notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Mitől lesznek hatékonyak landing oldalaid főcímei?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Mitől lesznek hatékonyak landing oldalaid főcímei?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Mitől lesznek hatékonyak landing oldalaid főcímei?


2018/12/30
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Egy landing oldal minden eleme a konverziót kell, hogy elősegítse. Az oldal szövege, a képek, az animációk, az infográfok, a CTA mindig fontos szerepet játszanak ebben, de egyikük sem ér semmit, ha az oldalra érkező látogatók nem jutnak el hozzájuk.
 

Mitől lesznek hatékonyak landing oldalaid főcímei?

Van egy elem, aminek több hatalma van az összes többinél – ez az oldal főcíme.

 

A főcím az első dolog, amit egy látogató megpillant, amikor landing oldaladra érkezik, ezért kritikus szerepet játszik abban a bizonyos első benyomásban. Ha a főcím elég jó, akkor a látogató marad, és továbbhaladhat a konverziós folyamatban. Ha a főcím gyenge, akkor máris van egy visszafordulásod.

 

Szóval milyen főcímekkel tehetsz jó első benyomásokat? Erre a kérdésre ad választ cikkünk!

 

Egy jó főcím négy nélkülözhetetlen tulajdonsága

Megjegyeznénk, hogy egy hatékony főcímhez sokkal több minden kell négy dolognál, de a legtöbb tényező attól függ, hogy miről szól az oldal, kiknek, hogy milyen hangnemet használ a márka, és így tovább. Azonban ezek a tulajdonságok egyetlen főcímből sem hiányozhatnak, akár a legújabb fűnyírómodelledet szeretnéd eladni, akár egy B2B szolgáltatást.

 

Érthetőség

Egy landing oldal főcíme mindig egyértelmű, nem félrevezető, nem kertel, és nem próbál metaforákkal művészkedni. Azonnal a tárgyra tér, hogy a látogató rögtön tudja, hogy mit fog kapni az oldaltól (pontosabban attól a dologtól, amit az oldal bemutat).

 

Relevancia

Ez az a szempont, amit nagyon sokan figyelmen kívül hagynak. Landing oldaladnak mindig tökéletes szinkronban kell lennie azzal a csatornával, amin keresztül a látogató az oldalra érkezett.

 

Például ha a Facebookon kattintott rá egy fizetett hirdetésre, akkor a landing oldal főcíme, és a hirdetés főcíme egyező kell, hogy legyen, és a hirdetéshez tartozó kép is a landing oldal vizuális tartalmát kell, hogy megjelenítse. Hasonló a helyzet a Google Ads hirdetések esetén, az emailben kiküldött hirdetéseknél, és minden más csatornán is.

 

Ha a hirdetésben az áll, hogy „Ingyenes e-könyv”, akkor a landing oldalon is ez a kifejezés kell, hogy fogadja a látogatókat.

 

Együttérzés

A legjobb főcímek rátapintanak a látogatók problémáira – egyrészt bemutatják, hogy milyen előnyöket ígér a termék/szolgáltatás, másrészt pedig biztosítják a látogatót, hogy van megoldás a problémájára.

 

Átlátszóság

Ha van valami, ami megkülönbözteti az igényes landing oldalakat az olcsó hatásvadász cikkektől, akkor az az, hogy egy jó landing oldal nem használ klikkcsali jellegű főcímeket. A címek sosem fednek el információt, hanem valami olyat ígérnek a látogatóknak, amit aztán teljes mértékben be is tartanak, konverzióra sarkallva ezzel a lehetséges ügyfeleket.

 

Egy jó negatív példa a Clever Zebo egyik hirdetése, ami egy esettanulmányon alapuló támogatást kínál a LinkedIn hirdetések használatához.

 

A jó landing oldalak

 

„Nem mennek a LinkedIn reklámok? Nekünk igen. Nézze meg esettanulmányunkat >>”

 

Ez eddig jól hangzik – a Clever Zebo feldobott egy problémát, és rögtön meg is jegyezte, hogy van rá megoldása. Azonban amikor az ember a hivatkozásra kattint, akkor a következő oldalra kerül:

 

A rossz landing oldal példa

Ez nem hogy nem egy landing oldal, de még a LinkedInt is csak egyszer említik rajta. Te ezt várnád, amikor egy olyan hirdetést látsz, mint a fenti?

 

Milyen főcímeket érdemes használni?

Pihengetünk?

Ha szeretnéd elkerülni ezeket a hibákat, akkor egyrészt tudnod kell, hogy hogyan készíts jó landing oldalakat (erről részletesen ITT írtunk), különös tekintettel a főcímekre – ez utóbbi elemről sorolunk fel most néhány tippet!

 

Lényegre törő főcímek

Egy lényegre törő főcím közvetlen, és nem kertel – csak arról szól, amiről szólnia kell, és nem próbál meg trükközni. Az ilyen főcímek kifejezetten ideálisak, ha célközönséged komolyabb hangvitelű kommunikációt vár el tőled, például ha a B2B szektorban ügyködsz.

 

Ehhez persze először is tisztában kell lenned célközönséged összetételével, amiben sokat segíthet egy ügyfélperszóna (erről részletesen itt írtunk).

 

Egy minőségi lényegre törő főcím általában elég ahhoz, hogy tömören, de egyértelműen kommunikálja az oldal lényegét.

 

Tartsd észben, hogy a landing oldal nem rólad, hanem az ügyfeleidről kell, hogy szóljon. A főcímben nincs helye olyannak, hogy „Mi” – ha fényezni szeretnéd márkádat, arra ott a webhelyed. A landing oldalon az ügyfélé, és a problémája megoldásáé a főszerep.

 

„Hogyan” főcímek

A „hogyan” jellegű főcímek egy konkrét problémára ígérnek megoldást. Ezek a főcímek együttérzést sugallnak, és biztosítják a látogatókat, hogy van megoldás a problémájukra, legyen az egy alacsony konverziós arány, egy repedező fal, vagy a hangos horkolás.

 

A „hogyan” főcímekben nem kell, hogy szerepeljen ez a bizonyos kifejezés, de egy konkrét megoldást kell, hogy kínáljon a szóban forgó problémára.

 

Statisztikai főcímek

A statisztikai főcímek egy számmal kifejezett értéket is tartalmaznak. „Napi 10 perc is elég…” vagy „85%-kal több konverzió…” és így tovább. Persze a narratív fogalmazás is hatékony lehet, de a számszerű főcímek segítenek elképzelni, hogy mire is számíthatnak a termékről van szolgáltatástól, amiről szó lesz.

 

Buzdító főcímek

A buzdító főcímek máris megkezdik a konverziót, hiszen egy olyan lépésre buzdítják a felhasználókat, amivel valamilyen előnyhöz juthatnak, vagy amivel megakadályozhatnak valamiféle veszteséget. Ezek a határozott felszólítások (pl. „Töltsd le útmutatónkat, hogy azonnal megerősíthesd jelenlétedet a Facebookon”) nagyon hatékonyak lehetnek, ha megfelelően vannak megfogalmazva.

 

Ne hanyagold el az A/B tesztelést

Egyetlen landing oldal sem lesz tökéletes amikor először publikálod, de szerencsére némi A/B teszteléssel  idővel egyre közelebb juthatsz a legjobb verzióhoz. Akár már néhány szó átírásával komoly javulást érhetsz el, de amíg nem próbálod ki, addig nem tudhatod, hogy mi működne, és mi nem.

 

Fontos, hogy mindig adatok alapján dolgozz – ha például sok látogató 5 másodpercen belül elhagyja a landing oldalt, akkor könnyen lehet, hogy nem is görgettek tovább, miután meglátták a főcímet. Próbálj ki több lehetőséget is, és futtasd őket párhuzamosan, hogy kideríthesd, melyik tartja meg jobban az emberek érdeklődését.
 

Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
524 039
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Kulcsrakész üzlet

Kulcsrakésznek nevezzük azokat a termékeket vagy szolgáltatásokat, amelyeket a vásárló...

Kosárelhagyási arány

Mi az a kosárelhagyási arány? A kosárelhagyási arány...

Keresőmotor találati oldal

Azokat az oldalakat nevezzük így amelyek akkor jelennek meg, amikor egy...

Kapuőr

Mi is az a kapuőr? A kapuőr az a személy vagy szerep, aki/ami megakadályozza,...

Microsite

Egy oldal weboldal, amelynek sajátos célja van, és egy cég vagy online...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.