szükség. 

 

Mi kell annál több, mintha ezeket a fenti adatokat ismerem? Pontosan fogom tudni, mire érdemes költeni és mire nem.  

 

Ha Te is szeretnél egy jól mérhető marketing rendszert, kérd ajánlatunkat IDE kattintva!  

Gyakori kérdések

Mérhető a marketing teljesítménye?

Igen, nagyon pontosan. A régi tétetl, mely szerint a marketing költségek fele megtérül, másik fele kidobott pénz, és nem tudjuk, melyik-melyik már régen nem igaz!

Mennyibe kerül a marketing 2023-ban?

2022-ben rengeteg tényező miatt a marketing tanácsadók árai az egekbe szöktek. Éppen ezért mérni kell tudni, melyik marketing tanácsadó hoz eredményeket, melyik nem!

Milyen paraméterekkel mérhető a marketing teljesítménye?

A különböző marketing mutatók méréséről a fenti cikk részletesen beszámol.

Melyik a leghatékonyabb marketing eszköz 2023-ban?

Minden egyes cég esetén más és más eszközök lehetnek hatékonyak, éppen ezért a marketing eszközök használatát tervezni kell, majd a használatuk során folyamatosan mérni azok teljesítményét!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!