Mitől lesznek hatékonyak landing oldalaid főcímei?
Mitől lesznek hatékonyak landing oldalaid főcímei?
Egy landing oldal minden eleme a konverziót kell, hogy elősegítse. Az oldal szövege, a képek, az animációk, az infográfok, a CTA mindig fontos szerepet játszanak ebben, de egyikük sem ér semmit, ha az oldalra érkező látogatók nem jutnak el hozzájuk.
Van egy elem, aminek több hatalma van az összes többinél – ez az oldal főcíme.
A főcím az első dolog, amit egy látogató megpillant, amikor landing oldaladra érkezik, ezért kritikus szerepet játszik abban a bizonyos első benyomásban. Ha a főcím elég jó, akkor a látogató marad, és továbbhaladhat a konverziós folyamatban. Ha a főcím gyenge, akkor máris van egy visszafordulásod.
Szóval milyen főcímekkel tehetsz jó első benyomásokat? Erre a kérdésre ad választ cikkünk!
Egy jó főcím négy nélkülözhetetlen tulajdonsága
Megjegyeznénk, hogy egy hatékony főcímhez sokkal több minden kell négy dolognál, de a legtöbb tényező attól függ, hogy miről szól az oldal, kiknek, hogy milyen hangnemet használ a márka, és így tovább. Azonban ezek a tulajdonságok egyetlen főcímből sem hiányozhatnak, akár a legújabb fűnyírómodelledet szeretnéd eladni, akár egy B2B szolgáltatást.
Érthetőség
Egy landing oldal főcíme mindig egyértelmű, nem félrevezető, nem kertel, és nem próbál metaforákkal művészkedni. Azonnal a tárgyra tér, hogy a látogató rögtön tudja, hogy mit fog kapni az oldaltól (pontosabban attól a dologtól, amit az oldal bemutat).
Relevancia
Ez az a szempont, amit nagyon sokan figyelmen kívül hagynak. Landing oldaladnak mindig tökéletes szinkronban kell lennie azzal a csatornával, amin keresztül a látogató az oldalra érkezett.
Például ha a Facebookon kattintott rá egy fizetett hirdetésre, akkor a landing oldal főcíme, és a hirdetés főcíme egyező kell, hogy legyen, és a hirdetéshez tartozó kép is a landing oldal vizuális tartalmát kell, hogy megjelenítse. Hasonló a helyzet a Google Ads hirdetések esetén, az emailben kiküldött hirdetéseknél, és minden más csatornán is.
Ha a hirdetésben az áll, hogy „Ingyenes e-könyv”, akkor a landing oldalon is ez a kifejezés kell, hogy fogadja a látogatókat.
Együttérzés
A legjobb főcímek rátapintanak a látogatók problémáira – egyrészt bemutatják, hogy milyen előnyöket ígér a termék/szolgáltatás, másrészt pedig biztosítják a látogatót, hogy van megoldás a problémájára.
Átlátszóság
Ha van valami, ami megkülönbözteti az igényes landing oldalakat az olcsó hatásvadász cikkektől, akkor az az, hogy egy jó landing oldal nem használ klikkcsali jellegű főcímeket. A címek sosem fednek el információt, hanem valami olyat ígérnek a látogatóknak, amit aztán teljes mértékben be is tartanak, konverzióra sarkallva ezzel a lehetséges ügyfeleket.
Egy jó negatív példa a Clever Zebo egyik hirdetése, ami egy esettanulmányon alapuló támogatást kínál a LinkedIn hirdetések használatához.
„Nem mennek a LinkedIn reklámok? Nekünk igen. Nézze meg esettanulmányunkat >>”
Ez eddig jól hangzik – a Clever Zebo feldobott egy problémát, és rögtön meg is jegyezte, hogy van rá megoldása. Azonban amikor az ember a hivatkozásra kattint, akkor a következő oldalra kerül:
Ez nem hogy nem egy landing oldal, de még a LinkedInt is csak egyszer említik rajta. Te ezt várnád, amikor egy olyan hirdetést látsz, mint a fenti?
Milyen főcímeket érdemes használni?
Ha szeretnéd elkerülni ezeket a hibákat, akkor egyrészt tudnod kell, hogy hogyan készíts jó landing oldalakat (erről részletesen ITT írtunk), különös tekintettel a főcímekre – ez utóbbi elemről sorolunk fel most néhány tippet!
Lényegre törő főcímek
Egy lényegre törő főcím közvetlen, és nem kertel – csak arról szól, amiről szólnia kell, és nem próbál meg trükközni. Az ilyen főcímek kifejezetten ideálisak, ha célközönséged komolyabb hangvitelű kommunikációt vár el tőled, például ha a B2B szektorban ügyködsz.
Ehhez persze először is tisztában kell lenned célközönséged összetételével, amiben sokat segíthet egy ügyfélperszóna (erről részletesen itt írtunk).
Egy minőségi lényegre törő főcím általában elég ahhoz, hogy tömören, de egyértelműen kommunikálja az oldal lényegét.
Tartsd észben, hogy a landing oldal nem rólad, hanem az ügyfeleidről kell, hogy szóljon. A főcímben nincs helye olyannak, hogy „Mi” – ha fényezni szeretnéd márkádat, arra ott a webhelyed. A landing oldalon az ügyfélé, és a problémája megoldásáé a főszerep.
„Hogyan” főcímek
A „hogyan” jellegű főcímek egy konkrét problémára ígérnek megoldást. Ezek a főcímek együttérzést sugallnak, és biztosítják a látogatókat, hogy van megoldás a problémájukra, legyen az egy alacsony konverziós arány, egy repedező fal, vagy a hangos horkolás.
A „hogyan” főcímekben nem kell, hogy szerepeljen ez a bizonyos kifejezés, de egy konkrét megoldást kell, hogy kínáljon a szóban forgó problémára.
Statisztikai főcímek
A statisztikai főcímek egy számmal kifejezett értéket is tartalmaznak. „Napi 10 perc is elég…” vagy „85%-kal több konverzió…” és így tovább. Persze a narratív fogalmazás is hatékony lehet, de a számszerű főcímek segítenek elképzelni, hogy mire is számíthatnak a termékről van szolgáltatástól, amiről szó lesz.
Buzdító főcímek
A buzdító főcímek máris megkezdik a konverziót, hiszen egy olyan lépésre buzdítják a felhasználókat, amivel valamilyen előnyhöz juthatnak, vagy amivel megakadályozhatnak valamiféle veszteséget. Ezek a határozott felszólítások (pl. „Töltsd le útmutatónkat, hogy azonnal megerősíthesd jelenlétedet a Facebookon”) nagyon hatékonyak lehetnek, ha megfelelően vannak megfogalmazva.
Ne hanyagold el az A/B tesztelést
Egyetlen landing oldal sem lesz tökéletes amikor először publikálod, de szerencsére némi A/B teszteléssel idővel egyre közelebb juthatsz a legjobb verzióhoz. Akár már néhány szó átírásával komoly javulást érhetsz el, de amíg nem próbálod ki, addig nem tudhatod, hogy mi működne, és mi nem.
Fontos, hogy mindig adatok alapján dolgozz – ha például sok látogató 5 másodpercen belül elhagyja a landing oldalt, akkor könnyen lehet, hogy nem is görgettek tovább, miután meglátták a főcímet. Próbálj ki több lehetőséget is, és futtasd őket párhuzamosan, hogy kideríthesd, melyik tartja meg jobban az emberek érdeklődését.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.