Hogyan válaszd ki a megfelelő influencereket márkádnak?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Hogyan válaszd ki a megfelelő influencereket márkádnak?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Influencerekkel akarsz dolgozni, de nem tudod, milyen influencer lenne jó céged, márkád hiteles kommunikációjához? Mutatjuk, hogyan válaszd ki a legjobbat!

Hogyan válaszd ki a megfelelő influencereket márkádnak?

Az influencer marketing nem újdonság. Egy márka sokkal hitelesebbé, megbízhatóbbá teheti magát célközönsége szemében, ha marketingüzeneteit egy közkedvelt, befolyásos influenceren keresztül közvetíti annak.

 

Azonban nem minden influencer egyforma, sőt, nagyon is különbözőek, és nem egy cég bukott már nagyot azért, mert nem a megfelelő véleményvezérekkel állt össze. Egy rosszul megfogalmazott bejegyzés, egy túlságosan beállított fénykép, vagy egy félreérthető reklám többet árthat egy márkának vagy influencernek (vagy akár a célközönségnek is), mint amennyit segíthetne.

 

Ha szeretnéd elkerülni ezeket a kínos helyzeteket, akkor tudnod kell, hogy hogyan válaszd ki márkád számára a tökéletes influencereket, akikkel hosszútávú, kölcsönösen előnyös együttműködésbe kezdhetsz!

 

1. Tudd, hogy mik a céljai, ezekhez hogy kapcsolódhat az influencer!

Sok márka ott véti el a legnagyobb hibát, hogy kizárólag csak az influencerek követőbázisának mérete alapján válogat. Természetesen ez is egy fontos szempont, hiszen megmutatja, hogy nagyjából hány embert érhet el az adott véleményvezér, de ennél sokkal többet kínálnak márkád számára.

 

Az influencerek profi tartalomkészítők – ez nem vitás, elvégre így tettek szert követőbázisukra, és pontosan tudják, hogy mivel kelthetik fel közönségük érdeklődését, és hogyan ösztönözhetik őket aktivitásra.

 

Éppen ezért ha az influencer marketinget is szeretnéd beiktatni stratégiádba, akkor félre kell tenned az olyan hagyományos fő teljesítménymutatókat, mint a CPM, CPC, és így tovább. A legtöbb influencer nem ilyen vonalon gondolkodik, és nem fogja tudni ilyen mutatókkal szemléltetni a kampány hatékonyságát. Ezeknél sokkal minőségorientáltabb szempontok alapján kell, hogy értékeld munkásságukat. Tűzd ki kampányod céljait, mielőtt belekezdenél a kivitelezésbe, és vegyél figyelembe olyan szempontokat is, amelyek az influencer marketingre erősségeire koncentrálnak – úgymint a célközönség aktivizálása, tartalomkészítés, és így tovább.

 

2. Szűkítsd a lehetséges influencerek listáját

Az influencerek túlnyomó többsége egy bizonyos témával vagy témakörrel foglalkozik. Ahhoz, hogy ideális influencert kereshess márkád mellé, először is tisztában kell lenned márkád jellegével. Ha ismered márkádat, akkor pontosan tudni fogod, hogy milyen influencerek illenek hozzá – ezzel biztosíthatod, hogy marketingüzeneteid olyan közönségekhez jussanak el a véleményvezéreken keresztül, amik valóban érdeklődnek kínálatod vagy márkád iránt.

 

Habár számos kategóriára oszthatod az influencereket az alapján, hogy milyen témákat dolgoznak fel (technológia, sport, divat, életvitel, táplálkozás, utazás, stb.), ezen felül további egyéni kritériumokat is meg kell fogalmaznod, ha olyasvalakit szeretnél találni, aki tökéletesen passzol márkádhoz.

 

Elképzelhető, hogy egy nagyméretű konyhai készüléket szeretnél reklámozni az influenceren keresztül – értelemszerűen olyanok között nézelődsz majd, akiknek a konyhája elég nagy ehhez. Ha futócipőket próbálsz eladni, akkor a sport kategórián belül nem az úszókat, vagy a sakkmestereket keresed majd fel egy ajánlattal. Néhány kulcsfontosságú kikötéssel drasztikusan felgyorsíthatod a keresgélést!

 

3. Márkád története

Az influencer marketinget sok tapasztalatlan marketinges úgy értelmezi, küld valamit egy népszerű valakinek, és aztán majd jön a csoda magától. Ez természetesen távol áll az igazságtól, az influencer marketingben ugyanis nagyon fontos szerepe van a hiteles történeteknek.

 

A legtöbb márka nagyjából tudja, hogy mit szeretnének az influencerek szájába adni, de ahhoz, hogy ezek az üzenetek hitelesek legyenek, az influencernek saját stílusában, saját szavaival kell megfogalmazniuk őket. Nem mindegy, hogy konkrétan megmondod az influencernek, hogy mit posztoljon, vagy kialakítasz egy márkás történetet, de hagysz elegendő kreatív szabadságot az adott partnernek, hogy a saját szájíze szerint, a közönsége ízlésére formálja azt.

 

Általában ez a második opció a nyerő választás, különösen ha több influencerrel dolgozol együtt (ilyenkor rengeteg időt spórolhatsz, ha csak néhány alapvető kikötést szabsz meg, de minden mást az influencerekre bízol).

 

4. Indulhat a keresés – de hol?

Ideje tehát felkutatni azokat az influencereket, akik megfelelnek céljaidnak és megfogalmazott kritériumaidnak.

 

Sokan azt hiszik, hogy az adott piaci rés legnépszerűbb influencereit kell megcélozni, holott nem feltétlenül mindig ők a legjobb választás (erről olvashatsz egy jó cikket az összes magyar influencert tömörítő weboldalon, ITT). Ahhoz, hogy igazán jó partnereket találj márkád mellé, részletesen utána kell járnod minden kiszemelt hátterének, platformjainak, tartalmainak, korábbi együttműködéseinek, és persze annak is, hogy milyen stílusban kommunikál közönségével. Tedd fel magadnak a kérdést: „Szeretném, hogy egy ilyen ember képviselje a márkámat?”

 

Ha például egy utazási irodát képviselsz, és egy olyan influencerre van szükséged, aki síeléssel egybekötött vakációidat népszerűsítené, akkor értelemszerűen nem olyasvalakire van szükséged, aki korábban nyíltan kijelentette, hogy utálja a havat. Nem feltétlenül érdemes keresgélni versenytársaid influencerei között sem, és így tovább. Egy alapos kutatással tovább szűkítheted a lehetséges partnerek listáját.

 

5. Milyen platformokon van jelen az Influencer?  Az influencer ügynökségek véleménye

Melyik a leghasznosabb platform számomra? Az Instagram? A Facebook? YouTube? Tik-Tok? Esetleg a LinkedIn? Nyilván tudod, hol van jelen célközönséged, ha nem, érdemes erre egy rövid kutatást indítani közöttük (ne ijedj meg, egy egyszerű kérdőívezés is megteszi). 

 

Ha ezt tudod, akkor ezek alapján keresgélj, mondjuk a minden magyar influencert tömörítő Influencer Toplistában melyet ide kattintva használhatsz keresésre. Itt meg tudod nézni, melyik influencernek melyik platformon mennyi követője van. 

 

De ezzel még nem végeztél. Nagyon fontos, hogy a közösségi médián kívül, van-e más felület, ahol az Influencer kommunikál. Pl. tanácsadó egy portálon, vagy van saját blogja, weboldala. Azok az influencerek, akik egyéb felületeken is kommunikálnak, sokkal értékesebbek számodra, mint akik csak a közösségi médiumokban. Ezt persze kevés inlfuencer marketing ügynökség fogja neked elmondani, mivel ők nem komplex online marketing kommunikációban gondolkodnak. Nem nagyon találsz olyan influencer ügynökséget, mely egyben keresőoptimalizálással is foglalkozik. Pedig ha a SEO szempontjait is figyelembe veszed, sokkal nagyobb eredményt érhetsz el influencer marketinged segítségével. 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!