Sikeres Instagram hirdetés létrehozása 6 lépésben
Sikeres Instagram hirdetés létrehozása 6 lépésben
Az Instagram a világ legnagyobb, első sorban képekre kiélezett közösségi platformja, amire előbb vagy utóbb minden cég rátalál online marketing stratégiája tervezgetése során. Ha azonban új vagy a platformon, vagy egyszerűen nem sikerül érdemleges organikus eredményeket elérned, akkor kénytelen leszel Instagram hirdetéseket alkalmazni.
Miért kell az Instagram hirdetés Neked?
Sokan persze ódzkodnak ettől, pedig az Instagram hirdetései lehetővé teszik, hogy olyan felhasználókat is elérj marketingüzeneteiddel, akik egyébként nem is tudnak márkádról. Tekintve hogy az emberek átlagosan naponta 53 percet töltenek ezen a platformon, mindenképpen érdemes lesz beépítened ezeket a reklámokat közösségi média marketingedbe.
Akár most próbálod meghódítani, akár egy régebben regisztrált üzleti fiók felfuttatása a célod, a következőkben mindent elárulunk, amit az Instagram hirdetésekről tudnod érdemes!
Mi az az Instagram hirdetés?
Az Instagram nem sokkal az után kezdett el hirdetési lehetőségeket kínálni, hogy a Facebook 2013-ban felvásárolta. Nem sokkal később aztán, 2015-ben minden cég számára elérhetővé váltak az Instagram hirdetései, 2017-ben pedig már egy millióan reklámoztak a platformon.
Mivel az Instagram a Facebook tulajdona, a hirdetéseit is a Facebook Hirdetéskezelőjén belül lehet elkészíteni és igazgatni. Mindez temérdek intelligens célzási opciót és megannyi kifejezetten Instagramra kiélezett hirdetéstípust kínál a hirdetők számára, akik így egyszerre két népszerű platformon is elérhetik célközönségüket.
Az Instagram hirdetések vagy a felhasználók hírfolyamában, vagy az általuk megtekintett történetek között jelenhetnek meg.
Miért érdemes Instagram hirdetést futtatni?
Az Instagram felhasználói sokáig ódzkodtak az Instagram hirdetéseket használni, csupán az organikus elérésekben bíztak. Még ma is a legtöbben automatikusan egy kizárólag organikus, tehát ingyenes stratégiát próbálnak megalkotni és kivitelezni, legyen szó bármilyen marketingplatformról. Azonban az organikus módszer egyetlen előnye, hogy nem kerül semmibe, ezzel szemben azonban időigényes, temérdek kísérletezéssel jár és persze, ami ma megfelel az Instagram algoritmusának, az nem biztos, hogy holnap is nyerő marad.
Egy igazán jó közösségi média marketing stratégia nem csak organikus, hanem fizetett módszereket is bevet a sikerek érdekében. Mindkét kategóriának megvannak az előnyei és a hátrányai is, de együttesen használva őket legalább mindkét oldal előnyeit is élvezheted. Egyrészt kiszolgálod azt a közönséget, amelyik követi márkádat, másrészt pedig elérheted azokat is, akik még nem is tudnak róla, de – a célzási opcióknak köszönhetően – jó eséllyel érdeklődnének kínálatod iránt.
Ha az Instagram hirdetésről van szó, akkor mindenképpen érdemes megemlíteni, hogy vizuális platformként az Instagram kiváló a termékek bemutatására, ráadásul az Instagram Shopping funkciójának köszönhetően az érdeklődő felhasználók rögtön a platformon is megvásárolhatják azt, ami megtetszik nekik.
Mennyibe kerül az Instagram hirdetés?
Szóval akkor jöjjön a feketeleves, vagyis az Instagram hirdetés ára. Ezt valójában több tényező is befolyásolja, úgymint a megcélzott demográfiai csoport, napszak, eszköz és még az is, hogy hirdetésedet egy nagyobb televízión közvetített esemény alatt futtatod-e.
A legfőbb tényező a fentiek közül a célközönség. Az Instagram felhasználóinak demográfiai megoszlása a következő:
Az Instagram felhasználók nemi aránya (a nem bináris felhasználók kivételével):
- 43% nő
- 31% férfi
Az Instagram felhasználók koreloszlása:
- 13-17 év: 72%
- 18-29 év: 67%
- 30-49 év: 47%
- 50-64 év: 23%
- 65 év felett: 8%
Az Instagram felhasználók lakhely szerinti megoszlása:
- 46% városi
- 35% külvárosi
- 21% vidéki
Természetesen ezek az arányok időnként változhatnak, ezért érdemes néha újra ellenőrizni őket egy megbízható forrásból.
Egy másik, az Instagram hirdetés árát befolyásoló szempont a hirdetések elhelyezése. A platform két pozíciót kínál erre: a történeteket és a hírfolyamot, amelyek közül mindkettő olcsóbb (0,80 – 1,30 dollár), mint a Facebook legdrágább, jobb oldali oszlopában elhelyezett reklámok.
Ha szeretnéd hatékonyan beiktatni az Instagram hirdetést is költségvetésedbe, akkor fontos, hogy csak olyan kampányokra adj ki pénzt, amelyekkel profitot termelhetsz. Például emeld ki azokat a tartalmaidat, amelyek már organikusan is jól teljesítenek.
Bármit is csinálsz, fontos, hogy figyelemmel kísérd Instagram hirdetésed teljesítményét, különben felesleges pénzkidobás lesz az egész.
A hatékony Instagram hirdetés elkészítésének 6 lépése
Most, hogy ismered az Instagram hirdetés alapjait, nézzük meg, hogy hogyan készítheted el őket. Fentebb már említettük, hogy erre a Facebook Hirdetéskezelőjét kell használnod, tehát elsőként nyisd meg azt (Itt találod) és jelentkezz be az Instagram profiloddal összekötött fiókodba, ha még nem tetted meg.
Kattints a felületen megjelenő zöld Létrehozás gombra és kezdheted is!
1. Az Instagram hirdetés céljának kiválasztása
Instagram hirdetésed létrehozásának első lépéseként ki kell választanod annak a kampánynak a célját, amelyben hirdetésedet elkészíted majd. A Facebook itt több lehetőséget is felkínál, amelyeket a rendszer három kategóriára oszt szét: Ismertség, Megfontolás és Konverzió.
Nézzük meg sorban, hogy mit takarnak az egyes marketingcélok:
- Márkaismertség típusú Instagram hirdetés: Ezt a célt akkor érdemes választani, ha olyan felhasználókat szeretnél elérni, akik jó eséllyel reagálnának hirdetésedre – tehát meg szeretnéd ismertetni velük márkádat.
- Elérés típusú Instagram hirdetés: Ha a célod az, hogy márkád neve minél több felhasználó elé jusson el, akkor ezt az opciót érdemes választanod.
- Forgalom típusú Instagram hirdetés: Válaszd ezt a célt, ha hirdetéseiddel látogatókat szeretnél csalogatni webhelyedre vagy egy alkalmazásodhoz.
- Aktivitás típusú Instagram hirdetés: Ha szeretnél minél több reakciót, hozzászólást és megosztást szerezni hirdetéseidnek (tehát aktivitást szeretnél kelteni körülöttük), akkor ez a cél a jó választás.
- Alkalamzástelepítések típusú Instagram hirdetés: A név magáért beszél – válaszd ezt a célt, hogy minél több felhasználó töltse le vagy vásárolja meg alkalmazásodat.
- Videómegtekintések típusú Instagram hirdetés: Ezek a hirdetések arra ösztönzik a felhasználókat, hogy megnézzék videóidat, amelyekben persze bármit bemutathatsz nekik
- Érdeklődőkeresés típusú Instagram hirdetés: Ha olyan felhasználókat szeretnél elérni, akik valószínűleg érdeklődnének márkád iránt, akkor válaszd ezt a célt.
- Üzenetek típusú Instagram hirdetés: Ezzel arra ösztönözheted a felhasználókat, hogy küldjenek üzenetet márkádnak és így közvetlenebb módon vegyék fel veled a kapcsolatot (pl. hogy kérdéseket tegyenek fel, stb.)
- Konverziók típusú Instagram hirdetés: Ez a cél közvetlen értékesítési műveleteket (pl. vásárlási adatok megadása, vásárlás) teszi lehetővé a hirdetéseken keresztül.
- Katalógus alapján történő értékesítés: Ezek a hirdetések azon márkák számára hasznosak, amelyek termékkatalógusukból szeretnék megjeleníteni kínálatukat célközönségüknek.
- Bolti forgalom típusú Instagram hirdetés: Az ilyen hirdetések célja minél több vásárlót vonzani üzleteidbe, akár egy, akár több helyen vagy jelen velük.
A megfelelő cél kiválasztása fontos, mert ha nem megfelelően készíted el Instagram hirdetésedet, akkor a Facebook hirdetési rendszere visszautasítja majd azt. Na persze, még ha át is engedik az ellenőrzésen, egy rosszul beállított kampány csak a pénzt pazarolja majd.
2. Adj nevet Instagram kampányodnak
Rögtön az után, hogy kiválasztottad a célt, a rendszer megkér (az oldalon lejjebb görgetve), hogy adj nevet neki. Ez a név persze bármi lehet, de érdemes olyan beszédes megnevezést választani, amit alapján meg tudod különböztetni majd többi kampányodtól.
Ugyan ezen a képernyőn állíthatod be, hogy szeretnéd-e A/B tesztelni kampányodat illetve optimalizálni annak költségkeretét.
Az A/B teszt segítségével különféle verziókat jeleníthetsz meg más és más felhasználóknak, hogy aztán arra a verzióra fordíthass nagyobb keretet, amelyik jobban teljesít. A költségkeret-optimalizálás automatikusan szétosztja költségkeretedet hirdetéssorozataid között (ha nem szeretnéd saját magad beállítani ezeket). Mindkét funkció opcionális.
Több ügyfelet szeretnél? Segítünk! Komplexen kezeljük online marketing kommunikációdat! Kérd ajánlatunkat most! Kattints IDE!
3. Add meg hirdetési fiókod adatait
A következő képernyőn be kell állítnod hirdetési fiókod adatait. Itt minden eléggé egyértelmű: meg kell adnod az országot a pénznemet és az időzónát. A rendszer ezt jó eséllyel automatikusan a megfelelő értékekre állítja (Magyarország, forint, Budapest), de persze szükség szerint átállíthatod őket másra is.
4. Válaszd ki Instagram hirdetés elhelyezését
A következő képernyő legelső szakasza a célközönségről szól, de egyelőre most még ne foglalkozz ezzel (azonnal visszatérünk rá). Elsőként érdemes lejjebb görgetni az Elhelyezések szakaszig. Itt beállíthatod, hogy hirdetéseid hol jelenjenek majd meg a Facebookhoz tartozó felületeken.
Az Automatikus elhelyezések opció magától értetődő: a rendszer automatikusan eldönti, hogy hol jelenjenek meg a hirdetések (ahogyan azt a leírásban is olvashatod). Neked most a második opciót, a Manuális elhelyezéseket kell választanod, hogy konkrétan megszabhasd, hová szánod hirdetéseidet. Ezt az opciót választva megjelennek a különböző platformok, neked pedig nincs más dolgod, mint az Instagramon kívül mindent kikapcsolni a listából (tehát ki kell venned a pipát a Facebook és az Audience Network elől).
Ugyanitt, lejjebb állíthatod be, hogy milyen mobilkészülékeken és operációs rendszereken szeretnéd megjeleníteni hirdetéseidet.
5. Állítsd be Instagram hirdetés célzását
Görgess vissza ennek az oldalnak a tetejére a Célközönség szakaszhoz. Itt állítod majd be, hogy kiknek szólnak Instagram hirdetéseid, tehát hogy a rendszer milyen felhasználóknak jelenítse meg őket.
Ez egy nagyon fontos rész, hiszen ha nem megfelelő közönségeket célzol meg hirdetéseiddel, akkor azok nem lesznek olyan eredményesek, ráadásul a pénzt is csak nyelik majd.
Ideje tehát megadni ideális közönséged demográfiai adatait, érdeklődési köreit és viselkedését.
Mindenképpen érdemes eltölteni egy kis időt ezen a felületen, hogy részletesen megismerkedj az összes lehetőséggel, de itt vannak a legfontosabb elemek, amikre első körben szükséged lesz:
- Instagram hirdetés célzás földrajzi hely szerint: Rendkívül pontosan megadhatod, hogy területileg hová szeretnéd célozni Instagram hirdetéseidet. Azt is megadhatod, hogy az adott helyen élő vagy mostanában ott járt felhasználókat szeretnéd-e megcélozni (vagy akár mindkét csoportot egyszerre).
- Instagram hirdetés célzás életkor szerint: Megadhatod, hogy milyen korú felhasználóknak szánod hirdetéseidet.
- Instagram hirdetés célzás nem szerint: Ez az opció magától értetődő.
- Instagram hirdetés célzás nyelvek szerint: Ezzel csak akkor kell foglalkoznod, ha kifejezetten olyan felhasználókat szeretnél megcélozni, akiknek a nyelve ritkán fordul elő egy adott területen.
- Instagram hirdetés célzás részletes célzás: Demográfiai adatok, viselkedés és érdeklődési körök szerint szűkítheted célközönségedet. A különböző szempontok alapján bevonhatsz embereket, vagy ki is zárhatod őket a megcélzottak közül.
- Instagram hirdetés célzás kapcsolatok szerint: Tovább szűkítheted a megcélzottak listáját a szerint, hogy milyen kapcsolatban állnak Facebook oldaladdal és alkalmazásoddal.
Miközben a különböző értékeket állítgatod ebben a szakaszban, nézegesd sűrűn a jobb oldali az Instagram hirdetés „Célközönség mérete” részt, ahol a Facebook kijelzi, hogy nagyjából hány felhasználóhoz juthatnak el Instagram hirdetéseid az aktuális beállításokkal.
Feljebb görgetve találod az Egyéni célközönségek funkciót, amellyel új egyéni célközönséget hozhatsz létre (különböző szempontok alapján), vagy készíthetsz úgynevezett hasonmás célközönséget is, ami segít egy meglévő célközönségedhez hasonló felhasználókat megcélozni.
6. Határozd meg költségkeretedet és az Instagram hirdetés ütemezését
Ismét lejjebb görgetve, az Elhelyezések szakasz alatt találod az Optimalizálás és a költés szabályozása szakaszt, ahol megszabhatod, hogy mennyit szeretnél költeni Instagram hirdetésedre illetve, hogy mikor szeretnéd futtatni őket.
Fontos: Itt csak akkor érhető el az összes opció, ha a kampánycél kiválasztásakor nem engedélyezted a Kampány költségkeret-optimalizálása funkciót. A bal oldali oszlopban bármikor visszakattinthatsz a Konkrét cél részhez, és átállíthatod ezt, majd visszatérhetsz a Költségkeret és ütemezés részhez.
Először is választanod kell, hogy napi vagy teljes élettartamra szóló költségkeretet szeretnél-e használni. Napi költségkeret választása esetén hirdetésed a végtelenségig (vagy a kijelölt kezdő és befejező dátum között) futhatnak, és minden nap felhasználják a megszabott összeget. Ezzel eszembe a teljes élettartamra szóló költségkeretek egy idő után elfogynak majd.
Ha teljes élettartamra szóló költségkeretet választasz Instagram hirdetésedhez, akkor megadhatsz egy konkrét ütemezési rendet, amely szerint hirdetéseid futnak majd. Ez akkor hasznos, ha például csak munkaórák után szeretnéd megjeleníteni hirdetéseidet vagy csak hétvégén, stb. Ehhez válaszd a Hirdetésütemezés melletti Hirdetések futtatása ütemezés alapján opciót, majd jelöld be a kívánt napokat és időket.
7. Válaszd ki Instagram hirdetés formátumát
A következő képernyőn győződj meg róla, hogy a Hirdetés létrehozása fül aktív-e a képernyő tetején. Ha igen, akkor itt kiválaszthatod hirdetésed formátumát.
Attól függően, hogy korábban milyen kampánycélt választottál, itt különféle formátumok közül választhatsz majd:
- Instagram hirdetés formátuma: a fényképes hirdetések: Ezzel egy képet választhatsz hirdetésedhez.
- Instagram hirdetés formátuma: Galériahirdetések: Ezzel a formátummal egy oldalra görgethető „diasávot” vagy „galériát” hozhatsz létre hirdetésedben, amelyben így több képet és videót is elhelyezhetsz.
- Instagram hirdetés formátuma: Kollekció formátumú hirdetések: Ha azt szeretnéd, hogy a felhasználók közvetlenül a hirdetésből vásárolhassák meg termékeidet, akkor ezt az opciót válaszd.
- Instagram hirdetés formátuma: Videóhirdetések: Ezekben a hirdetésekben egy 3-60 másodperc hosszú videót helyezhetsz el.
- Instagram hirdetés formátuma: Stories-hirdetések: Ezek a képet vagy videót tartalmazó hirdetések történetek böngészése közben jelennek meg a felhasználóknak.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.