Profi módszerek az Instagram jelenlét megerősítéséhez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > 5 bevált módszer, amikkel organikus követőket szerezhetsz az Instagramon

5 bevált módszer, amikkel organikus követőket szerezhetsz az Instagramon


2020/02/14
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az Instagramot senkinek nem kell bemutatni. A világ egyik legnagyobb közösségi platformja több mint egymilliárd aktív napi felhasználóval büszkélkedik, akik közül 200 millióan legalább egy üzleti fiókot is meglátogatnak minden egyes nap. Nem csoda, hogy az Instagram a világ egyik legnépszerűbb online marketing platformja is egyben.

Így lehet több organikus követőd az Instagramon

De mégis hogyan lehet valaki sikeres egy ilyen telített platformon? Ehhez egy hatalmas követőtáborra lesz szükséged. Ezt számos márka kérdéses módszerekkel oldja meg (például robotokat használ, vagy követőket vásárol), de ha tisztán szeretnéd tartani fiókodat és lelkiismeretedet is, akkor organikus megoldásokhoz kell folyamodnod. Ezekről lesz szó az alábbi cikkben!

 

Mielőtt hozzákezdenél

Nincs olyan marketingtevékenység, ami sikeres lehet cél nélkül. Vonatkozik ez tehát az Instagramra is. Mielőtt belekezdenél bármibe ezen az ígéretes platformon, ki kell tűznöd magad elé azokat a célokat, amiket szeretnél elérni, és meg kell állapítanod, hogy milyen mutatókkal követheted nyomon előrehaladásodat.

 

Persze szeretnéd bővíteni fiókodat, de ennél konkrétabb célokra lesz szükséged, hogy sínen maradhass. Például döntsd el, hogy a negyedév végére 10 ezerrel több követőt szeretnél gyűjteni, vagy X%-kal szeretnéd növelni a bio részben mellékelt hivatkozás kattintásait, stb.

 

Ha ezek megvannak, jöhetnek a taktikák!

 

1. Optimalizáld bejegyzéseidet

A közösségi platformok manapság tele vannak csapnivaló, középszerű és egyszerűen jelentéktelen tartalmakkal. Ha te azonban hajlandó vagy megerőltetni magadat, és tudatosan posztolsz minőségi tartalmakat az Instagramra, akkor garantáltan felkeltheted velük majd az emberek érdeklődését.

 

Ismerd az Instagram algoritmusát

Először is érdemes megismerkedni az Instagram algoritmusával – vagyis azzal, amit tudni róla. Az Instagram algoritmusa mesterséges intelligenciával működik, tehát egy programozott rendszer határozza meg, hogy mely bejegyzések jelennek meg a felhasználók hírfolyamának tetején. A rendszer azon fiókok tartalmait helyezi előkelőbb pozícióba, amelyek iránt korábban érdeklődést mutattál – kedvelted a bejegyzéseiket, hozzászólásokat írtál rájuk, stb.

 

Az algoritmus igyekszik továbbá arra is odafigyelni, hogy a felhasználók érdeklődési köreihez kapcsolódó tartalmakat láthassanak.

 

Éppen ezért, ha szeretnél megfelelni az Instagram algoritmusának, akkor tudnod kell, hogy mivel válthatsz ki aktivitást követőidből – hogy mivel bírhatod őket kedvelésekre, hozzászólásokra és egyéb műveletekre. Ehhez persze ismerned kell érdeklődési köreiket, vágyaikat, problémáikat és így tovább.

 

Mindemellett ügyelned kell arra is, hogy rendszeresen posztolj új tartalmakat fiókodra, hiszen csak így maradhatsz meg frissen az emberek emlékezetében.

 

Posztolj optimális vizuális tartalmakat

Instagram tartalmaid nem csak relevánsak, hanem kiváló minőségűek is kell, hogy legyenek, hogy felhasználóid reagáljanak rájuk. Ehhez ismerned kell az Instagram ideális kép és videóparamétereit.

 

Az Instagramra feltöltött képek optimális mérete a képaránytól függ. Az 1:1 képarányú (négyzetes) képek ajánlott mérete 1080 x 1080 pixel, vízszintes képeknél 1080 x 608 pixel, álló képeknél pedig 1080 x 1350 pixel.

 

Ha videókat töltenél fel az Instagram IGTV platformjára, akkor a következőkre kell figyelned: a videóknak mp4 formátumúaknak kell lenniük, legalább 1280 x 720-as felbontásban (álló videóknál ez 720 x 1280 pixel), lehetőleg ragaszkodva a 16:9-es (álló videóknál 9:16-os) képarányhoz.

 

Tudd, hogy mikor érdemes posztolni

Követőid csak akkor reagálhatnak azonnal frissen feltöltött tartalmaidra, ha akkor posztolod őket, amikor a platformot használják. Az Instagram algoritmusa számára fontos, hogy egy bejegyzés minél hamarabb minél több reakciót gyűjtsön be, mert csak a felkapott tartalmakat hajlandó megmutatni minden érdeklődő felhasználónak.

 

Ahhoz, hogy megállapítsd, mikor aktívak követőid az Instagramon, navigálj üzleti fiókod Elemzések (Insights) felületére, ahol ezen kívül számos más hasznos információt megtalálsz majd. Ez a funkció csak az üzleti fiókokon belül érhető el.

 

2. Aktivizáld követőidet

Pihengetünk?

Most már tudod, hogy fontos, hogy a megfelelő időben posztolj, hogy minél előbb reakciókat szerezhess bejegyzéseid számára. De mi a teendő, ha minőségi képeket töltesz fel, méghozzá jó időben, és mégsem nő úgy az aktivitás, mint amire számítottál?

 

Természetesen előfordulhat, hogy tartalmaid mégsem olyan jók, mint amilyennek látod őket, de az Instagramon az aktivitás többet takar a képekre és videókra érkező hozzászólásokon és kedveléseken kívül. A platform ennél jóval több eszközt kínál arra, hogy megragadd és megtartsd követőid és más felhasználók érdeklődését.

 

Történetek

Az Instagram történetek (Stories) lehetővé teszik, hogy rövid, képekkel és videókkal illusztrált történeteket mesélhess el követőidnek márkádról, vagy más dolgokról, amik érdekelhetik őket. A történetek az Instagramon hatékonyabbak lehetnek, mint a sima képek, ráadásul a legújabbak mindig a felhasználók hírfolyamának legtetején helyezkednek el, így nem vesznek el a temérdek feltöltés között.

 

Ha üzleti fiókot vezetsz és legalább 10 ezer követővel rendelkezel, akkor használhatod az Instagram „felhúzás” funkcióját, amivel egy meglátogatható külső hivatkozást helyezhetsz el történeteidben a megtekintők számára.

 

Élő közvetítések

Az Instagram élő közvetítései (Instagram Live) lehetővé teszik, hogy közvetlenebb módon kommunikálhass követőiddel márkád nevében. Ezek az élő adások rögtön a felhasználók hírfolyamának tetején jelennek meg és képesek sokáig megtartani az érdeklődők figyelmét – persze csak ha okot adsz nekik, hogy maradjanak. Az élő közvetítésekben interjúkat készíthetsz szakmabeliekkel, bemutathatod céged működését a színfalak mögött, termékbemutatókat készíthetsz, megválaszolhatod a közönség kérdéseit, bejelentheted a legújabb fejleményeket és így tovább.

 

Ebben a cikkben még többet tudhatsz meg az Instagram Live  használatáról!

 

IGTV

Az IGTV, vagyis az Instagram videós platformja hosszabb, borítóképekkel ellátott videók megosztására készült. Az IGTV kiváló többek között előre rögzített termékbemutatók vagy interjúk megosztására, de egy-egy influencer takeovert is megtarthatsz rajta.

 

Hashtagek

Ha szeretnél több felhasználót elérni az Instagramon tartalmaiddal, akkor ebben a hashtagek segíthetnek neked. A hashtagek használatával elérheted, hogy olyan felhasználók is láthassák bejegyzéseidet, akik nem követik fiókodat, mert a megjelölt bejegyzések megjelenhetnek az adott hashtag saját oldalán.

 

Versenyek és nyereményjátékok

A versenyek és nyereményjátékok garantáltan aktivitásra ösztönzik követőidet, persze csak ha egyszerűvé teszed számukra a részvételt (például egy ismerős megjelöléséhez kötöd a nevezést). Ezzel hasznos felhasználói tartalmakra is szert tehetsz.

 

Felhasználói tartalmak

A felhasználói tartalmak márkád leghitelesebb marketingeszközei közé tartoznak, mert a márkádtól származó promóciós anyagokkal szemben valódi rajongók, ügyfelek készítik őket, bizonyítva ezzel elégedettségüket. A felhasználói tartalmak az Instagramon olyan képek és videók, amiket nem márkád, hanem a felhasználók készítettek, és közük van márkádhoz, vagy kínálatodhoz. Ösztönözd követőidet, hogy készítsenek ilyeneket, és jelöljék meg őket egy általad megszabott egyedi hashtaggel, hogy könnyedén rájuk találj.

 

3. Említs meg más márkákat és felhasználókat

Az Instagramon rengeteget segíthet egymásnak két márka, ha szimplán megemlítik egymást egy-egy bejegyzésükben. Ehhez persze két olyan márkának kell „egymásra találnia”, amelyek közönségei érdeklődnének a másik márka iránt, de úgy, hogy ne legyenek versenytársak. Ezt releváns influencerekkel is megteheted (habár tőlük az említés viszonzását valószínűleg csak szerződésért cserébe várhatod).

 

Nincs más dolgod, mint @ jelöléssel megjelölni a másik márkát (vagy felhasználót) egyik bejegyzésedben, természetesen némi kontextussal, nem csak úgy magában.

 

Releváns hashtagek böngészésével számos ideális influencert és márkát találhatsz a platformon erre a célra. Érdemes bejegyzéseiket is kedvelni és hozzászólni néhányhoz, hogy megismerkedhessenek veled. Továbbá ne félj említést kérni más márkáktól a hozzászólások között (azért ne vidd túlzásba), ha te korábban már megemlítetted őket.

 

4. Oszd újra a tartalmakat

Mások bejegyzéseinek újraosztása (amit az Instagramon „regrammolásnak” szokás nevezni) szintén segíthet új követőket és partnereket toborozni.

 

Az Instagram „gyárilag” nem kínál újraosztási lehetőséget, mint a Facebook, vagy más közösségi platformok, viszont ha csak úgy megosztod mások képeit fiókodon, azzal súlyos szerzői jogi problémákba ütközhetsz.

 

Az Instagram újraosztásoknak van egy íratlan szabálya, mégpedig az, hogy ha megosztod valaki tartalmait, akkor meg kell jelölnöd az eredeti feltöltő fiókját bejegyzésedben. Természetesen ehhez előbb engedélyt is kell kérned tőle.

 

Az Instagramhoz egy kiegészítő alkalmazást is használhatsz (Repost for Instagram), ami lehetővé teszi, hogy könnyedén megoszd mások bejegyzéseit fiókodon.

 

A bejegyzéseket saját tartalmaid között és történeteidben is megoszthatod, de ne felejts el engedélyt kérni!

 

5. Állj össze influencerekkel

Az influencerek olyan személyek vagy márkák, akik egy népes, hűséges követőtáborral rendelkeznek az interneten. Az influencerek könnyedén képesek befolyásolni követőik véleményeit, amelyet a márkák gyakran használnak marketingüzeneteik közvetítésére, vagy hogy rögtön rajtuk keresztül értékesítsék termékeiket.

 

Ha sikerül találnod egy influencert, akinek érdeklődő követői vannak, és meg tudsz vele egyezni, hogy ajánlja nekik márkádat vagy konkrét termékeidet, akkor rengeteg lehetséges ügyfél elé juthatsz el.

 

Ehhez persze olyan influencerrel kell összeállnod, aki ideális partnere lehetne márkádnak. Ez egy meglepően összetett folyamat, de szerencsére itt lépésről lépésre olvashatsz róla!

Instagram SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.02.29-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
641 370
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Email szponzorálás

Mi is az email szponzorálás?   Az Email szponzorálás...

Beágyazott egyezés

A beágyazott egyezés egy kevésbé ismert, összetettebb...

Felfedező hívás

Mi is az a felfedező hívás? A felfedező hívás az első...

Cikkgyűjtő oldal

Egy olyan oldal, amelyen külön kategóriákba sorolt és rendezett...

Vírus e-könyv

A „vírusszerű” e-könyvek lényege, hogy széles körben...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.