notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan válaszd ki a megfelelő influencereket márkádnak?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Hogyan válaszd ki a megfelelő influencereket márkádnak?

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan válaszd ki a megfelelő influencereket márkádnak?


2019/08/16
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Influencerekkel akarsz dolgozni, de nem tudod, milyen influencer lenne jó céged, márkád hiteles kommunikációjához? Mutatjuk, hogyan válaszd ki a legjobbat!

Hogyan válaszd ki a megfelelő influencereket márkádnak?

Az influencer marketing nem újdonság. Egy márka sokkal hitelesebbé, megbízhatóbbá teheti magát célközönsége szemében, ha marketingüzeneteit egy közkedvelt, befolyásos influenceren keresztül közvetíti annak.

 

Azonban nem minden influencer egyforma, sőt, nagyon is különbözőek, és nem egy cég bukott már nagyot azért, mert nem a megfelelő véleményvezérekkel állt össze. Egy rosszul megfogalmazott bejegyzés, egy túlságosan beállított fénykép, vagy egy félreérthető reklám többet árthat egy márkának vagy influencernek (vagy akár a célközönségnek is), mint amennyit segíthetne.

 

Ha szeretnéd elkerülni ezeket a kínos helyzeteket, akkor tudnod kell, hogy hogyan válaszd ki márkád számára a tökéletes influencereket, akikkel hosszútávú, kölcsönösen előnyös együttműködésbe kezdhetsz!

 

1. Tudd, hogy mik a céljai, ezekhez hogy kapcsolódhat az influencer!

Sok márka ott véti el a legnagyobb hibát, hogy kizárólag csak az influencerek követőbázisának mérete alapján válogat. Természetesen ez is egy fontos szempont, hiszen megmutatja, hogy nagyjából hány embert érhet el az adott véleményvezér, de ennél sokkal többet kínálnak márkád számára.

 

Az influencerek profi tartalomkészítők – ez nem vitás, elvégre így tettek szert követőbázisukra, és pontosan tudják, hogy mivel kelthetik fel közönségük érdeklődését, és hogyan ösztönözhetik őket aktivitásra.

 

Éppen ezért ha az influencer marketinget is szeretnéd beiktatni stratégiádba, akkor félre kell tenned az olyan hagyományos fő teljesítménymutatókat, mint a CPM, CPC, és így tovább. A legtöbb influencer nem ilyen vonalon gondolkodik, és nem fogja tudni ilyen mutatókkal szemléltetni a kampány hatékonyságát. Ezeknél sokkal minőségorientáltabb szempontok alapján kell, hogy értékeld munkásságukat. Tűzd ki kampányod céljait, mielőtt belekezdenél a kivitelezésbe, és vegyél figyelembe olyan szempontokat is, amelyek az influencer marketingre erősségeire koncentrálnak – úgymint a célközönség aktivizálása, tartalomkészítés, és így tovább.

 

2. Szűkítsd a lehetséges influencerek listáját

Pihengetünk?

Az influencerek túlnyomó többsége egy bizonyos témával vagy témakörrel foglalkozik. Ahhoz, hogy ideális influencert kereshess márkád mellé, először is tisztában kell lenned márkád jellegével. Ha ismered márkádat, akkor pontosan tudni fogod, hogy milyen influencerek illenek hozzá – ezzel biztosíthatod, hogy marketingüzeneteid olyan közönségekhez jussanak el a véleményvezéreken keresztül, amik valóban érdeklődnek kínálatod vagy márkád iránt.

 

Habár számos kategóriára oszthatod az influencereket az alapján, hogy milyen témákat dolgoznak fel (technológia, sport, divat, életvitel, táplálkozás, utazás, stb.), ezen felül további egyéni kritériumokat is meg kell fogalmaznod, ha olyasvalakit szeretnél találni, aki tökéletesen passzol márkádhoz.

 

Elképzelhető, hogy egy nagyméretű konyhai készüléket szeretnél reklámozni az influenceren keresztül – értelemszerűen olyanok között nézelődsz majd, akiknek a konyhája elég nagy ehhez. Ha futócipőket próbálsz eladni, akkor a sport kategórián belül nem az úszókat, vagy a sakkmestereket keresed majd fel egy ajánlattal. Néhány kulcsfontosságú kikötéssel drasztikusan felgyorsíthatod a keresgélést!

 

3. Márkád története

Az influencer marketinget sok tapasztalatlan marketinges úgy értelmezi, küld valamit egy népszerű valakinek, és aztán majd jön a csoda magától. Ez természetesen távol áll az igazságtól, az influencer marketingben ugyanis nagyon fontos szerepe van a hiteles történeteknek.

 

A legtöbb márka nagyjából tudja, hogy mit szeretnének az influencerek szájába adni, de ahhoz, hogy ezek az üzenetek hitelesek legyenek, az influencernek saját stílusában, saját szavaival kell megfogalmazniuk őket. Nem mindegy, hogy konkrétan megmondod az influencernek, hogy mit posztoljon, vagy kialakítasz egy márkás történetet, de hagysz elegendő kreatív szabadságot az adott partnernek, hogy a saját szájíze szerint, a közönsége ízlésére formálja azt.

 

Általában ez a második opció a nyerő választás, különösen ha több influencerrel dolgozol együtt (ilyenkor rengeteg időt spórolhatsz, ha csak néhány alapvető kikötést szabsz meg, de minden mást az influencerekre bízol).

 

4. Indulhat a keresés – de hol?

Ideje tehát felkutatni azokat az influencereket, akik megfelelnek céljaidnak és megfogalmazott kritériumaidnak.

 

Sokan azt hiszik, hogy az adott piaci rés legnépszerűbb influencereit kell megcélozni, holott nem feltétlenül mindig ők a legjobb választás (erről olvashatsz egy jó cikket az összes magyar influencert tömörítő weboldalon, ITT). Ahhoz, hogy igazán jó partnereket találj márkád mellé, részletesen utána kell járnod minden kiszemelt hátterének, platformjainak, tartalmainak, korábbi együttműködéseinek, és persze annak is, hogy milyen stílusban kommunikál közönségével. Tedd fel magadnak a kérdést: „Szeretném, hogy egy ilyen ember képviselje a márkámat?”

 

Ha például egy utazási irodát képviselsz, és egy olyan influencerre van szükséged, aki síeléssel egybekötött vakációidat népszerűsítené, akkor értelemszerűen nem olyasvalakire van szükséged, aki korábban nyíltan kijelentette, hogy utálja a havat. Nem feltétlenül érdemes keresgélni versenytársaid influencerei között sem, és így tovább. Egy alapos kutatással tovább szűkítheted a lehetséges partnerek listáját.

 

5. Milyen platformokon van jelen az Influencer?  Az influencer ügynökségek véleménye

Melyik a leghasznosabb platform számomra? Az Instagram? A Facebook? YouTube? Tik-Tok? Esetleg a LinkedIn? Nyilván tudod, hol van jelen célközönséged, ha nem, érdemes erre egy rövid kutatást indítani közöttük (ne ijedj meg, egy egyszerű kérdőívezés is megteszi). 

 

Ha ezt tudod, akkor ezek alapján keresgélj, mondjuk a minden magyar influencert tömörítő Influencer Toplistában melyet ide kattintva használhatsz keresésre. Itt meg tudod nézni, melyik influencernek melyik platformon mennyi követője van. 

 

De ezzel még nem végeztél. Nagyon fontos, hogy a közösségi médián kívül, van-e más felület, ahol az Influencer kommunikál. Pl. tanácsadó egy portálon, vagy van saját blogja, weboldala. Azok az influencerek, akik egyéb felületeken is kommunikálnak, sokkal értékesebbek számodra, mint akik csak a közösségi médiumokban. Ezt persze kevés inlfuencer marketing ügynökség fogja neked elmondani, mivel ők nem komplex online marketing kommunikációban gondolkodnak. Nem nagyon találsz olyan influencer ügynökséget, mely egyben keresőoptimalizálással is foglalkozik. Pedig ha a SEO szempontjait is figyelembe veszed, sokkal nagyobb eredményt érhetsz el influencer marketinged segítségével. 
 

influencer marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
507 595
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Tartalomfüggő reklámozás

Mit jelent a tartalomfüggő reklámozás? A legtöbb keresőmotor...

eBay

Mi az az eBay? Az eBay egy olyan internetes kereskedelmi platform, amelyen a...

Neuromarketing

Egy viszonylag fiatal marketingterület, amely idegtudomány segítségével igyekszik megjósolni...

Termék

A termék egy olyan tevékenység végeredménye, amely...

Mélylink

A mélylink egy olyan hivatkozás, amely nem egy webhely kezdőlapjára, hanem...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.