Instagram marketing fogorvosoknak: A sikerhez vezető út 3 szakasza
Instagram marketing fogorvosoknak: A sikerhez vezető út 3 szakasza
Hosszú évekkel ezelőtt az Instagramot mindenki csak egy képmegosztó közösségi platformnak tekintette, ami főleg csak a fiatalokat érdekli – mára azonban a marketingesek egyik legfontosabb online eszközévé nőtte ki magát. Ez első sorban annak köszönhető, hogy a Facebook 2012-ben felvásárolta a platformot, és nem sokkal később el is kezdte különféle marketinges funkciókkal kiegészíteni azt. Így jöhetett létre az Instagram marketing fogorvosoknak.
Bizony, az Instagram messze több egy szimpla kép- és videómegosztó platformnál, amit csak a fiatalok használnak. Habár tény, hogy főképp az újabb korosztályok képviseltetik magukat rajta, az Instagram kiváló lehetőséget kínál arra, hogy új pácienseket szerezz fogászati praxisod számára. Ebben segít a következő három lépéses útmutató!
1. Ismerkedj meg az Instagrammal
Kezdjük rögtön azzal, hogy mégis mit keres egy fogorvos az Instagramon, hiszen valljuk be, nem a fogászat hangzik a legizgalmasabb témakörnek erre a platformra. De mégis, ha képes vagy értékes, hasznos tartalmakat kínálni célközönségednek, akkor lényegében bármilyen közösségi hálózatot meghódíthatsz – akár fogorvosként is!
Az Instagram világszerte összesen több, mint egymilliárd aktív felhasználót szolgál ki havi szinten. Nehéz tehát olyan közösséget mondani, amire nem lehetne rátalálni ezen a népszerű platformon.
Az Instagram egy kifejezetten személyes hely, ahol a felhasználók a különféle márkákkal és cégekkel is hasonló kapcsolatokat szeretnek kialakítani, mint ismerőseikkel vagy családtagjaikkal. Ez a platform nagyszerű lehetőséget kínál arra, hogy a rendelődön kívül is kapcsolatba lépj pácienseiddel.
Azzal, hogy személyes oldaladat is megmutatod nekik, némileg csökkentheted azt az elemi félelmet, ami sokakon úrrá lesz, amikor fogorvoshoz mennek. Az Instagram marketing fogorvosoknak első sorban nem arról szól, hogy megpróbálod eladni magad, hanem arról, hogy megpróbálsz megismerkedni pácienseiddel.
Fontos észben tartani azt is, hogy az Instagram egy első sorban vizuális platform. Ez neked, mint fogorvosnak óriási előny, hiszen büszkén mutogathatod majd látványos előtte/utána képeidet sikerese beavatkozásaidról.
Inkább profikra bíznád az Instagram profilod kezelését? Kérd egészségügyi marketing csapatunk segítségét!
2. Instagram marketing fogorvosoknak: Bevált módszerek
Ha szeretnél fogorvosként sikeres Instagram marketinget folytatni, akkor érdemes észben tartani és alkalmazni az alábbi bevált módszereket!
Ismerkedj meg célközönségeddel
Mint említettük, az Instagram a kapcsolatokról szól, ezért fontos, hogy tudd, kikkel is szeretnél kapcsolatot teremteni rajta. Ez az egyik legfontosabb az első lépések közül, hiszen tudnod kell, hogy kiknek szánod tartalmaidat, hogy megfelelhess az igényeiknek.
Valahányszor új bejegyzést tervezel posztolni az Instagramon, vedd figyelembe, hogy mit szeretnek pácienseid praxisodban (pl. humoros, de szakszerű hozzáállásodat), hogy milyen problémákkal küszködnek (pl. lyukas fogaik vannak), és hogy milyen célokat szeretnének elérni (valószínűleg betömni ezeket a lyukakat).
Ezeket figyelembe véve olyan bejegyzéseket közölhetsz az Instagramon, amik kifejezetten a te célközönségednek szólnak, és az ő szükségleteiket veszik figyelembe.
Nem árt azt is tudnod, hogy az Instagram felhasználóinak nagyjából 90%-a 35 év alatti. Persze az Instagrammal akkor is megéri foglalkozni, ha pácienseid inkább az idősebb korosztályt erősítik, hiszen közülük is szép számmal jelen vannak a platformon (ne feledd, hogy több, mint egymilliárd felhasználó 10%-áról van szó).
Készíts üzleti profilt
A legtöbben egy sima, személyes profillal kezdik Instagram pályafutásukat, még akkor is, ha egy céget szeretnének regisztrálni a platformra. Szerencsére az Instagram 2016 óta lehetővé teszi, hogy a vállalatok egy speciális üzleti profilt regisztráljanak maguknak, ami számos hasznos, kifejezetten cégek számára fejlesztett funkciót is kínál.
A személyes, hétköznapi profilokkal ellentétben egy üzleti profillal lehetőséged nyílik:
- Feltüntetni nyitva tartási időidet, rendelőd címét és telefonszámát
- Fizetett hirdetéseket futtatni az Instagramon
- Hasznos statisztikákat megtekinteni profilod teljesítményéről és közönségedről
Az egészben a legjobb, hogy az Instagram üzleti profilok teljesen ingyenesen használhatók (persze a hirdetésekért így is fizetni kell). Üzleti profilt egy személyes profil átalakításával tudsz létrehozni. Ehhez felhasználhatod saját, eddig használt fiókodat, vagy persze regisztrálhatsz egy teljesen újat is, kifejezetten erre a célra. A fiók beállításaiban megtalálod az üzleti profilra váltás opciót.
Használd az Instagram hirdetéseket
Ha a fogorvosi Instagram marketingről van szó, akkor a hirdetésekre is ki kell térnünk. Minden helyi jellegű cég (így egy fogászati rendelő is) hasznot húzhat az Instagram hirdetéseiből. Mi több, az Instagram még több pácienset is vonzhat rendelődbe, mint a Facebook szimplán azért, mert praxisod elérhetőségeit sokkal egyszerűbb megtalálni rajta.
Az Instagramra kétféleképpen készíthetsz hirdetéseket:
- Kiemelhetsz meglévő bejegyzéseket közvetlenül az alkalmazáson belül
- Létrehozhatsz teljesen új hirdetéseket, amihez a Facebook Hirdetéskezelőjét kell használnod
Mivel az Instagram a Facebook tulajdona, nem meglepő, hogy a két platform hirdetéseit is egy felületről kezelheted – ehhez természetesen szükséged lesz egy Facebook fiókra, amit össze kell kötnöd Instagram profiloddal.
Ha egy átfogó útmutatót szeretnél az Instagram hirdetésekről, akkor itt megtalálod!
Alkalmazd a 80/20 szabályt
Az Instagram marketing fogorvosoknak 80%-ban a közösségépítésről, a szórakozásról, és a hasznos, informatív tartalmakról kell szóljon, hiszen az emberek első sorban ezekért jelentkeznek be az Instagramra. Tartalmaid maradék 20%-át fordítsd csupán saját praxisodra.
Használj hashtageket
A hashtagek az Instagram marketing legfontosabb részei közé tartoznak, és elengedhetetlenek fogászati praxisod közösségi médiás sikereihez.
Az Instagram nagyító ikonnal elérhető Keresés & Felfedezés oldalán a felhasználók érdeklődéseihez illő tartalmak jelennek meg. Minél több releváns hashtaget használsz bejegyzéseidben, annál esélyesebb, hogy megjelennek majd azoknak a felhasználóknak, akik korábban ilyen hashtagek iránt érdeklődtek.
Fontos, hogy időt szánj a hashtagek gondos kiválogatására. Már egyetlen egy ilyen kattintható címke is segíthet több aktivitást kelteni bejegyzésed körül, de persze ennél többet érdemes használni, hogy minél több felhasználói csoportot megcélozz feltöltéseiddel.
Amire muszáj odafigyelned, hogy mindig csak a tartalomhoz kapcsolódó hashtageket használj, különben a felhasználók spamnek jelenthetik bejegyzéseidet, ami rossz fényt vet majd profilodra.
Ügyelj az megfelelő időzítésre
Az Instagram algoritmusának köszönhetően a bejegyzések viszonylag rövid ideig maradnak a felhasználók képfolyamában, mielőtt az új, felkapottabb tartalmak leszorítanák őket. Fontos, hogy tudd, mikor legaktívabbak követőid az Instagramon, hogy ezekben az időkben oszthasd meg tartalmaidat velük. Minél több követőd foglalkozik bejegyzéseiddel röviden az után, hogy posztoltad őket (tehát kedvelik őket, hozzájuk szólnak), annál többeknek mutatja meg majd azt az algoritmus.
Üzleti Instagram profilod egyik előnye, hogy az Elemzések menüben láthatod többek között azt is, hogy követőid mikor a legaktívabbak a platformon. Igyekezz ehhez igazítani bejegyzéseid időzítését, hogy mindig a lehető legtöbb figyelmet és aktivitást kapják.
Használj felhasználói tartalmakat
Egy üzleti Instagram profilt vezetni nem egyszerű feladat, és sokaknak nincs is ideje minden nap új tartalmakat készíteni, amiket megoszthatnak közönségükkel. Itt lépnek színre az úgynevezett felhasználói tartalmak. Ezek olyan tartalmak (az Instagram esetében általában képek, videók és hozzászólások), amelyeket praxisod követői készítenek és osztanak meg a közösségi médián.
Ezek a tartalmak azért olyan hasznosak, mert az úgynevezett társadalmi bizonyíték elvén működnek: például amikor egy elégedett ügyfeled büszkén mutogatja az Instagramon csodaszépre szabályozott, hófehér fogsorát, akkor ez egy hiteles bizonyíték arra, hogy tényleg jól végzed a munkádat. Az ilyen képeket, elégedett hozzászólásokat és egyéb tartalmakat aztán saját marketingedben is felhasználhatod, ha engedélyt kapsz rájuk.
Felhasználói tartalmakat többféleképpen is szerezhetsz az Instagramon. Az egyik legnépszerűbb módszer versenyeket, nyereményjátékokat indítani, ahol a nevezés egy, a fogászati praxisodhoz kötött képhez kötött. Ne felejtsd el továbbá rendszeresen emlékeztetni az embereket, hogy használják praxisod saját hashtagjét feltöltéseikben, hogy könnyebben rátalálhass ezekre az Instagramon.
Hasznosítsd adataidat
A fogorvosok Instagram marketingjének jó része az adatok összegyűjtéséből, elemzéséből és hasznosításából áll, hogy okosabb döntéseket hozhass stratégiádat illetően.
Az első lépést ezekből az Instagram intézi neked. Mint említettük, üzleti profilodnak van egy úgynevezett Elemzések menüje is, ami hasznos adatokat mutat profilodról, bejegyzéseidről és követőidről is.
Ez a felület többek között megmutatja például, hogy mely bejegyzéseid a legsikeresebbek (ezekből érdemes többet csinálni), hogy mikor legaktívabbak követőid (ekkorra érdemes időzíteni bejegyzéseidet), és így tovább.
Használd ezeket az adatokat, hogy megfontolt döntéseket hozz Instagram marketinged során!
Készíts történeteket
Az Instagram történetei a platform legnépszerűbb funkciói közé tartoznak. A történetek olyan átmeneti képek vagy videók, amelyek 24 óráig maradnak láthatók profilodon, mielőtt eltűnnének onnan. Fontos észben tartani, hogy a történetek listája mindig a felhasználók képfolyamának tetején helyezkedik el, tehát az első tartalmak között láthatják őket, amikor bejelentkeznek az Instagramra.
Ha rendszeresen készítesz történeteket fogászatod Instagram profiljára, akkor biztosíthatod, hogy praxisod mindig friss maradjon az emberek emlékezetében.
A történeteket nem kell olyan igényesen kidolgozni, mint egyéb Instagram tartalmaidat – sőt, kifejezetten ideálisak gyors pillanatképek (és videók) megosztására. Ezen kívül matricákat, feliratokat, szavazásokat is elhelyezhetsz bennük, illetve egy hivatkozást is, amit a felhasználók felfelé húzással rögtön meglátogathatnak.
Kérd influencerek segítségét
Az Instagram influencerek olyan népszerű felhasználók, akik képesek hatni követőik véleményére. Számos márka kér fel influencereket arra, hogy népszerűsítsék kínálatukat követőiknek, hiszen azok sokkal szívesebben hallgatnak egy influencerre, mint magára a márkára.
Ez az influencer marketing lényege, és ezt használhatod ki te is Instagram marketingedben, mint fogorvos. A sikerekhez elengedhetetlen, hogy olyan influencert találj az Instagramon, aki ideális képviselője lehet praxisodnak. Ehhez itt találsz egy nagyon hasznos útmutatót!
3. Instagram marketing fogorvosoknak: Mit csinálj és mit ne
Íme néhány gyorstipp az Instagram marketinghez fogorvosoknak.
Amit érdemes fogorvosként csinálnod az Instagramon:
- Tölts fel képeket rendelődről
- Mutasd be rendelőd csapattagjait, hogy követőid megismerhessék praxisodat
- Válaszolj a hozzászólásokra, illetve azokra a bejegyzésekre, amiken megjelölik üzleti profilodat
- Légy a közösség aktív tagja: említsd meg azokat a személyeket, akik a képeiden szerepelnek, hogy még többekhez eljussanak tartalmaid – mielőtt megjelölnél bárkit az előtte/utána képeiden, szigorúan kérj erre külön engedélyt!
Amit nem érdemes fogorvosként csinálnod az Instagramon:
- Ne posztolj túl sok képet és videót – az emberek ezt spamnek vehetik és leállíthatják profilod követését
- Ne készíts képeket pácienseidről az engedélyük nélkül – még akkor sem, ha nem lehet őket személyesen beazonosítani a képen
- Ne használj túl sok hashtaget – az Instagramon legfeljebb 30 hashtag használható, de ez bőven több annál, mint amennyit érdemes egy-egy poszthoz írni
- Ne csak saját magad fényezésére használd az Instagramot – ne feledd: 80% hasznos/érdekes tartalom, és 20% önreklám!
Úgy gondolod túl sok mindenre kell figyelni egy Instagram profil esetében? Akkor bízd rá egészségügyi marketing ügynökségünkre!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.