Honlapkészítés nyílt forráskódú kontra egyéni CMS rendszerrel – Melyiket érdemes használni?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Honlapkészítés nyílt forráskódú kontra egyéni CMS rendszerrel – Melyiket érdemes használni?

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

20 éve foglalkozunk online marketinggel. Rengeteg honlapkészítő céggel és rengeteg honlap motorral (CMS) dolgoztunk már. Ezen tapasztalatokat összefoglaltuk az alábbi cikkben, mely segít olcsón jó honlapkészítőt választani. Nyílt forráskódú vagy egyedi rendszer a jó? Ezt is elemezzük!
 

Honlapkészítés nyílt forráskódú kontra egyéni CMS rendszerrel – Melyiket érdemes használni?

Honlapkészítés olcsón és eredményesen

Minden webhelynek optimalizálhatónak, használhatónak és könnyedén frissíthetőnek, bővíthetőnek kell lennie, hogy vállalatoddal együtt növekedhessen, ahogy online marketinged eredményessége is növekszik. Minden webhelynek szüksége van egy háttérben meghúzódó rendszerre, amely megfelel a fenti elvárásoknak – ezeket a rendszereket hívjuk tartalomkezelő rendszereknek, és a CMS rövidítést szoktuk használni rájuk, az angol kifejezés (content management system) alapján.

 

Többféle CMS is létezik, de hogy melyikre van szüksége a te cégednek vagy vállalkozásodnak, az üzleti tevékenységeidtől és céljaidtól függ majd. Alapvetően minden tartalomkezelő rendszer két nagy kategória egyikébe sorolható be: nyílt forráskódú (open source), vagy saját/egyéni vagy egyedi (proprietary). Mi a Marketing Professzoroknál az elmúlt 20 évben mindkettőből, sőt mindkettőből több sok félével dolgoztunk már

 

Habár minden CMS feladata lényegben ugyan az, jellegük alapján több fontos különbség is fennáll közöttük. Először röviden felsoroljuk a legfontosabb eltéréseket, majd mélyebben is beássuk magunkat a két különböző kategória jellegzetességeibe. Célunk az, hogy ismertetőnk alapján egy tudatos döntést hozhass meg arról, hogy milyen jellegű CMS-t szeretnél választani saját online jelenléted kialakítására.

 

Jöjjön tehát a lényeg!

 

Nyílt forráskódú tartalomkezelő rendszerek:

 

  • Ezeket a rendszereknek általában nem egy fejlesztő cégük van, hanem több érdeklődő, lelkes szakember foglalkozik velük, gyakran a világ több pontjából. Terjesztésüket általában egy-egy külön szervezet intézi, azonban ez a szervezet nem rendelkezik tulajdoni jogokkal a rendszer felett (ahogy senki más, még a fejlesztők sem). A nyílt forráskódú CMS-ekhez szinte végtelen számú bővítmény szerezhető be (ingyenesen vagy pénzért), amelyeket a közösség tagjai fejlesztenek az adott rendszerhez. Ezek a bővítmények olyanok, amilyenek az a fejlesztő, aki éppen hozzá tette a rendszerhez. Lehet jó, és lehet problémás is
  • Nyílt forráskódúak, ami azt jelenti, hogy forráskódjuk teljesen publikus és bárki ingyenesen hozzájuthat. A megfelelő szaktudás birtokában bárki kedvére átalakíthatja ezt a forráskódot, hogy minél tökéletesebben megfeleljen egyéni igényeinek. Az alap rendszerek implementálása nem igényel nagy szaktudást, akár te is el tudsz készíteni egy egyszerűbb webáruházat, sok open source „fejlesztő” azonban, vagy inkább alkalmazónak mondanám őket,  kihasználva azt, hogy az ügyfelek ezzel nincsenek tisztában, horribilis pénzeket tud elkérni egy egyszerű feladatért, amit ha utánanézel te is meg tudsz csinálni. Persze, ha van időd rá. Ha nincs, akkor biztosan találsz olyan open source motorokkal dolgozó céget, aki ezt tizedéért elvégzi. Légy körültekintő! 
  • A nyílt forráskódú CMS-eket bármilyen webtárhelyen (host) el lehet helyezni, legyen szó akár egy külső szerverről, vagy egy általad futtatottról.
  • A legtöbb nyílt forráskódú tartalomkezelő rendszer ingyenesen beszerezhető, felhasználható és testre szabható, azonban a hozzájuk készített beépülő modulok, sablonok és bővítmények pénzbe kerülhetnek, illetve egyedi programozási feladatokat igényelnek. Van arra lehetőség ugyanis, hogy az előre elkészített sablonokhoz, mondjuk egy webáruházhoz, vagy egy alap corporate weblaphoz magad írass egyedi modulokat. Ebben az esetben azonban az, aki az egyedi kiegészítést írta hozzá, egyedi ismerője lesz ennek a kódrészletnek, tehát eltűnik az open source előnye, melyet sokszor emlegetnek. Mégpedig az, hogy egy OS rendszert bármikor más „honlapkészítő” cég át tud venni, mivel ismert számára is a rendszer. 

 

Saját vagy egyéni tartalomkezelő rendszerek:

 

  • Egyetlen cég esetleg cégcsoport fejleszti őket és végzi karbantartásukat, bővítésüket.
  • Általában nem teszik nyilvánossá a forráskódot, habár vannak olyan cégek, amelyek egy nyílt keretrendszert (API) is mellékelnek a CMS mellé, hogy az bizonyos mértékben egyénileg bővíthető legyen.
  • Általában a fejlesztő cég felel a webtárhelyért (host), de ez csak megállapodás kérdése. Amennyiben biztonsági garanciákat adsz a fejlesztőnek, hogy a weboldal forráskódját nem adod át más cégnek, akár te is tárolhatod. 
  • A nyílt forráskódú tartalomkezelőkkel szemben fizetős termékekről van szó, tehát használatukhoz általában egy licenc megvásárlása szükséges. Ez érthető is, hiszen a honlapkészítő cég know-howja van ebben a rendszerben, és ez ugyan úgy, mint amikor egy Windowst veszel, meg kell fizeni. Ez a know-how az esetek nagy többségében valami pluszt jelent az OS, ingyenes rendszerekhez képest (pl. extrém keresőoptimalizálási modulok). 

 

Habár az elsődleges rövid összefoglalókból úgy tűnhet, hogy a nyílt forráskódú rendszerekkel jobban jár az ember, ha kicsit mélyebben is a dolgok mögé nézel, akkor kiderül majd, hogy valójában mindkét kategóriának vannak olyan előnyei és hátrányai, amelyek döntő szempontok lehetnek céged számára. A következőkben ezeket vizsgáljuk meg.

 

A nyílt forráskódú tartalommegosztó rendszerek jellemzői

Rengeteg open source CMS létezik. Népszerű választás a Wordpress, a Joomla, illetve a Drupal is, de több tucat további is fellelhető az interneten. Nehéz azonban csak a kínálat alapján összevetni ezeket, hiszen minden fejlesztőcsoport a legjobbakat ígéri termékéről.

 

Lehetetlen is lenne mindegyiket összehasonlítanunk itt, ezért ismét a legfontosabb általános tudnivalókat szeretnénk felsorolni a nyílt forráskódú rendszerekről.

 

A nyílt forráskódú CMS-ek előnyei

A nyílt forráskódú CMS-ek a „gyors és hatékony” kategóriát képviselik. Általában jár hozzájuk egy végtelenül egyszerű, üres sablon, amire aztán felépítheted saját webhelyed arculatát, éppen ezért csak az olyan apróbb vállalatoknak ajánlottak, amelyek nem igényelnek komolyabb online tevékenységeket.

 

Mivel forráskódjuk teljesen nyilvános, így amennyiben te vagy csapatod egyik tagja megfelelő szaktudással rendelkezik, akkor a CMS-hez készített sablonok valamelyikét könnyedén testre szabhatjátok, hogy megfeleljen a cég igényeinek. Ha nincs időtök erre, kereshettek egy egyetemistát, aki olcsón megteszi ezt nektek. 

 

Az előző szempont különösen azok számára lehet fontos, akik szeretnének egy vagy több előre megtervezett funkciót beépíteni webhelyükbe.

 

Aki nyílt forráskódú tartalomkezelő rendszert választ magának, az vállalja, hogy rengeteg időt fektet majd annak kezelésébe és alakítgatásába. Éppen ezért elsősorban azoknak ajánlott, akik üzleti tevékenységük nagy részét az interneten végzik.

 

A nyílt forráskódú CMS-ek kiválóak azoknak, akik számára blogjuk jelenti munkahelyüket, de igazán többet nem várnak el egy honlaptól.

 

Az open source rendszerek egyik legnagyobb előnye, hogy több száz bővítmény és beépülő modul készül hozzájuk, így rengeteg funkcióval bővíthetők. Néha azonban éppen ez a bőség az, ami megzavarja a felhasználókat. Nem árt tehát, ha otthon vagy valamelyest a dolgok technológiai részében is. Amint említettük korábban is, ezen modulok minősége nagyon változó.

 

A nyílt forráskódú CMS-ek azoknak kiválóak, akiknek van egy tervük arra, hogy miként tartsák naprakészen rendszerüket, és hogyan szűrjék ki illetve javítsák a fellépő hibákat annak működése során. Folyamatosan készen állnak annak frissítésére, hiszen ahogy minden nagy elterjedésű szoftverre, a sokak által használt OS rendszerekre is rengeteg vírus készül. Ahhoz, hogy weboldaladon a saját tartalmad helyett ne méretes szerelmi vágyfokozók hirdetései jelenjenek meg, folyamatosan frissítened kell a rendszert. Ezt vagy te magad teszed meg, hetente-havonta, vagy fenntartási díjat fizetsz valakinek, aki ezt megteszi. 

 

A nyílt forráskódú CMS-ek hátulütői

Sajnos, mint sok minden másra, úgy a tartalomkezelő rendszerekre is igaz az „azt kapsz, amit megfizetsz” elv. Egy nyílt forráskódú alaprendszer beszerzése ugyan ingyenes, de a hozzá felhasználható ingyenes/olcsó sablonok minősége általában tükrözi az árukat. Egy egyéni, jó minőségű design nem lesz olcsó mulatság.

 

Általában nem jár semmilyen támogatás és további fejlesztés a szoftverekhez. Tény, hogy egy-egy nyílt forráskódú CMS-t több ezer fejlesztő… nos… fejleszt, akiktől tanácsokat kérhetsz a fórumokon és különböző csoportokban de ez egyben a probléma is. Ők a saját projektjükkel foglalkoznak, és nem a te webhelyeddel. Ráadásul, ha a legújabb fejlesztéseket szeretnéd alkalmazni webhelyeden, akkor nagy valószínűséggel fizetned kell majd érte, hogy egy hozzáértő személy telepítse azt neked.

 

Ugyan a forráskódot bármikor elérheted és módosíthatod, a design maga nagy valószínűséggel nem a sajátod. Ez különösen a sablonokra épülő webhelyeken jelenthet problémát, hiszen a designt itt nem költöztetheted át másik webtárhelyre (a sablonok általában egy saját hoston élnek), és persze más platformra sem. Ha egyéni designt szerzel webhelyedhez (amelynek elemeit például nyomtatott médiában is szeretnéd felhasználni), akkor győződj meg róla, hogy megvásárlásával az saját tulajdonoddá válik, és szabadon rendelkezhetsz majd felette. Érdemes ellenőrizned azt is, hogy konkurenciád nem ugyanazt a sablont használja-e mint te, hiszen az rettenetesen ciki lenne. Ez sajnos gyakran előfordul. 

 

Habár elméletileg egy másik fejlesztőre is lecserélheted a jelenlegit, ez a procedúra elég macerás lehet a design tulajdonjoga, a beépülő modulok és egyéni módosítások ismerete és egyéb problémák miatt. Egy új fejlesztő teljesen ismeretlenül kaphatja kézhez webhelyedet, és ha nem tud dolgozni egy-egy számára ismeretlen modullal (a több ezer közül), akkor ebből több komplikáció is adódhat. Ehhez jön a fent említett egyedi fejlesztésű modul átadása, ami specifikáció, leírás hiánya esetén nehezebb, mint egy leírással rendelkező egyedi 

 

Előfordulhat, hogy a szoftvert, amellyel felépíted webhelyedet néhány éven belül egyszerűen megunják a fejlesztők, és már nem foglalkoznak vele annyit, mint eleinte.

 

Az egyéni tartalommegosztó rendszerek jellemzői

Ahogyan rengeteg nyílt forráskódú CMS, úgy temérdek egyéni tartalommegosztó rendszer is létezik. Volt idő, amikor minden webdesign-nal foglalkozó szoftverfejlesztő saját CMS-t készített magának, azonban a nyílt forráskódú opciók elterjedésével ezek nagy része feleslegessé vált.

Az egyéni CMS-ek egyik fő jellegzetessége, hogy bíznod kell abban a cégben, amelyik fejleszti azokat (pontosabban éppen azt, amelyet használni szeretnél). Fontos, hogy képesek legyenek eleget tenni kezdeti elvárásaidnak, de szükség esetén céged terjeszkedésével együtt bővíthető is legyen a rendszer, amit kínálnak. A nyílt forráskódú rendszerekhez hasonlóan egyéni CMS vásárlásakor is győződj meg róla, hogy a design és a tartalom a te tulajdonod marad a CMS használatakor. Emelt szintű, nagy know-how-t tartalmazó rendszerek esetén előfordulhat, hogy ez a tulajdon szerződésben meghatározott idő után száll csak át rád. Ez az idő általában 3 év. Ez azonban érthető és elfogadható, ha írásban szabályozva van.

 

Az egyéni CMS-ek előnyei

Egy egyéni tartalomkezelő rendszer ideális azon vállalkozók és cégek számára, akik emelt szinten szeretnének az online marketing kommunikációval foglalkozni, és sok egyedi modult kell használniuk. Fontos azok számára is, akik szeretnének a Google-ben előrébb jönni bizonyos szavakra másoknál.   Ha az internetes tartalmaid azok, amikre elsődlegesen fókuszálni szeretnél, de nem akarsz, vagy nem tudsz a dolgok technikai hátterével foglalkozni – ebben az esetben szintén egy egyéni CMS ajánlott.

 

Nem minden webhelynek van szüksége egyénileg fejlesztett funkciókra, de minden webhelyen fontos az igényes design, használhatóság és stabilitás – egy jó egyéni CMS biztosítja ezeket. Ha nem érdekel a dolgok technikai háttere, és nem szeretnél belenyúlni a webhely működésébe, akkor szintén nincs szükséged nyílt forráskódú rendszerre.

 

Keveseket hoznak izgalomba a frissítések, a hibajavítások és a webhelybiztonság ellenőrzése illetve naprakészen tartása – míg egy nyílt forráskódú CMS-nél ezekkel neked kell foglalkoznod, egy egyéni CMS-nél általában a fejlesztők felelnek ezekért a feladatokért. Az egyedi forráskódú rendszerekre nem éri meg vírusokat írni, mivel csupán egy kisebb csoport használja őket. 

 

Ha nem szeretnél folyamatosan azon rágódni, hogy mely beépülő modulok és bővítményeket érdemes használni, és az ezekkel járó problémákra (frissítések, kompatibilitás) sem vagy vevő, akkor megint csak az egyéni tartalomkezelő rendszereket tudjuk ajánlani.

 

Egy igényes CMS fejlesztő/szolgáltató egyrészt helyetted végzi a rendszer karban tartását, másrészt a szerződés alapján ezt akár több évre is előre biztosíthatja számodra. Egy nyílt forráskódú rendszernél bármelyik nap úgy dönthetnek a fejlesztők, hogy nem foglalkoznak többet projektjükkel (bár ez a folyamat általában elnyújtottabb és lépésekben történik).

 

Az egyéni CMS-ek hátulütői

Habár egy szerződés biztosítékként szolgálhat, hogy a cég évek múlva is melletted áll majd, azt senki nem jósolhatja meg előre, hogy ők maguk stabilak lesznek-e a közeli vagy távoli jövőben. Ha üzleti tevékenységeik nem termelnek elég profitot a szoftver folyamatos fejlesztéséhez, akkor az könnyedén a megunt nyílt forráskódú CMS-ek sorsára juthat (persze ezek az esetek nagyon ritkák).

 

Biztosítanod kell, hogy tulajdoni jogokkal rendelkezel a tartalom és a design felett, illetve hogy ezekhez teljes hozzáférést kapsz. Mindez azért fontos, mert ha bármilyen okból szolgáltatót váltanál, akkor mindezt felhasználhasd majd a továbbiakban is (erre egyébként a nyílt forráskódú rendszereknél is oda kell figyelni).

 

A testreszabás, különböző bővítmények és extra funkciók vagy nagyon limitáltak, vagy nagyon drágák lehetnek. Sok egyéni CMS nem is kínál ilyesfajta bővíthetőséget, ezért fontos előre tájékozódni minden elérhető funkcióról, és ellenőrizni, hogy minden megvan-e a kínált csomagban, amire szükséged lehet majd webhelyeden.

 

Sok egyéni tartalomkezelő rendszert nem tartanak elég naprakészen a legújabb közösségi fejlesztésekhez (Facebook) és keresőalgoritmus-frissítésekhez (Google). Ez persze nem minden szolgáltatóra és termékeikre vonatkozik, de érdemes megérdeklődni, hogy milyen közösségi integrációk érhetők el a csomagban, illetve hogy mennyire képes alkalmazkodni a szoftver a legújabb SEO (keresőoptimalizációs) trendekhez.

 

A honlapkészítő cég felülvizsgálata

Valódi programozásról csak az egyedi forráskódú rendszerek esetén beszélhetünk, de az egyszerűség kedvéért nevezzük most a WordPress, Joomla, Drupál motorokat használó cégeket is honlapkészítő cégnek. Ha új webdesignert keresel cégednek, akkor először is nézd meg a honlapkészítő cég weblapján a referenciákat. Azt tapasztaltam, sok honlapkészítő cég, mely sok munkával van ellátva nem ér rá saját honlapját tökéletesre fejleszteni, ezért érdemesebb inkább a referenciákból kiindulni. Az online marketing területén mind marketing tanácsadóból, mind honlapkészítőből sok olyan céggel találkozol majd Magyarországon, akik saját PR tevékenységükben és marketing kommunikációjukban jeleskednek, jó nevet szereztek maguknak, ügyfeleik azonban nem elégedettek teljesítményükkel. Ezért fontosak tehát a referenciák. 

 

Ez mutatja azt is, mióta működik az adott cég. Amennyiben egy régóta piacon lévő, sok és jó referenciával rendelkező cégről van szó, számíthatsz rá, hogy az adott cég nem fog eltűnni, és cserbenhagyni téged. 

 

A honlapkészítés design-ja

Nézd meg, milyen a grafikai érzése az adott cég grafikusának. Szépek-e az átadott weboldalak, van-e bennük olyan, ami neked tetszik. Sok honlapkészítő cég több grafikussal is dolgozik, ezért érdemes megkérdezni, a cégnél van-e még az a grafikus, aki a neked tetsző weboldalt kitalálta. 

 

A honlapkészítés és a keresőoptimalizálás

A honlapkészítés akkor lesz kifizetődő, ha vevők is származnak majd az új honlapból. Ez pedig a Google nélkül nem sikerülhet hatékonyan. Vizsgáld meg tehát, azok a honlapok, melyeket átadott a honlapkészítő cég, a feltételezett kulcsszavakra jól jönnek-e a Google találati listáján. Vizsgáld meg a weboldal sebességét, mivel ez ma egy nagyon fontos szempont a Google számára. A sebesség mérők közül csak azt használd, amit a Google adott ki, hiszen nyilván neki kell megfelelned. Teszteld le tehát a weboldal sebességét ITT  és ITT

 

A honlapkészítés és a közösségi médiumok

A Google mellett még mindig jelentős szerep jut a Facebook megosztásoknak is. Nézd meg, hogy a honlapkészítő cég referenciáin minden egyes aloldalon van-e megosztás gomb. A Facebook mellett fontos lehet a Pinterest és a LinkedIn is. 

 

Honlapkészítő választása szaktudás nélkül

Bár emelt szintű felhasználója vagyok mind a szállásfoglalási rendszereknek (pl. Booking.com) mind a repülőjegyek költséghatékony vásárlásának, minden évben 3-4 alkalommal utazom külföldre, mégis kikérem utazási iroda tulajdonos ismerősöm véleményét egy-egy út kapcsán. Ismeretsége, révén gyakran olcsóbban is jut hozzá a szállásokhoz, mint én, bármelyik rendszert is használjam. Ugyanilyen a honlapkészítés is. Láttam már nagy nevű marketing tanácsadó céget is 1,5 millió forintért eladni egy órás munkával összekattingatott open source rendszert, és láttam már cserbenhagyott céget, aki nem tudott fejlesztéseket véghez vinni honlapján. Ha honlapkészítés előtt állsz, szívesen segítünk kiválasztani a megfelelő honlapot. Hogyan? Kattints ide, elmondjuk! 


 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!