Hotel marketing trendek – példákkal

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Hotel marketing trendek – példákkal

Máté Balázs, vendéglátás és turizmus online marketing specialista

Hotel marketing tapasztalatunkat megosztjuk most veletek, sőt azt is eláruljuk, mi várható és mit kell tenned a közeljövőben a szálloda marketing területén. 

Hotel marketing trendek – példákkal

2018-ban hotel marketing tanácsadásunkat kiegészítettük kutatásokkal is, így tapasztalatainkat (pl.: Residence Hotel Balaton, Zichy Park Hotel, Oxigén Hotel**** Superior Family & Spa, Duna Relax & Event Hotel, részletesen a többi referenciáért kattints IDE) kiegészítettük kutatási eredményekkel is. Ezeket foglaltuk össze a következő cikkben.

 

1. Az árparitás-helyzet – ne menj bele a csapdába

Az árparitás 2020-ban is rengeteg szálloda számára jelent majd komoly kihívást. A gyakran megkerülhetetlennek tűnő közvetítői költségek kellemetlenül érinthetik a szállodákat, amikor az online utazási ügynökségek (OTA, Booking.com, Szallas.hu stb.) váratlanul komoly árengedményekkel próbálják meg fellendíteni saját forgalmukat. Ne menj bele az árversenybe, csökkentsd minél kisebbre az OTA-kon érkező foglalások arányát! Sokan azt gondolják, ez lehetetlen, de mi tudjuk, nem az, mindenhol nagy eredményeket értünk el ezen a téren! 

 

Több közvetlen foglalást szeretnél? Lehetőleg a hétköznapokra? Jó lenne még több rendezvényhelyszín ajánlatkérés? Szeretnéd csökkenteni a szállásközvetítő weboldalak elképesztő közvetítői díjait? Ismerjük ezeket a problémákat, számtalan alkalommal orvosoltuk őket. Neked is segíthetünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints IDE!

 

Ennek fényében a szállodáknak 2020-ban is arra kell törekedniük, hogy vendégeik közvetlenül náluk, webhelyükön foglaljanak. Ebben többféle trend is segíthet – foglalkozhatsz például influencer marketinggel, felkínálhatsz némi extrát azoknak a vendégeknek, akik közvetlenül foglalnak, vagy bevetheted akár a különböző közösségi funkciók egyikét is, például az Instagram viszonylag új e-kereskedelmi lehetőségeit.

 

Függetlenül attól, hogy melyik opciót választod, igyekezz arra buzdítani leendő (és volt) vendégeidet, hogy közvetlenül szállodád webhelyén végezzék a foglalást.

 

2. Használd ki az Instagram funkcióit

Az Instagram marketing szempontból is drasztikusabban növekszik, mint eddig bárki gondolta volna. Amikor az Instagram 2016 augusztusában bemutatta a Történetek funkciót, akkor mindenki tudta, hogy a Snapchat sikerét próbálják meglovagolni ezzel. Nos, mindössze két évvel később a történetek napi szinten több mint 400 millió felhasználót foglalkoztatnak a platformon, ami kétszer több, mint a Snapchat teljes felhasználóbázisa.

 

A történetek ez alatt persze sokat fejlődtek, és nem is olyan régóta e-kereskedelmi funkcionalitással is bővültek, ami egy új marketingcsatornát nyitott meg a cégek és Instagramon is aktív ügyfeleik között.

 

Az Instagram jelentése szerint havonta több mint 90 millió felhasználó koppint rá a bejegyzésekre azért, hogy megjelenítse az azon elhelyezett megvásárolható címkéket. Nem kérdés, hogy a platform népszerűségének köszönhetően rengeteg márka használja majd ki ezt a lehetőséget – nagy valószínűséggel érdemes lesz neked is utánanézned! 


3. Mobil-első gondolkodásmód

Azt, hogy a Google fontos szempontnak tartja a webhelyek sebességét már régóta tudjuk, de a 2018 júliusában bevezetett frissítés óta az is hivatalos, hogy a sebesség a webhelyek mobilos verzióján is meghatározó tényezőnek számít.

 

Ez már önmagában azt jelenti, hogy aki 2020-ban versenyképes szeretne maradni, annak biztosítania kell, hogy webhelye mobilkészülékeken is gyorsan és megfelelően működjön. A mobilos felhasználók számra egyre csak nő, és a Statista szerint 2019-ben az e-kereskedelem 44,7%-a mobilon került lebonyolításra.

 

Ez a trend már 2015 óta zajlik, amikor a mobilról indított keresések leelőzték az asztali kereséseket, és a Google ennek köszönhetően igyekszik egy minél teljesebb felhasználói élményt kínálni mobilkészülékeken is. Ez az a mentalitás, amit a webhelykészítőknek is át kell venniük, ha nem szeretnének lemaradni a mai mobil-első világban.

 

Teszteled le te is webhelyed sebességét, kattints IDE!

4. Szállodahirdetések a Google-on -  nagyságrendekkel olcsóbban jössz ki, mint a jutalékkal

Ha már a mobil-első gondolatmenetnél tartunk – mivel manapság mindenki zsebében ott lapul egy böngészőkészülék, egyre többen számítanak személyre szabott élményekre internethasználat közben. Sosem volt még olyan fontos a megfelelő üzenetet a megfelelő időben kommunikálni, mint manapság – ez a szállodamarketing sikerének egyik legfontosabb feltétele.

 

Ez is része annak a már emelgetett végtelen párbajnak, amelyet a szállodák és az online ügynökségek vívnak egymással, és ezért olyan fontos naprakésznek maradni a legújabb trendekkel kapcsolatban, illetve folyamatos innovációra, adaptációra törekedni. Mit is tesz a Booking és a Szallas.hu? Ráhirdet hoteled nevére, sokan rögtön az első találatra kattintanak. Ha az OTA-k előtted vannak, máris fizeted nekik a 15-18% foglalási jutalékot, míg egy optimalizált Google Ads hirdetésből egy-egy ilyen kattintás pár forint lesz neked, és már vissza is szereztél egy csomó ügyfelet, amit az OTA aljas módon el akart orozni tőled…

 

 

Hotel marketing trendek

 

A Google Szállodahirdetések ezt a problémát segíthetnek megoldani tehát a szállodák javára. Ezek a különleges hirdetések lehetővé teszik, hogy a szállodák felvehessék a küzdelmet az online utazási ügynökségekkel, és több közvetlen foglalást szerezhessenek maguknak.

 

Ha egy szálloda 2020-ban szeretné elkerülni a közvetítői díjakat, akkor mindenképpen érdemes megismerkednie a Google Szállodahirdetéseivel (itt írtunk erről).


5. Videómarketing

10-ből 9 marketinges állítja, hogy amióta közösségi adatlapjaikon videókat kezdtek el posztolni, több ügyfelet sikerült bevonzaniuk. A videók (és képek) vizuálisan hatnak az emberekre, érzelmeket váltanak ki belőlük, és ezzel egy szoros köteléket hoznak létre a termékek és a vásárlók között. Ez tökéletesen alkalmazható a szállodaiparban is, ahol számtalan egységnek van mit felmutatnia vizuális téren.

 

A videók sikere nem újdonság, de az Instagram történetek és az IGTV, a platform online videómegosztó „testvére” megmutatták, hogy a videó továbbra is a legnépszerűbb tartalomtípus. Ezért kezdtünk el mi is YouTube csatornánk mellett Instagram IGTV csatornánkra is videókat posztolni. Magunk is megdöbbentünk népszerűségén! 

 

Ide kapcsolódik az is, hogy a millenáris korosztály közel háromnegyede függőleges pozícióban tartja szívesebben mobiltelefonját videónézés közben, amit szintén fontos figyelembe venni a mobilra szánt videótartalmak elkészítésekor.

 

6. A TripAdvisor közösségi platformmá alakul át

Az Oxford Economics kutatása szerint a TripAdvisor 2017-ben a vendéglátóiparra világszinten elköltött pénz 10,3%-át befolyásolta, ami durván 546 milliárd dollárt jelent.

 

A TripAdvisornak azonban szemmel láthatóan ez sem elég, ugyanis a platform egyre inkább hasonlít egy közösségi hálózathoz, ami igyekszik minden információt egy helyen összegyűjteni a világ utazóinak, és vendégeinek. A platform béta tesztelése gőzerővel zajlik, és több mint 500 fogyasztói márka vesz részt benne.

 

Ez rengeteg újdonságot jelent majd mind a felhasználók, mind a szállodatulajdonosok számára, például a valósidejű kommunikációt e két fél között. Egyelőre még nem sok részlet került napvilágra a projektről, de ha van még hová nőnie a TripAdvisornak, akkor azt ezzel a lépéssel teszi majd meg!


7. Mesterséges intelligencia

Ha a mesterséges intelligenciáról van szó, akkor nem lehet nem beszélni a chatbotokról, amelyek már most is számtalan szálloda webhelyén várják fáradhatatlanul a vendégek kéréseit és kérdéseit. A chatbotok 24/7-es ügyfélszolgálatot kínálnak, az év 365 napján, fáradhatatlanul, azonnal, egyszerre bármennyi felhasználónak – ez olyasmi, amire egyetlen emberi csapat sem lenne képes (vagy éppen hajlandó). 

 

A mesterséges intelligencia segít az olyan érdeklődők minősítésében (azonosításában), akik további gondoskodással (újracélzások, beszélgetés egy valódi alkalmazottal) konvertáló ügyfelekké válhatnak.

 

Ha mindez nem lenne elegendő, a chatbotok nagyon költséghatékonyak is. Semmi se tartson vissza attól, hogy ezekkel javítsd szállodád webhelyének felhasználói élményét 2020-ban!

 

Egy chatbot lehet kreatív is, ilyen pl. az Oxigen Hotel weboldalára készített Páfrány chatbotunk is, mely a hotel kabalaállatkáját eleveníti meg. 

 

8. Hangos keresés

A hangos keresés szintén nem újdonság, de ahogy a technológia egyre több telefonba és háztartásba kerül be (az otthoni okos asszisztensek formájában), úgy a marketingesek sem halogathatják sokáig az efféle keresésekre való optimalizálást.

 

Az otthoni asszisztensek ráadásul rengeteg információt gyűjthetnek be a felhasználóktól, amit a marketingesek később felhasználhatnak célzott, személyre szabott hirdetések és ajánlatok felkínálásával.

 

9. Influencer marketing a szállodaiparban is

Az influencer marketing (bővebben erről itt írtunk) az elmúlt években az egyik legnépszerűbb marketingformává nőtte ki magát. Az influencerek képesek befolyásolni közönségük véleményét, és ezzel közvetlen foglalásra ösztönözni őket, ezért kiváló partnerei lehetnek többek között szállodáknak is.

 

Az influencereket több kategóriába is besorolhatjuk az alapján, hogy hány követőjük van (habár a tartományok nem feltétlenül hivatalosak).

 

Az úgynevezett mikroinfluencerek általában 10 ezer és 100 ezer közötti követőbázissal rendelkeznek a közösségi médián, de a megnevezést azokra az influencerekre is szokás használni, akik egy bizonyos réscsoportot céloznak meg. Ide tartozok én is, a magam jelenlegi 31.000 követőjével. Insta oldalamat ITT nézheted meg.

 

A nanoinfluencerek kategóriájába azok az influencerek tartoznak, akiknek 10 ezernél is kevesebb követőjük van. Ezeket az embereket nem szabad alábecsülni, ugyanis gyakran azok az influencerek a legelszántabbak és ápolják a legszorosabb kapcsolatot közönségükkel, akiknek nincs túl sok követőjük, így lehet, hogy csak néhány ezer embert sikerül elérniük, de azokra nagyon is komoly hatással lehetnek.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!